Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Pchli Targ / Odp: [K] Napęd do Pro
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lupinator dnia Dzisiaj o 08:34:44 »
Byłeś stacjonarnie w media markcie i innych marketach? Ja tak kupiłem swój napęd bez problemu mimo braków na stronach www.
2
Multiplatformowe Current Gen / Odp: Newsy mniejsze i większe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zielarz dnia Wczoraj o 16:09:15 »
W sumie warto o tym napisać - Kodokawa (firma matka FromSoftware) potwierdza, że Sony wyszło z propozycją zakupu firmy. Ponoć rozmowy trwają, dla Sony to nie tylko FromSoft, ale także manga/anime i media. Kiedyś były jakieś plotki chyba, albo takie rozkminy, kogo Sony może kupić i Kodokawa stało obok Square.

Kodokawa chyba samo rozważało sprzedaż (a przynajmniej gdzieś widziałem taką informację), więc chętnych może być więcej.

Ciekawe, jeszcze kilak lat temu oznaczałoby to, że Sony będzie miało na wyłączność FromSoft, teraz raczej interes będzie się kręcił bez zmian (może bez gier dla Xboxa ewentualnie). Może jakieś pojedyncze tytuły będą miały czasową wyłączność dla PlayStation, a po roku-dwóch wyjdą także na PC. Może Bloodborne 2 ;D. Oczywiście o ile dojdzie do zakupu, bo jedna duża transakcja (zakup Paramount) już Sony uciekła w tym roku...

https://www.videogameschronicle.com/news/fromsoftware-parent-kadokawa-confirms-sony-has-sent-it-a-letter-of-intent-to-acquire-it/
3
PlayStation 5 / Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zielarz dnia Wczoraj o 15:22:20 »
Zielarz, a co sądzisz o jakości obrazu w trybie 120Hz? Albo mnie pogrzało, albo na Pro nie widać ucinania zakresu czerni jak na Amatorze. DF twierdzi, że jest bez zmian. Jak tak sobie teraz pomyślę, to mój TV zaliczył jeden reset fabryczny zanim kupiłem Pro, jeśli to nie konsola, to może przez to widzę różnicę.

Nie mam TV 120Hz (choć w sumie już by się przydało zmienić TV, ale jakoś ciągle są inne wydatki ;) ), więc nie mogę się wypowiedzieć. Ale skoro DF twierdzi, że jest po staremu to tak jest. Z resztą, o ile dobrze pamiętam, w wideo z rozkręcania Prosiaka jest ten sam chip co poprzednio.

Callisto Protocol dostało aktualizację pod Pro. Tryb Performance ma teraz RT, za to Quality skaluje do 8K. Razem z tym zrobili jeszcze jakieś mniejsze usprawnienia, jak jakość kurtki Jacoba z początku gry (narzekałem na ten element i proszę ;) ). Cóż, grę tylko zacząłem, więc jeśli kiedyś dogrzebie się do tego poziomu kupki wstydu, to sprawdzę.

Silent Hill 2 zgodnie z przewidywaniami dostał patch dla Prosiaka już jakiś czas temu (dziwne, że tak po cichu, czyżby się wstydzili? ;P ), ale jak pokazuje internet, jakość jest gorsza od wersji sprzed patcha. Tzn. obraz jest nieco ostrzejszy, pewne elementy są lepiej zdefiniowane niż w trybie jakości (siatki, kable), ale Lumen i AO są zbyt niestabilne. Bloober niestety nie wykazał się też dobrą komunikacją i dopiero w odpowiedzi na czyjegoś tweeta potwierdzili, że widzą i nad tym pracują. Sam się pytałem o to, ale nikt nie odpowiedział.
4
Różne / Odp: Zakupowe szaleństwo
« Ostatnia wiadomość wysłana przez andryush dnia Wczoraj o 14:00:31 »
Jestem rozczarowany. Nie kupiłeś edycji 30th Anniversary?
5
PlayStation 5 / Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez andryush dnia Listopada 19, 2024, 22:48:17 pm »
Zielarz, a co sądzisz o jakości obrazu w trybie 120Hz? Albo mnie pogrzało, albo na Pro nie widać ucinania zakresu czerni jak na Amatorze. DF twierdzi, że jest bez zmian. Jak tak sobie teraz pomyślę, to mój TV zaliczył jeden reset fabryczny zanim kupiłem Pro, jeśli to nie konsola, to może przez to widzę różnicę.

ajj jednak się skusiłem na tego Prosiaka, teraz tylko problem skąd ten napęd ogarnąć  :roll:

Chyba musisz czekać do grudnia, gdy ruszy sprzedaż bundli z napędem w zestawie. Ploty mówią, że Sony zablokowało sprzedaż napędów, mimo że na ten moment są na magazynach sklepów, ludzie dopowiadają sobie, że tworzą zapasy na zestawy z konsolą.
6
PlayStation 5 / Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zielarz dnia Listopada 19, 2024, 13:33:46 pm »
Moim zdaniem Alan na żywo wygląda znacznie lepiej niż na analizach DF. Tam to jest pokazana jakaś masakra niemal w każdym aspekcie gorsza od FSR.

DF przede wszystkim pokazują te "najciekawsze" cechy, przy tym czasem je uwydatniając (np. zoomowanie). W grze jest inaczej, tym bardziej, że jednak gramy, a nie wyszukujemy wad (przynajmniej nie przez większość gry). Nie zmienia to faktu, że one tam są, ale ostatecznie mogą nie być aż tak złe.

RT jest w niskiej jakości, ale nawet mimo to nadaje wielu scenom głębi, której bez niego nie uzyskujemy.

Tak, choć jak pokazały analizy, RT ma mniejszy zakres obiektów, które łapią się do przeliczeń i czasem SSR prezentuje się lepiej.

No ale czego się spodziewać po grze, którą sponsorowała NVIDIA, RTX musi być odpowiednio wyeksponowane, więc o alternatywnych technikach generowania odbić możemy zapomnieć.

Masz rację, że jak jest deal z Nvidią, to trzeba wyeksponować cechy ich sprzętu, ale nie oznacza to, że nie można przygotować też alternatywy dla reszty, tym bardziej, że konsole, to duży rynek. Po prostu Remedy nie jest w tym dobre.
7
Pchli Targ / [K] Napęd do Pro
« Ostatnia wiadomość wysłana przez sieq dnia Listopada 19, 2024, 10:28:58 am »
Jak w temacie  :grin:
8
PlayStation 5 / Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez sieq dnia Listopada 19, 2024, 10:13:44 am »
ajj jednak się skusiłem na tego Prosiaka, teraz tylko problem skąd ten napęd ogarnąć  :roll:
9
PlayStation 5 / Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez andryush dnia Listopada 18, 2024, 21:23:18 pm »
Moim zdaniem Alan na żywo wygląda znacznie lepiej niż na analizach DF. Tam to jest pokazana jakaś masakra niemal w każdym aspekcie gorsza od FSR.

Alan Wake 2 PS5 PRO by Andrew Vorobej, on Flickr

Alan Wake 2 - PSSR by Andrew Vorobej, on Flickr

RT jest w niskiej jakości, ale nawet mimo to nadaje wielu scenom głębi, której bez niego nie uzyskujemy. Inna sprawa, że to wszystko można było osiągnąć często za pomocą klasycznych odbić planarnych, tak jak napisałeś, bo większość powierzchni to lustra, szyby, kałuże - płaskie plejny.

No ale czego się spodziewać po grze, którą sponsorowała NVIDIA, RTX musi być odpowiednio wyeksponowane, więc o alternatywnych technikach generowania odbić możemy zapomnieć.
10
PlayStation 5 / Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zielarz dnia Listopada 18, 2024, 15:02:17 pm »
Z ciekawości na chwilę odpaliłem AW2, tak na jakieś 10 minut, aby sprawdzić oba tryby. Przede wszystkim obraz jest ostry i czysty (tzn. może nie jest to tytuł razer sharp, ale to musiałbym pograć więcej i zrobić bezpośrednie porównanie do czegoś), naprawdę dobrze to wygląda. Nie mogę jednak powiedzieć, że na pewno jest wyraźnie lepiej niż na zwykłej PS5, bo grałem jednak chyba jakoś na początku roku ( o ile dobrze pamiętam, tam też wyglądał dobrze dopóki nie było ruchu), więc nie ma świeżego porównania (a wiadomo, ze co nowe, musi być lepsze ;) ).

Na pewno są problemy ze stabilnością niektórych krawędzi - po ruchu potrzeba pół sekundy, może nawet całą, aby ząbki się wygładziły. W cut-scenie, gdzie w tle było okno z dużą ilością ramek i DoF, ciągle było widać, jak obraz za postaciami miga.

Ponadto już wspomniana ziarnistość, chyba cieni lub AO w trybie Performance.

Tak czy inaczej, obraz wygląda generalnie dobrze, ale ma braki w stabilności pewnych elementów.

RT na razie nie mogę ocenić poza tym, że jest. Szkoda tylko, że nie dopracowano odbić w lustrach, bo te raz, że są słabej jakości (w tym konkretnych sytuacjach rozdzielczość RT jest za mała), a po drugie - powinny być także w trybie Wydajności. Zakładam, że w grze nie ma wielu luster, więc może warto byłoby zrobić jak w starszych grach, czyli skopiować lokację i postać. Według mnie, ze względu na klimat i jakość, ten element powinien być dobrze zrobiony.

EDIT: Ok, ale żeby być fair, jak popatrzyłem na te same sceny na youtube, wiele filmików z PC ma te same/podobne problemy. A gra na ultra z RT także ma problem z lustrami (choć pewnie jest i tak lepiej niż na konsoli, ale różnica w cenie to tłumaczy ;) ).
Strony: [1] 2 3 ... 10