Autor Wątek: Kinect  (Przeczytany 251414 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Kinect
« Odpowiedź #560 dnia: Sierpnia 06, 2010, 12:20:27 pm »
MS opatentowal z Kinect'em rozpoznawanie jezyka migowego :)
http://www.slashgear.com/kinect-patent-detailed-american-sign-language-supported-0696767/

Wiadomość scalona: [time]Sierpień 06, 2010, 11:58:49 am[/time]
Na E3 podczas pokazu FM3 i Kinecta gosc normalnie kucal i wszystko smigalo :) (wiem ze to byla "lekka sciema") wiec chyba jednak wiedza jak to zrobic zeby wszystko smigalo, do tego tak jak pisalem wczesniej teraz twierdza ze wszystko zalezy od developerow...

Nie lekka, leciał film a aktor grał, tyle z tematu, tak więc nie wiemy czy to naprawdę tak dobrze działa  ;)

No na pokazie w HK pokazali na zywo i jak sobie kinect radzil z tlumem i fleszami wszyscy wiemy :)

Kinect, nie jest w stanie rozpoznać ruchów ciała, a co dopiero palców  i dłoni :oops:

Nie no to jest w patencie wiec moze cos bylo na rzeczy.

el becetol

  • Gość
Odp: Kinect
« Odpowiedź #561 dnia: Sierpnia 06, 2010, 12:27:51 pm »
Tylko... po co? Żeby głuchy mógł pokazać po migowemu "włącz grę" zamiast po prostu kliknąć daną opcję?  :roll: Patent utrudniający życie.

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Kinect
« Odpowiedź #563 dnia: Sierpnia 06, 2010, 16:49:15 pm »
Największą przewagą Move nad Kinect (oprócz przełożenia ruchu 1:1) jest fakt, że dzięki kontrolerom Move możemy używać chwytu. Tego Kinect nie potrafi, bo nie wykryje tak delikatnych ruchów palców. Np. mając Move możemy w danej grze podejść do przedmiotu, chwycić go jak w rzeczywistości i rzucając zwalniamy palce ze spustu. To powoduje, że Move staje się narzędziem znacznie dokładniejszym i lepiej oddającym gameplay, a do tego ma więcej zastosowań.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Kinect
« Odpowiedź #564 dnia: Sierpnia 06, 2010, 16:55:15 pm »

Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67
Odp: Kinect
« Odpowiedź #565 dnia: Sierpnia 06, 2010, 17:10:39 pm »
Już widzę oczami wyobraźni LoNdKa w takiej kiecce. :lol:

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Kinect
« Odpowiedź #566 dnia: Sierpnia 06, 2010, 18:21:11 pm »
Już widzę oczami wyobraźni LoNdKa w takiej kiecce. :lol:

NIe da rady, niebieski to nie moj kolor, no i ja bym rajstopy zalozyl :D

Wiadomość scalona: [time]Sierpień 06, 2010, 21:45:03 pm[/time]
Kolejna bardzo pozytywna reakcja po obcowaniu z kinectem...

http://www.techtree.com/India/Techtree_Notes/Microsofts_Kinect_Hands-on/551-112499-889.html

Wiadomość scalona: Sierpnia 07, 2010, 09:54:40 am
Wyglada na to ze MS chce stworzyc biblioteki "siadania" :D
http://polygamia.pl/Polygamia/1,107162,8222804,Kinect_mozolem_tysiecy_nauczy_sie_siadac.html


I dokladnie to co mowilem juz wczenisej:

Cytuj
W wielu demach gier przeznaczonych na Kinect widać było widoczne opóźnienie reakcji urządzenia na ruchy gracza. Andrew Oliver uważa, że to kwestia oprogramowania, którą łatwo rozwiązać.
Cytuj
Mamy do czynienia z różnymi technologiami. Niektórzy używają systemu szkieletowego, na przeliczenie którego konsola potrzebuje trochę czasu. Ale to dosłownie ułamki sekund. My obecnie używamy innego systemu maskowania, co pozwala przyspieszyć obliczenia.
Cytuj
Pierwsza generacja gier na Kinect będzie wyglądała zupełnie inaczej niż kolejne tytuły.


http://www.gram.pl/news_8QffG,e8_Lagi_w_grach_na_Kinect_mozna_latwo_wyeliminowac.html
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 07, 2010, 09:54:40 am wysłana przez LoNdEk »

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Kinect
« Odpowiedź #567 dnia: Sierpnia 07, 2010, 11:17:18 am »

1man1jar

  • Gość
Odp: Kinect
« Odpowiedź #568 dnia: Sierpnia 07, 2010, 11:27:10 am »
Ej no to akurat jest spoko. Moc Eye Toya polegala na tego typu bece. :lol: Ale to juz chyba najwieksi sceptycy wiedza, ze Kinect to taki Eye Toy za 3x wieksza cene. Juz nawet ja przestalem wierzyc, ze to bedzie jakis hc-wypas.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Kinect
« Odpowiedź #569 dnia: Sierpnia 07, 2010, 11:45:31 am »
Hehe , symulacja pływania nawet jest :D
Przypomniała mi się reklama Move z Kevinem Buttler'em... ;)

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Kinect
« Odpowiedź #570 dnia: Sierpnia 07, 2010, 17:49:13 pm »
Bylem, zobaczylem nie ogralem... sporo ludzi bylo i trzeba bylo czekac :/ (jest do konca sierpnia, wiec kolejna proba w przyszlym tygodniu, ale juz sie zapisalem na liste :) - wiec bedzie bez czekania) pozniej wkleje fotki jak wygladaja te kinect rooms'y grano w kinectanimals, kinect adventures i joy ride (nie mam pojecia czy sa inne gry dostepne, zeby pograc), dzieciaki, a byla ich tam masa strasznie podjarane byly kkinecktem i je MS ma juz w kieszenii, bylo tez sporo starszych osob (+40 latek), samo urzadzenie wyglada ladnie, choc jest dosc sporych rozmiarow.

Kerth

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 07-08-2010
  • Wiadomości: 268
  • Reputacja: 1
Odp: Kinect
« Odpowiedź #571 dnia: Sierpnia 07, 2010, 23:59:24 pm »
Ehh, ja czekałem na tego Kinetica (albo raczej Natala) sporo czasu, a z tego co na razie zobaczyłem w filmikach to jestem zawiedziony. Po 1 praktycznie brak (jak na razie?) adaptacji do normalnych gier, a jedynie do jakichś arcade tylu drapanie tygryska... które mogą sobie wsadzić tam gdzie lata ich mikro-miękki... A po 2 do końca miałem nadzieję, że znajdą rozwiązanie problemu chodzenia, i że "coś wymyślą", żeby postać (tudzież samochód czy inne badziewie) poruszała się sama, a rola gracza nie ograniczała się do udawanego trzymania kierownicy czy machania rękami : /

1man1jar

  • Gość
Odp: Kinect
« Odpowiedź #572 dnia: Sierpnia 08, 2010, 10:01:12 am »
Kinect recognizes American Sign Language



http://www.vg247.com/2010/08/07/kinect-recognizes-american-sign-language/

A co Move zrobił dla sprawy?  :evil:

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Kinect
« Odpowiedź #573 dnia: Sierpnia 08, 2010, 11:57:30 am »
Ehh, ja czekałem na tego Kinetica (albo raczej Natala) sporo czasu, a z tego co na razie zobaczyłem w filmikach to jestem zawiedziony. Po 1 praktycznie brak (jak na razie?) adaptacji do normalnych gier, a jedynie do jakichś arcade tylu drapanie tygryska... które mogą sobie wsadzić tam gdzie lata ich mikro-miękki... A po 2 do końca miałem nadzieję, że znajdą rozwiązanie problemu chodzenia, i że "coś wymyślą", żeby postać (tudzież samochód czy inne badziewie) poruszała się sama, a rola gracza nie ograniczała się do udawanego trzymania kierownicy czy machania rękami : /

Czytałem że to problem bibliotek microsoftu do kinect'a.
Nie są dopracowane i pozwalają  jedynie osiągnąć to co widzieliśmy na ostatnich filmikach.
Czyli lag Kinect'a to problem software'owy.
Jeśli developer zechce zrobić jakąś bardziej zaawansowaną grę, będzie zmuszony napisać od nowa biblioteki do obsługi danych z Kinect'a.

Tutaj jest ciekawy artykuł na temat tego całego zamieszania: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-the-case-for-kinect-article

Jeśli dobrze zrozumiałem , to po prostu MS dał ciała z software'm pod Kinect'a.


Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Kinect
« Odpowiedź #574 dnia: Sierpnia 08, 2010, 20:19:38 pm »

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Kinect
« Odpowiedź #575 dnia: Sierpnia 08, 2010, 21:14:06 pm »
Jeśli dobrze zrozumiałem , to po prostu MS dał ciała z software'm pod Kinect'a.
Źle zrozumiałeś.

Microsoft pisze biblioteki ogólnego przeznaczenia tak, by każdy developer mógł w prosty sposób je wykorzystać nie przejmując się tym, co naprawdę siedzi w środku; przykładem niech będzie Microsoft SAPI do obsługi rozpoznawania/syntezy mowy - kompletnie nie wnikając w to jak to działa, w kilku linijkach (dosłownie) można zrobić obsługę sterowania aplikacji głosem.

Jeżeli jednak ktoś potrzebuje wykorzystać jakieś specyficzne cechy Kinecta, czy też zrobić coś w sposób inny, niż przewidział Microsoft, musi sobie poradzić sam, dostosować wejście z kamery do własnych potrzeb, działać niskopoziomowo itp. Nie jest to jednak "skopanie" - identyczną sytuację masz przecież ze wszystkimi bibliotekami czy silnikami do gier.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Kinect
« Odpowiedź #576 dnia: Sierpnia 08, 2010, 22:04:04 pm »
No to super. Teraz będziemy słuchać o potędze Kinecta, który działa bez opóźnień i z dokładnością do jednego piksela śledzi ruchy małych palców u stóp, a jedynie obecne biblioteki nie pozwalają tych mitycznych możliwości wykorzystać. Osobiście wątpię, żeby ktokolwiek wyręczył Microsoft i jeśli oni nie dostarczą odpowiednich bibliotek, nikt inny z programowaniem urządzenia od podstaw babrał się nie będzie.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Kinect
« Odpowiedź #577 dnia: Sierpnia 08, 2010, 23:21:07 pm »
Jeżeli Cię to nie interesuje, to słuchać nie musisz. :roll: I nikt tu nie mówi o żadnych "mitycznych możliwościach", lecz o faktycznych możliwościach, które można osiągnąć przy odpowiednim oprogramowaniu i optymalizacji. I wydaje mi się, że po tylu latach spędzonych przy konsoli i obserwowaniu rozwoju postępu technologicznego gier na każdej z platform (porównania gier, które wyszły na początku życia konsoli do tych, które wyszły pod koniec) byś o tym wiedział.

I nie, nie chodzi tu o "programowanie urządzenia", lecz o analizę tzw. mapy głębi dostarczonej przez urządzenie, bo o to się tu rozchodzi. I wiesz co? Ubisoft przy okazji "Your Shape Fitness Evolved" już to robi:
Cytuj
For both of Ubisoft's titles - Your Shape and the forthcoming Michael Jackson dance game (and we suspect the Blitz game too) - the developers are dealing with the raw depth map, tossing out Microsoft's fully featured skeleton creation system in favour of a more simplified model that better fits the requirement of the game itself.

Blitz Games ze swoim "Biggest Loser" tak samo:
Cytuj
There are various technologies involved. Some people are using a skeletal system, and it takes a little bit of time to calculate. It's only a split second. We're actually using a different masking system, which can tighten things up
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 08, 2010, 23:24:22 pm wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Kinect
« Odpowiedź #578 dnia: Sierpnia 08, 2010, 23:52:43 pm »
Jeśli dobrze zrozumiałem , to po prostu MS dał ciała z software'm pod Kinect'a.
Źle zrozumiałeś.

Microsoft pisze biblioteki ogólnego przeznaczenia tak, by każdy developer mógł w prosty sposób je wykorzystać nie przejmując się tym, co naprawdę siedzi w środku; przykładem niech będzie Microsoft SAPI do obsługi rozpoznawania/syntezy mowy - kompletnie nie wnikając w to jak to działa, w kilku linijkach (dosłownie) można zrobić obsługę sterowania aplikacji głosem.

Jeżeli jednak ktoś potrzebuje wykorzystać jakieś specyficzne cechy Kinecta, czy też zrobić coś w sposób inny, niż przewidział Microsoft, musi sobie poradzić sam, dostosować wejście z kamery do własnych potrzeb, działać niskopoziomowo itp. Nie jest to jednak "skopanie" - identyczną sytuację masz przecież ze wszystkimi bibliotekami czy silnikami do gier.

Nie do końca się zgodzę , bo:

Cytuj
if a developer wants to use skeletal data to recreate player movements on-screen, the visual representation has to be in the form of an Avatar. If the game-maker wants to re-map the skeleton onto another 3D object, essentially the only solution is to "do it alone"

Cytuj
First up, PGA Tour 11 relies heavily on its own avatar system. Sure, you can "be" Tiger Woods or any other major golfer, but there's also a powerful character creation system that is obviously completely divorced from Microsoft's own. While Move support is a fairly straightforward "drop-in", to really work well, EA Tiburon would need to develop its own system for remapping the skeleton data onto their own in-game characters. More than that, new animation systems would be required for the realisation of full 1:1 body motion.

Monopol na przenoszenie wirtualnego szkieletu? Czy może niedopracowane biblioteki?
Dlaczego wirtualny szkielet nie działa z żadnym innym modelem postaci oprócz avatarów?
To się nazywa biblioteka ogólnego przeznaczenia?
Teraz żeby wykorzystać system szkieletów w grze bez avatarów , trzeba od nowa sobie kod napisać... a wydawało by się , ze to taka podstawowa, powszechna funkcja Kinecta , która powinna być szeroko i bezproblemowo dostępną dla developerów.
Do tego dodajmy spory lag spowodowany "licznymi kalkulacjami". Dobry programista tak zoptymalizuje kod, że obliczenia nie będą tak czasochłonne , ale widać tutaj zabrakło talentu , no albo mocy :P

Jak na moje oko , to trochę olano developerów stosunkowo ubogim SDK w odniesieniu do reklamowanych funkcji.
Ciekawe ilu się porwie na napisanie dodatkowego software dla poważniejszych produkcji niż avatarowe gierki.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Kinect
« Odpowiedź #579 dnia: Sierpnia 09, 2010, 00:02:15 am »
Po tylu latach spędzonych przy konsoli i obserwowaniu postępu technologicznego wiem, że najlepsze wyniki z danym sprzętem osiąga firma-matka. Wiem również, że opóźnienie i precyzja kontrolera na przestrzeni życia konsoli się nie zmieniają. W przypadku Kinecta oczywiście istnieje jakieś tam pole do manewru, ale nie sądzę, żebyśmy zobaczyli wiele ponad to, co zaprezentowano do tej pory. Praktycznie mogę się założyć, że o wyeliminowaniu laga i precyzji zbliżonej do pojedynczego piksela nie ma mowy. Mr_Zombie - przyjmujesz?

el becetol

  • Gość
Odp: Kinect
« Odpowiedź #580 dnia: Sierpnia 09, 2010, 00:31:40 am »
Zastanawia mnie jednak czemu w takim EyeToy Antigrav nie było laga - przynajmniej nie takiego który by przeszkadzał w rozgrywce - a gra wymagała sporego refleksu. Przecież działało to na tej samej zasadzie (swoimi ruchami sterowaliśmy wirtualną postacią w grze).

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Kinect
« Odpowiedź #581 dnia: Sierpnia 09, 2010, 00:44:34 am »
EyeToy to jedna kamera, a Kinect dwie. Obraz z dwóch kamer pewnie trzeba złożyć, przeanalizować i stworzyć ową mapę głębi. Sądzę, że to samo w sobie generuje sporego laga, który będzie nie do przeskoczenia. W dokładność tej mapy powątpiewam - w końcu to tylko dwie, położone blisko siebie kamery.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Kinect
« Odpowiedź #582 dnia: Sierpnia 09, 2010, 10:26:02 am »
Teraz żeby wykorzystać system szkieletów w grze bez avatarów , trzeba od nowa sobie kod napisać... a wydawało by się , ze to taka podstawowa, powszechna funkcja Kinecta , która powinna być szeroko i bezproblemowo dostępną dla developerów.
Przyznam, że nie wiem dokładnie jak to działa, więc w tej chwili teoretyzuje, ale jeżeli podejrzałbyś sobie modele i szkielety różnych postaci z rożnych gier zobaczyłbyś, że w każdej grze wygląda to trochę inaczej; inna jest szczegółowość szkieletu, inaczej są ustawione stawy, kości, inaczej działa animacja itp. Żeby np. przenieść model Lary z TR: Legend do RE4 (coś, co zrobił jeden z użytkowników form o modowaniu RE4) trzeba było nanieść bezszkieletowy model Lary na postać z RE4 i ręcznie dostosowywać dostosować szkielet z RE4 do modelu Lary. Wyobrażasz więc sobie teraz, by Microsoft stworzył uniwersalny szkielet i system animacji, który mógłby się dostosować do każdej gry i jednocześnie nie narzucał developerowi żadnych ograniczeń? Nie, nie jest to możliwe.

Do tego dodajmy spory lag spowodowany "licznymi kalkulacjami". Dobry programista tak zoptymalizuje kod, że obliczenia nie będą tak czasochłonne , ale widać tutaj zabrakło talentu , no albo mocy Razz
Albo po prostu analiza obrazu 3D wraz z wykrywaniem postaci jest zasobochłonna? Nie, to nie może być to.

Praktycznie mogę się założyć, że o wyeliminowaniu laga i precyzji zbliżonej do pojedynczego piksela nie ma mowy. Mr_Zombie - przyjmujesz?
Ameryki tu nie odkryłeś, bowiem ograniczenia techniczne nie pozwalają na całkowite wyeliminowanie laga oraz otrzymanie precyzji zbliżonej do pojedynczego piksela (sensor głębi ma rozdzielczość zaledwie 320x240px). Mowa była jednak o zminimalizowaniu laga, poprawieniu precyzji oraz odciążeniu procesora, co jest robione software'owo i to da się zrobić. Ba, Microsoft przecież cały czas pracuje nad bibliotekami poprawiając detekcję postaci, bo Kinect swoją premierę ma dopiero za kilka miesięcy.

Zastanawia mnie jednak czemu w takim EyeToy Antigrav nie było laga - przynajmniej nie takiego który by przeszkadzał w rozgrywce - a gra wymagała sporego refleksu. Przecież działało to na tej samej zasadzie (swoimi ruchami sterowaliśmy wirtualną postacią w grze).
Bo przetwarzanie obrazu 2D jest prostsze, niż przetwarzanie obrazu 3D? W EyeToy Gravity brane było tylko pod uwagę, czy lewa bądź prawa ręka jest wyciągnięta, co jest stosunkowo łatwo zrobić (przynajmniej obecnie, nie mam pojęcia, jak to było dawniej), analiza obrazu jest bowiem wykonywana po pikselach. W Kinect otoczenie jest skanowane w "3D", wykrywane są osobne postacie, na ich podstawie budowany jest szkielet człowieka i informacje o animacji. To nie jest to samo.

EyeToy to jedna kamera, a Kinect dwie. Obraz z dwóch kamer pewnie trzeba złożyć, przeanalizować i stworzyć ową mapę głębi.
Nie, Kinect zawiera jeden sensor głębi i jedną kamerę RGB. Mapa głębi wykonywana jest tylko przez sensor głębi.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 09, 2010, 10:28:04 am wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

el becetol

  • Gość
Odp: Kinect
« Odpowiedź #583 dnia: Sierpnia 09, 2010, 11:18:22 am »
Zastanawia mnie jednak czemu w takim EyeToy Antigrav nie było laga - przynajmniej nie takiego który by przeszkadzał w rozgrywce - a gra wymagała sporego refleksu. Przecież działało to na tej samej zasadzie (swoimi ruchami sterowaliśmy wirtualną postacią w grze).
Bo przetwarzanie obrazu 2D jest prostsze, niż przetwarzanie obrazu 3D? W EyeToy Gravity brane było tylko pod uwagę, czy lewa bądź prawa ręka jest wyciągnięta, co jest stosunkowo łatwo zrobić (przynajmniej obecnie, nie mam pojęcia, jak to było dawniej), analiza obrazu jest bowiem wykonywana po pikselach. W Kinect otoczenie jest skanowane w "3D", wykrywane są osobne postacie, na ich podstawie budowany jest szkielet człowieka i informacje o animacji. To nie jest to samo.

Ok, ok - ale skoro ta hipernowoczesna technika skanowania w 3d działa w efekcie gorzej niż EyeToy to... what's the point? Moim zdaniem podstawowym założeniem jest efektywność działania a nie to jak urządzenie skomplikowanie wygląda na specyfikacji technicznej. Niech M$ opatentuje jeszcze kwadratowe koło do samochodu - pokomplikowane, inne niż konkurencja - a że działa gorzej? Nieistotne.  8) 

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Kinect
« Odpowiedź #584 dnia: Sierpnia 09, 2010, 16:12:32 pm »
Ok, ok - ale skoro ta hipernowoczesna technika skanowania w 3d działa w efekcie gorzej niż EyeToy to... what's the point?
Ponieważ działa to w 3D, czyli możesz działać na osiach XYZ; w przypadku obrazu 2D (EyeToy, PS Eye) możesz jedynie przypuszczać, że coś się oddaliło/przybliżyło po tym, że obiekt się zmniejszył/zwiększył. Nie masz jednak pewności, czy faktycznie taki ruch nastąpił ani nie możesz dokładnie obliczyć, jak bardzo się przybliżył. Szczególnie np. będziesz miał trudność w rozpoznaniu, jeżeli nagle użytkownik wyprostuje rękę przed siebie, bowiem kamera będzie widziała jedynie postać gracza i front dłoni i niekoniecznie musi rozpoznać to jako dłoń; ba, niekoniecznie musi rozpoznać, że w ogóle cokolwiek tam jest. Dlatego do EyeToy były dołączane świecące się akcesoria i dlatego właśnie Sony wprowadziło Move - by umożliwić odczyt dokładnego położenia gracza/kończyn w przestrzeni XYZ. Microsoft poszedł w stronę interfejsu nie wymagającego żadnego kontrolera (co w niedalekiej przyszłości pewnie ugryzie ich w tyłek i ostatecznie zaczną również wydawać jakieś akcesoria - mimo wszystko przyciski są przydatne) i zastąpił żarówki z Move kamerą wykrywającą głębię. Tyle.

Dwa, gdy masz zeskanowany obraz 3D gracza, możesz dużo łatwiej rozpoznać go i odróżnić go od innych graczy (w EyeToy grałem tylko dawno temu w MediaMarkt i pamiętam, że jak za mną przechodzili ludzie to również wchodzili w interakcję z przedmiotami na ekranie), nawet, jeżeli na chwilę coś owego gracza zasłani. Możesz również dokładniej wykryć jego ruchy i przenieść je na inny obiekt 3D.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

el becetol

  • Gość
Odp: Kinect
« Odpowiedź #585 dnia: Sierpnia 09, 2010, 16:26:35 pm »
Rozumiem technikalia, tylko na razie tego nie widać w praktyce. Na razie żadna gra tego nie pokazała. Jeśli się mylę to niech ktoś mnie naprostuje. Weźmy na przykład minigrę z bieganiem którą prezentowały skoczne azjatki - dokładnie taką samą grę mieliśmy na ET - niby urządzenie ma wykrywać ruchy w 3D ale w tej grze trzeba się tylko majtać przed kamerą aby udawać bieg - gra nie przekłada ruchów gracza na ruchy postaci na ekranie - tam lecą przeprogramowane animacje. Nie ruszasz się też w tył i przód. W teorii producenci powinni takie gry zaprezentować jeśli Kinect faktycznie w tej kwestii rozwija idee Eye Toya. A jak na razie wszystko co zaprezentowali dało by radę puścić na Eye Toyu. I to bez laga. 

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Kinect
« Odpowiedź #586 dnia: Sierpnia 09, 2010, 17:51:31 pm »
PS Eye widzi w 2D, Kinect w 3D, a w praktyce sprowadza się to do tego, że na Move z łuku strzelamy "normalnie", a na Kinekcie strzelamy w ścianę stojąc bokiem do telewizora... Sądzę że nie ma sensu dywagować nad tym, co Kinect potrafi na papierze, a trzeba poczekać aż pokażą gry, które to faktycznie wykorzystują.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Kinect
« Odpowiedź #587 dnia: Sierpnia 09, 2010, 18:40:03 pm »
Rozumiem technikalia, tylko na razie tego nie widać w praktyce. Na razie żadna gra tego nie pokazała.
Z tego co czytałem, to np. ta gra z Soniciem, do której porównujesz Antigrav, wykorzystuje wychylenia w przód i w tył w celu przyspieszenia/zwolnienia Sonica, zaś ruchy nogi jakbyś odpychał się na deskorolce służą za boost. W Joy Ride boosta dajesz poprzez wyciągnięcie rąk przed siebie; w demie Forzy 3 prezentowanym na E3 gościu oglądał samochód chodząc wokół wyimaginowanego samochodu; w boksie, tenisie czy kręglach korzystasz z osi Z do odbijania piłek, zadawania ciosów, wyrzucania kuli; w Riccochette w zależności od tego, czy uderzyło się piłkę czy też odbiła się ona od nieruchomego ciała to jej tor po odbiciu wyglądał inaczej. Nawet te wszystkie gry taneczne czy fitness wykorzystują przecież głębię, bo musisz czasami wyciągnąć łapy czy nogi przed siebie bądź poruszać biodrami w przód i w tył. No i przede wszystkim masz też interfejs w grach, gdzie musisz wyciągnąć dłoń i manipulować chyba jakimś punktem. To wszystko tam jest, tylko po prostu nie rzuca się tak bardzo w oczy, bo jest to naturalne i oczywiste. I takie właśnie powinno być.

Dziwię się oczywiście, czemu łuk zrobiono tak, jak pisze Iras, czyli że strzela się w ścianę, a nie w TV.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Kinect
« Odpowiedź #588 dnia: Sierpnia 09, 2010, 18:54:32 pm »
Bo jeśli stoimy bokiem do telewizora , to Kinect zgubi śledzona część ciała , w tym przypadku rękę i nogę.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Kinect
« Odpowiedź #589 dnia: Sierpnia 11, 2010, 13:19:09 pm »
http://www.eurogamer.net/articles/2010-08-11-kinect-cant-read-sign-language-after-all

Cytuj
According to Kotaku's sources it's all down to the camera's resolution, which was much higher in the original design. The model making it to market later this year has a lower resolution and therefore isn't able to recognise individual fingers as well as limbs.

Nawet paluszków śledzić nie potrafi. Be-ka.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Kinect
« Odpowiedź #590 dnia: Sierpnia 11, 2010, 16:07:55 pm »
Cytuj
Głównym ograniczeniem jest rozdzielczość kamery. W "sklepowej" wersji wynosi 320x240 punktów, w "oryginalnej" była ponad dwa razy większa. Z tego właśnie powodu sprzedawana wersja Kinecta nie będzie w stanie rozpoznać ust ani tym bardziej palców użytkownika - nie ma więc mowy o rozumieniu języka migowego.


http://polygamia.pl/Polygamia/1,107162,8239558,Kinect_jednak_nie_bedzie_obslugiwal_jezyka_migowego.html

Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67
Odp: Kinect
« Odpowiedź #591 dnia: Sierpnia 11, 2010, 16:22:10 pm »
Łee, mogli zostawić tą oryginalną wersję i wyje**ć cene na 1500zł <ok>

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Kinect
« Odpowiedź #592 dnia: Sierpnia 11, 2010, 16:36:16 pm »
320x240 to niech sobie oni w dupę wsadzą. będzie fail i ch**. bye bye kinect.

Kerth

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 07-08-2010
  • Wiadomości: 268
  • Reputacja: 1
Odp: Kinect
« Odpowiedź #593 dnia: Sierpnia 11, 2010, 16:39:11 pm »
Mogli by przynajmniej wydać 2 wersje, jedną tanią z niską rozdzielczością a drugą droższą...

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Kinect
« Odpowiedź #594 dnia: Sierpnia 11, 2010, 16:41:15 pm »
Dobrą stroną jest tego, że powinien być mniejszy input lag, ale ogólnie to  :lol:

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Kinect
« Odpowiedź #595 dnia: Sierpnia 11, 2010, 16:45:10 pm »
Mogli by przynajmniej wydać 2 wersje, jedną tanią z niską rozdzielczością a drugą droższą...

problem w tym, że ta z niską rozdzielczością wydaje się wersją droższą ;)

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Kinect
« Odpowiedź #596 dnia: Sierpnia 11, 2010, 16:57:08 pm »
320x240 to niech sobie oni w dupę wsadzą. będzie fail i ch**. bye bye kinect.

Cytuj
Kinect sensor outputs video at a frame rate of 30 Hz, with the RGB video stream at 32-bit color VGA resolution (640×480 pixels), and the monochrome video stream used for depth sensing at 16-bit QVGA resolution (320×240 pixels with 65,536 levels of sensitivity).

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Kinect
« Odpowiedź #597 dnia: Sierpnia 11, 2010, 17:09:14 pm »
czyli to co śledzi nasze ruchy w 3d jest do dupy.

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Kinect
« Odpowiedź #598 dnia: Sierpnia 11, 2010, 17:12:28 pm »
czyli to co śledzi nasze ruchy w 3d jest do dupy.

no cos w ten desen :D

Kerth

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 07-08-2010
  • Wiadomości: 268
  • Reputacja: 1
Odp: Kinect
« Odpowiedź #599 dnia: Sierpnia 11, 2010, 18:33:38 pm »
Czyli, że można zapomnieć o dobrym zaadaptowaniu do gier klasy a?