OK jestem po 3 meczach, jeden na poziomie profesional, dwa kolejne to top player. Od czego by tu zacząć, najlepiej chciało by się powiedzieć o wszystkim na raz, a tak się nie da. Może wpierw zacznę od tego że jeśli ktoś oczekuję podobnej rozgrywki co w Fifie, to nie dla niego jest ta gra, tu się gra trochę inaczej, powiedział bym że tu gra się w futbol, a nie w zbijanego.
Na wstępie taka moja rada dla wszystkich którzy zaczną grać, nie zaczynajcie grać AC Millanem czy Manchesterem, zacznijcie od słabszych drużyn. Polecam także ustawić pasek wspomagania podań na zero(chociaż i w wersji demo nawet opcja zero nie jest równoznaczna z tą w jaką grał ADAM czy Suff, tu nie zepsujemy tak podania jak w wersji jaką grał ADAM czy Suff). Jednak tylko ona gwarantuję Nam największą precyzję grania, moim zdaniem. Tempa meczu nie ruszałem, dla mnie ustawienie na zero jest w sam raz. Poziom, wg. umiejętności.
-------------------------
Chce powiedzieć że to co mnie najbardziej zaszokowało, oprócz AI i płynności rozgrywki jest to w jaki sposób KCET opracowało drybling i balans ciałem, kontakt z piłką, tu liczą się Panowie centymetry. Druga rzecz to różnice między zespołami i indywidualnościami. Santos gra głównie bokami, podając piłkę do Neymara wiemy że to on, jego umiejętności w grze 1 na 1, drybling, kontrola piłki, niesamowite jak to KCET opracowało. AC MILAN gra głównie środkiem z wykorzystaniem piłek prostopadłych, w ataku szaleję kolejna indywidualność - Robhino, ten "skrzat" zapieprza i kontroluję przy tym piłkę jak mało który gracz w kodzie które Nam udostępniono do ogrania. W Fifie nigdy czegoś takiego nie uświadczyłem, różnic w grze zespołów, poruszania się i czucia indywidualności jak to opracowano w PES 2012.
Defensywa to kolejny temat który wg. mnie świetnie się w tej edycji udał, przez co zachowujemy zdrowy balans rozgrywki. Umiejętność ustawiania się, kontrola poczynań graczy(R2 plus X), plus odpowiednie wejście(puszczenie R2), wspomaganie Nas przez innych, wizja i kontrola tego co dzieje się na boisku(zakładanie pułapek offsajdowych), jest pięknie, ale i wymagająco, w zależności kim gramy przeciwko komu, no i nie zapominajmy o tych indywidualnościach mogących odmienić losy meczu jedną akcją, jednym dotknięciem piłki.
AI tylko czeka na Nasz błąd, choć tak jak powiedziałem wcześniej, wszystko zależy kim gramy, przeciwko komu, ja swój najlepszy mecz rozegrałem grając Santos przeciwko Panarol na Top Player(wygrałem 2:0). Z kolei grając Manchesterem przeciwko Milanowi, przegrałem(0:1), ale i tam się gra o wiele bardziej wymagająco, tempo meczu znacznie szybsze, mniej czasu na myślenie, AI tu ostro gniecie, wykorzystująć najsilniejsze strony swojej drużyny. Dla mnie to najlepsze AI w grze piłkarskiej(jak nie sportowej w ogóle), i coś co sprawi że będziemy grać w tą grę bez znudzenia miesiącami.
Strzały są dla mnie ok, można strzelać bramki o jakiej tylko pomyślimy. Szczególnie te z R1 czy z R2 są soczyste, wreszcie poprawili strzały z pierwszej piłki, teraz czuję ich moc! Jest dobrze.
Bramkarze, momentami zachowują się fenomenalnie, cieszy spora liczba ich animacji, a momentami jest kiepsko, widać że ciągle nad tym pracują, generalnie jednak jest o niebo lepiej niż w PES 2011, trzeba to jasno powiedzieć.
Bardzo podoba mi się różnorodna atmosfera jaka panuję na meczach, od razu czuć inną atmosferę grając na Copa Libertadores niż pomiędzy europejskimi drużynami. Odnośnie dopingu, wg. mnie Milan ma najsłabszy z drużyn dostępnych w demie.
Graficznie lepiej niż w PES 2011, wszystko po prostu jest lepiej dograne i teraz to do złudzenia przypomina prawdziwe widowisko piłkarskie. Synchronizacja animacji to nie ten level co Fifa, ale wg. mnie nie jest źle, za to tu lepiej czuję prawa fizyki niż w Fifie(tam wydają się być przekłamane).
Póki co tyle co przychodzi mi do głowy, z czasem pewnie uzupełnię swoje wrażenia.