Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
PlayStation 5 / Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez andryush dnia Listopada 12, 2024, 13:58:49 pm »
Ja Alana katuję obecnie i PSSR daje tu mieszane efekty. Jest ostrzej ale brakuje stabilności. Z jednej strony mam wrażenie, że obraz jest mega wyraźny i czysty, z drugiej strony wystarczy ruszyć kamerą i krawędzie zaczynają migotać. Po czasie człowiek się przyzwyczaja i zostaje tylko efekt - wow, jak ostro. PSSR nie likwiduje też ziarnistości obrazu i czasami to mimo wszystko widać. Spełnieniem słów Cernego jest natomiast tryb Performance. Tutaj bezapelacyjnie PSSR daje radę i w efekcie mamy ostry obraz w 60fps, który nieznacznie, jeśli w ogóle odbiega jakością od trybu Quality. (Ja mam wrażenie, że jest nawet ostrzejszy niż Quality z RT) Sprawa tym bardziej zagadkowa, że przecież gra rzekomo śmiga tam w 862p.
22
Różne / Odp: W co teraz gracie?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RyoHazuki dnia Listopada 11, 2024, 12:23:29 pm »
Wróciłem do Kingdom Come Deliveance, które porzuciłem kiedyś  przez zbyt długą przerwę w graniu. Jak dla mnie to wybitna gra. Sequel to moje top oczekiwanych produkcji.
Zgadza się. To najlepszy rpg w jaki grałem.
23
PlayStation 5 / Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zielarz dnia Listopada 11, 2024, 00:12:30 am »
Dostałem wczoraj Prosiaka, więc już teraz pewne rzeczy mogę ocenić po obcowaniu na żywo z konsolą.

Przede wszystkim, jaka ta konsola wydaje się mała. Digital wygląda bardzo fajnie, jak już pisałem, te pasy po bokach dodają jej charakteru. Jak patrzę na Fata, to teraz wydaje mi się takim ciężkim klockiem. Jedyne co od początku mi się nie podoba to wklęsłość plastiku na górze środkowej części konsoli. Według mnie, to przez to czarny plastik jest taki zły w odbiorze. Jasne, mógłby być lepszej jakości, ale nie wydaje mi się żeby był gorszy od tego w premierowej (mam wrażenie, że jest to ten sam, a przynajmniej podobnie się „zachowuje” pod światłem), po prostu design tej części uwypukla jego wady i daje te poczucie taniości. Lepiej gdyby był ścięty na płasko, bez zaokrągleń.

Zamontowanie napędu jest bajecznie proste i szybkie. Z nim konsola już trochę traci na estetyce (Fat był bardziej opływowy, ale przez to jeszcze mniej stabilny). Właśnie, stabilność. Te dodatkowe nóżki może i są zabawne, ale sprawdzają się według mnie lepiej niż podstawka dodawana do standardowego PS5. Konsola leży dzięki nim pewnie, jeśli trzeba ją ruszyć, albo wyjąć z szafki (np. aby sięgnąć kable), to jest to znacznie lepszym doświadczeniem (co też jest spowodowane jej rozmiarem i wagą). Nawet jak musiałem wachlować SSD aby przenieść gry, to zdarzyło mi się, że Fat przesunął się na podstawce podczas wkładania do szafki. Minus jest taki, że konsola jest lekka i nie ma gumowych podkładek na części dolnej, a więc klikanie w przycisk wysunięcia dysku lub wkładanie kabla USB powoduje przesunięcie sprzętu w tym miejscu (nóżki się nie suwają).

Tym razem konsola podświetla się na dole i aż szkoda, że nie ma podświetlenia w całej długości, bo miałem poczucie, że zaraz po włączeniu, światło będzie „jechało” w górę. Taki szczególik.

Kultura pracy w moim przypadku jest lepsza niż premierowe PS5. Mój Fat od początku słyszalnie mruczy w idle’u. Pro jest niesłyszalne, dopiero jak przystawiłem głowę na 10 cm od konsoli to usłyszałem jej cichą pracę. Podczas obciążenia jest chyba cichszej lub w najgorszym razie podobnie jak przy standardowej PS5. O ile nic się nie zmieni, to jest postęp ;).

Premierze konsoli nie towarzyszyła żadna gra, z czym akurat ja nie mam problemu, bo to nie nowa generacja. Fakt, jakaś gra mogłaby wyjść w tym samym czasie (Astro Bot zadebiutował za wcześnie ;) ), ale tak czy inaczej to miałaby tylko dodatkową opcję dla Pro. Na czymś jednak nowy sprzęt gracze przetestować muszą. Sony razem z developerami przygotowało obszerną listę gier z aktualizacjami (oficjalnie miało być chyba ok 50 tytułów, ale jest ich więcej ) i ja mam to szczęście, że znajduje się na niej kilka pozycji, które jeszcze nie ograłem (lub nie ukończyłem).

Myślałem, że pierwszym tytułem będzie FFVII Rebirth, bo zostało mi jeszcze pewnie ok 20h gry, a do tego jest to podobno jeden z lepszych pokazów możliwości PSSR. Nie skończyłem jednak Alone in the Dark, więc ten tytuł poszedł na pierwszy ogień. Gra nie ma patcha na Prosiaka, i takowy nigdy nie wyjdzie, bo developer już nie istnieje, ubity przez naczelnego kata game dev’u, Embracera (tfu). Mimo wszystko byłem ciekaw, czy tryb Performance dostanie jakiegoś boosts.

O ile dobrze pamiętam, na początku gry odpaliłem na chwilę opcje 60fps, ale obraz był nieco rozmyty, więc dla świętego spokoju wróciłem do 4K. Tym razem jednak tryb Performance był ostry, chyba tak samo jak Quality. Dokończyłem grę właśnie w ten sposób i byłem zadowolony z płynności i ostrości obrazu. Jak sprawdziłem, AitD ma dynamiczne skalowanie rozdzielczości, więc teoretycznie mocniejsza konsola może częściej oscylować w okolicach 4K, a przy tym frame rate jest bardziej stabilny. Czy tak faktycznie jest, to już trzeba zapytać ekspertów od porównywania i liczenia pikseli ;).

Odpaliłem jeszcze na kilka minut Rebirth i tak - obraz jest ostry przy 60 klatkach, ale jednocześnie mniej stabilny. Różne krawędzie delikatnie migoczą, a schody, które były w tle, co ok 2-3 sekundy się zmieniały (tak jakby LOD zmieniało swój poziom, choć w trybie Quality tego nie było). Podczas normalnej gry to chyba nie będzie przeszkadzało, ale jednak nie jest idealnie, a to przecież podobno jeden z najlepszych przykładów. Tak czy inaczej, to dopiero początek dla PSSR.

EDIT: Ruszyłem dalej Rebirth - tak, obraz ma pewne problemy, choć część z nich jest także obecna w trybie quality. PSSR po prostu pewne rzeczy uwypukla, tak jak migotanie cieni/GI, które jest widoczne na PS5, ale na Pro efekt jest mocniejszy. Niemniej czuję, że na razie to taka nerwica - wiesz, że obraz jest "poprawiany" przez AI, które nie daje w pełni stabilnych i idealnych efektów, więc patrzysz na każde problemy i zastanawiasz się, czy to przez PSSR. Przełączanie trybów pokazuje, że część z tego nie jest tylko domeną nowego sprzętu. Z czasem będę to już olewał, tak jak przy wersji na Fata ;). Albo agresywne doczytywanie się obiektów - przez chwile myślałem, że tak to nie wyglądało w trybie jakości, ale jednak się myliłem. Po prostu mniej fps'ów to trochę maskowało.

Obraz jest super ostry, masa krawędzi gładkich, do tego płynność sprawa, że przełączanie się na 30 klatek jest odczuwalne jakby frame rate spadał do 20.
24
Różne / Odp: W co teraz gracie?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lupinator dnia Listopada 10, 2024, 22:01:07 pm »
Wróciłem do Kingdom Come Deliveance, które porzuciłem kiedyś  przez zbyt długą przerwę w graniu. Jak dla mnie to wybitna gra. Sequel to moje top oczekiwanych produkcji.
25
PlayStation 5 / Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lupinator dnia Listopada 09, 2024, 20:05:52 pm »
Ja jeszcze nie odpaliłem żadnej gry ale też podpisze się pod mega tandetnym pakowaniem - bardziej to przypomina pakowanie mojego tostera czy suszarki do włosów za 100 zł niż sprzętu premium. No i sam wygląd konsoli, IMO najbrzydszy sprzęt jaki miałem przy telewizorze ever. Widziałem materiały ale ten czarny plastik w środku wygląda naprawdę źle na żywo.
26
Wii / Odp: Wii - Temat ogólny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez philipo dnia Listopada 09, 2024, 18:32:00 pm »


Cytuj
Today I'm taking a look at the state of the quirky Wii channels we had back in the 7th generation and how they're actually backing and fully working thanks to the community.

Check out Wii Link: https://www.wiilink24.com/
27
PlayStation 5 / Odp: ASTRO BOT
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zielarz dnia Listopada 08, 2024, 20:37:05 pm »
Jest zasadnicza różnica między takim Ratchetem i Astro - budżet. Ratchet to znacznie droższa produkcja. Astro sprzedaje się bardzo dobrze, a i na pewno Sony nie oczekiwało sprzedaży na poziomie największych gier 1st party. Do tego sama postać bohatera stała się nową maskotką PlayStation. Myślę, że jeśli tylko studio będzie miało pomysł na kontynuację to ta powstanie.
28
PlayStation 5 / Odp: ASTRO BOT
« Ostatnia wiadomość wysłana przez philipo dnia Listopada 08, 2024, 18:34:08 pm »
Trochę tak sobie jak na ilość posiadaczy PS5, mam nadzieję ze nie porzucą tej marki. Dobrych platformówek 3D jest dziś jak na lekarstwo a dla mnie to zawsze była esencja konsolowego grania.
29
PlayStation 5 / Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zielarz dnia Listopada 08, 2024, 15:21:55 pm »
Jako, że swojego Prosiaka (nie)otrzymałem (ktoś w Euro dał ciała i konsola, która miał być na premierę dostarczona, nie została nawet nadana do dzisiejszego poranka) to się wypowiem ;).

- pakowanie PS5 w wersji Pro to policzek dla konsumenta, karton, wytłoczka i akcesoria wraz z instrukcjami wrzucone luzem. Wszystko w środku lata, po otwarciu niesmak, który mogę opisać jednym słowem - PolyStation

Może się mylę, ale chyba z PS5 było tak samo, PS4 miało bardzo podobnie? Sony nie przywiązuje do tego wagi. Xbox poszedł wzorem Apple i faktycznie to jest fajne, ale gdyby ktoś o tym nie wspomniał to sam bym nie pomyślał. To tylko pudełko, a piszę to jako osoba, która ma zawalone pół strychu pudełkami po kolekcjonerkach, figurkach i sprzęcie ;).

- design konsoli jak na mój gust jest bardzo słaby i odbiegający od tego co mieliśmy w modelu bazowym, gdzie było widać, że przemyślana była każda krzywizna. Pro jak również Slim są brzydkie. To tak jak gdybyśmy porównywali Lamborghini do repliki Lamborghini, którym jeździ cygan z sąsiedztwa.

Choć faktycznie premierowe PS5 ma ciekawszy design, to jednak Slim poszedł bardziej w użyteczność (wymienny napęd i chyba stabilniejsza obudowa od niego). Gdyby nie zawalili sprawy z panelami, to w ogóle było by uniwersalnie. Mi się wydaje, że jest ok, te pasy dodają konsoli uroku. Jak patrzę na puste panele Fata to wyda się teraz taki zwyczajny i nudny ;).

- kultura pracy stoi nieco niżej niż model bazowy. Pro jest mega ciche w stanie spoczynku, ale gdy włączamy grę, wentylator zaczyna pracować na wyższych obrotach. Moja premierowa PS5 zaczęła głośniej chodzić w swoim 4 roku eksploatacji, ale nie było to takie głośne jak tutaj. PRO to poziom hałasu na poziomie PS4 Slim, zanim odpali się rakieta. Wieczorem, ze słuchawkami na uszach konsolę słychać.

Ciekawe, może jest znowu loteria z wentylatorami, bo jak do tej pory widziałem właśnie pochwały dla kultury pracy. Tak czy inaczej, dobrze, że nie będzie jak z Pro, Sony jednak poszło w mniejszą technologię wytwarzania, wciąż duży system odprowadzania ciepła i ciekły metal. Nie przyoszczędzili na tym.

- gry działają lepiej. Alan Wake 2 ma świetny tryb 60fps, który z jakiegoś powodu wygląda mi lepiej, ostrzej niż tryb Quality. W tym przypadku mam jeszcze większy dylemat, czy wybrać płynną żyletę, czy może jednak ten RT, w bazowej wersji konsoli ten wybór był dla mnie oczywisty. Off The Grid, darmowy battle royale na UE5 śmiga tym razem bez zająknięcia, co myślę że dobrze wróży dla tytułów takich jak nowy Snake Eater czy Wiedźmin 4.

No właśnie, AW2 to taki interesujący przypadek, bo jednocześnie jest zaprzeczeniem (oczekiwanym) słów Cernego, że gracze w końcu dostaną dwa tryby w jednym (co teoretycznie znajduje potwierdzenie w trybie performance). Niektórzy twórcy będą jednak dawać dodatkowy tryb Quality w 30 fps'ach, a więc wciąż trzeba będzie wybierać :D. Z drugiej strony fajnie, że dodali RT (szkoda, że nie zrobili tego na zwykłym PS5), gra chyba staje się dzięki temu jednak nieco bardziej czysta. Mimo wszystko jednak AW2 na razie uznawany jest za słabszą implementację większej mocy Pro. Po części to chyba po prostu wina jakości obrazu, jaki gry Remedy wyświetlają.

- boost gier PS4. Nie wiem co o tym sądzić. W ruchu mam wrażenie, że faktycznie wszystko jest bardziej ostre, MGSV wygląda jak żyleta 4K, z kolei gdy oglądam pojedyncze zrzuty, różnica jest znikoma. Ciężko określić, czy to faktycznie zauważalna zmiana, czy jednak placebo.

Niestety ten boost niewiele daje, bo to filtr wyostrzający, który nie wszędzie oferuje podobne efekty. Taki Bloodborne jest nieco bardziej ostry, co przy braku patcha do 4K może trochę pomóc. Fajnie gdyby dało się wykorzystać PSSR systemowo, wtedy ostrość obrazu byłaby lepsza w części gier, ale to chyba byłoby trudne do wprowadzenia nawet dla M$ (w końcu ma to swój koszt ok 2 ms, a więc gry z zablokowanymi klatkami miałyby problem z wydajnością).
30
PlayStation 5 / Odp: ASTRO BOT
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RyoHazuki dnia Listopada 08, 2024, 15:19:48 pm »
Od dnia premiery sprzedało się 1,5 mln egzemplarzy.
Porównując z Marianami to dramat, ale lepiej niż najnowszy Raczet o 400k sztuk w podobnym okresie sprzedaży. Ciekawe jakie będą dalsze losy tego ip.
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10