Pożyczyłem grę od siostrzeńca i muszę powiedzieć, że jest naprawdę dobra
W grze można robić właściwie tylko te rzeczy:
- tworzyć własne poziomy (i je udostępniać, bądź nie - ale ilość plansz do załadowania do neta jest ograniczona)
- grać w poziomy stworzone przez innych graczy lub dodane przez Nintendo
- grać w "10 Mario Challenge", czyli zestawy poziomów (po 8 plansz, na których przejście mamy 10 żyć, plus zdobyte w trakcie) wbudowane w grę; mają one na celu pokazać różne schematy, na których można się wzorować tworząc własne poziomy
- grać w "100 Mario Challenge", czyli zestawy losowych poziomów stworzonych przez graczy. Zaczynamy z setką żyć i na Easy musimy przedrzeć się przez 8 poziomów (jeśli jakiś level nam się nie podoba lub jest za trudny możemy go wymienić na inny, też losowy), a na Normal przez 16. Po przejściu odblokowuje się hardcorowy tryb Ekspert, w którym trzeba przejść 16 bardzo trudnych poziomów. Nie wiem, czy kiedyś mi się to uda. Na razie zrobiłem jedno podejście i nawet pierwszego poziomu z 16 nie przeszedłem...
No i to tyle. W trakcie budowania odblokowują nam się nowe narzędzia i bonusy. Początkowy zestaw jest bardzo ubogi, ale już po kilku stworzonych planszach mamy szerokie pole do manewru. Tym bardziej, że niektóre przedmioty można łączyć lub potrząsnąć, co zmienia ich właściwości, np. dodanie grzybka powiększającego Mario powiększa również każdego z przeciwników, a potrząśnięcie wyrzutnią torped zmienia ją wyrzutnię torped kierowanych itd.
Poziomy możemy tworzyć w 4 stylach, wzorowanych na Super Mario Bros., Super Mario Bros 3, Super Mario World, oraz New Super Mario Bros. U. Można się z jednego stylu na drugi przełączać w dowolnym momencie tworzenia poziomu (ale nie w trakcie grania). Właściwości niektórych przedmiotów też czasem się różnią, w zależności od stylu. Nawet jednak na klasycznym SMB gra się bardzo dobrze, gdyż wszystko działa płynnie i sprawnie, tylko grafika pozostaje archaiczna (co czasem też ma swój urok).
Największą zaletą edytora jest łatwość oraz intuicyjność. W dowolnym momencie możemy także sprawdzić nasze postępy i z edytora przenieść się wprost na level. W dodatku, jeśli chcemy uploadować własny poziom do neta, musimy go najpierw przejść samemu, co jest dobrym zabezpieczeniem przed poziomami, których nie da się przejść (choć w praktyce można to obejść na różne sposoby).
Przy każdym poziomie widnieje również informacja, w jakim czasie ktoś najszybciej go przeszedł, ilu graczy w niego grało i ile dostał gwiazdek, oraz co może najważniejsze, jaki jest procent przejścia danego levelu w stosunku do ilości podejść.
Jeśli podoba nam się jakiś poziom stworzony przez innego gracza możemy go odznaczyć gwiazdką (dzięki temu mamy również później podręczny dostęp do tej mapy). Możemy też śledzić poszczególnych graczy. Początkowy limit poziomów wysłanych do neta wynosi tylko 10 leveli. Za zdobywanie gwiazdek od innych graczy ten limit się chyba powiększa. Jednak już zdobycie drugiego medalu nie jest łatwą sprawą (wymaga 50 gwiazdek), jeśli nie mamy sporo znajomych również grających w SMM lub nie promujemy w jakiś sposób swoich poziomów. Ja stworzyłem już 6 czy 7 leveli, a na razie mam zaledwie kilka gwiazdek...
Jeśli ktoś mógłby poratować w potrzebie, to byłbym wdzięczny
To mniej więcej tyle, tak na szybko. W każdym razie warto zagrać. Nintendo kolejny raz stworzyło świetną grę. SMM daje naprawdę spore pole do manewru i jest oceanem kreatywności. Tworzenie własnych poziomów jest szalenie fajną sprawą