Cieszę się że idą coraz bardziej w SIM, i w z balansowanie rozgrywki + jeszcze większa kontrola nad ruchami zawodników(Proevo będzie miało tu strasznie ciężko)
: Lipiec 29, 2009, 15:30:30 pm
Krótki wywiad z szefem tegorocznego projektu Fify 2010:
"Czy obawiasz się Pro Evolution Soccer 2010?
David Rutter: - Czy się obawiam PES-a? Tylko wtedy, gdy gram przeciwko ludziom w pracy, którzy są w tą grę naprawdę dobrzy (śmiech). Nie, nie boimy się PES-a. Właściwie, to jesteśmy dumni, że mamy tak mocną konkurencję. To pomaga mi każdego ranka, gdy się tylko budzę. W dodatku konkurencja ta inspiruje nas do tworzenia codziennie lepszych rzeczy.Są na prawdę bardzo dobrą, utalentowaną ekipą i zaszczytem jest mieć takich konkurentów.
Co jest według Ciebie najbardziej innowacyjnym elementem w FIFIE 10?
- Dla mnie najważniejsze jest to, aby gracz mógł poczuć większą swobodę w zakresie dryblingu 360°, jak również w grze ciałem. Teraz jesteś w stanie prowadzić piłkę gdzie tylko chcesz, kopnąć w dowolnym kierunku, przepychać się, przerzucić piłkę na silniejszą nogę, bądź oszukać obrońcę zmieniając kierunek biegu, by nagle w odpowiednim momencie uciec mu.Są to właśnie nowe, fizyczne aspekty gry. Rok temu system był dość przewidywalny, w tym roku połozyliśmy nacisk na swobodę i nieprzewidywalność. Z pewnością to odczujecie, gdy zaczniecie grać.
Ulepszyliście też system sztucznej inteligencji?
- W tym roku dużo pracy schodzi nam nad ulepszeniem fundamentalnych rzeczy w rozgrywce, odpowiadamy tu na reakcje fanów gry. Sztuczna inteligencja i logika, jaką kierują się zawodnicy, jest teraz dużym plusem gry. Wszystko po to aby piłkarze na boisku mogli reagować odpowiednio do sytuacji, płynnie, żeby byli ustawieni we właściwym miejscu i we właściwym czasie by mogli skuteczniej odebrać piłkę przeciwnikowi, niż w FIFIE 09.
Dużo pracowaliśmy nad zmianą systemu odbioru piłki. W zależności od sytuacji gracz będzie mógł przyjąć taką pozycję, do odebrania piłki, zaatakowania w odpowiedniej chwili. Tak samo z ustawianiem się w ataku i obronie - zobaczycie właściwie kryjących obrońców, a napastnicy mają wiecej sposobów na przedostanie się pod bramkę.
Pytanie: Jakie?
David Rutter: Na przykład stosują bieg zakosami, czy wchodzą w pole karne, a potem wycofują się z niego. Podania, zwłaszcza na skrzydło, zostały poprawione. Tak samo podania górą przez środek boiska, z czego jestem szczególnie zadowolony, ponieważ byłem mocno zaniepokojony podaniami tego typu rok temu.
Strzelanie - napisaliśmy system, ktory pozwala na oddanie strzału z uwzględnieniem rzeczywistej trajektorii lotu piłki. Tak więc w zaleźności od tego jak kopniesz piłkę, którą częścią stopy, otrzymasz inny efekt.
Bramkarze - dużo nowości u bramkarzy. Wszystko jest nowe, począwszy od agresywnego AI, dzięki któremu bramkarze wychodzą ostro z bramek do piłki, po nowe animacje bramkarskich parad, by mogli lepiej dosięgnąć piłki. Co jeszcze... obrona. Gdy obrońca rusza w jednym kierunku i naciska na ciebie, to nie możesz nagle przepchać się w drugim kierunku, to nierealistyczne i jest pewnego rodzaju oszukiwaniem. Tak więc pozbywamy się tego i pilnujemy, aby nie miało już miejsca.
Mówiąc o przepychankach - jeżeli wyczujesz odpowiedni moment, to w walcząc bark w bark, uzyskasz lepszy efekt. Tak więc jeżeli już wcześniej szykujesz sie do odbioru piłki, będziesz mógł sprawniej ją odebrać, potrzebujesz jedynie dobrego timingu. To właśnie przykład zbalansowania gry.
Pytanie: A co ze spalonymi?
David Rutter: Mieliśmy informacje, że za dużo jest w grze spalonych, tak więc pracujemy nad ruchem piłkarzy nie kontrolujących piłki, bieganiem zakosami. Pracujemy również nad usprawnieniem kadry sędziowskiej. Wiele ludzi było wkurzonych, że sędzia coś źle odgwizdał i czekał z decyzją, tak więc skróciliśmy czas w którym reaguje."
źródło:
http://www.gamezilla.pl/content/producent-fify-10-nie-obawia-sie-pes-a-2010 : Sierpień 03, 2009, 10:31:13 am
Skany i info z NEO +
http://fifa.easports.com/plPL/news.actionOj będzie mieć PES ciężko.