Z pewnością wielu z was oczekuję na następce wyjątkowo udanej strzelaniny od Ubisoftu Far Cry. W najnowszym numerze magazynu Edge pojawiły się nowe szegóły dotyczące fabuły oraz rozgrywki:
Far Cry 2 jest tworzony na silniku graficznym Ubisoftu o nazwie Dunia, który sprawi że otoczenie będzie jeszcze bardziej realistyczne tzn. pojawić ma się niesamowicie realistyczny dym, kurz oraz brud, który nie tylko będzie się wznosił za pomocą strzału (oddając strzał w podłoże) ale także i będzie się unosił poprzez wiatr.
W artykule potwierdziła się także plotka jakoby nie było już mutantów (główni przeciwnicy z pierwszej części) w najnowszej odsłonie FC. Twórcy nie dokońca jednak z tego pomysłu zrezygnowali ponieważ będzie jeden potwór - nasz bohater (!).
(więcej szczegółów w dalszej części newsa)
Nasz bohater będzie (jak już od dłuższego czasu wiemy) najemnikiem - podczas misji w afrykańskiej dźungli zostaje zarażony bardziej zaawansowaną odmienną malarii - choroba ta już od jakiegoś czasu zabija mieszkańców pobliskich terenów.
Główny bohater odnajduję tajemniczą substancję w zniszczonym laboratorium - nie mając innej opcji wszczepia sobie ją (poprzez zastrzyk) - i dzięki niej udaje mu się przeżyć.
Po pewnym czasie jednak odkrywa że staje się dzięki niej równierz silniejszy i zyskuje nowe zdolności - wraz z biegiem czasu stajemy się uzależnieni od substancji, a gdy nie weźmiemy odpowiedniej dawki "leku" nasz bohater zmieni się w kogoś kto jest wrecz uzależniony od przemocy - zaczyna powoli odchodzić od zmysłów i traci kontrole nad "ludzką osobowością".
Twórca gry ujawnił także dwa szczegóły dotyczące samej rozgrywki:
- broń palna będzie się zachowywać realistyczniej - ma w tym pomóc silnik graficzny "Dunia" - nie tylko będzie wyglądać tak jak powinna, ale także będzie oddziałowywać na świat zewnętrzny np. piach oraz wszelki brud będzie sprawiał że broń będzie się zacinać -w związku z tym od czasu do czasu będziemy zmuszeni do jej oczyszczenia.
- gdy zostaniemy ranni będziemy musieli wyleczyć ranę postrzałową poprzez wyjęcie kuli i zaszycie rany (prawdopodobnie będzie to mini-gra). Jeżeli zostawimy ranę "samej sobie" powoli będzie nam ubywać życie - co zakończy się oczywiście śmiercią naszego bohatera. W związku z tym że pod ostrzałem będziemy praktycznie cały czas ryzyko dostania kulki jest bardzo duże - co by oznaczało wyjmowanie kul co kilka sekund
Ubisoft nie chce graczy zbytnio drażnić dlatego ten schemat będzie wrzucony co jakiś czas np. co pół godziny czy co godzinę.
xboxonline.pl