Ja mam V gen z 98r. Raczej za 7 patyków nie kupisz, więc szukaj IV gen, które są bardzo ładne i równie niezawodne. Polecam silnik 2.0i (F20A4), który słynie z niezawodności. Chyba, że szukasz mocniejszych wrażeń to bierz silnik 2.2 V-tec (H22A), ale tam koszty wymiany rozrządu i ogólnie eksploatacji wzrastają. W końcu to zmienne fazy rozrządu i dużo lepsze osiągi. Spalanie nie jest dużo wyższe niż w 2.0i, ale opłaty już tak. Powiem Ci, że dosyć dużą rozbieżność masz w wyborze. Prelude to auto niepraktyczne porównując do Vectry, Omegi czy BMW. Raz, że nadwozie coupe (2+2), a dwa, że bagażnik niewielki. Jeśli nie planujesz w najbliższym czasie wozić więcej niż 2 osoby (auto rejestruje się na 4) to uderzaj śmiało. Plus jest taki, że Prelude ma wielu fanów w naszym kraju i na największym forum Honda Prelude dostaniesz do tego autka dosłownie wszystko i to za grosze.
Ostatnio jeden koleś poprosił mnie o nagranie jak wersja 2.0i przyspiesza od 0 do 140. Tu masz filmik.
Ja mam zmieniony dolot, filtr powietrza jest Fujita i wydech Mugen. Może troszkę to daje, ale raczej niewiele, więc filmik dobrze oddaje przyspieszenie Preludy z silnikiem 2.0i. Troszkę się zawiesiłem przy zmianie z 1 na 2, więc można jeszcze szybciej złapać pierwszą setkę. Spalanie jest bardzo różne. Zależy od tego jak ciśniesz. Jak daje mu po gazie to lekko 14l łyknie. Kiedyś testowałem jadąc nie więcej jak 100km/h, bardzo ekonomicznie i wyszedł mi 6,15l.