Autor Wątek: Silent Hill: Shattered Memories  (Przeczytany 21935 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

pachu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 10-12-2006
  • Wiadomości: 2 886
  • Reputacja: 20
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #40 dnia: Kwietnia 11, 2009, 13:08:37 pm »
Ale lipa.
Historia pierwszego Silent Hilla to rok 1983, a nie 2009 gdzie pojawiają się super gadżety i telefony. Znowu chłopaki zapominają co w Silent Hill jest najważniejsze ? :(

_Music

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 07-07-2005
  • Wiadomości: 7 703
  • Reputacja: 0
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #41 dnia: Kwietnia 11, 2009, 13:34:08 pm »
Jestem bardzo na plus po przeczytaniu tych informacji. Zapowiada się naprawdę konkretny remake, chyba wszystkie nowości mi się bardzo podobają. Byleby nie dodali qte. Będzie must have.

pachu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 10-12-2006
  • Wiadomości: 2 886
  • Reputacja: 20
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #42 dnia: Kwietnia 11, 2009, 14:16:28 pm »
Ja narazie na minus, no ale PS2 mam to może sprawdzę w przyszłości
.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #43 dnia: Kwietnia 11, 2009, 14:49:33 pm »
Ale lipa.
Historia pierwszego Silent Hilla to rok 1983, a nie 2009 gdzie pojawiają się super gadżety i telefony. Znowu chłopaki zapominają co w Silent Hill jest najważniejsze ? :(

Na podstawie Twojego postu można by wywnioskować, że rok wydarzeń.

Tak, SH:SM nie dzieje się w latach 80 tak jak SH1. Jednak już od pierwszej zapowiedzi jest mowa, że to nie jest remake; to inne wyobrażenie tamtej historii. To tak jak remake Świtu Żywych Trupów ma wspólnego z oryginałem tylko to, że są zombie i centrum handlowe. Tak jak telewizyjna seria Hellsing ma wspólne z OAV'kami tylko pierwszych kilka wydarzeń oraz postaci... Przykładów można by było mnożyć wiele.

A o tym, że może w końcu ktoś nowy zrozumiał, czym jest Silent Hill, niech świadczy fakt, że wyrzucają w pizdu walkę (na którą to skierowane było 0rigins i Homecoming, a która zawsze była kijowa w SH), (prawdopodobnie) wyrzucają wpizdu przereklamowane zardzewiało-krwawe alternatywne Silent Hill, które przestało straszyć już kilka części temu, a skupiają się na psychologii. Jak pisałem wcześniej, zarówno 0rigins jak i Homecoming starały się naśladować poprzednie Silent Hill'e, zbierając do kupy pomysły w nich zawarte i próbując wygenerować z tego nową grę. Miło więc, że w końcu nowi twórcy starają się zrobić coś w pełni nowego, a nie jechać cały czas na utartych schematach.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 855
  • Reputacja: 42
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #44 dnia: Kwietnia 11, 2009, 15:49:16 pm »
Próba ukazania miasteczka z innej perspektywy jest pomysłem, na który wielu fanów czekało od dawna. Wprawdzie nie wyobrażam sobie Silent'a bez chociaż odrobiny krwawej rdzy (przereklamowanej? O co Ci chodzi Mr_Z. ? Masz na myśli "przejedzonej"? Jeśli tak, można się zgodzić), ale stagnacja jest nudna! Mimo, iż uważam się za fana serii, chcę zobaczyć coś nowego, co zburzy utarty obraz miasta i wniesie coś świeżego do jego zawiłej mitologii. Jest tyle możliwości, a ostatnie gry (SH: O, HC) tak bardzo uparcie starały się być wiernymi dawnym koncepcjom. "The Room" cenię sobie wysoko, właśnie ze względu na jego odmienność, i to, jak zgrabnie wpasował się do całej otoczki. Motyw alternatywnego Silent Hill przedstawionego jako zamarznięte miejsce przyjmuję z otwartymi rękami. Jak wiemy, każdy widzi SH inaczej, i twórcy powinni to wykorzystać wdrażając swoje nowatorskie idee.
Jest tylko jedna rzecz, która mierzi mnie w związku z SM - rozumiem założenia twórców próbujących zreinterpretować opowiedzianą już historię, ale o wiele chętniej widziałbym zupełnie nową opowieść, bez jakichkolwiek wsparć na oryginale. Ale niech będzie, tak czy tak trzymam kciuki. Niech tylko nie oleją wersji PS2.
PSN ID: WojtqGO

_Music

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 07-07-2005
  • Wiadomości: 7 703
  • Reputacja: 0
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #45 dnia: Kwietnia 11, 2009, 18:20:47 pm »
Cytuj
stagnacja jest nudna! Mimo, iż uważam się za fana serii, chcę zobaczyć coś nowego, co zburzy utarty obraz miasta i wniesie coś świeżego do jego zawiłej mitologii. Jest tyle możliwości, a ostatnie gry (SH: O, HC) tak bardzo uparcie starały się być wiernymi dawnym koncepcjom. "The Room" cenię sobie wysoko, właśnie ze względu na jego odmienność, i to, jak zgrabnie wpasował się do całej otoczki.

O toto.

W sumie z nową fabułą i odpowiednio rozbudowane możnaby z tych pomysłów poskładac nowe, świeże i intrygujące SH6. Tak więc jeżeli to się przyjmie (czyt. sprzeda), to możemy zapewne liczyc na kontynuację tych elementów w pełnoprawnym sequelu.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #46 dnia: Kwietnia 11, 2009, 19:56:59 pm »
Wprawdzie nie wyobraŻam sobie Silent'a bez chociaŻ odrobiny krwawej rdzy (przereklamowanej? O co Ci chodzi Mr_Z. ? Masz na myśli "przejedzonej"? Jeśli tak, moŻna się zgodzić)

Tak, chodziło mi raczej o coś w stylu "przejedzone". ChociaŻ "przereklamowane" teŻ dlatego, Że właśnie ludzie uwaŻają, Że Silent Hill musi mieć alternatywne SH z krwią i rdzą. Ale najśmieszniejsze jest to, Że najpopularniejszy Silent Hill, SH2, tego nawet nie miał (alternatywna wersja szpitala to jedynie brudniejsza wersja zwykłego szpitala z kilkoma schizami, zaś alternatywny hotel to albo hotel spalony, albo zalany wodą). To samo The Room - dokładnie nie pamiętam, ale chyba jedyne, co było bliskie alternatywnemu SH, było tylko przy drugiej wizycie w apartamentach, po otwarciu drzwi od mieszkania, ale to wciąŻ nie było to alternatywne SH.

Tak naprawdę to Team Silent uŻył rdzy + krew+ mięcho tylko i wyłącznie w SH1 i SH3. Z czego przy SH3 wspomógł to świetnym efektem krwawiących/płonących ścian oraz dodał duŻo schizowatych przedmiotów urozmaicających całość, wprowadzając tym samym do niego sporo świeŻości.
Jednak zarówno 0rigins, jak i Homecoming w tej kwestii nie zrobiło niczego nowego; ba, tak naprawdę to w Homecoming alternatywne SH było nawet przyjemniejsze (cieplejsze, jaśniejsze), niŻ zwykłe :lol:.

RównieŻ cenię The Room właśnie za to, Że było inne; ludzie jednak narzekali, Że to nie Silent Hill bo nie ma latarki, bo nie ma radia... I co z tego? Gra wciąŻ straszyła, wciąŻ miała świetny klimat (chociaŻ lekko skopany gameplay) i wciąŻ była świetnym Silent Hillem. Dlatego właśnie cieszę się, Że ktoś tam zrozumiał, Że Żeby zrobić udane Silent Hill (mam nadzieję, Że SM będzie udany, bo zapowiada się ciekawie) nie trzeba powielać pomysłów Team Silent robiąc tym samym "grę fanów", lecz trzeba pójść dalej i stworzyć coś nowego.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

mateo

  • Gość
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #47 dnia: Kwietnia 11, 2009, 20:13:47 pm »
W sumie powiem wam szczerze, że The Room na słuchawkach Dolby 5.1 to samobójstwo! Kierwa potęga. (grę skończyłem raz, ale na głośniczkach od TV) Bez rewelacji. 

 
: Kwiecień 11, 2009, 19:09:44 pm
Jednak skończywszy wszystkie odsłony uważam, że SH4 jest najsłabszy pod względem designu maszkar oraz co po niektórych lokacji. Sprawdzam ją w 5.1 (słuchawki) i Gra.. zabija. ścieżka audio to koszmar#
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 11, 2009, 20:15:31 pm wysłana przez Mikazuki »

_Music

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 07-07-2005
  • Wiadomości: 7 703
  • Reputacja: 0
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #48 dnia: Kwietnia 11, 2009, 20:24:46 pm »
Zgodzę się, że pod względem potworów SH4 odstaje (bekające pielęgniarki, małpki, wózki, duchy były niespecjalne), gameplay irytował swoim ograniczeniem ekwipunku i backtrackingiem, co nie zmiania faktu że całośc była bardzo fajna, spójna i świetna fabularnie. Nadal uważam, że jeśli ekranizowac SH, to powinni wziąść na tapetę właśnie the:room.

Gra na słuchawkach w jakiegokolwiek SH to traumatyczne przeżycie, więc zgaduję że nie tylko czwóreczka tutaj zyskuje przez to :]

plaz

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 29-08-2007
  • Wiadomości: 178
  • Reputacja: 0
  • Master of disaster
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #49 dnia: Kwietnia 11, 2009, 20:29:51 pm »
Gra na słuchawkach w jakiegokolwiek SH to traumatyczne przeżycie, więc zgaduję że nie tylko czwóreczka tutaj zyskuje przez to :]

Akurat granie na słuchawkach w SH5 to żadne przeżycie. Nie robi żadnego wrażenia.
Ale ten podpis jest poj**any...

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 855
  • Reputacja: 42
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #50 dnia: Kwietnia 14, 2009, 14:34:27 pm »
2 nowe screeny
http://www.cynamite.de/_misc/galleries/detail.cfm?pk=2200&fk=111108&opv=gal&page=1&order=&aid=0

Nie podoba mi się celownik latarki, trochę niszczy atmosferę.
PSN ID: WojtqGO

pachu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 10-12-2006
  • Wiadomości: 2 886
  • Reputacja: 20
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #51 dnia: Kwietnia 14, 2009, 15:33:09 pm »
Mi się w ogóle ten pomysł nie podoba, nie wiem czemu.

Malutki

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 18-05-2006
  • Wiadomości: 1 447
  • Reputacja: 18
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #52 dnia: Maja 05, 2009, 09:58:29 am »
Don?t worry core gamers, Silent Hill: Shattered Memories is for you
Cytuj
Destructoid: The Wii is thought of as a family-friendly console, as you know, but gamers have been vocal about wanting more mature games for it. Will anything about Shattered Memories be toned down with the Wii?s biggest demographic in mind, or can fans expect the same level of disturbing story and terrifying creatures that we have enjoyed from all the other SH games?

Tomm: We know there is a large contingent of hardcore and lapsed gamers on Wii who are clamoring for ?real? titles. Silent Hill is real in every sense of the word. This is not a gameplay spinoff, it is a real Silent Hill title. These are real gameplay advances, not cheap control gimmicks. It?s not a port. The rating is still pending, but rest assured it will be scary. At no point did we come to a crossroads and decide ?well let?s just do it this way because it?s on Wii.? It will twist your mind and creep you out just like any other good Silent Hill game would, and all the choices we made were to serve good gameplay or a compelling story - never a misguided notion of ?Wii is for young?ns.?
http://www.destructoid.com/destructoid-interview-silent-hill-producer-tomm-hulett-130901.phtml

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #53 dnia: Maja 29, 2009, 01:47:54 am »
TRAILER

IGN dzisiaj szaleje: najpierw trailer ze scenariusza CV z RE:DSC, teraz trailer z SH:SM.

Trailer za duŻo nie pokazuje, moŻna jednak na podstawie niego juŻ napisać, Że graficznie gra wygląda bardzo ładnie (chociaŻ osobiście nie podoba mi się model Harry'ego).

To, co jednak robi największe wraŻenie, to Cybil... pamiętacie, Że na screenach było widać dwie wersje policjantki - seksowną policjantkę w przyciemnionych okularach i z wielkim deloktem, oraz policjantkę ubraną w czarny, mało seksowny, lecz profesjonalny, mundur i czapeczkę z daszkiem? Jak sugeruje trailer, obie te wersje są w grze i, najprawdopodobniej, to, która się pojawi, zaleŻy od wyników testu przeprowadzanego na początku :O. JeŻeli cała gra będzie w taki sposób skonstruowana, to będzie po prostu genialnie.

Plus zestaw screenów, a co tam, promocja jest :P










« Ostatnia zmiana: Maja 29, 2009, 02:04:17 am wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

mic

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 31-01-2005
  • Wiadomości: 676
  • Reputacja: 1
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #54 dnia: Maja 29, 2009, 06:55:11 am »
fajnie miasto sie zmienia na naszych oczach :) no i 2 wersje pani policjant :)

Malutki

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 18-05-2006
  • Wiadomości: 1 447
  • Reputacja: 18
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #55 dnia: Maja 29, 2009, 11:00:51 am »
Pre-E3 2009: Silent Hill: Shattered Memories Hands-on
It'll give you the Wii-llies.
Cytuj
We're curious to see whether Climax can combine these two disparate core elements in a way that flows naturally, avoiding awkward, staccato pacing. But then, with so much still under wraps, it's only natural that we've so many unanswered questions. What's certain at this stage is that Silent Hill: Shattered Memories is absolutely packed with potential. It's wildly ambitious and ? if it all comes together ? could easily usher in a new era for survival horror. It makes brilliant use of the Wii's unique functionality and really pushes Nintendo's console to deliver a technically stunning, massively atmospheric experience. Shattered Memories mightn't be Silent Hill as we know it, but we can't wait to make its acquaintance later in the year.
http://wii.ign.com/articles/987/987412p1.html
Premiera przewidywana jest na ten rok .Poproszę jeszcze o zapowiedz  Fatal Frame 4 dla Europy i mamy rok horrorów na Wii  :-)

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 855
  • Reputacja: 42
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwca 02, 2009, 22:29:55 pm »
Mroźnego SH jeszcze nie było, to zaliczam na plus. Mieszane uczucia budzą we mnie potwory, a właściwie ten jeden zaprezentowany na screenach - liczyłem, że twórcy puszczą wodze fantazji i zaserwują nam coś oryginalnego w tej kwestii (mówiąc krótko - nuda!), ale pocieszające jest to, że z pewnością wiele jeszcze przed nami skrywają.
: Maj 29, 2009, 13:35:00 pm
1.
http://wii.ign.com/dor/objects/14325477/silent-hill/videos/_silenthillwii_gmp_walk1_060109.html
2.
http://wii.ign.com/dor/objects/14325477/silent-hill/videos/_silenthillwii_gmp_walk2_060109.html
3.
http://wii.ign.com/dor/objects/14325477/silent-hill/videos/_silenthillwii_gmp_walk3_060109.html

Polecam, czuć klimat (muzyka!!). Czyżby realna szanse na wskrzeszenie SH ?
PSN ID: WojtqGO

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwca 03, 2009, 00:12:42 am »
Mam mieszane uczucia. Z jednej strony wygląda to naprawdę świetnie i klimatycznie; z drugiej jednak strony jest to tak dalekie od klasycznych Silent Hill'ów, tak... inne, odmienne, Że na prawdę trudno mi to zaakceptować jako SH. Poprzednie częsci, tworzone przez Team Silent, równieŻ się od siebie znacznie róŻniły (krwisto-rdzawa, pełna okultyzmu SH1; melancholijna i stonowana SH2; w SH3 powrót do krwistego i brutalnego klimatu; SH4 - opowieść o seryjnym mordercy i jego ofiarach widziana oczyma przypadkowego widza), jednak niestety, zarówno 0rigins jak i Homecoming przyzwyczaiły mnie do SH na zasadzie kopiuj-wklej, bez większych innowacji, z tymi samymi motywami, stylem gry, designem.

Shattered Memories, podobnie jak swojego czasu SH2 i SH4, próbuje zrobić z SH coś kompletnie nowego, ale mimo to czegoś mi tu brakuje, jakiegoś czynnika wiąŻącego klimat tej części z klimatem poprzednich części. Nie wiem, na razie jestem rozchwiany :(.

Nie pomaga teŻ fakt, Że gra korzysta z motywów SH1, ale jednocześnie nie jest w Żaden sposób powiązana z SH1. Sądziłem, że pomimo, iż twórcy uderzają w inny styl i klimat, to mimo to będzie to jakaś wariacja na temat SH1. Jednak po tym, co zobaczyłem w tych kilkunastu minutach gameplay'a jest to coś kompletnie innego - jest Harry, jest Cheryl, która zaginęła, ale na tym podobieństwa się kończą. To wydaje się być zupełnie inna historia.

A muzyka naprawdę bardzo fajna i budująca klimat. Szkoda tylko, że w czasie cut-scenek nie ma muzyki i że jak tylko kończy się sekwencja pościgowa, muzyka od razu się zmienia, takze wiadomo, że "uf, tu już mogę odpocząć".
Sama sekwencja pościgowa również wygląda dość dramatycznie i żywo. Na plus.

EDYT:
Zapomniałem jeszcze o jednym, co mnie naszło, oglądając te filmiki. Brak na początku było jakiegoś shockera.
SH1 miało pamiętną scenę w alejce, gdzie Harry zostaje zadźgany przez dzieciaki-potwory; SH3 miało koszmar Heather, który od razu rzucał gracza w przepaść (pod koniec koszmaru - dosłownie); SH4 miał cholernie klimatyczny opening, koszmar Henry'ego (z Josephem w roli głównej) oraz chory klimat bycia w mieszkaniu zamkniętym na kilka kłódek. SH0 - scena z ratowaniem Alessy z pożaru (ale najpierw Travis biegnący ulicą, a w tle śpiewająca pani McGlynn), zaś Homecoming miał mocne intro oraz koszmar Alexa.
Tutaj jako jedyne wybija się SH2, które miało długą i żmudną leśną drogę do Silent Hill, ale tutaj akurat pasowało to w 100% do klimatu.

Shattered Memories zaś niczego takiego nie oferuje. Harry odzyskuje przytomność, zaczyna szukać córki i... idzie jedyną dostępną drogą, nie mając nawet pojęcia, czy dobrze idzie (w SH1 przynajmniej Cheryl pojawiła się we mgle i zaczęła uciekać). I tak naprawdę potem nic się nie dzieje - Harry idzie, zwiedza puste pomieszczenia, aż dochodzi do baru. Potem wychodzi i dopiero zaczyna się przemiana miasteczka oraz ucieczka przed potworami. Trochę późno, no i ma to zbyt małą moc, nie robi takiego wrażenia.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 03, 2009, 00:45:58 am wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

gidek

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 17-09-2008
  • Wiadomości: 272
  • Reputacja: 7
  • Zielony gracz z niebieskim sercem :D
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwca 03, 2009, 13:30:10 pm »
Ładna grafika, fajny klimat zaszczucia i kapitalna muzyka ; )

mateo

  • Gość
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwca 03, 2009, 17:48:43 pm »
Zapowiada się konkretnie, ale ja bym osobiście popracował jeszcze nad designem gry. Niektóre tekstury to prawdziwy koszmar ;)

Palpantine

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 834
  • Reputacja: 11
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwca 08, 2009, 00:55:36 am »
Co do tego, czy Silent Hill musi się kojarzyć z krwią i rdzą - nie. Każdy "alternatywny" świat Silent Hill był odwzorowaniem nawiększych strachów i lęków bohatera (lub ważnych postaci dla fabuły). Mamy rdzę i krew w SH 1, 3, Origins - cierpienie Alessy, która spędziła lata w ciemnym podziemiu szpitala, widząc odrapane ściany. SH 2 to depresja na całego - woda, ciemne, brudne zakamarki, czyli szalony umysł Jamesa. 4 to podróż w świat Waltera, czyli co chwilę coś nowego - świeże scenerie, dla każdego coś miłego.
Do czego zmierzam? Do tego, że skoro to jest (po części) stary Silent Hill 1 i głównym motywem fabuły ma być Cheryl/Alessa, to powinni zachować stare Silent Hill - obraz jej cierpienia... no chyba, że teraz przeleżała lata w chłodni...

*Przy wymienianiu części SH specjalnie pominąłem ShitComing, który osobiście uważam za pomyłkę.
Atari created it, Nintendo pioneerd it, Sony popularized it, Microsoft bought it...

Malutki

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 18-05-2006
  • Wiadomości: 1 447
  • Reputacja: 18
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwca 26, 2009, 09:37:08 am »
1UP @ E3 'Silent Hill Shattered Memories' interview
http://gonintendo.com/viewstory.php?id=85345
: Czerwiec 10, 2009, 13:03:41 pm
Shattered Secrets
Exclusive SHHF Interview with Tomm Hulett
Cytuj
TERMINUS: Will the player be able to sneak past and avoid enemies, or will the enemies always be aware of the player's presence and be able to find them?

TOMM: Yes, strategically avoiding enemies is a big element of the Nightmare sequences. The Nightmare you?ve seen is from the start of the game, so they get a lot more complex later on. Players can use the cell phone (static) to figure out where creatures are prowling and try to sneak past.

KAIRU: What is the A.I. of the monsters like? Do they follow simple routines, or do they react to the player and his/her actions?

TOMM: The creatures, which are called Raw Shocks, have a very advanced AI. They don?t have any patrol routes that they follow or anything that you?ve encountered in ?sneak games.? They prowl about the Nightmare areas sniffing Harry out and communicating to one another, so if Harry is spotted, the other creatures will arrive soon. They?re a lot more agile than Harry and they know the environment, so they can break off from the group and flank him, or follow him through hidden tunnels, etc. They will definitely keep you on your toes.

MEPHISTO: Will Harry have his own "monster," like Travis did, or are you guys going to recycle PH?

TOMM: We do it one better and have neither of those things! The Psych Profile will change the Raw Shocks as you play the game, so by the end you are pursued by YOUR own "monster." This takes the same theme that led to Pyramid Head?s creation and tailors it a bit for each player.
http://silenthillheaven.com/shsminterview.php

: Czerwiec 22, 2009, 19:49:37 pm
Silent Hill: Shattered Memories dev interview discusses the change to 'sterile ice' presentation
Cytuj
A portion of a Game Informer interview with Konami producer Tomm Hulett and Climax game director Mark Simmons...

GI: Can you talk about the decisions that led to the nightmare world getting a complete overhaul, from its former ?blood and rust? look to its current ?sterile ice? presentation?

Simmons: There isn't much that exists in Shattered Memories that doesn't have a story telling reason for being there. The ice and snow form a key part of the narrative language within the game and once you've played through the game and have considered the story you'll understand why it forms a natural backdrop to the nightmare world. It also gave us plenty of opportunities to push the hardware of the platforms with some amazing rendering effects, refractive ice, some amazing snow effects, solid ice that shimmers in the flashlight beam, and advanced lighting that accurately reproduces the light and shadow from the snow and ice. We also felt strongly that the extreme cold and ice would support a strong sense of isolation and lack of life to create an atmosphere where you'd feel really on your own in an oppressive world adding to the terror of the nightmare experience.
http://gonintendo.com/viewstory.php?id=87243
http://gameinformer.com/News/Story/200906/N09.0625.1427.59956.htm

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #62 dnia: Lipca 26, 2009, 14:30:34 pm »
Dawno nie było nic słychać o SH:SM. Niestety, Comics Con nie przyniósł za dużo nowości, gdyż demo, które tam było dostępne, to był ten sam fragment, co na E3 (a przynajmniej to można wywnioskować z filmików):
Z Comic Con:


Psyche Test to test z początku gry (to samo, co podczas E3).
Nightmare Gameplay to przemiana Silent Hill + ucieczka przed potworami (tym razem jednak nieudana  :lol:)
Echo Gameplay to robienie fotki niewidocznej dziewczynki na huśtwace + telefon od Cheryl (podobnie jak w materiale z E3 tutaj również nie słychać Cheryl - jest to spowodowane tym, że jej głos dobiega z głośniczka w Wiilocie a nie głośników telewizora).
Puzzle Gameplay to dwie "zagadki" - ta z puszką oraz (chyba wcześniej nie pokazana) z rozpinaniem kurtek; mam jednak nadzieję, że to jakiś poziom mega-easy był, bo "zagadka" z kurtkami była bardzo prosta. No i byłoby fajnie, gdyby w pełnej wersji usunęli te żółte strzałki wskazujące drzwi czy przedmioty, z którymi może nastąpić interakcja :/.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

_Music

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 07-07-2005
  • Wiadomości: 7 703
  • Reputacja: 0
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #63 dnia: Lipca 26, 2009, 20:46:08 pm »
Cytat z SHP.

Wow.

Raz jeszcze pochwalę nową koncepcję- brak jakiejkolwiek walki i desperacka próba ucieczki przed tym wszystkim. Wygląda to genialnie i po prostu naturalnie, bo 99% ludzi w takiej sytuacji zachowałoby się właśnie w taki sposób.

Naprawdę szykuje się genialny tytuł, nareszcie SH prawdziwie powróci po tylu latach.

dante0

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 22-07-2008
  • Wiadomości: 1 323
  • Reputacja: 26
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #64 dnia: Lipca 26, 2009, 20:51:39 pm »
To nie jest już SH.

mateo

  • Gość
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #65 dnia: Lipca 26, 2009, 22:35:08 pm »
To nie jest już SH.

proszę rozwiń swoją myśl!!? whyy leo?

Malutki

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 18-05-2006
  • Wiadomości: 1 447
  • Reputacja: 18
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #66 dnia: Sierpnia 11, 2009, 20:56:15 pm »
Kilka nowych screenów :
http://www.nintendoeverything.com/?p=20863

: Sierpień 01, 2009, 10:24:16 am
Nowe screeny :
http://media.wii.ign.com/media/143/14325477/imgs_1.html

dante0

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 22-07-2008
  • Wiadomości: 1 323
  • Reputacja: 26
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #67 dnia: Sierpnia 12, 2009, 17:26:35 pm »
Ta gra nijak ma się do Silent Hill. Nie ten klimat, nie ten design. Podobnie jak w SHO i SH5. Silent Hill wraz z oddaniem go w ręce hamburgerów skończył się. Wystarczy popatrzeć na te screeny. Jakiś facet i babka (ich wygląd jest żenujący, podobnie bohater wygląda do kitu - tęsknie za zeschizowanymi charakterami od Team Silent), robienie zdjęć telefonem czy zbieranie dowodów osobistych. Co to ku..a ma być?. Bardziej mi to Codnemned przypomina a nie Silenta. Ok rozumiem że starają się wprowadzić jakieś innowacje. Tylko jest jeden problem - one w ogóle nie pasują do klimatu i charakteru tej serii. SH był przez pierwsze cztery części horrorem psychologicznym. Teraz stał się miksem kilku gier które z horrorem psychlogicznym mają niewiele wspólnego. Telefony (codnemned), combosy (byle jaki slasher), QTE(resident 4), kamera znad ramienia (też resident 4) itd - WTF?. Aż chce się zapytać - quo vadis Silent Hill?
Konami zabrało TS serię po jednej słabszej części (SH4 - chociaż dla mnie i tak jest ona lepsza od tego co serwują nam Amerykanie) i oddali ją w ręce DH bo miało być lepiej. Niestety okazało sie, że jest gorzej, a najgorsze jest to, że konami ma to teraz gdzieś. No ale teraz z takimi ,,bajerami" gra bardziej podejdzie tłustym, obżerającym się chipsami amerykanćom. Bo nie ma to ja wyciągniecie w grze swojej wypasionej komóry i ,,czaskanie" zdjęć :lol:.

A co do lodu w alternatywnym świecie to może Allessa była wielką fanką sportów zimowych?   
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 12, 2009, 17:28:17 pm wysłana przez dante0 »

Malutki

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 18-05-2006
  • Wiadomości: 1 447
  • Reputacja: 18
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #68 dnia: Sierpnia 15, 2009, 15:25:26 pm »
Boxart:

dante0

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 22-07-2008
  • Wiadomości: 1 323
  • Reputacja: 26
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #69 dnia: Sierpnia 15, 2009, 16:27:01 pm »
OMG jaka zeschizowana okladka - od tego chorego klimatu juz robie w gacie. A tak na serio - box art to porazka. Bardziej doslownie sie juz nie dalo - dziewczynka na chustawce pokryta lodem. I to jej grozne przenikliwe spojrzenie - wieje groza hehe. Nie chce nic mowic ale jak by tak porownac ta okladke do okladek ze starych silentow to..... nie ma co porownywac bo bylaby to obraza dla zoltych grafikow hehe.

Skad ten lod wersja druga :
W orginalnym SH wyglad bossow mial duzo wspolnego z ksiazkami ktore czytala Allessa. Skoro tak to moze lod ma podobne uzasadnienie w tym SH. Moze tak Allessa lubila czytac ,,Krolowa Sniegu". Jesli tak by bylo to brak slow. 

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #70 dnia: Sierpnia 15, 2009, 18:47:37 pm »
Okładka paskudna i straszliwie nieciekawa, jakby ktoś wziął art z Cheryl na huśtawce i w Photoshopie dodał lód. :|. Na szczęście to NTSC, może PAL dostanie jakąś bardziej przemyślaną wersję.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 855
  • Reputacja: 42
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #71 dnia: Sierpnia 15, 2009, 22:43:12 pm »
Co by nie mówić, okładka wieje tandetą na kilometr. Taka, bez polotu, wyobraźni. Ale nie oceniajmy książki po okładce, gra może faktycznie być czymś ciekawym. Boli mnie za to, że nie pokazano więcej potworów, a te które znamy, również są mało oryginalne (a właściwie to brak im oryginalności). Jeszcze odnośnie okładki: trzeba przyznać, że stara seria spod skrzydeł Team Silent cechowała się bardzo klimatycznymi oprawkami, a wraz z Origins stały się one bardziej...dosłowne? Spójrzcie zresztą sami.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
PSN ID: WojtqGO

mateo

  • Gość
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #72 dnia: Sierpnia 16, 2009, 12:53:43 pm »
OMG jaka zeschizowana okladka - od tego chorego klimatu juz robie w gacie. A tak na serio - box art to porazka. Bardziej doslownie sie juz nie dalo - dziewczynka na chustawce pokryta lodem. I to jej grozne przenikliwe spojrzenie - wieje groza hehe. Nie chce nic mowic ale jak by tak porownac ta okladke do okladek ze starych silentow to..... nie ma co porownywac bo bylaby to obraza dla zoltych grafikow hehe.

Skad ten lod wersja druga :
W orginalnym SH wyglad bossow mial duzo wspolnego z ksiazkami ktore czytala Allessa. Skoro tak to moze lod ma podobne uzasadnienie w tym SH. Moze tak Allessa lubila czytac ,,Krolowa Sniegu". Jesli tak by bylo to brak slow. 
Ale przyznasz, że Origins trzymał poziom. Nie zapominajmy, że gra jest dedykowana WII i można jej co nieco wybaczyć, jak np zmieniony dizajn gry. Ciekawe patenty są teraz w modzie i fajnie, że dev. zdecydował się na takie posunięcie. (brak walki included) Czekam na dorosłą wizje Silent Hill od Climax na PS3/XO. Mając na uwadze Origins myśle, że może byc bardzo ciekawie.

dante0

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 22-07-2008
  • Wiadomości: 1 323
  • Reputacja: 26
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #73 dnia: Sierpnia 16, 2009, 14:41:47 pm »

Ale przyznasz, że Origins trzymał poziom. Nie zapominajmy, że gra jest dedykowana WII i można jej co nieco wybaczyć, jak np zmieniony dizajn gry. Ciekawe patenty są teraz w modzie i fajnie, że dev. zdecydował się na takie posunięcie. (brak walki included) Czekam na dorosłą wizje Silent Hill od Climax na PS3/XO. Mając na uwadze Origins myśle, że może byc bardzo ciekawie.


O Origins mogę powiedzieć tylko tyle, że jest lepszy od SH5. Poziomu ,,starych" Silentów z pewnością nie trzymał. Co do nowych patentów to byłyby całkiem fajne gdyby tylko znalazły się w innej grze (taki Resident, Aitd, DS). Nie wiem jak u was, ale gdy ja widzę zabawę telefonem w SH to nad moją głową zaczyna świecić neon z napisem:  kurde ale to przecież nie pasuje do SH. To samo jest z postaciami (vide ta para staruszków - przecież wyglądają bardzo nieciekawie). Momentalnie przed oczami mam tak genialne postacie jak Maria, Angela Orosco, James, Claudia Wolf, detektyw  Douglas  itd. Pomijam teraz oczywiście SH5 czy Origins podczas gry w które mój wewnętrzny neon o mało się nie spalił hehe (sceny porwań, walka wręcz z członkami The Order, gaz usypiający rulez hehe). W przeciwieństwie do ciebie Mateo ja czekam tylko na ten moment kiedy Konami powiem już DH/Climaxowi dość i albo odda SH w ręce Japończyków (nie koniecznie musi być Team Silent) albo całkowicie zamknie tą serię, bo za parę lat gdy ktoś usłyszy nazwę SH to nie pomyśli o genialnej części drugiej, Piramidogłowym, Jamesie i jego poszukiwaniu żony lecz o wtórnym  SH5, Bogeymanie, Alexie i poszukiwanu brata.

mateo

  • Gość
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #74 dnia: Sierpnia 16, 2009, 20:46:17 pm »
i tak legenda porytego wzgórza nigdy nie umrze.

Malutki

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 18-05-2006
  • Wiadomości: 1 447
  • Reputacja: 18
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #75 dnia: Sierpnia 24, 2009, 21:17:50 pm »
Silent Hill: Shattered Memories - Gamescom trailer
http://gonintendo.com/viewstory.php?id=93616
: Sierpień 20, 2009, 00:30:46 am
GC 2009: Silent Hill Will Psych You Out
We take a chilling look at how Shattered Memories watches and reacts to players.
http://wii.ign.com/articles/101/1015791p1.html
Nowe filmiki :
http://media.wii.ign.com/media/143/14325477/vids_1.html
: Sierpień 20, 2009, 08:10:09 am
Boxart :

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #76 dnia: Sierpnia 24, 2009, 21:24:08 pm »
Bez porównania lepsza :).

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 855
  • Reputacja: 42
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #77 dnia: Sierpnia 24, 2009, 21:30:06 pm »
Oj tak! I to PALowska wersja, więc taką powinniśmy my dostać :)
PSN ID: WojtqGO

mic

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 31-01-2005
  • Wiadomości: 676
  • Reputacja: 1
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #78 dnia: Sierpnia 25, 2009, 10:06:37 am »
ta wyglada duzo lepiej  :-P

Malutki

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 18-05-2006
  • Wiadomości: 1 447
  • Reputacja: 18
Odp: Silent Hill: Shattered Memories
« Odpowiedź #79 dnia: Października 01, 2009, 13:40:11 pm »