Autor Wątek: Mario Maker  (Przeczytany 7854 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Mario Maker
« dnia: Czerwca 10, 2014, 22:16:57 pm »



E3 2014: Mario Maker Officially Announced for Wii U, Coming 2015
Cytuj
It appeared in a grainy, slightly dodgy looking photo earlier this week, but it turns out that the rumours were true after all; Mario Maker has been announced for Wii U and will be arriving on the system next year.

Similar in concept to popular PlayStation series LittleBigPlanet, Mario Maker enables players to build bespoke 2D Super Mario stages. Shown during Nintendo's E3 2014 Digital Event, the game comes with a wealth of customisation options, allowing the player to build stages using classic props and items from the Super Mario franchise.

Interestingly, the game will enable players to switch between two visual styles: classic Super Mario Bros. and the more recent New Super Mario Bros. The showcase implied that players would be able to share their creations with one another, which could result in an active community building up around the title if done properly.
http://www.nintendolife.com/news/2014/06/e3_2014_mario_maker_officially_announced_for_wii_u_coming_2015

Z początku pomyślałem, że będzie to gra tylko dla starych nerdów, skoro jednak można zmieniać styl graficzny na taki jak w NSMBU, to może i wyjdzie z tego coś ciekawego.

lupinator

  • Gość
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 10, 2014, 22:20:29 pm »
To jest pełnoprawna gra za normalną cenę jednak?

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 10, 2014, 22:29:56 pm »
Na razie chyba nie wiadomo. Stawiam, że to tytuł z eShopu, ale jeśli dadzą bardzo rozbudowany edytor, to może i wyjdzie edycja pudełkowa. Ciężko stwierdzić.

Morden

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 27-04-2006
  • Wiadomości: 178
  • Reputacja: 1
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 10, 2014, 23:35:52 pm »
Mnie sie marzy cos w stylu Little Big Planet, a wiec spore mozliwosci edycji i dzielenia sie wszystkim za pomoca internetu. Kombinatorzy nie beda juz musieli edytowac obrazu NES'owego Super Mario Bros. Jakis systemik ocen dla najlepszych dziel, moderowane staff picks i jedziemy. Jesli Nintendo sie postara, moze sie z tego zrobic One Mario To Rule Them All. Po co komu kolejne Bros U czy Luigi U, skoro nowe gry mozna robic samemu, badz pobierac cudze? Wlasnie to kaze mi sie zastanawiac jak daleko Nintendo sie posunie, bo jesli edytor bedzie naprawde zaawansowany, moga zrobic sobie konkurencje. Z drugiej strony wszystko z Mario i tak sie sprzeda, wiec licze na pelen wypas i preznie rozwijajaca sie spolecznosc.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 11, 2014, 02:19:04 am »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 13, 2014, 20:37:28 pm »
Mario Maker to Include Additional Graphical Styles, Sharing Levels is "Really The Whole Point"
http://www.nintendolife.com/news/2014/06/mario_maker_to_include_additional_graphical_styles_sharing_levels_is_really_the_whole_point

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 15, 2014, 18:56:14 pm »

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 15, 2014, 21:00:02 pm »
Już widzę te levele-kutasy.

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

lupinator

  • Gość
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 15, 2014, 21:01:14 pm »
Już widzę te levele-kutasy.
Nie u Nintendo. Nawet w LBP pilnowali tego, jak cholera.

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 15, 2014, 21:08:49 pm »
Chyba, że bedzie tak jak w Pushmo/Crashmo i levelami będzie się dzielić za pomocą kodów QR. Wtedy hulaj dusza...

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 21, 2014, 22:01:24 pm »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #11 dnia: Grudnia 06, 2014, 10:14:53 am »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 02, 2015, 10:04:07 am »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 16, 2015, 20:19:55 pm »
Premiera 11 września.





Cytuj
Super Mario Maker is coming with a hardcover artbook which celebrates the 30th birthday of the portly Italian plumber, and Nintendo Europe has posted a very brief video of what it looks like on its Instagram account.
http://www.nintendolife.com/news/2015/06/super_mario_makers_packaging_sure_looks_pretty
« Ostatnia zmiana: Czerwca 17, 2015, 16:06:12 pm wysłana przez POK »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #14 dnia: Września 02, 2015, 21:54:55 pm »
Średnia 89%
http://www.metacritic.com/game/wii-u/super-mario-maker/critic-reviews

Nie spodziewałem się, że gra zostanie tak pozytywnie przyjęta :)

szafa

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-01-2004
  • Wiadomości: 4 286
  • Reputacja: 64
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #15 dnia: Września 04, 2015, 06:50:27 am »
Być może, ale to tylko moja luźna myśl, wpływ na oceny miało niedawne odejście Satoru Iwaty. No ale mam mimo wszystko nadzieję, że to będzie dobra gra(chociaż zupełnie nie w moich klimatach).
Fryty tyty dotknij pyty

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #16 dnia: Września 04, 2015, 09:49:14 am »
Akurat w to wątpię (gdyby Miyamoto odszedł, to jeszcze). Trochę czasu już od tego minęło zresztą, nie sądzę by recenzenci byli aż tak sentymentalni.

Mario Maker dostaje takie wysokie oceny, bo łączy umiejętnie prostotę i przejrzystość w tworzeniu poziomów z dużą dawką grywalności. Poza tym gra posiada już masę leveli stworzonych przez Nintendo. Kto uwielbia platformery 2D z Mario nie mógł dostać lepszej gry.

szafa

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-01-2004
  • Wiadomości: 4 286
  • Reputacja: 64
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #17 dnia: Września 05, 2015, 08:27:22 am »
Pewnie jest tak jak mówisz, POK. Nintendo ma dar do robienia świetnych gier. Ale tak tylko mi się skojarzyło, że zawsze po odejściu jakieś ważnej persony ludzie nagle dostają fioła na jej punkcie(patrz: Amy, Jobs itd.). 
Fryty tyty dotknij pyty

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #18 dnia: Grudnia 27, 2015, 13:00:33 pm »
Pożyczyłem grę od siostrzeńca i muszę powiedzieć, że jest naprawdę dobra :grin:

W grze można robić właściwie tylko te rzeczy:
- tworzyć własne poziomy (i je udostępniać, bądź nie - ale ilość plansz do załadowania do neta jest ograniczona)
- grać w poziomy stworzone przez innych graczy lub dodane przez Nintendo
- grać w "10 Mario Challenge", czyli zestawy poziomów (po 8 plansz, na których przejście mamy 10 żyć, plus zdobyte w trakcie) wbudowane w grę; mają one na celu pokazać różne schematy, na których można się wzorować tworząc własne poziomy
- grać w "100 Mario Challenge", czyli zestawy losowych poziomów stworzonych przez graczy. Zaczynamy z setką żyć i na Easy musimy przedrzeć się przez 8 poziomów (jeśli jakiś level nam się nie podoba lub jest za trudny możemy go wymienić na inny, też losowy), a na Normal przez 16. Po przejściu odblokowuje się hardcorowy tryb Ekspert, w którym trzeba przejść 16 bardzo trudnych poziomów. Nie wiem, czy kiedyś mi się to uda. Na razie zrobiłem jedno podejście i nawet pierwszego poziomu z 16 nie przeszedłem...

No i to tyle. W trakcie budowania odblokowują nam się nowe narzędzia i bonusy. Początkowy zestaw jest bardzo ubogi, ale już po kilku stworzonych planszach mamy szerokie pole do manewru. Tym bardziej, że niektóre przedmioty można łączyć lub potrząsnąć, co zmienia ich właściwości, np. dodanie grzybka powiększającego Mario powiększa również każdego z przeciwników, a potrząśnięcie wyrzutnią torped zmienia ją wyrzutnię torped kierowanych itd.

Poziomy możemy tworzyć w 4 stylach, wzorowanych na Super Mario Bros., Super Mario Bros 3, Super Mario World, oraz New Super Mario Bros. U. Można się z jednego stylu na drugi przełączać w dowolnym momencie tworzenia poziomu (ale nie w trakcie grania). Właściwości niektórych przedmiotów też czasem się różnią, w zależności od stylu. Nawet jednak na klasycznym SMB gra się bardzo dobrze, gdyż wszystko działa płynnie i sprawnie, tylko grafika pozostaje archaiczna (co czasem też ma swój urok).

Największą zaletą edytora jest łatwość oraz intuicyjność. W dowolnym momencie możemy także sprawdzić nasze postępy i z edytora przenieść się wprost na level. W dodatku, jeśli chcemy uploadować własny poziom do neta, musimy go najpierw przejść samemu, co jest dobrym zabezpieczeniem przed poziomami, których nie da się przejść (choć w praktyce można to obejść na różne sposoby).
Przy każdym poziomie widnieje również informacja, w jakim czasie ktoś najszybciej go przeszedł, ilu graczy w niego grało i ile dostał gwiazdek, oraz co może najważniejsze, jaki jest procent przejścia danego levelu w stosunku do ilości podejść.

Jeśli podoba nam się jakiś poziom stworzony przez innego gracza możemy go odznaczyć gwiazdką (dzięki temu mamy również później podręczny dostęp do tej mapy). Możemy też śledzić poszczególnych graczy. Początkowy limit poziomów wysłanych do neta wynosi tylko 10 leveli. Za zdobywanie gwiazdek od innych graczy ten limit się chyba powiększa. Jednak już zdobycie drugiego medalu nie jest łatwą sprawą (wymaga 50 gwiazdek), jeśli nie mamy sporo znajomych również grających w SMM lub nie promujemy w jakiś sposób swoich poziomów. Ja stworzyłem już 6 czy 7 leveli, a na razie mam zaledwie kilka gwiazdek...
Jeśli ktoś mógłby poratować w potrzebie, to byłbym wdzięczny :)

To mniej więcej tyle, tak na szybko. W każdym razie warto zagrać. Nintendo kolejny raz stworzyło świetną grę. SMM daje naprawdę spore pole do manewru i jest oceanem kreatywności. Tworzenie własnych poziomów jest szalenie fajną sprawą :D

szafa

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-01-2004
  • Wiadomości: 4 286
  • Reputacja: 64
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #19 dnia: Stycznia 04, 2016, 06:48:41 am »
Tylko trochę szkoda, że Nintendo nie wydało tej gry kilka lat wcześniej.
Fryty tyty dotknij pyty

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #20 dnia: Stycznia 04, 2016, 10:23:18 am »
Szkoda. Mario Maker byłby w sam raz na premierę konsoli, zamiast New Super Mario Bros U.

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #21 dnia: Stycznia 04, 2016, 11:11:16 am »
Pewnie tak byłoby dużo lepiej dla Nintendo. Ja tam w każdym razie jestem zadowolony.

Jedynym poważnym minusem gry jest imo dość mała ilość scenerii. Brakuje mocno śniegu i pustyni, ale Nintendo pewnie zostawiło sobie te tła (i przedmioty z nimi związane) na wypadek, gdyby chciało kiedyś stworzyć SMM 2.

Dostępne w SMM tła to pola, jaskinie, lawa, woda, chmury i nawiedzona posiadłość (wszystko w 4 wariacjach, o których wspomniałem wcześniej). Łącznie niby nie jest tego tak mało, ale po dłuższym graniu powtarzalność rzuca się w oczy.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #22 dnia: Stycznia 04, 2016, 11:56:56 am »
Teraz przecież jest moda na "rozwijanie" gry po premierze, co niektórzy użytkownicy naszego forum są wniebowzięci takim modelem. Na starcie może i nie ma pustyni, ale w ramach tego "rozwijania" może dadzą DLC za jakiś czas. Splatoon uległ chyba takiemu modelowi i do niedawna miał regularne aktualizacje, to z nową mapą, to z nową bronią itd. Może tutaj będzie to samo.

A tak w ogóle to niech już dają to NX szybciej, bo zaczyna mi brakować Wii U :(

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #23 dnia: Stycznia 04, 2016, 21:30:18 pm »
Gdyby twórcy chcieli rozszerzać SMM w ten sposób, to już by coś takiego się ukazało. Razem z aktualizacjami gra co pewien czas jest wzbogacana o nowe eventy, czyli poziomy od Nintendo, których przejście odblokowuje jakiś nowy kostium. Ostatnio były np. poziomy wzorowane na Captain Toad: Treasure Tracker i Excitebike. W grze jest łącznie chyba 120 kostiumów (głównie postaci z gier Nintendo), które powoli odblokowujemy właśnie za eventy oraz 100 Mario Chalenge. Możemy je później zamieszczać w swoich planszach (ale tylko w stylu klasycznego Super Mario Bros.).
Niby nic wielkiego, ale i tak fajnie, że gra jest nadal wspierana.

Co do Splatoon, to ostatnio miałem okazję trochę pooglądać grę u siostrzeńca i muszę przyznać, że zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Prawdopodobnie gra roku 2015 dla WiiU. Bonusów (broni oraz ubrań) jest do odblokowania cała masa. Nie sądziłem, że Splatoon jest tak rozbudowany. Sama rozgrywka też wygląda na bardzo przyjemną, zarówno w singlu, jak i w multi. Może w lutym zdołam obadać dokładniej ten tytuł :D

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #24 dnia: Stycznia 05, 2016, 00:42:58 am »
Właśnie tak sobie dzisiaj przeglądałem zestawy Wii U i jest jeden z MK8 i ze Splatoon właśnie, ciekawy zestawik, tak sobie pomyślałem)

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #25 dnia: Stycznia 05, 2016, 12:35:06 pm »
Kumpel przed świętami kupił taki pakiet, dorzucił sobie jeszcze Xenoblade X i Smash Brosa.

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #26 dnia: Stycznia 05, 2016, 12:50:16 pm »
Kumpel przed świętami kupił taki pakiet, dorzucił sobie jeszcze Xenoblade X i Smash Brosa.

Dla mnie zestaw idealny :D Jeszcze Wind Waker do tego i Bayo bym dorzucił. Ewentualnie Wonderful 101. Pełen komplet perełek.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #27 dnia: Stycznia 24, 2016, 11:37:21 am »
Nadal pykam sobie po trochu w Super Mario Maker. Świetna gra. Stworzyłem już 16 poziomów, ograłem kilkaset leveli innych użytkowników, mam przegrane z 60-70 godzin, a nadal mi się nie nudzi. Polecam.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Mario Maker
« Odpowiedź #28 dnia: Marca 04, 2016, 01:24:06 am »
Super Mario Maker To Get Major Update On March 9th
Cytuj
On 9th March a free software update will add a Super Expert mode to the 100-Mario Challenge; it's unlocked after players clear Expert mode. Super Expert Mode dishes out six extremely tough courses - additionally, 12 new Mystery Mushroom costumes have been added to 100 Mario Challenge.

The update also provides level creators with even more tools:

    Shake a P Switch to turn it into a key. Shake a Door to turn it into a Key Door. Creators can make enemies hold keys, meaning players can't advance without defeating mandatory bosses.
    Shake a Coin to turn it into a Pink Coin. Players must collect them all to make a key appear.
    Shake a Thwomp to turn it into a massive Skewer column from Super Mario World.
    Additionally, the Super Mario Maker Bookmark site will see additions such as ranking categories for world records and the number of first clears on courses, inspiring new ways to experience the main game.

During today's Nintendo Direct broadcast, Nintendo also revealed that more than 6.2 million courses have been created by the community. That's a staggering achievement which goes to show how much fun players are having creating levels.
http://www.nintendolife.com/news/2016/03/super_mario_maker_to_get_major_update_on_march_9th

Jeszcze ani razu nie przeszedłem trybu Expert (i pewnie nie przejdę), a oni dodają Super Expert...

W każdym razie gra jest świetna i bardzo fajnie, że robią taką aktualizację. Zmian niby jest niewiele, ale są ważne i mogą wnieść sporo świeżości do poziomów stworzonych przez graczy. Ja obecnie i tak mam 20/20 leveli, ale ostatnio gwiazdki wlatują mi regularnie, więc może do 150 dociągnę.

Warto jeszcze dodać, że Nintendo nadal dostarcza nowe poziomy, po których przejściu odblokowują się nowe kostiumy (np. 3 pokemony były niedawno).
« Ostatnia zmiana: Marca 04, 2016, 01:26:45 am wysłana przez POK »