W becie są dwa tryby i dwie mapy. CTF i team deathmatch. Obydwa są szeroko znane, więc nie ma co tutaj się rozpisywać. Wspomnieć należy tylko, że nie na wszystkich serwerach da się latać z ukradzioną flagą w trybie CTF. Tyle podobieństw do innych gier.
A z różnic - budowanie. Każdy może budować. Do stawiania konstrukcji potrzebna jest energia, która zobrazowana jest przez jasnoniebieski pasek w prawym górnym rogu ekranu. Podzielony jest on na 10 (?) części i ładuje się samoczynnie gdy jesteśmy niedaleko bazy (tu też nie jestem pewien czy tylko wtedy, ale byłoby to logiczne) - wylatują z niej takie niebieskie kule światła i lecą ku naszej postaci. Inne sposoby na uzyskanie energii to niszczenie beczek rozmieszczonych po całej mapie. Świecą się one na niebiesko, więc trudno przeoczyć. Niszczenie hawków przeciwnika także przynosi energię w postaci niebieskich kul światła, nie wiem jak jest z piechotą, jeepami i budowlami.
Budowle:
mur - stawiamy sekcje zapory, które można łączyć ze sobą. Na mur można wchodzić po drabinie od jego wewnętrznej strony. Można go również ulepszyć, żeby pełnił funkcję automatycznej bramy.
wieża z karabinem - automatyczna, strzela do wszystkiego co wejdzie w jej zasięg
wieża snajperska - wysoki budynek, na którego szczycie jest karabin snajperski i amunicja do niego
jetpack dispenser - za dwa punkty energii dostajemy jetpack.
garaż - w garażu respawnują się jeepy.
platforma startowa dla hawków - to samo, co garaż tyle że pojawiają się w nim hawki
beam turret - mocniejsza obrona stacjonarna, sterowana przez gracza strzela ciągłą wiązką "czegośtam"
pole siłowe - do środka nie dostają się pociski, rakiety etc. trzeba wejść i zrobić porządek z bliska
magazyn z bronią - wchodzimy do środka i zabieramy wyrzutnię rakiet i shotguna
nadajnik - jedyny, którego nie używałem do tej pory. Nie wiem dokładnie co robi, ale podejrzewam, że pozwala na respawnowanie się poza bazą.
Pros:
coś innego, styl graficzny, tpp online, rozbudowa bazy, jetpacki, hawki, roadkille jeepem, mapki są świetne, ekstra menu do zmiany stanowiska w pojeździe (w porównaniu do Bf3)
Cons:
płynność gry w czasie lotów hawkiem, op ataki nożem, słaba przeglądarka serwerów (nie widać opcji serwera, jakie są limity punktów), skala bety - dwie mapki na max 16 graczy, brak uniku / rolla, nie jestem na 100% pewien, ale chyba nie da się ustawić kamery z drugiego ramienia