Jako dziecko Guild Warsa oraz Eve Online pozostaje mi się tylko zgodzić z KKRT
Komunikacja tekstowa, jak i głosowa są niezbędne. A głosowa powinna być dość "wszechstronna". Jest to bardzo ciężki orzech do zgryzienia, jeżeli chodzi o konsole.
Co nie zmienia faktu, że bardzo chciałbym zobaczyć jak to zostanie rozwiązane i jak będzie się grało w MMO na konsoli
Jest też wielce prawdopodobne, że będzie trzeba nabyć nowych schematów komunikacji i w ogóle "bycia" w świecie MMO na konsoli.
Gra w MMO na PC to dotąd jedyne takie doświadczenie, co nie znaczy, że jedyne możliwe, czy też od razu najlepsze. Przełączanie się Alt-Tabem pomiędzy ventrilo a grą, by chociażby zmienić kanał, czy z jakiegokolwiek innego powodu tez nie należy do najlepszych rozwiązań.
Na chwilę obecną rozwiązanie zastosowane w Killzone wydaje mi się idealne i tę koncepcję należałoby rozwinąć. Nadal pozostaje jeszcze kwestia chatowania tekstowego...