Autor Wątek: Unigine DirectX 11 benchmark  (Przeczytany 2793 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Unigine DirectX 11 benchmark
« dnia: Października 23, 2009, 17:12:36 pm »
Benchmark przedstawiający możliwości

Unigine wypuściło dzisiaj benchmark o nazwie "Heaven" przedstawiający możliwości DirectX 11 (tessellation!), działający na ich własnym silniku Unigine?.

Notka prasowa: http://unigine.com/press-releases/091022-heaven_benchmark/
Link do benchmarku: http://unigine.com/download/#heaven

Dodatkowe linki do benchmarku:
http://www.techpowerup.com/downloads/1681/Unigine_Heaven_DX11_Benchmark.html
http://downloads.guru3d.com/Unigine-Heaven-DirectX-11-benchmark-download-2414.html
http://unigine.com/download/files/Unigine_Heaven-1.0.msi

Filmik przedstawiający benchmark:
Porównanie modeli z włączoną tessellacją i z wyłączoną:


vs



 vs


O:
« Ostatnia zmiana: Października 23, 2009, 17:15:45 pm wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Unigine DirectX 11 benchmark
« Odpowiedź #1 dnia: Października 30, 2009, 00:06:48 am »
no! i teraz widać ze nowy dx wnosi coś nowego, nie to co dx10
teselacja- to jest to na co czekałem od dawna. w końcu skończą się kanciaste głowy, płaskie ściany,podłoże...

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 855
  • Reputacja: 42
Odp: Unigine DirectX 11 benchmark
« Odpowiedź #2 dnia: Października 30, 2009, 18:43:57 pm »
O co chodzi jakby ? Czym jest ta cała teselacja ?
Nikt mi nie wmówi, że przed tą jakże rewolucyjną funkcją wszystkie płaszczyzny w grach wyglądały tak tragicznie jak dach tego pierwszego domku :???: Żaden ze mnie specjalista, ale jakoś mam wrażenie, że ktoś tutaj próbuje nas nabrać. Niech ktoś kompetentny wyjaśni o co tutaj biega ?

http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/945/945191/uncharted-2-among-thieves-20090115041035897.jpg popatrzcie na cegły, nie wyglądają na odmierzone od linijki.
PSN ID: WojtqGO

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Unigine DirectX 11 benchmark
« Odpowiedź #3 dnia: Października 30, 2009, 19:05:02 pm »
Dobra, ale w ilu grach masz tak szczegółowe otoczenie? Albo inaczej, ile obiektów w grach jest tak szczegółowe?

Tesselacja, w uproszczeniu, tworzy dynamicznie nowe polygony na podstawie displacement map.

Obecnie zazwyczaj masz obiekt low-poly + normal mapy utworzone na podstawie modeli hi-poly; normal mapa jedynie tylko wpływa na to, jak światło działa na obiekt, ale w rzeczywistości obiekt wciąż jest low-poly. Gdy spojrzysz na obiekt pod pewnym kontem, wydaje się być chropowaty czy nierówny; spojrzysz pod innym kontem i masz tylko płaski obiekt. Tesselacja z kolei tworzy nowe wierzchołki - tworzy w locie obiekty hi-poly, co znaczy, że nie ważne z której strony na obiekt spojrzysz, wypukłości będą zawsze widoczne. Nie będzie to już tylko złudzenie, ale faktycznie obiekty będą wypukłe.

Jeżeli chodzi o gównianie wyglądający domek. Nie zdziwiłbym się, gdyby było to zrobione celowo, by pokazać co może zdziałać tesselacja. Spójrz na filmik z benchmarka - w czasie rzeczywistym, na podstawie tekstur (tych samych tekstur, które są użyte w trybie DX10), obiekty są rozbudowywane o dodatkowe detale, rozbudowywany jest szkielet (wire-frame).
« Ostatnia zmiana: Października 30, 2009, 19:28:37 pm wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 855
  • Reputacja: 42
Odp: Unigine DirectX 11 benchmark
« Odpowiedź #4 dnia: Października 31, 2009, 10:46:37 am »
Czyli głównie chodzi o to, że bez większej ingerencji koderów płaszczyzny będą nabierać więcej kształtów ?
PSN ID: WojtqGO

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Unigine DirectX 11 benchmark
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 01, 2009, 12:44:16 pm »
to jest bajer dla programistów. będą mieli mniej roboty a efekty będą lepsze.