Autor Wątek: SHMUPs czyli 10 000 pocisków na ekranie  (Przeczytany 5280 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
SHMUPs czyli 10 000 pocisków na ekranie
« dnia: Października 15, 2009, 18:05:30 pm »
Mushihimesama Futari ver. 1.5

26 Listopada 2009




Co to jest?

Mushihimesama Futari ver. 1.5 jest dopakowaną wersją jednej z najbardziej znanych gier arcade firmy Cave. Jest to gra typu Maniac/Manic Shooter, bądź też Bullet Hell, w której gracz musi unikać setek, a czasami tysięcy pocisków na ekranie. Drugą cechą gier tego typu jest skomplikowany system punktacji, który każdy powinien poznać, jeśli chce myśleć o dobrym wyniku na Leaderboards.

Tysiące pocisków na ekranie? Przecież to niemożliwe!



Jak może człowiek uniknąć tylu pocisków? Ten klip to na pewno demo w wykonaniu komputera!

Statek w Mushihimesama Futari ver. 1.5 jest mniejszy niż się wydaje. Widzisz ten mały punkt na środku o wielkości kilku pikseli? Zostaniesz zniszczony tylko jeśli pocisk trafi dokładnie w ten punkt, a nie w dowolną część statku. Wiele gier typu SHMUP wykorzystuje tego typu rozwiązanie.

Ile jest trybów rozgrywki?

Gra zawiera oryginalne tryby Arcade, oraz nowe stworzone z myslą o graczach X360. Są to: Original, Maniac, Ultra, Novice (mniej pocisków + są wolniejsze), Black Label, itd. Każdy z trybów nie jest zwyczajnie trudniejszy/łatwiejszy - zmiany dotyczą samej rozgrywki np.: w Arrange Mode kierujemy dwoma statkiami, oraz systemu punktacji.

Ile zajmuje skończenie jednego z trybów?

Większość shmupów można skończyć w 25-35 minut.

30 MINUT?! Z pewnością gra będzie kosztować 400MP!

Mushihimesama Futari ver. 1.5 jest pełnoprawnym produktem na dysku DVD. Wychodzi w pełnej cenie 26 listopada, w Japonii. Celem większości graczy w przypadku SHMUPów jest skończenie gry tzw. 1CC, czyli na jednym kredycie. Zazwyczaj są to 3 życia = 3 trafienia w statek. Po tym gracze koncentrują się na zdobyciu jak najlepszego wyniku, co zazwyczaj kończy się znajomością gry na pamięć. W tym momencie gracze mają na koncie dziesiątki, jeśli nie setki godzin gry, co uzasadnia cenę.

Tracisz czas! Skoro gra wychodzi w Japonii pograć można tylko na japońskim X360, którego prawie nikt tutaj nie ma.

Mushihimesama Futari ver. 1.5 jest pierwszą grą CAVE, która wyjdzie Region-Free. Gra będzie możliwa na wszystkich konsolach X360.

Jestem fanem SHMUPów, ale Mushi nigdy mi nie podeszło. Poczekam na Ketsui, oraz inne gry CAVE!

Firma CAVE ogłosiła, że traktują Mushihimesama Futari ver. 1.5 jako eksperyment - region-free ma pozwolić zbadać jak wielki popyt jest na gry tego typu poza Japonią. W przypadku dobrego wyniku możemy liczyć na więcej gier Region-Free, a także na wypuszczenie np.: Deathsmiles region-free na rynki Europy i USA. Jeśli jesteś fanem SHMUPów i firmy CAVE radzę zakupić.

Więcej info tutaj: http://kotaku.com/5368190/bullet-hell-shooter-creators-cave-going-region+free-for-next-xbox-360-game

Dobra przekonałeś mnie! Gdzie mogę kupić?

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-br-49-en-15-mushihime-70-3cq6.html

http://www.yesasia.com/us/mushihime-sama-futari-ver1-5-normal-edition-japan-version/1021224759-0-0-0-en/info.html
« Ostatnia zmiana: Stycznia 21, 2010, 07:04:00 am wysłana przez Snake_Plissken »

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
Odp: Mushihimesama Futari ver. 1.5 czyli 10 000 pocisków na ekranie
« Odpowiedź #1 dnia: Października 15, 2009, 18:41:34 pm »
Eeeee.... O_o

Patosław

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 18-01-2008
  • Wiadomości: 5 930
  • Reputacja: 147
  • Demons Souls <3
Odp: Mushihimesama Futari ver. 1.5 czyli 10 000 pocisków na ekranie
« Odpowiedź #2 dnia: Października 21, 2009, 14:17:48 pm »
Cholera trzeba będzie zaczekać na spadek ceny i składać sticka do Shmupów . A miałem okazje kupić P360, ale nie sądziłem, że jest szansa na to, że Cave będzie wydawać gry region free  :sad: Na moim WICO Colonial będzie ciężko coś dobrze ugrać.

PS. Szykuje się najtrudniejszy calak w historii, już wyciśnięcie 200 z Ikarugi jest wyzwaniem.
« Ostatnia zmiana: Października 21, 2009, 16:44:15 pm wysłana przez Patosław »

_ReD_

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-12-2005
  • Wiadomości: 4 959
  • Reputacja: 49
  • It is what it is
Odp: Mushihimesama Futari ver. 1.5 czyli 10 000 pocisków na ekranie
« Odpowiedź #3 dnia: Października 21, 2009, 14:29:28 pm »
kurde jeszcze Raidena 4 nie sprawdzilem a tu nastepny czeka. Ostatnio za duzo dobrych gier wychodzi i raz nie ma czasu we wszystko pograc a dwa ciezko sie jednoznacznie na cos zdecydowac. Na pewno sprawdze jak juz troche z ceny spadnie bo poki co jest w co grac.

Patosław

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 18-01-2008
  • Wiadomości: 5 930
  • Reputacja: 147
  • Demons Souls <3
Odp: Mushihimesama Futari ver. 1.5 czyli 10 000 pocisków na ekranie
« Odpowiedź #4 dnia: Października 21, 2009, 16:18:17 pm »
Mam wielką nadzieje, że pojawi się na allegro, nigdy wcześniej nie zamawiałem nic z Playasia i nie wiem jak sie za to zabrać  :-(

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Mushihimesama Futari ver. 1.5 czyli 10 000 pocisków na ekranie
« Odpowiedź #5 dnia: Października 21, 2009, 17:53:17 pm »
Mam wielką nadzieje, że pojawi się na allegro, nigdy wcześniej nie zamawiałem nic z Playasia i nie wiem jak sie za to zabrać  :-(

Kartą kredytową, debetową, lub PayPalem, jak nie chcesz aby dostali twoje dane. Proste, i paczkę masz w tydzień.

kilgort

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 12-11-2008
  • Wiadomości: 283
  • Reputacja: 0
Odp: Mushihimesama Futari ver. 1.5 czyli 10 000 pocisków na ekranie
« Odpowiedź #6 dnia: Października 23, 2009, 20:39:55 pm »
LOL  :lol: to ISTNA MASAKRA ja kocham takie gry, dawac mi to tu  :lol:

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Mushihimesama Futari ver. 1.5 czyli 10 000 pocisków na ekranie
« Odpowiedź #7 dnia: Października 24, 2009, 00:03:24 am »
Hah, a ja sądziłem, że w ostatnim Raczecie i Klanku ostateczny boss wypluwał z siebie o 400 pocisków za dużo .

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
SHMUPs czyli 10 000 pocisków na ekranie
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 18, 2010, 21:06:45 pm »
Gram nieregularnie od miesiąca. Powolutku idzie, na razie celem jest 1CC, potem się będę bawił w nabijanie punktów. Dzisiaj trochę pograłem Reco Normal - albo mi się zdaje, albo jego laser jest sporo przykoksany. Rekord: 21mln, dead na Stage 3.

P.S. Deathsmiles w U.S. z MBL na płytce, Aksys wydaje.  :(

Wiadomość scalona: [time]Styczeń 20, 2010, 12:03:47 pm[/time]
Zmieniłem trochę temat, lepiej pisać o wszystkim co dotyczy SHMUPów tutaj. Skoro większość wychodzi na X360 proponuję aby temat został tutaj, ale może być także w dziale Multiplatform.

Co do ostatnich nowości, to jak wiecie Deathsmiles wychodzi w U.S., pierwsza oficjalna dystrybucja gry CAVE na Zachodzie:

http://www.aksysgames.com/2010/01/18/deathsmiles-on-everyone-lolis-smile-back/

Bardzo jestem ciekaw jak się sprzeda - w Japonii poszło ok. 50k, co i tak było sukcesem, CAVE liczył na 10k.


Poza tym King of Fighters: Sky Stage zakończyło development jako Arcade i teraz będą robić port na XBLA. Będzie Versus (coś jak Senko no Ronde pewnie), Ahievementy, jakiś online co-op, bla bla bla. Samo Senko no Ronde 2: DUO dostaje port na X360 na wiosnę.

EDIT: Może jakiś mod zmienić temat na "SHMUPs czyli 10 000 pocisków na ekranie"?
« Ostatnia zmiana: Stycznia 20, 2010, 12:05:22 pm wysłana przez Castor Krieg »

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: SHMUPs czyli 10 000 pocisków na ekranie
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 15, 2010, 16:54:30 pm »
Espgaluda II Standard Edition jest region-free. :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Patosław

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 18-01-2008
  • Wiadomości: 5 930
  • Reputacja: 147
  • Demons Souls <3
Odp: SHMUPs czyli 10 000 pocisków na ekranie
« Odpowiedź #10 dnia: Lutego 15, 2010, 20:39:18 pm »
Czy ktoś dysponuje spisem Shmupów, które wyszły na DC ? Byłbym wdzięczny nawet za tytuły, które nie opuściły granic Japonii.

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: SHMUPs czyli 10 000 pocisków na ekranie
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 23, 2010, 21:44:49 pm »
Z opóźnieniem ale jednak zamówiłem Espgaludę II, na dniach dam znać jak się gra. W Japonii wczoraj premierę miał w końcu Ketsui, podobno konwersja z automatów jest perfect, co zaskoczyło wszystkich ponieważ Ketsui wydało 5pb, które:

1. Miało problem z powodu kradzieży kodu PS2 jak robili DDPDOJBLEX

2. Jeszcze rok temu kod w Ketsui był tragiczny, a sam CAVE bardzo niepochlebnie wypowiadał się o tym co zrobiło 5pb


Niestety, Ketsui nie jest region-free, jak zresztą CAVE poinformował wcześniej.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: SHMUPs czyli 10 000 pocisków na ekranie
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 24, 2010, 00:15:55 am »
Dla tych co sobie chcą poćwiczyć refleks zanim gierki nie kupią:
http://wonderfl.net/c/tNGi/fullscreen
Spróbujcie nie opuścić żadnej piłeczki. Trudno się robi dopiero po minucie.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: SHMUPs czyli 10 000 pocisków na ekranie
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 24, 2010, 13:36:24 pm »
Podobno ostatni boss należy do .... najtrudniejszych w historii gier w ogóle.

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: SHMUPs czyli 10 000 pocisków na ekranie
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 25, 2010, 00:02:08 am »
Zrobiłem Novice na jednym kredycie. System jest zdrowo pokręcony i wygląda tak (przynajmniej Arcade/X360/Novice):

Za zabijanie przeciwników dostajesz zielone gemy. Jeśli wejdziesz w tryb Kakkusei liczba zielonych gemów spada, ale za przeciwników otrzymujesz Gold. Jeśli wejdziesz w tryb Zesshikai Kakusei obie wartości spadają, ale za to mnożnik punktów sporo wzrasta, poza tym punkty dostajesz za wszystkie pociski na ekranie (które po chwili rozdzielają się tworząc z siebie jeszcze więcej pocisków)  :grin:

Jak Mushihimesama gra jest cudna i dostarczy masę frajdy. Krew mnie zalewa, że nie mogę w to na iPhone 3G pograć. :evil: