Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10
71
Multiplatformowe Current Gen / Odp: Wasze najlepsze gry 8 generacji
« Ostatnia wiadomość wysłana przez dyrist dnia Lipca 15, 2025, 11:21:09 am »
U mnie bez dwóch zdań Trylogia Hitmana i GTA: Vice City – mogę odpalać w nieskończoność. Do tego dochodzą klasyki jak Diablo II, WarCraft III, Gothic II, GTA 3, Max Payne 2 i oczywiście Heroes III. Te gry się nie starzeją. Jak lubisz takie powroty do starych, klimatycznych tytułów, to zerknij na https://gamingdojo.net/ – często piszą właśnie o takich grach, które mają duszę i do których aż chce się wracać.
72
Różne / Odp: Zakupowe szaleństwo
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RyoHazuki dnia Lipca 12, 2025, 14:52:03 pm »
Od maja do wczoraj, tj. 11 lipca przybyło trochę gierek. W moim przypadku trochę, to mało napisane, bo z reguły tyle gier w ciągu 3 miesięcy to nie kupuję. Trochę mnie poniosło tym razem.



Final Fantasy - kolekcja 6 klasycznych gierek. Nie ukrywam, że kupiłem dla samej 6. 3 przeszedłem na początku roku w wersji 3d, 2 mam od lat na PSP nadal w folii, więc brakowało mi 1, 4, 5 i 6. Gdybym chciał kupować każdą z osobna to wydałbym zapewne koło 800-1000, aby były to zadowalające mnie stany. Tą kolekcję kupiłem w promocji za ułamek tej ceny.
Tunic - grałem kilka lat temu w gamepass. Bardzo mi się podobała, ale z drugiej strony denerwowała. Abonament mi się kończył, więc przeszedłem gdzieś połowę. Teraz mogę bez pośpiechu rozkoszować się przygodami liska.



The Last Worker - dawno nic nie kupowałem na PSVR2.
The Precinct - tegoroczna nowość, ponoć bardzo udana mniejsza gierka.
Trek to Yomi - kiedyś przeszedłem i od tego czasu była na mojej liście do kupna. Pojawiła się okazja, to łyknąłem.
Cygni: All Guns Blazing - nowa gra od Konami. Do tego shmup. No to wziąłem.



Clair Obscure: Expedition 33 - tak, tak. Gra roku, dekady, itd. Nie trzeba nic więcej dodawać. Może jedynie tyle, że to nie jest tytuł na 10, ale bardzo dobra pozycja.
Legacy of Kain Soul Reaver 1&2 Remastered - w czasach PS1 grałem może z 30 minut po czym wymiękłem i wyłączyłem. Lata mijały, gra zaczynały zyskiwać status kultowej. Uznałem, że lepszej okazji już nie będzie, aby zweryfikować te wszystkie opinie.



TLoZ: Echoes of Wisdom - przypomniałem sobie, że wyszła taka gra. Nabyłem, może kiedyś sprawdzę o co tyle szumu.
Dave the Diver - gdzie nie spojrzę to każdy chwali tego indyka. Dobra, to może najwyższy czas przekonać się samemu.



Baldur's Gate 3 - wiedziałem, że to wydanie jest wielkie, ale jak je zestawiłem z innymi pudełkami, to dopiero wtedy widać ten ogrom. Kiedy kurier przyniósł karton, to myślałem, że w gratisie znajduje się cegła albo encyklopedia. Nic z tego. Tylko to pudełeczko.


Tak. Wszystkie pudełka są ustawione w tej samej linii. To od Baldura to prawdziwe monstrum.

P.S.
Zamówiłem jeszcze 3 gry w LRG - Red Matter 1&2 na PSVR2 oraz Gex Trilogy na PS5. Jednak dopiero się produkują i zapewne otrzymam pod koniec roku.
73
Różne / Odp: W co teraz gracie?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RyoHazuki dnia Lipca 12, 2025, 12:10:26 pm »
The Precinct na PS5.
Po Cloudpunk kolejna mniejsza (indyk?) gierka i raczej ostatni tytuł w tym miesiącu, przed wakacyjnym wyjazdem.
74
Xbox Series X / Odp: Xbox Series X
« Ostatnia wiadomość wysłana przez andryush dnia Lipca 12, 2025, 10:15:24 am »
To okropne jakim medium stały się gry. Jak myślę sobie, jak wygląda proces powstawania nowej gry AAA, to widzę zebranie w korpo i analizowanie co się sprzeda, a co nie. Zero miejsca na pasję i realizowanie ambicji jednostki lub grupy pasjonatów w postaci ludzi, którzy tę grę tworzą, bo w zasadzie tworzą ją managerowie zlecając konkretne zadania "informatykom" i artystom. Teamy męczą się później latami, nie idzie im, nie mają pomysłu, zmiany koncepcji po drodze, zmiany kadrowe, a na koniec kasacja projektu.
Bardzo mocno przesadzasz, a na potwierdzenie tego mam chociażby z tego roku kilka przykładów gier robionych ewidentnie z pasji a nie tak, żeby sie zgodziło w excellu.

Clair Obscur?? Ale to chyba bardziej takie AA, duzo mniejsze studio z własną wizją i bez takiej presji wydawniczej. Ja mówię o takich dużych markach pokroju Assassins Creed, czy właśnie seria Metal Gear i molochach wydawniczych jak Microsoft. Mają znane IP i na siłę próbują zrobić kolejną grę, a nowego Fable jak nie było tak nie ma. Albo wydają coś pokroju Shadows, gdzie oprócz ładnych widoczków próżno szukać czegoś, co przekazałoby pasję twórców końcowemu odbiorcy.
Jak Ekspedycja nie pasuje, to masz Kingdom Come 2, albo Aaa za srogi hajs od Pana Kojimy który ciężko nazwać "bezpiecznym"

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Oczywiście, są wyjątki od reguły, nie twierdzę, że wszystkie gry, wydawcy i deweloperzy tak mają ale staje się to co raz częstszym zjawiskiem. Sam fakt, że dotknęło to tylu studiów MS, że Ubisoft jest na skraju, pokazuje że dotyczy to sporej części branży.
75
PlayStation 2 / Odp: Silent Hill 2
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Michu989 dnia Lipca 09, 2025, 10:31:37 am »
Wersja NTSC-US to jedyna z angielskim audio i napisami. Japońska (NTSC-J) ma tylko japoński, więc jak ktoś chce pełne ENG na PS2, to tylko wydanie amerykańskie wchodzi w grę...
76
Różne / Odp: W co teraz gracie?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lupinator dnia Lipca 06, 2025, 20:57:08 pm »
Jeśli masz na myśli meksyk, to już nawet tutaj widać, że sporo się zmieniło moim zdaniem. Powoli wbijam już na drugą mapę i powiem tylko tyle, Kojima Ty chuju, spodziewałem się takiego obrotu spraw a serduszko i tak złamane.
Tak miałem na myśli Meksyk. Coś mi tam nie siadło przez pierwsze 2-3 godziny ale już kilkadziesiąt godzin za mną i jest mega, wiadomo.
77
Różne / Odp: W co teraz gracie?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RyoHazuki dnia Lipca 06, 2025, 18:21:41 pm »
Wymęczyłem trylogię Mafii przez ostatnie tygodnie. Czas na coś krótszego. Indyk, pt. Cloudpunk idzie na pierwszy ogień.
78
Xbox Series X / Odp: Xbox Series X
« Ostatnia wiadomość wysłana przez windomearl dnia Lipca 04, 2025, 23:20:57 pm »
To okropne jakim medium stały się gry. Jak myślę sobie, jak wygląda proces powstawania nowej gry AAA, to widzę zebranie w korpo i analizowanie co się sprzeda, a co nie. Zero miejsca na pasję i realizowanie ambicji jednostki lub grupy pasjonatów w postaci ludzi, którzy tę grę tworzą, bo w zasadzie tworzą ją managerowie zlecając konkretne zadania "informatykom" i artystom. Teamy męczą się później latami, nie idzie im, nie mają pomysłu, zmiany koncepcji po drodze, zmiany kadrowe, a na koniec kasacja projektu.
Bardzo mocno przesadzasz, a na potwierdzenie tego mam chociażby z tego roku kilka przykładów gier robionych ewidentnie z pasji a nie tak, żeby sie zgodziło w excellu.

Clair Obscur?? Ale to chyba bardziej takie AA, duzo mniejsze studio z własną wizją i bez takiej presji wydawniczej. Ja mówię o takich dużych markach pokroju Assassins Creed, czy właśnie seria Metal Gear i molochach wydawniczych jak Microsoft. Mają znane IP i na siłę próbują zrobić kolejną grę, a nowego Fable jak nie było tak nie ma. Albo wydają coś pokroju Shadows, gdzie oprócz ładnych widoczków próżno szukać czegoś, co przekazałoby pasję twórców końcowemu odbiorcy.
Jak Ekspedycja nie pasuje, to masz Kingdom Come 2, albo Aaa za srogi hajs od Pana Kojimy który ciężko nazwać "bezpiecznym"

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

79
Xbox Series X / Odp: Xbox Series X
« Ostatnia wiadomość wysłana przez andryush dnia Lipca 04, 2025, 18:26:58 pm »

W Metal Gear Rising nie grałem, ale czytałem raczej pozytywne opinie, niektóre mocno entuzjastyczne. Chyba jednak znalazła swoją niszę/ grupę fanów.


Bardziej chodziło mi o to, że była to gra niechciana wśród samych twórców. Gra na siłę narzucona przez korpo Konami, gdzie oryginalny team po 2 latach od ogłoszenia prac porzucił projekt i dopiero Platinum coś skleciło.
Gra jest przyjemna na swój sposób ale nie da się uniknąć wrażenia niskobudżetowości. To jest coś, czego raczej nie spodziewasz się zobaczyć w grze z "Metal Gear" w nazwie.
80
Xbox Series X / Odp: Xbox Series X
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RyoHazuki dnia Lipca 04, 2025, 17:34:12 pm »
Zaoranie Turn10, jeszcze niepotwierdzone, ale raczej nieuniknione, jest dla mnie największym zaskoczeniem tych zwolnień (pojawiają się też plotki, o następnych). Kolejnym jest dalsze utrzymywanie przy kroplówce Ninja Theory oraz Double Fine, bo to strasznie niszowe firmy, ale w MS jak każdym korpo, ciężko doszukiwać się logiki w działaniach. Sony kiedyś zamykało Psygnosis, więc co tam takie Turn10.
To między MS a Sony zapowiada się remis w wyścigówkach. 1 do 1. Nawet i tutaj MS traci przewagę, którą miał przez ostatnią dekadę, od czasu likwidacji Evolution - kolejny błyskotliwy pomysł Sony.

W Metal Gear Rising nie grałem, ale czytałem raczej pozytywne opinie, niektóre mocno entuzjastyczne. Chyba jednak znalazła swoją niszę/ grupę fanów.

Bardzo, ale to bardzo podobało mi się Clair Obscure, gdzieś do 2/3, ale jak widzę ciągłe przytaczanie tego tytułu jako lekarstwa na wszystkie dolegliwości współczesnych tytułów, to zaczynam się nerwowo rozglądać.

Fable? Do końca roku skasują. Zdziwię się, jak to kiedykolwiek wyjdzie.

Jeśli chodzi o tytuły AAA to nie jest żadną tajemnicą, że od dobrych x lat, tworzy się projekty w oparciu o badania zapotrzebowania rynku i gusta konsumentów. Ma się zgadzać wszystko, gra ma być dla każdego, czyli nikogo, a budżet ma idealnie pasować do tabelki w Excelu.
Pasja w grach? Tak. W wielu indie i AA. W korpo nie ma miejsca na pasję.
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10