Ogarnąłem artykuł z GameInformer i muszę napisać, że z niecierpliwością wyczekuję na demo z opisaną w tekście akcją, która bardziej przypomina survival horrory, niż typowy action-adventure. Ma być co chwilę strach i zaszczucie. Survival to zbieranie pożywienia i leczenie ran. Elementy fizyki to na podstawie opisanego w artykule zdarzenia m.in. korelacja pomiędzy siłami grawitacji, wody i ognia, a sprytne użycie elementów otoczenia pozwoli nam na w miarę bezpieczne wydostanie się z przedstawionej lokacji. Nie możemy także ufać napotykanym postaciom, bo pozornie dobre intencje mogą się źle dla nas skończyć.
Backtracking ma nie być uciążliwy, bo mamy dostać zmienne warunki pogodowe, nowe zdolności Lary pozwolą na szerszą eksplorację, a także jej "wpływ na wyspę" (?) spowoduje, że powroty nie będą nużące.
Co do wspinaczek, to dostaniemy czekan.
Przychodzi tutaj pierwsza wątpliwość - animacja postaci po prostu MUSI być pierwszego sortu, jeśli twórcy chcą wiernie oddać swoje założenia, mające grać na emocjach (krwawiąca, płacząca, wijąca się z bólu, przestraszona Lara). Przedstawiono m.in. sytuację, gdy Lara wyjmuje szpikulec z ciała w grymasie bólu.
Czuję, że będzie mocno. Jak już napisałem, czekam na demo, bo po tym artykule aż się o to prosi.