Ja mam mieszane uczucia co do grafiki.
Odpaliłem sobie GTA V na PS3 i PS4 jednocześnie na dwóch wejściach HDMI i porównywałem te same miejsca - czasem zmiany są kolosalne, zwłaszcza w głuszy gdzie mamy bujną roślinność. Druga sprawa to tekstury - wersja na PS3 przy PS4 wygląda jakby tekstury się nie doczytały i w pewnych momentach przy przełączaniu miałem wrażenie że przełączyłem się na N64
Animacja jest wyraźnie, znacząco lepsza, przejazd tym samym fragmentem miasta na PS3 wygląda jak pokaz slajdów przy PS4. O oświetleniu i efektach takich jak dym czy woda nawet nie wspominam, bo tam najbardziej widać różnicę generacji - godraysy przy wschodzie słońca w lesie w trakcie mgły mnie zniszczyły. Miejscami gra na PS4 ociera się o fotorealizm. Co ciekawe, PS3 aż tak bardzo nie odstaje w zamkniętych pomieszczeniach, np. domach bohaterów, ale to pewnie kwestia tego że całe oświetlenie jest tam wypalone.
Z drugiej jednak strony są też minusy:
- animacja, pomimo tego że dużo lepsza, także potrafi zwolnić, co widać zwłaszcza przy jeździe z dużą prędkością po mieście.
- aliasing! Przez dużo lepsze IQ i bardziej szczegółowe otoczenie ząbki jeszcze bardziej rzucają się w oczy.
- pop up, zarówno całych obiektów jak i samych tekstur lepszej jakości - wyraźnie to widać jak wsiądziesz na pociąg i pójdziesz na sam przód w trybie fpp - rośliny wyraźnie wyrastają na pustych wzgórzach, sam cień rzucony przez szyny wyrasta kilka metrów przed pociągiem.
Oczywiście te rzeczy były też na PS3 i to w większej ilości, ale przez ogólnie gorszą jakość obrazu nie były aż tak zauważalne. Jeszcze ze strony gameplayowej - widok z oczu jest świetny do zabawy i oglądania świata gry, ale jednak na każdym kroku widać że to gra stworzona od podstaw o widok z trzeciej osoby i tak powinno się grać. Np. chowanie za osłony, podczas którego w TPP ciągle widzisz całe pole gry i ruchy przeciwników, tak w FPP nic nie widzisz - albo niektóre misje, gdzie z pierwszej osoby nie widzisz wielu ciekawych elementów (np. misja z ratowaniem jachtu, jak twoi pasażerowie łażą po twoim samochodzie - w FPP to wszystko cię omija bo dzieje się za plecami postaci). Z drugiej strony FPP może też dodać nowych elementów, np. jak pakujemy Chopa do furgonetki w fpp, można się odwrócić i zobaczyć jak sobie siedzi na pace
- tu jednak widać niedopracowanie animacji - postacie twoich pasażerów przy zwykłych gadkach tępo patrzą się się na wprost jak kukły, zamiast zachowywać się naturalnie jak we wcześniej przygotowanych scenkach i skryptach.