Autor Wątek: Fotorealistyczna grafika bliziutko?  (Przeczytany 4076 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mikes

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2005
  • Wiadomości: 7 687
  • Reputacja: 0
  • Ej.
Fotorealistyczna grafika bliziutko?
« dnia: Marca 07, 2008, 23:44:31 pm »
Chyba tak.

http://www.gram.pl/news_6w3gJ,4_Rewolucja_w_grafice_komputerowej_Intel_zmiecie_ATI_i_Nvidie.html

Nie mam słów, wygląda naprawdę zajebiście i będzie to spory krok do przodu. Chyba że to tylko puste słowa Intela.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Fotorealistyczna grafika bliziutko?
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 08, 2008, 00:03:25 am »
Przecież już teraz powoli wychdzą gry z global illumination i ambient oclussion, więc ray tracing nie jest niczym niezwykłym, nawet dla next genów.

BTW ten obrazek jest renderingiem z pov-raya o ile się nie mylę, dlatego o takiej grafice jak na tym obrazku to mozna pomarzyć.

Leenk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-09-2005
  • Wiadomości: 3 753
  • Reputacja: 1
Odp: Fotorealistyczna grafika bliziutko?
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 08, 2008, 00:04:47 am »
Pięknie ale...
Cytuj
pierwsze efekty tej pracy będziemy mogli zobaczyć już za dwa lata.
:???:

lupinator

  • Gość
Odp: Fotorealistyczna grafika bliziutko?
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 08, 2008, 00:17:12 am »
Osobiście wolałbym żeby bardziej skupiono się na rozwijaniu interakcji z otoczeniem i jak najlepszym odwzorowaniu praw fizyki panującej na tym świecie.

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Odp: Fotorealistyczna grafika bliziutko?
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 08, 2008, 01:08:06 am »
1. To jest jak na razie technologia sprzętowa w fazie prototypów - nie ukarze się za szybko a jak się ukarze to będzie pewnie sporo droższa niż obecne kary graficzne hi end, czyli więcej niż obecnie ps3 w full opcji.
2. Intel może nie zdążyć przed następną generacją konsol, dlatego do słów o zmiataniu ati i nvidii radziłbym zachować bardzo duży dystans, bo chyba ktoś te układy będzie dla nich robił.
3. Budżet... Już teraz zrobienie gry z bardzo dobrą (nie najlepszą) grafiką kosztuje kosmiczne sumy pieniędzy i często zysk nie jest dużo ponad progiem zwracalności. W takim wypadku ja się pytam ile będzie kosztowało zrobienie gry z taką grafiką gdzie każdy model pojazdu jest robiony przez kilku grafików przez przykładowy miesiąc (za przykład już można podać GT5).
4. To jest ślepy zaułek. Casuale nie zwracają uwagi na grafikę (wii) a to właśnie oni powoli ale jednak będą stanowić najważniejszą grupę docelową wszystkich produkowanych gier. Z drugiej strony gracze wytrawni też nie zwracają uwagi na techniczne aspekty grafiki bo wolą dopracowany styl i design (przyjęcie przez branże takich gier jak Zelda WW, Okami, SotC, wszystkie gry muzyczne, i masa innych).
5. Może nie znam wszystkich nowych filtrów i sztuczek związanych z grafiką ale wiem i jest to dla mnie pewne że na przestrzeni wszystkich generacji sprzętów do grania poza ostatnią to właśnie ograniczenia sprzętowe były głównym katalizatorem kreatywności twórców oprawy gier. Przykładów nie muszę podawać, wystarczy że powiem tylko że chodzi o wszystkie te gry które uznawaliśmy za "piękne".

Rozwój to podstawa, tylko czy każdy rozwój jest dobry. Pytanie polecam zadać na przykład komórkom rakowym. ;) (zaczerpnięte z książki "minuta mądrości")

Jak dla mnie to będzie drogi bajer dla rozpieszczonych nastolatków lub narzędzie dla firm które z grami nie mają nic wspólnego.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Fotorealistyczna grafika bliziutko?
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 08, 2008, 02:22:32 am »
Trzeba jednak pamiętać, że rynek gier stale się powiększa i przynosi coraz większe dochody, dlatego nawet gdy gry staną się droższe w produkcji, będą przynosić porównywalny zysk. I na pewno jeszcze większą rolę będą odgrywać gotowe silniki takie jak np UE3, który już teraz jest w co trzeciej grze. Możliwe, że gdy wyjdzie UE4, to jedna na trzy gry nie będzie na nim pracować ;)

Obecna generacja już teraz widać, że jest za słaba (brak full HD i innych bajerów np dosyć niski AA w większości gier, znikanie ciał itd) i graficy są przez nią ograniczeni. Bardzo prawdopodobne, iż kiedyś w końcu przyjdzie ten moment krytyczny i nie będzie wiadomo jak jeszcze polepszyć grafikę bez ponownego powiększania kosztów, które i tak będą strasznie wysokie. Nie nastąpi to jednak szybciej niż za 2-3 generacje konsol, więc na razie pozostaje nam grać i cieszyć się postępem technologicznym :)

Cytuj
Osobiście wolałbym żeby bardziej skupiono się na rozwijaniu interakcji z otoczeniem i jak najlepszym odwzorowaniu praw fizyki panującej na tym świecie.
Wszystko przyjdzie z czasem i nowszymi wersjami enginów. Jestem pewny, że zniszczalne otoczenie będzie standardem na następnej generacji, a może nawet już na tej np Far Cry2, Battlefield:BC, Crysis, najprawdopodobniej GoW2, a będzie tego coraz więcej.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Fotorealistyczna grafika bliziutko?
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 08, 2008, 02:45:27 am »
http://realstorm.com/    jak ktos by chcial to moze se sciagnac z tamtad tech dema raytracingu :P            

Opublikowane: Marzec 08, 2008, 02:44:22
Przecież już teraz powoli wychdzą gry z global illumination
jaka gra ma gi?

Halski

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 17-03-2007
  • Wiadomości: 161
  • Reputacja: 0
  • Grrracz
Odp: Fotorealistyczna grafika bliziutko?
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 08, 2008, 14:50:28 pm »
Wygląda przepięknie...
http://grrr.pl -  blog dla prawdziwych grrraczy!

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Fotorealistyczna grafika bliziutko?
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 08, 2008, 16:01:57 pm »
Przecież już teraz powoli wychdzą gry z global illumination
jaka gra ma gi?
Danger Planet firmy Fantasy Lab.
http://news.teamxbox.com/xbox/13143/Fantasy-Lab-Announces-Danger-Planet/