Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10
51
PlayStation 5 / Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zielarz dnia Września 18, 2024, 17:45:25 pm »


Przykład tego, że Pro może nieźle poprawić obraz. PSSR w ruchu jest bardzo stabilne (nie idealnie, ale jednak). Do ideału brakuje usprawnień w oprawie (tekstury czy oświetlenie), ale możliwość zagrania w 60 klatkach z obrazem ostrym tak jak w fidelity, a nawet bardziej.
52
Multiplatformowe Current Gen / Odp: Newsy mniejsze i większe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lupinator dnia Września 18, 2024, 14:38:55 pm »
Jeszcze plotki wskazują, że ruszą z LCD zamiast OLEDa, żeby ciąć cenę...
53
Multiplatformowe Current Gen / Odp: Newsy mniejsze i większe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zielarz dnia Września 18, 2024, 14:31:57 pm »
Zobaczymy.

Z jednej strony dla Nintendo to nic nowego, ich konsole od dawna nie błyszczą technologicznie. Z drugiej to może być kwestia wyboru między przystępną ceną a mocą - Nintendo pewnie woli to pierwsze.

O ile dobrze pamiętam, to konsola ma silnie stawiać na AI.
54
Multiplatformowe Current Gen / Odp: Newsy mniejsze i większe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lupinator dnia Września 18, 2024, 13:55:53 pm »
Photos of Switch 2 factory prototypes have leaked on a Chinese website
https://www.reddit.com/r/GamingLeaksAndRumours/comments/1fjp352/photos_of_switch_2_factory_prototypes_have_leaked/





Cytuj
Shipping List Details Summary

HGU1100: Game console itself.

HGU1110: Left Joy-Con controller.

HGU1120: Right Joy-Con controller.

HGU1130: Dock.

Detailed Configuration List

SoCl (CPU + GPU) model: GMLX30-R-A1.

Memory model: MT62F768M64D4EK-026 (6GX2 dual channel, LPDDR5X, 7500 MT/s)

Flash memory model: THGJFGT1E45BAILHW0 (256GB, UFS 3.1, manufactured by Kaixia, 2100 MB/s).

Audio chip model: Ruiwu ALC5658-CG.

NFC reader model: NXP IPN7160B1HN

Built-in microphone model: CMB-MIC-X7.

Dual cooling fans, model BSM0405HPJH9 and BSM0505HPJQC (copper gaming heat sink).

Video signal conversion (DisplayPort to HDMI) must be chip model; Ruixian RTD2175N must be chip (support HDMI 2.1).

Network chip model: Ruiming RTL8153B-VB-CG and Gigabit Ethernet chip (the base has a network cable interface).

Microcontroller chip model: STMicroelectronics JSTM32G0OB0OCET6.

Video game console protective case model: HGU1100 (size: 206 x 115 x 14mm, made of plastic).

Speakers: MUSE BOX-L and MUSE BOX-R (two-channel stereo).

Słaba ta specyfikacja w ch** nawet w porównaniu do steamdecka czy xboxa series s.
55
PlayStation 5 / Odp: Final Fantasy XVI
« Ostatnia wiadomość wysłana przez gidek dnia Września 17, 2024, 17:48:04 pm »
Właśnie dołożyłem moją cegiełkę związaną z ekspansją gier SE poza PS5 :)

Wersja kompletna na steamie kupiona (240 zł z IG), demko przeszedłem i na ultra chodzi bez przycięć - wygląda pięknie i zapowiada się na wspaniałą przygodę ^^ Jakby wyszła jednakowo wersja PC i Xbox to miałbym dylemat którą wersję wybrać ale pewnie wygrałaby jakość kompa :)

Edit: zdjęcie ;) ehh te ładowanie shaderów... No i moje stanowisko gamingowe ^^ (Ps: zauważyłem, że zdjęcia są strasznie obcinane z jakości więc niestety to nie będzie to samo co ja widzę...)



Pewne urywki z pierwszej walki :) przyznam, że system uników czy parowania sprawia pewną frajdę, nie wiem jak będzie dalej.









Edit:

Zdarzają się też takie błędy silnikowe związane z tym, że na niektóre postacie źródło światła działa negatywnie, koleś ciągle ma tą samą pozę pomimo ruszającej się kobitki :) ale nie mogę narzekać na widoczność czy na tekstury - widać, że zastosowali często metodę rozmazywania tylnego tła - czy to podczas dialogów czy niektórych momentach akcji.




56
Multiplatformowe Current Gen / Odp: Newsy mniejsze i większe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez philipo dnia Września 17, 2024, 13:03:10 pm »
57
PlayStation 5 / Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zielarz dnia Września 16, 2024, 14:58:18 pm »
Nie no, nie twierdze, że wszystko wyszło, GaaS jest, jak zauważyłeś, największym błędem i choć w teorii miało to się odbywać bez problemów dla gier single player, to chyba im nie wyszło (Naughty Dog). GaaS to jest ich największy błąd, a dokładnie tak duże inwestycje w tak niepewny i przepełniony rynek. Miało to w zamyśle zniwelować mniejszy zarobek z gier single player, który jest wynikiem zbyt dużych budżetów, przy zbyt "małych" cenach gier. Do GaaS należy jeszcze dorzucić zakup Bungie, który także był błędem (o ile nie przekują tego w sukces).

Kwestia premier gier 1st party, choć w jakimś stopniu może być spowodowana przez sytuację z GaaS, to myślę, że bardziej chodzi o coś innego. Proces tworzenia gier w Sony (w branży także, ale tytuły od PlayStation Studios mają trochę inny status), a przy tym i koszty, za bardzo się wydłużył, a że starali się wypuszczać kilka gier w roku, oznaczał, że mogą być problemy. Zeszły rok już je zwiastował. Plus jest taki, że postarali się, aby ten rok nieco osłodzić grami od 3rd party, w tym nawet "dostali" niespodziewanego czasowego ex'a pod postacią Wu Konga. Nie zmienia to jednak faktu, że poza FFVII Rebirth i teraz Astro Bot, nie mają dużego tytułu AAA, który byłby sprzedażowym pewniakiem.

Według mnie, doszło także do kilku błędów niezależnych od nich, a raczej w samych studiach. Bend mogło już wypuścić Day's Gone 2, ale szefostwo studia (nie Sony) mieli inne plany, bo obawiali się, że Sony nie będzie zainteresowane (przez trudne początki gry). Naughty Dog i Factions 2 to także może być (to już moje domysły) problem studia. Możliwe, że postanowili sami, iż tryb multi rozrośnie się i wpasuje w nową politykę Sony. W końcu firma daje studiom dużo przestrzeni i to mógł być pomysł kierownictwa - Naughty Dog na czele nowej strategii Sony. Do tego studia, zaczęły zabierać się za nowe IP, co znowu ma wpływ na czas produkcji - Santa Monica (choć pytanie, jak duży jest zespół Barloga), Naughty Dog, Bluepoint (gdyby robili kolejny remake to w tym roku pewnie by coś wypuścili).

I tak nieźle sobie radzą, a przecież nieprzerwanie wypuszczali gry 1st party przez lata.

Także ja się zgadzam, że ich plany nie do końca się zgadzają i nie wszystko było mądre, ale też nie jest tak, że wszystko było źle.

Myślę, że to wypadkowa kilku rzeczy. Niemniej, jeśli wierzyć plotkom i przeciekom, w przyszłym roku wyjdą co najmniej dwie lub trzy gry od Sony. Grunt, żeby utrzymali to dalej.
58
Multiplatformowe Current Gen / Odp: Newsy mniejsze i większe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zielarz dnia Września 16, 2024, 14:30:14 pm »
PlayStation 6 mogło mieć podzespoły od Intela, ale nie dogadali się w kwestii zysków i Amerykanie zostali z niczym.

https://www.reuters.com/technology/how-intel-lost-sony-playstation-business-2024-09-16/

Ciekawe, Sony rozważało porzucenie AMD (chyba, że od początku była to gra o lepszy kontrakt z AMD), co skutkowałoby dużymi problemami z kompatybilnością wsteczną. Do tego kwestia technologi, bo choć AMD ma swoje problemy, to przynajmniej w kwestii GPU jest lepsze (a i CPU chyba dalej są na czele lub wypadają podobnie).

Taka ciekawostka.
59
PlayStation 5 / Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez windomearl dnia Września 16, 2024, 12:44:32 pm »
Tak bym nie napisał. Ta generacja naznaczona jest problemami, które dotykają cały świat, w tym branżę. Pomimo tego Sony odniosło sukcesy, a część ich decyzji była właściwa. Inna część zaś nie. Na pewno firma straciła kontakt z fanami i to jest duży minus.

Zacząłem opisywać sytuację Sony, ale wyrzuciłem to, bo to będzie powtarzanie się. Branża musi się nieco skorygować, bo kurs, którym podążała, nie służył nikomu na dłuższą metę. Dotyczy to także Sony. PlayStation ma nowych prezesów, zobaczymy jak to wszystko poukładają, choć na razie nie widać wyraźnych ruchów. Mnie w tym wszystkim martwi najbardziej postać prezesa Sony, który raczej nie będzie miał sentymentów i będzie wprowadzał radykalne zmiany w konsolowym biznesie. Ja tego nie chcę, ale patrzę na to przez pryzmat gracza konsolowego. Już M$ bardzo namieszał, wolałbym żeby Sony się do tego nie przyłączało, bo zostanie tylko Nintendo.

No ja jednak będę się trzymał, że "coś" im w planach nie pykło. Masa pokasowanych projektów multi, gigantyczny fail concorda, na dłuższą metę jednak mimo wszystko nie tak wielki sukces helldivers 2 i w konsekwencji brak dużych premier już od ponad roku a kto wie, czy w przyszłym coś dostaniemy. No nie brzmi to na "kur** sprytny" plan.
60
PlayStation 5 / Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zielarz dnia Września 16, 2024, 10:53:34 am »
Pamiętajmy, że konsole zawsze były tańsze względem PC, a powoli te różnice uciekają.

Bez customowych podzespołów i straty na każdym sprzedanym egzemplarzu, nie uda się do tego wrócić. Dodatkowo developerzy idą za bardzo na skróty, zamiast eleganckich rozwiązań, bardziej opłaca się iść po najniższej linii oporu i korzystać z dostępnej mocy obliczeniowej.

Sony to źle zapalanowalo cała ta generację, tak to wygląda niestety.

Tak bym nie napisał. Ta generacja naznaczona jest problemami, które dotykają cały świat, w tym branżę. Pomimo tego Sony odniosło sukcesy, a część ich decyzji była właściwa. Inna część zaś nie. Na pewno firma straciła kontakt z fanami i to jest duży minus.

Zacząłem opisywać sytuację Sony, ale wyrzuciłem to, bo to będzie powtarzanie się. Branża musi się nieco skorygować, bo kurs, którym podążała, nie służył nikomu na dłuższą metę. Dotyczy to także Sony. PlayStation ma nowych prezesów, zobaczymy jak to wszystko poukładają, choć na razie nie widać wyraźnych ruchów. Mnie w tym wszystkim martwi najbardziej postać prezesa Sony, który raczej nie będzie miał sentymentów i będzie wprowadzał radykalne zmiany w konsolowym biznesie. Ja tego nie chcę, ale patrzę na to przez pryzmat gracza konsolowego. Już M$ bardzo namieszał, wolałbym żeby Sony się do tego nie przyłączało, bo zostanie tylko Nintendo.

A w kwestii ceny Pro - właśnie musiałem kupić nowe GPU. W sumie, można by za nie kupić prawie trzy PS5Pro. Czy uważam, że powinno to tyle kosztować? Nie, ale w moim przypadku w 90% będzie wykorzystywane tak jak poprzednie, czyli do pracy. Niemniej w tym wypadku nie ma alternatyw (dziękuję Nvidia). Pro to będzie najmocniejsza konsola tej generacji, ale tylko dla małej części graczy. Reszta może spokojnie trzymać się bazowej PS5, bo to ona, do czasu PS6, będzie platformą wiodącą.
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10