Autor Wątek: Gran Turismo 5 Kierownice  (Przeczytany 267270 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #840 dnia: Listopada 16, 2011, 13:13:58 pm »
Paweł w Polsce ciężko będzie, jak już to tylko Ebay, najlepiej niemiecki.

MrArt-PL

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 17-04-2010
  • Wiadomości: 567
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #841 dnia: Listopada 16, 2011, 14:14:54 pm »
Nowa kierownica Fanateca już jest,jest jedno małe ale C E N A !!!!! Bardziej niż zaporowa za samą kierownice bez osprzętu

http://www.fanatec.de/webshop/new_eu/product_info.php?cPath=21&products_...

Przesadzili trochę........hehehehehehe


Paweł to kup te pedały:
http://www.fanatec.de/webshop/new_eu/product_info.php?cPath=28&products_id=108&osCsid=01a3bf2a4eb3886f014142880ee8d461

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #842 dnia: Listopada 16, 2011, 14:32:25 pm »
tych nie kupię z dwóch powodów:
- na razie nie są dostępne, wysyłka będzie po 7 grudnia, i znając życie to gest pani z Fanateca (nie wysyłają do Polski ale ma mi ręcznie utworzyć zamówienie) nie będzie dotyczył tych pedałów
- nie posiada "load cell brake technology" na której mi zależy (mają ją Clubsporty i CSR Elite)
« Ostatnia zmiana: Listopada 16, 2011, 14:40:58 pm wysłana przez pawel_k »

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #843 dnia: Listopada 16, 2011, 15:20:35 pm »
Arti, to ile będzie kosztowała ta z BMW?!  :o

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #844 dnia: Listopada 16, 2011, 15:45:53 pm »
CSR Elite też ma mieć zmieniane koło kierownicy, tyle że będziesz musiał bawić się śrubokrętem (jak w Thrustmasterze), za to kierownica Clubsport będzie miał możliwość szybkiej zmiany samego koła ;)

kierownica Clubsport podejrzewam że też będzie kosztowała w okolicach 500 euro - tyle że za sam moduł FF, a że nie będzie miała wsparcia dla x360 to od ceny odejdzie ok. 70 euro za technologię MS, wiec pewnie w 500 euro powinni się zmieścić... do tego koło kierownicy (pewnie od 100 euro w górę), pedały (coś innego niż Clubsport nie wypada kupić - czyli kolejne 200 euro) i robi się na prawdę niebotyczna kwota...

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #845 dnia: Listopada 16, 2011, 16:41:43 pm »
Tylko wersja Clubsport nie różni się tylko samą zmianą koła kierownicy.

Tu o tym mówią i pokazują od 8:30.

« Ostatnia zmiana: Listopada 16, 2011, 16:44:14 pm wysłana przez Unlimited »

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #846 dnia: Listopada 16, 2011, 16:47:24 pm »
no ja wiem że nie tylko tym się różni (akurat w kierownicach Fanateca ostatnio sporo siedziałem przed zakupem ;) ), tyle że odejmując wsparcie dla x360 i koło kierownicy to cena za sam moduł FF powinna być w granicach 500 euro, za więcej ciężko będzie im sprzedawać...
« Ostatnia zmiana: Listopada 16, 2011, 16:51:24 pm wysłana przez pawel_k »

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #847 dnia: Listopada 16, 2011, 18:13:23 pm »
Tu się zgodzę, teraz tylko pytanie, ile to kółko będzie kosztować.

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #848 dnia: Listopada 17, 2011, 18:23:07 pm »
pedały CSR Elite zamówione - przy obecnym kursie euro wyszło ok 750zł z przesyłką !!! masakra, oby były tego warte ;)

ps. jak coś to będę sprzedawał te shiftery - http://www.fanatec.de/webshop/new_eu/product_info.php?cPath=28&products_id=64&osCsid=d6164d6ef05baf1181216b4ed5ffd41b dostałem je razem z kierownicą ale mnie skyrznia H i sprzęgło mało jarają więc i tak będę grał na shifterach na kierownicy... jest to zestaw dwóch elementów - jeden w układzie H i drugi sekwencyjny, do tego te pałąki montażowe... jakby ktoś chciał to pisać, cena ok. 100zł z wysyłką... wieczorem zrobię zdjęcia i wystawię...

Wiadomość scalona: [time]Listopad 17, 2011, 23:25:59 pm[/time]
a jeszcze wracając do tematu ceny kierownicy Clubsport - to znajduje się ona na porównaniu :)
http://www.fanatec.de/html/pw_overview.htm
Price: From 599 (with rim)
czyli sama baza może kosztować 500 ojro :)

[edit]
film z prezentacji

koleś mówi o cenie 450 euro za bazę, 150 euro za kierownice...
« Ostatnia zmiana: Listopada 17, 2011, 23:59:51 pm wysłana przez pawel_k »

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #849 dnia: Listopada 18, 2011, 14:51:48 pm »
Tylko to 150 euro to za standardową kierownicę(ta wzorowana na kółku F1), za tą z BMW to może być i nawet 300 euro. Jasno tam powiedział że kierownice będą w przedziale 150-300 euro. Czyli baza 450 euro + kiera BMW(załóżmy optymistycznie że 200 Euro, a nie 300 Euro), daję Nam już pokaźną sumkę 650 euro. Czyli grubo ponad 2K zł, do tego pedały i robi się prawie 3000-3500zł. Kto się skusi? :P
« Ostatnia zmiana: Listopada 18, 2011, 14:53:32 pm wysłana przez Unlimited »

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #850 dnia: Listopada 18, 2011, 15:58:22 pm »
pewnie MrArt kupi ;)

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #851 dnia: Listopada 18, 2011, 16:43:46 pm »
heh ;) Też o tym pomyślałem. :D

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #852 dnia: Listopada 22, 2011, 20:27:38 pm »
recka pedałów CSR Elite, ogólnie Shaun pozytywnie się wypowiada


od siebie dodam że dotarły one do mnie dzisiaj ale sprawdzę działanie kierownicy i pedałów dopiero jutro :( jedyne co to obmacałem je i jeśli chodzi o wykonanie to na prawdę sprawiają porządne wrażenie. tak jak kiedyś myślałem że pedały od G27 to już szczyt tak te spokojnie biją je wykonaniem (aż strach pomyśleć że jeszcze są Clubsporty). jedyne co to gaz działa zdecydowanie za lekko (zdecydowanie lżej niż w G27, tyle tylko że działają płynnie i w przeciwieństwie do G27 nie trzeba użyć większej siły do ruszenia ich z miejsca a potem jest wrażenie że wpadają w podłogę - dość małe to jest, ale nawet w porównaniu do DFGT jest to wyczuwalne), ale w recenzji mówią że można to regulować więc mam nadzieję że będzie lepiej. mam tylko nadzieję że zmieszczą się na mojej podstawie od Wheel Stand Pro bo są ogromne ;) no i oby się udało wywalić całkowicie pedał sprzęgła i zostawić sam gaz i hamulec :)
« Ostatnia zmiana: Listopada 22, 2011, 20:31:55 pm wysłana przez pawel_k »

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #853 dnia: Listopada 22, 2011, 20:34:07 pm »
Gratulacje i czekamy na opis wrażeń!

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #854 dnia: Listopada 23, 2011, 22:45:26 pm »
Sorry za przydługawy post ale cóż poradzić ;)

Zabrałem się za podłączenie wszystkiego, i generalnie ostro się wkurzyłem. Pedały na szczęście mieszczą się na WSP (ale dużo zapasu nie ma), płaskownik do montażu prawie pasuje (rozstaw śrub jest za mały może o 3mm) więc może jakoś się go rozwierci, ale kurde kierownica nie pasuje!!! Nie da się złapać zatrzaskiem podstawy (przeszkadzają śruby WSP), a zamontowanie poprzez przykręcenie kierownicy śrubami jest możliwe, ale mija się z celem bo kierownica jest podparta tylko w połowie, a do tego śruba z lewej strony nie wkręca się do końca ale mniej więcej do połowy (prawa wkręca się cała) - też tak macie czy po prostu mam mocniej kręcić śrubą? Nie pozostaje mi nic innego jak poproszenie producentów WSP o sprzedaż samego wspornika pod kierownicę z wersji dedykowanej do kierownic Fanateca, jak się nie zgodzą to cóż - moje WSP pójdzie na sprzedaż i będę zmuszony do zakupy wersji dedykowanej...
Do tego poprzedni właściciel kierownicy tak kiepsko wszystko zapakował że śruby do montażu metalowych shifterów były rozsypane po pudełku i brakuje jednej - cudownie po prostu! mam nadzieję że znajdę ją w bagażniku albo chociaż uda się taką dokupić, bo same shiftery są na prawdę fajne..

WSP wróciło do szafy, a ja (ku uciesze żony) przytargałem mały stół z kuchni. Podłączyłem wszystko, odpaliłem, pojeździłem i generalnie jestem tylko częściowo zadowolony. Zacznę od minusów:
- plastikowa obudowa i plastikowe zaczepy montażowe sprawiają bardzo tandetne wrażenie, to samo przyciski na kierownicy (które oprócz tego są niewygodne w obsłudze),
- cały czas słychać działanie pasków napędzających - takie jakby lekkie popiskiwanie, generalnie słychać jego pracę (nie wiem czy to kwestia mojego egzemplarza czy ten typ tak ma),
- wentylator włącza się dość szybko, do tego chodzi bardzo długo, no i jest trochę głośny (na tyle żeby zagłuszyć popiskiwanie pasków),
- zewnętrzne shiftery (te montowane odzielnie - skrzynia H i skrzynia sekwencyjna) dla mnie są tandetne, plastikowe, i generalnie do tych z G27 tracą lata świetlne, a pałąki montujące je do kierownicy to nie mniejszy dramat (na szczęście ja na nich nie będę grał bo mnie sprzęgło nie jara, więc mi to wszystko jedno, i tak idą na sprzedaż)
- sama kierownica jeśli chodzi o "wewnętrzne opory" jest dużo lepsza niż DFGT, ale G27 obraca się sama z siebie deczko lepiej (lżej),
- sam wieniec kierownicy mógłby być odrobinę cieńszy.

Generalnie wad nie ma za wiele, ale po samej kierownicy spodziewałem się znacznie lepszego wykonania). Plastikowe elementy są na prawdę kiepskie i przy tej cenie są dla mnie nieporozumieniem. zdecydowanie lepiej pod tym względem wypada G27...

A co do plusów:
- alcantara rewelacyjnie leży w dłoniach i oceniam ją znacznie lepiej niż skórę z ekozwierza z G27 (o gumie z DFGT nawet nie ma co wspominać w tym towarzystwie),
- FF jest dość mocny (nie na poziomie Logitecha), ale nie jest tak brutalny, jest dużo bardziej płynny - na razie określę go mianem "inny", nie wiem czy gorszy czy lepszy od G27, ale na pewno na tyle dobry żeby go zaliczyć do plusów,
- regulacja ustawień z kierownicy - bardzo dobra rzecz, szczególnie że można wyregulować ten cholerny deadzone, ale mimo ustawienia go na 0 też występuje w nim tendencja do "telepotania" na prostej, tyle że jest to 10x mniejsze niż u Logitecha,
- ogólnie sprawia w jeździe pozytywne wrażenie - gdyby nie te lekkie popiskiwanie i głośny wentylator to by na prawdę było prawie idealnie - kierownica działa na prawdę cicho (głośniejsza od G27 jest tylko podczas kalibracji, potem jest na prawdę ledwie słyszalna) - spokojnie mógłbym na niej grać i nie obudziłbym śpiącej w drugim pokoju żony, co w przypadku G27 nie byłoby takie oczywiste (a przy DFGT nawet nie byłoby o czym myśleć).

A co do pedałów - to dla mnie mają jedną wadę i to tylko przy czepianiu się na siłę - jest kilka plastikowych elementów które trochę nie pasują pod względem wykonania do reszty, która jest wykonana z metalu i sprawia bardzo solidne wrażenie. No i może sprzęgło sprawia za duży opór, ale mnie ono średnio interesuje, dlatego wymienię same plusy:
- pedał gazu myślałem że będzie działał za lekko, ale jest ok (nie przeszkadza ale za lekko sztywniejsze działanie bym się nie obraził), może da się go trochę usztywnić poprzez regulację - sprawdzę następnym razem,
- z gazem jest jeszcze jedna zaleta - w całym zakresie stawia taki sam opór i nie ma czegoś takiego jak w produktach Logitecha że do ruszenia go z miejsca trzeba użyć większej siły a potem opór jest stały - tutaj nie ma tego przełamania żeby gaz ruszyć, na prawdę warta podkreślenia rzecz,
- bardzo dobra podstawa praktycznie nie przesuwa się, dużo lepiej wgryza się w podłoże niż pedały od DFGT (co do G27 to nie wiem - gram na nich tylko na fotelu PlaySeat),

Hamulec to klasa sama dla siebie i zasługuje na osobny akapit. Load Cell działa wyśmienicie - za pedałem jest pokrętło którym regulujemy czułość. Różnica pomiędzy minimum a maximum jest spora - przy minimalnych ustawieniach siła potrzebna do maksymalnego hamowania jest dość niska (ale nie za niska - moja żona nie była w stanie zahamować z maksymalną siłą), a przy max. ustawieniach to chyba trzeba było skoczyć na pedał żeby zahamować z max. siłą. Samo hamowanie regulowane siłą nacisku jest bardzo naturalne i przy odrobinie treningu (i ustawieniu większej wymaganej siły do hamowania) spokojnie można by było jeździć bez ABSu co przy Logitechu jest dla mnie nie do pomyślenia... Ogólnie sama dozowalność hamulca jest świetna i zajebiście się sprawdza w praktyce, a różnica pomiędzy Load Cell a zwykłym hamulcem polegającym na głębokości wciśniętego hamulca jest przeogromna - dla fana simów świetne doświadczenie.

Ogólnie po kierownicy spodziewałem się więcej, szczególnie jeśli chodzi o jakość wykonania (poza samym kołem kierownicy w alcantarze jest na prawdę przeciętne), a sam FF mimo że bardzo dobry nie położył mnie na łopatki - po prostu spodziewałem się więcej. Za to pedały spełniły moje oczekiwania w 100% - są tym czego się spodziewałem i sprawdzają się rewelacyjnie już na ps3 (co było dla mnie niewiadomą), a na PC pewnie rozwalą mnie jeszcze bardziej...

No i generalnie przesiadka na nią była bardzo naturalna - ostatnio ćwiczyłem do zawodów autem GT500 (Lexus) na Laguna Seca - auto ustawiona na 600pp i oponach wyścigowych miękkich - na DFGT po długim treningu wykręciłem 1:19:5, tutaj po paru okrążeniach miałem niskie 1:20 i to mimo że pozycja do jazdy była kiepska przez to że nie jechałem z WSP. Kilka(naście) okrążeń i spokojnie kręciłbym czasy jak na DFGT z którą spędziłem duuużo godzin.

I jeszcze na koniec moja refleksja na temat tego co kupić - G27 czy Fanatec GT3RS.
Moim zdaniem jeśli chcemy kupić pierwszą kierownicę (i koniecznie nie chcemy DFGT) lub jeśli chcemy zmienić DFGT na coś lepszego to zdecydowanie polecam G27. Jest niesamowicie wykonana, ma lepszą skrzynię H i sprzęgło (jeśli komuś na tym zależy), FF inny ale na porównywalnym poziomie, no i jest sporo tańsza. Fanatec moim zdaniem pokazuje przewagę tylko dzięki pedałom i mniejszym deadzone, dlatego komuś (tak jak mi) na prawdę musi na tych elementach zależeć... Load Cell faktycznie robi różnicę, ale czy na tyle dużą żeby dołożyć ok 400-600zł? Nie odpowiem jednoznacznie, ale chyba nie...
« Ostatnia zmiana: Listopada 23, 2011, 22:47:15 pm wysłana przez pawel_k »

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #855 dnia: Listopada 24, 2011, 01:22:16 am »
no i zajebiście, prawie zniszczyłem kierownicę - postanowiłem mocniej dokręcić śrubę mocującą bo stwierdziłem że po prostu gwint się blokuje - a tu coś zazgrzytało, strzeliło - patrzę a tu wejście na usb schowało się do środką! po prostu musiałem jakoś włamać układ scalony, ale po cofnięciu wejścia z płytką (cały czas chowa się częściowo w obudowie ale da się włożyć kabel), podłączeniu kierownicy do konsoli na szczęście wszystko działała.... ehhh trzeba uważać...

Michal102

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-05-2008
  • Wiadomości: 282
  • Reputacja: 1
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #856 dnia: Listopada 24, 2011, 09:15:07 am »
W instrukcji obsługi jest napisane, że nie wolno stosować dłuższych niż zalecane śrub (nie pamiętam juz dokładnie jaki to wymiar). Tuż nad gwintem w który wkręca się śrubę jest scalak.

Poskracaj sobie te śruby na tyle, by po przejściu przez blat stojaka ledwo łapały gwint. Wystarczy że śruba załapie ze dwa obroty... wtedy będziesz mógł kiere dociągnąć mocniej bez obawy o zniszczenie układów kierownicy.
« Ostatnia zmiana: Listopada 24, 2011, 09:21:39 am wysłana przez Michal102 »

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #857 dnia: Listopada 24, 2011, 09:32:41 am »
problem był taki że kierownicę kupiłem używaną i takie śruby dostałem (ok. 3-4cm) - z lewej blokowała się, ale z prawej strony wkręciła się cała bez zająknięcia dlatego mnie to zmyliło... jak się okazało poprzedni właściciel używał tych śrub do przykręcenia jej na dość grubym blacie... ale nic, ważne że wszystko działa i jedyne co to zostało mi przesunięte wejście USB, więc jakoś przeżyję ;)

nie chcę siebie usprawiedliwiać bo generalnie mój błąd i mógł mnie kosztować wywaleniem grubej kasy w śmietnik, ale dla mnie zostawienie możliwości tak prostego rozwalenia kierownicy tylko potwierdza braki w wykonaniu Fanateca...
« Ostatnia zmiana: Listopada 24, 2011, 09:50:34 am wysłana przez pawel_k »

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #858 dnia: Listopada 25, 2011, 00:15:42 am »
oczywiście dało się ładnie przykręcić kierownicę do WSP, wystarczyło obrócić podstawkę o 180 ;) oczywiście sam na to nie wpadłem ale dostałem zdjęcie od producenta WSP udowadniające że się da, ładna kompromitacja z mojej strony ;)

parę zdjęć jak całość wygląda: https://picasaweb.google.com/117100418697880907971/Fanatec?authuser=0&authkey=Gv1sRgCP66tdrjmK7qXQ&feat=directlink

pograłem dzisiaj godzinkę i na prawdę całość działa świetnie, ogólne wrażenie psuje tylko jakość samej kierownicy, w szczególności trzeszczący plastik...

pod linkiem który podałem wyżej są też zdjęcia skrzyń biegów, jakby ktoś chciał to są na sprzedaż, w skład którego wchodzi:
- skrzynia w układzie H (6 biegów + wsteczny)
- skrzynia sekwencyjna (nieużywana, fabrycznie zapakowana)
- "druty" montażowe (dwa pałąki które wkładamy w skrzynię i w kierownice)
- kabelek do podłączenia
za całość chcę 100zł z przesyłką, jak coś to PW.

Michal102

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-05-2008
  • Wiadomości: 282
  • Reputacja: 1
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #859 dnia: Listopada 25, 2011, 09:30:51 am »
Trzeszczący słabej jakości plastik ? Dziwne... albo GT3 jest zrobiona z innych materiałów niż GT2, albo trafiłeś na jakiegoś bubla. U mnie wszystko jest spasowane bardzo dobrze, nic nie trzeszczy... ogólnie kierownica nie wydaje z siebie żadnych dziwnych dźwięków (jakieś piski, trzaski itp.).

Model który posiadasz to wersja V2 ?

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #860 dnia: Listopada 25, 2011, 09:35:04 am »
tak, V2... generalnie nic nienormalnego się nie dzieje pod względem trzasków - trzeszczał mój DFGT, trzeszczy G27 w firmie, Fanatec u kolegi (model Carrera) też trzeszczał. piski z paska też nie są dziwne (bo tak się pasek zachowuje), dlatego wszystkie odgłosy to normalna rzecz, po prostu po kierze za tą cenę spodziewałem się za dużo ;) i myślę że jak naciśniesz obudowę w swoim GT2 to plastiki też wydadzą dźwięk ;)

Michal102

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-05-2008
  • Wiadomości: 282
  • Reputacja: 1
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #861 dnia: Listopada 25, 2011, 09:48:13 am »
Być może... obudowy nigdy nie ściskałem :P. Myślałem, że plastiki Ci "grają" podczas normalnego użytkowania kiery ;).

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #862 dnia: Listopada 25, 2011, 09:59:03 am »
podczas grania też bo nie ma bata żeby plastik nie wydał dźwięku jak wszystko pracuje przy ostrym kręceniu kierownicą ;) to nie jest tak że jadę a wszystko trzeszczy, piszczy i wyje, po prostu to jest normalna praca takiego urządzenia że czasem wyda jakiś dźwięk - miałem łącznie 4 kierownice w domu (pierwszy Driving Force, Driving Force GT, Thrustmaster Ferrari 430 i teraz Fanatec GT3RSv2) i jedną w pracy (G27) - każda wydawała dźwięki podczas grania, w szczególności te tańsze kierownice Logitecha które trzeszczały nawet jak się mocniej ścisnęło kierownicę w dłoniach... w każdym razie częstotliwość dźwięków w Fanatecu jest większa niż w G27 a myślałem że będzie odwrotnie...
« Ostatnia zmiana: Listopada 25, 2011, 10:01:30 am wysłana przez pawel_k »

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #863 dnia: Listopada 26, 2011, 11:33:22 am »
kolejny post pod postem ale co tam ;)

recka pedałów CSR


a tak btw. łopatki do zmiany biegów u Fanateca są bardzo kiepskie w porównaniu do G27 - same w sobie są spoko, ale po przykręceniu do plastikowych przycisków na samej kierownicy całość jest co najwyżej średnia... są za ciężkie przez co całość jest zbyt wiotka, no i są za daleko odsunięte od samej kierownicy co przy moich krótkich palcach nie jest wygodne... dużo lepiej sprawdzają się łopatki na sztywno zrobione w G27 (czy pewnie te z kierownic CSR)
« Ostatnia zmiana: Listopada 26, 2011, 11:41:00 am wysłana przez pawel_k »

MrArt-PL

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 17-04-2010
  • Wiadomości: 567
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #864 dnia: Listopada 27, 2011, 12:31:22 pm »
tak, V2... generalnie nic nienormalnego się nie dzieje pod względem trzasków - trzeszczał mój DFGT, trzeszczy G27 w firmie, Fanatec u kolegi (model Carrera) też trzeszczał. piski z paska też nie są dziwne (bo tak się pasek zachowuje), dlatego wszystkie odgłosy to normalna rzecz, po prostu po kierze za tą cenę spodziewałem się za dużo ;) i myślę że jak naciśniesz obudowę w swoim GT2 to plastiki też wydadzą dźwięk ;)
Paweł jak przeczytałem twoje posty to się lekko przeraziłem........jak bym nie miał tej kierownicy na chacie to po twoich wypowiedziach stwierdziłbym że GT3RS to szmelc :lol: :lol: :lol:
Nie wiem od kogo kupiłeś tą kierownicę ale musiała być nieziemsko katowana,w mojej GT3 nigdy nie piszczał pasek,plastiki nie trzeszczały nawet podczas ostrej gry więc nie wiem o czym mówisz :o :o Wentylator jest głośny ale nie uciążliwy i ogólnie kierownica była mega dobrze wykonana i nie miałem absolutnie żadnych zastrzeżeń do jej pracy.Co do porównania do g27 to moim zdaniem Logi jest z tyłu za GT3 pod każdym względem oprócz lewarka H który w G27 jest lepszy :D :D
Powiem tobie Paweł że moja T500 pod względem wrażeń z jazdy jest znacznie lepsza od GT3 ale jeśli chodzi o wykonanie i hałasy podczas grania to też mam wiele do życzenia,wentylator jest głośny a plastiki od czasu do czasu potrafią niezle zaskrzypieć a niby kierownica z wyższej półki od GT3.Zajebistą zaletą natomiast T500 jest zmienna siła FF i jakby to nazwać "różnorodność" działania FF w zależności jakim autem jedziemy....bajeczka :D
« Ostatnia zmiana: Listopada 27, 2011, 12:50:46 pm wysłana przez MrArt-PL »

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #865 dnia: Listopada 27, 2011, 14:47:40 pm »
czy ja wiem czy był nieziemsko katowany - może ;) ale nie sądzę bo jak pisałem wcześniej - generalnie nic niezwykłego się z nią nie dzieje.

ogólnie po paru godzinach więcej napiszę jeszcze raz w ramach sprostowania:
- "piski" paska - trochę źle to określiłem. pasek nie tyle piszczy co słychać jak pracuje - wydaje dźwięk podobny do normalnej pracy paska rozrządu w aucie, słychać jego pracę ale pod względem kultury pracy jest to i tak 100x lepsze niż przekładnia w Logiechu
- wentylator nie pisałem że jest uciążliwy - ale fakt faktem jest na tyle głośny że jego praca zagłusza pracę paska, w każdym razie wszystko akceptowalne i w normie (po prostu jest na poziomie pracy takiej jaką wydają z siebie wiatraki w laptopie). zwróciłem na to uwagę głównie z tego powodu że w Logitechu tego nie ma więc bezpośrednia przesiadka pozwala takie coś zauważyć.
- trzeszczenie plastików - występuje głównie przy WSP - moja teoria jest taka że wynika to raczej z tego że sama konstrukcja WSP pracuje i wygina się przenosząc większość obciążeń na obudowę kierownicy która jest przyczepiona do niej na sztywno śrubami - a że sama obudowa jest wykonana ze średniej jakości plastików to z tego wynikają trzaski. po przymocowaniu do stołu plastiki trzeszczą bardzo mało, na poziomie pomiędzy DFGT a G27 - czyli ok.
- skrzynia biegów w układzie H - podkreślę to jeszcze raz - jest to jeden wielki dramat, straszne gówno i generalnie - w zestawieniu z resztą zestawu (kierownicą, a w szczególności z pedałami) wygląda jak tandetne badziewie z Chin, które wydaje się że zostało wyjęte z najtańszego zestawu Manty lub innej "kierownicy" za 80zł. doprawdy nie wiem jak nikt do tej pory tego nie wypomniał tej firmie, bo ta skrzynia nawet do ich budżetowej kierownicy w żaden sposób nie przystaje... na prawdę nie wiem jakim cudem w wielu recenzjach i poradnikach które wypuszczało ISR nigdy nie było to wyśmiane...

w każdym razie - pomijając skrzynię H - kierownicy w żadnym razie nie nazwałbym jej szmelcem :) moim zdaniem jest gorzej wykonana niż G27, nie dużo gorzej ale na tyle żeby jej to wypomnieć biorąc pod uwagę cenę.

i poza tym chciałem trochę zrównoważyć opinie nt tych kierownic. oglądając recenzje ISR można dojść do wniosku że Fanatec to jakiś cud, nowe wcielenie boga, coś niesamowitego. czekałem na tą kierownicę właśnie z takim nastawieniem - a po testach stwierdzam że to po prostu porządna kierownica, ale nic przed czym będą klękać tłumy.
o prawdziwej wielkości i przewadze Fanateca świadczą pedały które są po prostu rewelacyjne, i szczerze to te z G27 nawet przy CSR Elite wyglądają i działają jak zabawki. to jest coś w czym tak na prawdę Fanatec bije konkurencję - bo kierownica w moim mniemaniu nie zasługuje na takie zachwyty.

i dodatkowo na wszystko trzeba patrzeć przez pryzmat ceny i Polski (czyli kursu euro). w obecnej sytuacji Fanatec jest po prostu pierońsko drogi. jakbym był graczem mieszkającym na zachodzie i zarabiającym w euro, i miałbym do wyboru G27 za 300 euro, lub GT3RS + Clubsporty za 320 euro, to szczerze Fanatec jest w tej cenie poza zasięgiem Logitecha. u nas G27 kosztuje ok. 950zł, a Fanatec ok. 1500zł, i różnica w cenie będzie jest po prostu zbyt dużą jak na różnicę w jakości. stąd moja ocena i wyolbrzymienie wad Fanateca ;)
« Ostatnia zmiana: Listopada 27, 2011, 15:08:01 pm wysłana przez pawel_k »

Michal102

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-05-2008
  • Wiadomości: 282
  • Reputacja: 1
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #866 dnia: Listopada 27, 2011, 15:11:35 pm »
Hmmmm... chyba na prawdę trafił Ci sie jakiś poprodukcyjny bubel. Wykonaniem i jakością tworzyw Fanatec zdecydowanie przewyższa G27. Jedyne co bardziej mi się podoba w Logi, to łopatki.

PS. H shifter też lepszy w G27... tego od Fanateca nie miałem okazji potestować, ale wygląda na bardziej "zabawkowy". Może jego praca i precyzja to nadrabia, cholera wie ;)
« Ostatnia zmiana: Listopada 27, 2011, 15:16:42 pm wysłana przez Michal102 »

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #867 dnia: Listopada 27, 2011, 15:19:17 pm »
powiem to jeszcze raz - miałem już styczność z Fanateciem - dokładnie z podstawowym modelem 911 Carrera. i szczerze jakością wykonania obudowy nie różniła się za bardzo od GT3RS. podobnie trzeszczała i podobnie pracowała. różniła się gumową kierownicą która do alcantary z GT3RS nie miała podejścia, no i oczywiście samymi bebechami które są całkowicie inne.
oczywiście możesz twierdzić że mam zakatowaną kierownicę albo wyjątkowo trafił mi się trefny egzemplarz (i tutaj luz, mam jeszcze półtora roku gwarancji więc niech się psuje ;) ), ale szczerze moim zdaniem z moim egzemplarzem nie jest nic złego, po prostu tak wykonane są Fanateci bo mam porównanie do innego egzemplarza. trzeszczy po prostu sama obudowa przymocowana do WSP który przenosi na nią całą swoją pracę (bo jak wiadomo konstrukcja WSP jest dość elastyczna i trochę się wygina), jak przymocujemy kierownicę do stołu czy innego sztywnego blatu który sam w sobie nie przemieszcza się to jest już ok, ale na pewno nie jest lepiej niż G27
« Ostatnia zmiana: Listopada 27, 2011, 15:28:37 pm wysłana przez pawel_k »

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #868 dnia: Listopada 27, 2011, 17:10:37 pm »
nagrałem filmy

1. trzeszczenie plastików - trzeszczy pionowy plastik za kierownicą który jest kiepsko spasowany z pomarańczową obudową (naciskam właśnie ten pionowy, czarny plastik), reszta jest ok. i jak wspomniałem - przy WSP jest to dość częstę z uwagi na to że WSP przenosi swoją pracę na ten właśnie czarny plastik. oczywiście DFGT na WSP zachowywało się gorzej, co jest raczej zrozumiałe ;)

w rzeczywistości nie jest to takie głośne ;) nagrałem głośno żeby było dobrze słychać o czym mówię... żeby nie było - G27 też tak skrzypi jak się naciska na obudowę w niektórych miejscach

2. luźne shiftery (dużo gorsze niż te z G27), a na końcu lekko słychać pracę paska (jak jedziemy szybciej i na zakręcie FF działa mocniej)

stuki które słychać to różne odgłosy które zarejestrował telefon które nie mają znaczenia (np. kliki przy naciskaniu shifterów czy stuki mojego krzesła)

jeszcze raz podkreślę - jest to normalne. tak zachowywały się wszystkie kierownice które miałem i te z którymi miałem styczność.

i druga rzecz którą podkreślam - kierownica jest rewelacyjna, a pedały wymiatają wszystko z czym do tej pory miałem styczność. jednak z uwagi na ponad 50% większą cenę w stosunku do G27 różnica w jakości powinna być większa, a kierownica powinna być wykonana z lepszej jakości plastików.
generalnie moje zdanie jest takie, że jeśli ktoś ma do wydania:
- do 500zł - nówka DFGT
- 800-1000zł G27 (bo w tej cenie można kupić używaną GT3RS z podstawowymi pedałami - a taki zestaw moim zdaniem jest gorszy niż G27)
- a jeśli ktoś ma do wydania ok. 1400-1500zł - Fanatec, chyba że trafi gdzieś Thrustmastera w podobnej cenie (na razie raczej ciężko), chociaż szczerze - nie wiem czy dla pedałów nie lepiej wybrać Fanateca, Load Cell na prawdę robi różnice w jeździe...

aha i jeszcze taka mała ciekawostka - przed jazdą chciałem demontować pedał sprzęgła, ale raczej tego nie zrobię ;) odległość pomiędzy hamulcem i gazem jest bardzo wygodna, a do tego pedał sprzęgła traktuję jako podnóżek pod lewą stopę ;) bardzo wygodne to jest bo sprzęgło jest bardzo sztywne i trzeba sporo siły żeby je wcisnąć więc noga opiera się wygodnie, a przez to że lewa noga sporo czasu wisiała w powietrzu czekając na hamowanie to męczyła się po jakimś czasie - tutaj powinno być wygodniej :)

ps. Michał - na jakich pedałach jeździsz?
« Ostatnia zmiana: Listopada 27, 2011, 19:00:14 pm wysłana przez pawel_k »

Michal102

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-05-2008
  • Wiadomości: 282
  • Reputacja: 1
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #869 dnia: Listopada 27, 2011, 18:51:32 pm »
Na zwykłych standardach. Jednak niebawem planuję się przesiąść na Clubsporty i kierownicę CSR Elite :P

Edit: Pawle, właśnie obejrzałem te Twoje filmiki... kurde, nie mam teraz sprzętu żeby nakręcić własny filmik (tak żeby dokładnie to było widać), ale uwierz mi, u mnie obudowa podczas nawet mocnego naciskania nie trzeszczy ani troszkę. Obie części obudowy są spasowane sztywno i nic się nie rusza. Próbowałem nawet mocno majtać kierownica na stojaku i nic... kompletna cisza.
« Ostatnia zmiana: Listopada 27, 2011, 18:59:27 pm wysłana przez Michal102 »

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #870 dnia: Listopada 27, 2011, 19:08:05 pm »
no to może mam faktycznie bardziej rozchodzony egzemplarz albo u Ciebie plastiki jeszcze nie zdążyły się poluzować, chociaż w kompletną ciszę nie wierzę bo to by było po prostu nienormalne że plastik nie pracuje ;) poza tym GT2 może być lepiej złożona co wcale by mnie nie zdziwiło...  inna sprawa że mi to nie przeszkadza w jeździe, a poza tym nie słychać tych plastików na każdym zakręcie tylko raz na jakiś czas (no i jak pisałem nie jest to tak głośne jak na filmie), więc dla mnie jest luz...

ps. jutro nagram w pracy G27 które ma może 10h na liczniku ;)
« Ostatnia zmiana: Listopada 27, 2011, 19:10:41 pm wysłana przez pawel_k »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #871 dnia: Listopada 27, 2011, 19:25:50 pm »
Może mi ktoś podrzucić link'a do nakładki na hamulec i sprzęgło pod G27, bo po cichu liczę, że nadchodzący patch do GT5 pozwoli na całkowite wyłączenie sprzęgła w tej grze i w końcu będę mógł normalnie wciskać hamulec (teraz mam bardzo niewygodny stojak, który utrudnia mi sięganie do hamulca).

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #872 dnia: Listopada 27, 2011, 19:32:02 pm »
http://www.playseat.com/shop/eu/pl/accessories/playseat-g27-g25-brake-pedal.html
ale ja bym nie liczył że wprowadzą wyłączenie sprzęgła ;) pewnie bez bawienia się kabelkami nic z tego nie będzie... a to dziwne bo w Fanatecu jak jadę na shifterach to sprzęgło mogę wciskać i nic się nie dzieje...
« Ostatnia zmiana: Listopada 27, 2011, 19:34:02 pm wysłana przez pawel_k »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #873 dnia: Listopada 27, 2011, 19:45:43 pm »
Dzięki. Skoro wprowadzili obsługę G27, to może uda im się też ominąć ten problem. Plusik leci.

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #874 dnia: Listopada 28, 2011, 20:34:38 pm »
« Ostatnia zmiana: Listopada 28, 2011, 20:37:12 pm wysłana przez pawel_k »

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #875 dnia: Listopada 28, 2011, 22:29:08 pm »
Ojjj Paweł, też bym się wkurzył, co nówka to nówka. :D

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #876 dnia: Listopada 28, 2011, 22:41:10 pm »
ale ja się nie wkurzam, jestem w szoku jaka okazja ;) a że cenowo wyszło mnie podobnie z nowymi pedałami i używaną kierownicą to inna sprawa, w każdym razie nie żałuję ani nie wkurzam się ;)

poza tym 100 euro za podstawowy model - z przesyłką wyjdzie ok. 550zł - dla mnie idealna okazja na coś więcej niż DFGT przy braku funduszy na G27...
« Ostatnia zmiana: Listopada 28, 2011, 23:12:43 pm wysłana przez pawel_k »

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #877 dnia: Grudnia 01, 2011, 23:54:20 pm »
taka ciekawostka na którą natrafiłem na twitterze: https://twitter.com/#!/fanatecfansite/status/142343474270830592
ogólnie dla mnie ISR stracił deczko na wiarygodności. fakt że ostatnio mieli ostre ciśnienie w programie na Fanateca był dla mnie dość zastanawiający, a do tego na prawdę nie rozumiałem czemu nigdy gdy pokazywali skrzynię biegów od tej firmy nie wspomnieli że to straszna tandeta (nawet nie wiecie jakie to badziewie w zestawieniu do poziomu reszty zestawu), ale czegoś takiego że producent ISR pracuje w Fanatecu to się nie spodziewałem...

w każdym razie wracając do tematu Fanateca - trochę bawiłem się ustawieniami pedałów - i z rewelacyjnych zrobiły się jeszcze bardziej zajebiste ;) mały opór gazu został wyeliminowany (przy okazji zrobiłem trochę krótszy skok samego pedału, bo domyślnie jego skok przypomina ten w autobusie ;) ), optymalne ustawienie czułości nacisku na hamulec zostało znalezione (tylko jeszcze ciągle przy dozowaniu hamulca zdarza mi się za słabo go naciskać), pozycja nakładek też została zmieniona (hamulec powędrował wyżej), a sprzęgło nadal dzielnie służy za podnóżek ;) jeszcze zastanawiam się nad przełożeniem nakładki ze sprzęgła na gaz i usztywnieniu samego hamulca, pewnie przy następnej okazji pobawię się tym jeszcze...

i generalnie coraz bardziej przekonuję się do FF w Fanatecu - jest na prawdę fajny. inna sprawa że nadal podtrzymuję to co pisałem wcześniej - nie kierownica stanowi o przewadze Fanateca nad Logitechem, bo sama w sobie nie jest wcale lepsza od G27 i tutaj Logitech na prawdę nie ma czego się wstydzić...

ps. jednej rzeczy brakuje mi z DFGT - pokrętła do ustawień. myślałem że to bzdura ale teraz widzę że jednak sporo z tego korzystałem - szczególnie często regulowałem sobie balans hamulców w trakcie jazdy - teraz niestety muszę włazić do menusów...
« Ostatnia zmiana: Grudnia 01, 2011, 23:58:56 pm wysłana przez pawel_k »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #878 dnia: Grudnia 02, 2011, 00:42:06 am »
Jest jakieś nowe info o co chodzi z brakiem wysyłki do Polski?

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5 Kierownice
« Odpowiedź #879 dnia: Grudnia 02, 2011, 00:56:04 am »
cały czas "management decision", ale ma być nowa strona czy cośtam, może wtedy Polska wróci, ale nic pewnego, najlepiej sprawdzać stronę może coś się zmieni...
w każdym razie jak im ładnie napiszesz co chcesz kupić to bez problemu wyślą do Polski, w końcu kasa od Polaka im nie śmierdzi ;)