Garść newsów osobiście wygrzebana z artykułu w Edge:
-BR'ka nie koniecznie wyleciała z gry, może jednak się pojawić
-Bronie najprawdopodobniej zgubią rozrzut znany z Halo3, powrócić ma coś w stylu hit-scana znanego z H2 online
-Bardzo możliwe, że wyleci natychmiastowy assassin, zastąpić go ma animacja (Bungie zastanawia się jeszcze nad tym czy ma być widziana z trzeciej perspektywy)
-Misje będą bardziej zróżnicowane, będziemy wykonywać różne zadanie wspólnie z różnymi członkami naszej drużyny
-Zmiana elementów zbroi nie zmieni naszych możliwości, mogą to zrobić tylko te nowe equipementy zwane armor abilities
-Ze starego engine'a został tylko sam szkielet zarządzający grą (a nie jak mówią niektórzy - szczególnie na Polygamii - całość), na który nałożone zostało całkowicie nowe mięsko (grafika, AI, elementy gameplayu)-Radar jest teraz trójwymiarowy - pokazuje też czy ktoś znajduje się nad/pod nami
Just got the magazine so I thought id summarise it for everyone.
-Reach is 70 percent complete.
-They gutted the old engine and left "no component untouched" when improving it.
-Now players will look the same throughout multiplayer, coop and singleplayer.
-Hints there will be power drain and grav lift armour abilities..
-There is a 3d radar and the HUD can now highlight various environmental features and overlay information about them.
-Night vision returns to Reach (as seen in ODST)
-On the pause screen it mentions "grades and credits" but Bungie wont discuss them yet. Probably to do with the character customization system
-The AR leaves smoke and sparks when it fires. Explosions have been completely redone for Reach. They are apparently, huge, dirty and lingering.
-Green marine monocle returns. WIN
-Bungie were disappointed with the reaction of people to the halo 3 marine, so theyve brought back the flavour of the halo 1 marine.
-The Facial animation will be consitant throughout the game and look just like the trailer.
-Mongoose return confirmed
-Assassinations (by holding down melee) will feature in multiplayer and the instant assassination of past halos may not be featured at all. Bungie is using the Beta to decide how it will feature.
-Huge landscapes - but you can visit each area. In coop you may see your buddy fighting a long way off in the distance.
Teleportation is far less strict.
-Bungie is bending the Xbox as far as it will bend and really pushing the hardware.
-Tung says there will be some big surprises in campaign.
-The game features rain which will leave covered areas dry and vice versa.
-Elite AI has been improved a lot. They might be doing something like fixing a door and then something may attack them, but once they have dealt with the threat theyll go back to what they were doing before.
Wiadomość scalona: Stycznia 23, 2010, 09:57:09 amBungie: Screenshots Are From A Pre-Alpha Build
http://n4g.com/xbox360/News-462672.aspx