Autor Wątek: Ghost of Tsushima  (Przeczytany 34270 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #80 dnia: Sierpnia 01, 2020, 21:58:44 pm »
Dziwna sytuacja na meta z ta gierka. Recenzeci 83 a gracze 93.
Ja tam jednak zawsze po stronie graczy poniewaz jak cos nie gra to po tym jada np. TLOU2
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)


Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #81 dnia: Sierpnia 02, 2020, 15:18:52 pm »
To 40/40 w przypadku Ghosta jest ciekawe z jeszcze innego powodu, bo to bodaj trzecia nie-japońska gra, która dostała taką ocenę (po Skyrimie...).

Ta ocena jest ciekawa bo większość renezentòw krytykujących ten tytuł twierdziła, że Sucker Punch nie umie w Japonię, nie czuje tematu i estetyki. A tu proszę....

Hermetyczne środowisko, ale miło, że docenili ten tytuł, bo jednak GoT, to kawał świetnej roboty i to zasadniczo pod każdym względem.
Jasne, jest tu kilka niezgodności historycznych (haiku zostało wymyślone kilka stuleci po inwazji mongołów), ale to byłoby zwykłe czepialstwo.

Gra jest piękna, znakomicie brzmi, walka to majstersztyk i gra się  bardzo, ale to bardzo przyjemnie. Piękne (dosłownie) ukoronowanie eksów na PS4.



Te wszystkie 8-9/10 wg mnie w pełni zasłużone. 10/10, nie ma mowy, ale i tak świetna gra.

piter86

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-10-2005
  • Wiadomości: 4 105
  • Reputacja: 97
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #82 dnia: Sierpnia 03, 2020, 17:47:03 pm »
Jestem gdzieś w połowie i dla mnie póki co, to takie mocne 7/10. Monotonia powoli się wkrada, ale klimat i piękno Tsushimy nie pozwala się oderwać.
 W niektórych aspektach męczą również open-worldowe archaizmy. Taki lepszy Assassin moim zdaniem.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #83 dnia: Sierpnia 03, 2020, 20:42:19 pm »
Jestem w drugim akcie. Jest mocno assasynowo. To mi akurat odpowiada, bowiem lubię tę serię. Niemniej to, jak ludzie wypierają zapożyczenia i podobieństwo do potyczek skrytobójców z templariuszami, to głowa mała.  :> Od recenzentów, do zwykłych grających. Jakby grali nierozważnie i bez większej uwagi.

Na chwilę obecną - mocne 8/10. Zobaczymy jak będzie dalej.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #84 dnia: Grudnia 10, 2020, 21:17:22 pm »
W ramach plebiscytu The Game Awards 2020 grą roku wg graczy zostało Ghost of Tsushima.

Gratulacje, panie Sakai.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

 :shifty:

bojawiem

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 29-11-2013
  • Wiadomości: 3 321
  • Reputacja: 86
Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #85 dnia: Grudnia 10, 2020, 21:49:51 pm »
Lol

Tak działa wolny rynek:-)

Ogram na ps5. Jak się uda kupić.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #86 dnia: Grudnia 10, 2020, 23:48:59 pm »
W ogóle zobaczcie, jak ten wybór ma się do jeszcze niedawnej opinii, że gry muszą mieć multi i gracze nie lubią długich historii. Ileż to ostatnio było gier z długą fabułą, otwartym światem i bez multi, a jednak gracze je pokochali.

GoT miało w ogóle trudno, bo Sony potraktowało grę prawie jak EA Anthem vs. Apex, dając premierę GoT niecały miesiąc po TLoU2, co wydawało mi się strzałem w kolano, bo nie każdy gracz jest w stanie kupić dwie gry w ciągu miesiąca i wydawało się, że GoT niemal przepadnie w starciu z najważniejszą premierą Sony. Cóż, Neil zrobił wiele, żeby tak się nie stało :D Więc tym bardziej chylę czoła, to jest jednak sztuka wybić się, mając tak pod górkę.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #87 dnia: Grudnia 17, 2020, 11:00:57 am »
Dwa tygodnie temu ukończyłem Tsushime i jednocześnie zdobyłem platynę. Nawet dobrze się złożyło, że robiąc ostatnią misję fabularną wpadły też dwa pozostałe trofea, więc ładnie mi się to zamknęło i mogłem się trochę zastanowić nad zakończeniem.

GoT nie jest grą idealną, ma swoje typowo "growe" bolączki (schematy), brakuje miejscami dopieszczenia, zarówno rozgrywki, jak i grafiki. Ma przy tym jednak świetny klimat, trzyma się konwencji filmów o samurajach i wyobrażeń na ich temat, do tego robi to przy tak malowniczej oprawie, że nie jestem w stanie narzekać za bardzo na niedociągnięcia.

Na GoT nie czekałem jakoś specjalnie - kolejna gra o samurajach, do tego historycznie osadzona (nie ma miejsca na fantastykę, choć jak się okazuje i na to mają sposób)) do tego open world. Moja ciekawość wynikała głownie z faktu, że robi to studio Sony, oraz za sprawą świetnej oprawy. Niemniej nie miałem specjalnie hype'u na grę. Gdy przyszło do włożenia kolejnej płytki do konsoli stanąłem przed wyborem - The Last of Us 2, czy właśnie Duch. Nie byłem w nastroju na ciężki klimat produkcji Naughty Dog, więc do czytnika poszła gra Sucker Punch. I był to dla mnie strzał w dziesiątkę. Tematyka zawarta w grze nie jest lekka, ale nie przytłacza, co można też odebrać za minus, bo to jednak świat pogrążony w konflikcie, zaś najeźdźcy są brutalni. Dla mnie akurat w tym momencie jest to zaleta, bo gra dała mi więcej relaksu, czy rozrywki niż umartwiania się (choć są takie tematy, które łapią za serce).

Pierwsze kilkanaście/kilkadziesiąt godzin spędziłem na podziwianiu Tshushimy. Cały pierwszy obszar przewędrowałem pieszo, i to odkrywając wszystko. Dało mi to dużo frajdy, podziwianie tego świata, poczucie jakbym tam naprawdę był. Według mnie zrobili to rewelacyjnie, jest na czym oko zawiesić, a do tego jest w tym pewna autentyczność ("pewna" bo jednak jest podkolorowana). Fabuła z początku nie zachęca też jakoś specjalnie do pośpiechu. Dopiero później, gdy pozna się część postaci, historia zaczyna nabierać większego znaczenia. Misje poboczne w swojej konstrukcji nie są oryginalne, jednak fabularnie potrafią zainteresować, niekiedy nawet bardzo. Brakuje im jednak odpowiedniej długości, aby należycie przedstawić daną historię. Takie skondensowanie ma swoje plusy, jednak kilka misji mogłoby być ciut dłuższych (lub ich wątek mógłby być rozbity na kilka questów).

To co podoba mi się w grach z otwartym światem od Sony to wyważenie wielkości świata, ilości rzeczy do zrobienia, czy nawet sama platyna. Nie są to kobyły, które wymagają ponad 100 czy 200 godzin na dokładne poznanie, ale jednocześnie zrobienie większości rzeczy wymaga jakieś 60-70 godzin (mi to zajęło chyba właśnie ok 70). Podobnie było z Horizonem. Dzięki temu gracz może solidnie poznać świat gry, zrobić w niej dużo (czy niemal wszystko), a jednocześnie nie przytłacza go ilość rzeczy do zrobienia. Nie ma też kaca, iż coś się opuściło, aby skończyć szybciej grę. Dla mnie to jest ogromny plus, nie bez powodu większość platyn, które zdobyłem (a nie ma ich dużo) to są właśnie gry 1st party Sony (do tego rpg/open worldy).

W przypadku strony wizualnej pierwsze skrzypce gra kierunek artystyczny - to dzięki temu można przymknąć oko na słabsze miejsca. Gra urzeka kolorami, światłem, życiem otoczenia. Roślinność została wykonana na topowym poziomie, zarówno jej wygląd z bliska, czy większej odległości, to jak się oświetla, czy jak się porusza na wietrze. Za to Sucker Punch zasługuje na ogromne pochwały. Oświetlenie to kolejny jasny punkt, światło pięknie "pracuje" na powierzchniach obiektów, przez co grafika Tsushimy przypomina concept -  ma taką miękkość, plastyczność. Nawet jeśli nieco maskuje detale, to efekt jest bardzo przyjemny dla oka i spina się z malowniczym krajobrazem. Do tego gra bez użycia SSD jest piorunująco szybka. Days Gone wczytywało się strasznie wolno (nawet loading do menu głównego jest wyczerpujący), Tsushima zaś robi to ekspresowo - nie ma znaczenia czy to menu, save, czy fast travel. To wspaniała cecha, zwłaszcza, że osiągnięta na PS4, a nie next-genie. Na minus mogę zapisać tylko miejscami zbyt proste otoczenie. Brakuje czasem dodatkowych assetów - np. las, w którym leży dużo liści. Tuż przy graczu wygląda to dobrze, ale kawałek dalej te same assety wyglądają płasko. Do tego drzewa są "powbijane" w ten płaski teren, bez maskowania intersekcji - daje to dziwny miks, bo światło, materiały wyglądają bardzo dobrze, ale jest poczucie, jakby roślinność została schowana. Nie jest to jednak kwestia całej gry, a wybranych miejsc/obszarów.

System walki jest dość bogaty, daje różne możliwości, jednak na normalnym poziomie trudności Jin szybko staje się zbyt silny. Do tego część przeciwników można załatwić bez wysiłku - wystarczy wyzwać ich na pojedynek i nie zepsuć pierwszego cięcia, a reszta już idzie gładko (chyba, że coś nam zasłoni kamerę, co zdarza się, nie czesto, ale jednak). Fajnie zostałem zaskoczony, gdy po pierwszych prostych pojedynkach w pewnym momencie przeciwnicy zaczęli robić "zmyłki" - za pierwszym razem banan na twarzy. Niemniej walka daje satysfakcję, podobnie jak skradanie, czy korzystanie z licznych przedmiotów. To co mogłoby się przydać, to więcej broni (mamy tylko katanę), ale to może pojawić się w następnej części (co ma też sens fabularny). Szkoda także, że gracz nie może iść tylko jedną ścieżką/stylem, tak aby miało to odzwierciedlenie w fabule - gra miejscami sama narzuca rozwiązania. Z drugiej strony oznaczałoby to rozgałęzienie i robienie wszystkiego razy dwa (albo nawet trzy).

Fajnym patentem jest to jak świat próbuje nam zwracać uwagę na ważne miejsca/wydarzenia - poprzez wiatr, zwierzęta, czy dym widoczny na horyzoncie. Fajnie wtapia się to w klimat. Z drugiej strony jest to za bardzo czytelne - zawsze widzimy tego samego lista, tego samego ptaka, czekają na nas, itp. To jest typowe rozwiązanie designowe, aby gracz wiedział o co chodzi, ale fajnii byłoby to nieco "przypudrować" aby nie było tak bardzo oczywiste, a przez to sztuczne. To są te typowe growe rozwiązania, umowność, która trochę kuje w oczy, gdy próbujemy zanurzyć się w świecie gry. Podobnie jak zwierzyna występująca w grze - można polować, ale tak naprawdę nic to nie daje, poza ubijaniem dzików i niedźwiedzi. Czy losowe wydarzenia "na szlaku" - bandyci, mongołowie patrolujący, pilnujący wozu, trzymający więźnia czy walczący z niedźwiedziem. Schematy są trochę za bardzo oczywiste (ale tak to się przeważnie robi).

Kończąc, gra jest naprawdę dobra. Gdyby została dopracowana w kwestii pewnych szczegółów, powiedziałbym nawet, że bardzo dobra. Z jednej strony chciałbym to wybaczyć Sucker Punch, z drugiej jednak to nie ich pierwszy open world, choć pierwszy taki, do tego nowe IP. Ciężko też nie docenić ich pracy nad klimatem tego tytułu, który gra tu pierwsze skrzypce i stanowi o sile produkcji. Zakończenie poprzez to co się w nim dzieje, jak do tego dochodzi, scenerię, muzykę, wywołuje sporo emocji, skłania do przemyślenia i daje sporo satysfakcji. Zwłaszcza, że nie ma w nim wyraźnego podziału na dobre i złe.

Pytanie co dalej. Z jednej strony chciałbym aby Tsushima była jedną grą z zamkniętą historią. Z drugiej, widzę tu miejsce na kontynuację - więcej zbroi/ciuchów, do tego z większym wpływem na postać (bardziej RPG), różne bronie. Przeniesienie akcji na inne wyspy, albo najlepiej główne, walka o klan, kolejny najeźdźca. Można tu jeszcze trochę zrobić, ale w kwestii rozgrywki przydałoby się wprowadzić urozmaicenia. Zobaczymy, ja trzymam kciuki, bo GoT to cichy (jeśli można tak napisać o grze tego typu) hit tego roku.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #88 dnia: Grudnia 17, 2020, 11:27:21 am »
Ja osobiście liczę, że ta gra da impuls Activision do wskrzeszenia Tenchu, które było momentami takim samurajskim Metal Gearem (zwłaszcza wykręceni bossowie), a skoro Konami odłożyło temat na półkę, to samuraje + stealth byliby mile widziani, jak widać gracze są rządni takich przygód i mieliśmy wystarczającą przerwę. No i po przyziemnym GoT wciaż jest miejsce na nieco więcej fantastyki.

GoT jest natomiast świetnym przykładem, jak zrobić grę w otwartym świecie i nie przesadzić. Sony ma ostatnio naprawdę nosa do gier, które nadają się i dla całego przekroju graczy i każdy będzie zadowolony.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #89 dnia: Grudnia 19, 2020, 11:49:02 am »








Pan Sakai może teraz założyć stroje wzorowane na God of War, Horizon Zero Dawn, Shadow of the Colossus oraz Bloodborne.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #90 dnia: Lipca 01, 2021, 18:58:03 pm »


https://blog.playstation.com/2021/07/01/ghost-of-tsushima-directors-cut-arrives-on-ps5-and-ps4-consoles-on-august-20/

PS5 features
- fixed Japanese lip sync
- DualSense support
- 3D audio enhancements
- load time improvements
- 4K options
- targeting 60 FPS
- save transfer

Launch on August 20 for $69.99 USD on PS5 and $59.99 USD on PS4.

New update for GoT soon:
- new photo mode updates
- new accessibility options for controller remapping
- option to turn on lock-on during combat
- option to hide quiver during gameplay



To taki żarcik jak rozumiem?
« Ostatnia zmiana: Lipca 01, 2021, 19:14:44 pm wysłana przez Juras »

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #91 dnia: Lipca 01, 2021, 19:06:04 pm »
Plus dlc.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #92 dnia: Lipca 01, 2021, 19:17:38 pm »
DLC 20$, PS5 fejczers dodatkowe 10$.

A za dwa miesiące wyskoczą z pisi z rej trejsingami, draw distancami i innnymi duperelami graficznymi, za połowe tego co tu chcą.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #93 dnia: Lipca 02, 2021, 00:04:06 am »
Aż dziwne, że wersja PS4 Pro nie ma osobnego cennika różnego o 5$ między PS4 a PS5 :D

Myślę, że te 19.99$ za sam dodatek, a wersja PS5 za free by były rozsądniejsze, ale hejt się rozlał taki, że może jeszcze Sony z tego wybrnie. Zwłaszcza posiadaczy wersji "deluxe" nieco wydymano...

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #94 dnia: Sierpnia 03, 2021, 19:20:48 pm »
Nie wybrną, mleko się rozlało. Zwykłe zdzierstwo, jak w przypadku remastera Spidera. R* z GTA V i tak nie przebiją  :happy:
Ja może za jakiś czas skusze się na kolejną platynę, bo w Cuszime grało mi się znakomicie, a wizja dodatku i glorius 60 klatek robi swoje.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #95 dnia: Sierpnia 10, 2021, 16:34:27 pm »
Ja ostatnio obejrzałem parę japońskich filmów i mój umysł zaczyna rozgrzeszać tę cenę...

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #96 dnia: Sierpnia 10, 2021, 16:52:44 pm »
To co się dzieje z GOT jest jednak trochę smutne, bo nawet usunęli ze sklepu cyfrowego podstawową wersję i można kupić tylko z dodatkiem, oczywiście w cenie 299.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #97 dnia: Sierpnia 17, 2021, 22:44:42 pm »
Mnie jeszcze dodatkowo wkurza, że można kupić tę droższą wersję na PS4/PS5, można kupić update dla PS4 z podstawowej wersji, ale na update PS4->PS5 trzeba czekać do dnia premiery. To samo było z Fajnalem, to samo jest z Death Stranding. Mogłoby Sony przez ten czas od zapowiedzi tych gier rozwiązać ten problem...

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #98 dnia: Sierpnia 20, 2021, 09:54:42 am »


4k, 60 k/s, super szybkie wczytywanie.  :roll:

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #99 dnia: Sierpnia 23, 2021, 22:38:35 pm »
Poza naprawdę dużym zoomem gdzie tekstury na PS5 okazują się mieć nieco większą rozdzielczość nie widać różnic w grafice, a najbardziej boli brak jakichkolwiek zmian w oświetleniu, czy refleksach (o ray tracingu nie mówiąc). Rozumiem, że nie chce im sie całej gry przerabiać, bo to open world, ale patrząc na zmiany w GoT, to Spider-mana z poprzedniej i obecnej generacji dzieliła przepaść. Tutaj jest co najwyżej "PS4 Pro Duo".

Jedyny plus, to poprawienie sytuacji z transferami zapisów.

Na razie jednak nie kupuję, a jeśli nawet, to wersję na PS4, dla oporu w triggerze przy strzelaniu z łuku szkoda tracić 40zł.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #100 dnia: Września 01, 2021, 15:13:19 pm »
Spektakularnie piękna to gra. Może technicznie nie należy do pierwszej ligi, ale jest śliczna, a wyższa rozdzielczość plus 60 klatek zrobiły swoje.
Sprawdzi się, choćby dla Iki. Kolejną platyną też nie pogardzę.  :P

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #101 dnia: Września 21, 2021, 17:56:28 pm »
Jednak się skusiłem, za dużo czasu pograć nie mam, ale motyw z... z tym co będzie głównym wątkiem na wyspie Iki, jest ciekawy, bo chociaż gra jest w otwartym świecie, więc trudniej tutaj zrobić takie typowe cutscenki odpalane niewidzialnym sznurkiem, całkiem dobrze sobie z tym poradzono i nawet dla losowych spotkań przygotowano pewne atrakcje :) Przemyśleli to skubańcy i o ile generalnie to jest więcej tego samego, to mają u mnie plusa, że potrafili dopiąć fabularne wstawki bez względu na to, gdzie gracz się uda.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #102 dnia: Stycznia 06, 2022, 10:24:24 am »
Gra rozeszła się w imponującym nakładzie ponad 8 milionów sztuk na całym świecie. Gratulacje dla Sucker Punch.



Sam dołożyłem dwie cegiełki do tego wyniku.  :roll: Świętna, przepiękna stylistycznie gra.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #103 dnia: Stycznia 06, 2022, 10:37:53 am »
Po średniakach jakie serwowało studio nie spodziewałem się aż tak wyrąbanej gry. Nic tylko liczyć na solidną kontynuacje.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #104 dnia: Stycznia 21, 2022, 14:16:15 pm »
Nie przesadzaj. Sucker Punch Productions od drugiej PlayStation radzą sobie bardzo dobrze. Zasadniczo już ich pierwsza gra (Rocket: Robot on Wheels przyp.), która ukazała się w latach dziewięćdziesiątych na N64 zgarniała mocne 8/10.

Trylogia Sly, jak i seria inFamous też pląsały się w okolicy 84%. Cuszima to 83% od branży i 9/10 od graczy. Podkreśla to tylko klasę studi, że od dwóch dekad serwują bardzo dobre tytuły.

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #105 dnia: Lutego 09, 2022, 05:43:38 am »
Wczoraj mi wpadła platynka, dodatek jeszcze przede mną i multi do wypróbowania. Z podstawką zeszło mi ponad 100 godzin. Grałem sobie na spokojnie ciesząc się eksploracją i klimatem. Według mnie wszystko w tej grze jest dopracowane - grafika, warstwa audio, świetny system walki, fabuła, którą z początku lekko olewałem okazała się bardzo ciekawa. Jin Sakai jest świetnie napisaną postacią. Seria Infamous jakoś nie przypadła mi do gustu, w Sly Coopery nie było mi dane zagrać, ale w tym wypadku ciężko mi się było oderwać od tej gry. Chyba ani razu podczas eksploracji nie unikałem walki i stawałem do konfrontacji - cholernie przypadł mi do gustu system walki. Jak dla mnie perełka. Pluję sobie w brodę, że nie wziąłem na premierę.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #106 dnia: Lutego 09, 2022, 08:52:09 am »
Ta gra jest aż tak dobra, że każde 10m na pieszo sprawia przyjemność nic nie robiąc. Zaskoczenie totalne od SP po dotychczasowych średniakach.
Dobrze, że wyszło coś takiego po rozczarowujących dla mnie U4 i TLOU2 gdzie miejscami ziewałem z nudów.
Graj na najwyższym poziomie w Ducha, wówczas jeszcze bardziej docenisz tytuł.

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #107 dnia: Lutego 09, 2022, 10:57:33 am »
Przechodziłem na trudnym. Od jakiegoś czasu bardzo mnie razi w grach hud, którego jest momentami, aż za dużo. Od RDR2 praktycznie wszystko wyłączam. Tutaj bardzo miłe zaskoczenie przy wskazywaniu drogi. Niby smaczek z tym wiatrem, lisami ale takie rozwiązania przyjmuję z otwartymi ramionami. Zrobiłem nawet test - czy trafię w punkt na drugim końcu mapy bez włączania tejże - dało się.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Ghost of Tsushima
« Odpowiedź #108 dnia: Marca 06, 2024, 17:19:11 pm »


W maju na PCMR.  :>