Ok, skończone. Hope you rike it. Skupiłem się głównie na konkretach.
"Chciałbym przebadać człowieczeństwo bohaterów w tej grze. Nie będzie to typowy świat fantasy w tradycyjnym dla Final Fantasy sensie. Raczej oparty na tym prawdziwym, ze wszystkimi jego paskudnymi problemami. Istnieje tradycja dla gier spod znaku Final Fantasy, a ja w Versus chciałbym zaproponować nową dla serii wizję. Ta gra będzie bardziej ludzka niż karykatury science-fiction, które ostatnio tak często widzimy. Skupi się na obecnych problemach świata - w tym sensie jest mroczniejsza."
Tetsu-chan, reżyser, projektant postaci, pomysłodawca
I. Setting
Głównym bohaterem Final Fantasy Versus XIII jest Noctis Lucis Caelum, jedyny następca tronu w bliżej nieokreślonym państwie którego wizerunek (wieżowce, tunele etc.) znamy z dotychczas dostępnych materiałów. Posiada ono ostatni kryształ w świecie gry, będący obiektem pożądania ze strony innych (państw czy też konkretnych osób). W przeszłości było ich więcej, jednak wykorzystywane w celach militarnych uległy z biegiem czasu zniszczeniu. Odbiło się to na sytuacji niektórych krajów, popadających od tego czasu w ruinę.
Z audycji radiowej którą możemy usłyszeć w poprzednim trailerze dowiadujemy się ponadto o zakończonej pomyślnie konferencji pokojowej z udziałem przedstawicieli dwóch państw, pokojowym wykorzystaniu kryształu oraz o tym, że Noctis ma być wkrótce koronowany.
Generalnie rzecz biorąc o settingu nie wiadomo wiele więcej. Miasto widziane w zwiastunach inspirowane jest przez Shinjuku, jedną z dzielnic Tokyo, zaś inspiracją dla całego świata gry mają być Włochy (pojawi się też dużo naturalnych scenerii). Nomura w jednym z wywiadów zasugerował, że fabuła FF Versus XIII ma przybrać formę podobną do gatunku road movie czyli akcja rozgrywać ma się w trakcie podróży i nie będzie to nic w stylu "zabili mi kogoś bliskiego i teraz muszę go pomścić."
Należałoby przy okazji poruszyć także kwestię mitologii Fabula Nova Crystallis. Póki co wiemy, że postać na obrazie z ostatniego trailera to nie bogini Etro. Wiemy jednak że trzyma go Shinigami, bóstwo, w które wierzą mieszkańcy kraju Noctisa.
http://kontownia.wordpress.com/files/2009/04/shinigami.jpgWiemy poza tym, że w mitologii FNC pojawia się oprócz tego wątek "snu" (??). Dla Versus będzie to słowo klucz i jego rozwinięcie.
II. Bohaterowie
Ujawniono dotychczas skąpe informacje na ten temat. Noctis ma być nieśmiały w stosunku do obcych, lecz w towarzystwie kumpli pokaże inną twarz. Podobno niektórzy [z nas] mogą nie obdarzyć go sympatią. Jego rodzinę porównano do mafii.
Stella Nox Fleuret z drugiej strony będzie bardziej towarzyska i otwarta. Według wcześniejszych zapowiedzi będzie wyróżniać się wśród innych bohaterek FF. Dużo wskazuje też na to, że w pewnym momencie znajdzie się w konflikcie z Noctisem pomimo iż oboje nie będą tego chcieli.
Niestety, nie wiadomo nic o pozostałych postaciach.
III. Gameplay
Choć Versus posiadać będzie dynamiczny system walki, którego raczej nie da wpisać się w tradycyjne dla serii ramy to zachowane zostaną również elementy tradycyjne. Podróżowanie, summony, mapa świata itd. Odnośnie tej ostatniej - Nomura stwierdził, iż jest ona tak duża, że z trudem przychodzi mu znaleźć pierwsze miasto. Zespół ma poprawcować aby nie było to tak uciążliwe.
Walka to wg zapewnień bardziej realistyczne Kingdom Hearts (cokolwiek miałoby to znaczyć). Z ujawnionych dotąd informacji wiemy, że:
- Noctis nie będzie walczył sam; na polu walki pojawią się też inni z unikalnymi dla siebie broniami i umiejętnościami
- Noctis nie będzie walczył tylko mieczem; w grze znajdą się inne rodzaje broni a ich zmiana wiązać się ma ze zmianą "perspektywy"
- bronie będzie można "dopieszczać", pojawi się element ich rozwoju i kustomizacji (na razie potwierdzono że będzie ich 11)
- Nomura chce aby możliwe było prowadzenie pojedynku np. wewnątrz i na zewnątrz budynku bez loadingów
- bohater będzie mógł teleportować się na polu walki, choć nie swobodnie, tylko do swoich broni (btw: jego umiejętności ukazane na wcześniejszych zwiastunach to wynik oddziaływania kryształu)
- kolor oczu Noctisa w niektórych momentach ma ulegać zmianie (przypuszczalnie w trakcie walk)
- symbole widoczne za plecami Noctisa i Stelli widziane na przedostatnim zwiastunie mają mieć związek z systemem
- walki mają być widowiskowe, niewidziane nigdy wcześniej
- Nomura kazał zespołowi przypatrzyć się najlepszym grom TPP aby udanie oddać atmosferę "napięcia" akcji (w sensie: intensywności)
Z innych rzeczy - gra wykorzysta funkcje Sixaxis'a.
IV. Inne:
- nie mogę znaleźć tego fragmentu, ale wydawało mi się wcześniej, że w grze będą walki airshipów; z racji powyższego nie trzymajcie mnie za słowo
- tablica z bazgrołami (pomysłami):
http://kontownia.files.wordpress.com/2008/12/keepout.jpgMoja znajomość krzaków nie jest aż tak fantastyczna więc odczytywanie bochomazów jest ograniczone, ale z tego co tam wypatrzyłem mogę potwierdzić: "olbrzymi bossowie", coś o fal'Cie, coś o Etro, chyba "przyzywanie" broni, pociąg, obok "pociągu" napis "duża prędkość" (?? i trochę niżej ??) mapy będą w różnych skalach (coś w stylu FFTA2 jak sądzę; brak mi innej analogii w tej konkretnej chwili) i to tyle co mogę napisać, a czego jestem stosunkowo pewny
- Za design wszelkiej maści pojazdów i broni odpowiada Takayuki Takeya; kiedyś poświęciłem mu wpis na Kontowni więc odsyłam zainteresowanych. Gość robi naprawdę wykręcone rzeczy, jeśli spodoba się Wam to odsyłam na jego oficjalną stronę.
- Yoshinori Kitase, producent Versus, powiedział w jednym z wywiadów że zawsze chciał stworzyć taką grę. Przy innej okazji dodał, że Tetsu-chan wkłada w projekt wszystkie swe siły. Sam Nomura przyznał któregoś razu, że Versus jest jedną z trzech gier które zawsze chciał stworzyć.
z forum PSXE, autor: Enkidou