Autor Wątek: Fire Emblem  (Przeczytany 12314 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lem++

  • Global Moderator
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 07-11-2008
  • Wiadomości: 10 698
  • Reputacja: 209
  • 07.11.2008 - 16.08.2010 †
Fire Emblem
« dnia: Września 13, 2011, 06:58:27 am »
Nowy Fire Emblem 8)
Gameplay:

Malutki

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 18-05-2006
  • Wiadomości: 1 447
  • Reputacja: 18
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #1 dnia: Września 14, 2011, 09:51:28 am »

Malutki

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 18-05-2006
  • Wiadomości: 1 447
  • Reputacja: 18
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 16, 2012, 10:40:18 am »
Skany :
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
http://gonintendo.com/?mode=viewstory&id=172031

Info:
Cytuj
- character starts off with a case of amnesia
 - wake up to find Krom and his sister Rizu beside you
 - for some reason you know Krom's name
 - these two get to see your command capabilities
 - team up with the two to travel with them
 - Krom is Prince in the Kingdom of Iris
 - he's also head of the vigilante force
 - in battle, Krom is the lord class
 - Rizu is Krom's younger sister and also a member of the vigilante force
 - she is not well versed in the world, can be a bit selfish, but does have a kind side
 - in battle, she is the Sister class
 - Dual System: entering battle while next to an ally unit will give you a support effect that raises your abilities
 - ally unit will also take part in the battle scene as a Support Unit
 - ally will perform Dual Attack and Dual Guard moves
 - free to move to places you've previously visited
 - encounter merchants, which will sell you powerful weapons and valuable items
 - map also has random enemy appearances
 - choose to fight or refuse
http://gonintendo.com/?mode=viewstory&id=171987

Malutki

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 18-05-2006
  • Wiadomości: 1 447
  • Reputacja: 18
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 22, 2012, 21:54:50 pm »

Ottmar

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 08-07-2012
  • Wiadomości: 23
  • Reputacja: 0
  • Der General
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 08, 2012, 03:12:59 am »
fajnie, że w końcu wyjdzie w Europie, ale to co z Micaią zrobili woła o pomstę do nieba:

W grze z której oryginalnie pochodzi miała jeszcze nos... Mimo wszystko, to zmiana art stylu chyba grze wyszła na dobre, patrząc na wyniki sprzedażowe z Japonii. Zmiany w rozgrywce w każdym bądź razie świetne: tworzenie własnej postaci jak w ostatnim remaku, mapka świata jak w Sacred Swords, 'dual system', specjalne umiejętności (np.: podwójna tura), małżeństwa (i dzieci! xD) - sporo miodu. Martwić się trzeba o fabułę. O ile PoR/RD to było wielkie epickie kino, tak w Awakening imo może być za dużo popeliny rodem z anime, co w sumie nie dziwi biorąc pod uwagę, że w scenariuszu pomagało RedntErtainment (Sakura Wars, Gungrave). Tak czy siak zawsze w FE najciekawsze były historie postaci drugoplanowych, a takich tu na pewno nie zabraknie. No i jeszcze DLC, które nie mają wcale związku fabularnego.
Patrząc na tempo lokalizacji poprzednich Emblemów to można się spodziewać Awakening na maj/czerwiec 2013.

Malutki

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 18-05-2006
  • Wiadomości: 1 447
  • Reputacja: 18
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 31, 2013, 11:54:02 am »
Pojawiły się już recki w sieci :
http://www.gamerankings.com/3ds/643003-fire-emblem-awakening/index.html
Średnia ocen :91.78%
Recka IGN :

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 31, 2013, 21:48:47 pm »
GT Review:
http://www.gametrailers.com/reviews/t3dgyn/fire-emblem--awakening-review

Za Fire Emblem na WiiU odpowiada ta sama ekipa?

Patosław

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 18-01-2008
  • Wiadomości: 5 930
  • Reputacja: 147
  • Demons Souls <3
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 01, 2013, 01:54:05 am »
O rany ale rewelacja  :o

Malutki

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 18-05-2006
  • Wiadomości: 1 447
  • Reputacja: 18
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 01, 2013, 14:11:00 pm »
GT Review:
http://www.gametrailers.com/reviews/t3dgyn/fire-emblem--awakening-review

Za Fire Emblem na WiiU odpowiada ta sama ekipa?
Prawdopodobnie tak .

Ottmar

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 08-07-2012
  • Wiadomości: 23
  • Reputacja: 0
  • Der General
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 30, 2013, 12:55:50 pm »
Fire Emblem to seria-protoplasta japońskich sRPG. Słynie z mechaniki permadeath, poważnego jak na gry Nintendo klimatu i mnóstwa znakomitych postaci. Developer, Intelligent Systems, zajmuje się FE od samego początku, czyli już przeszło 23 lata. Licząc remaki Awakening jest trzynastą częścią serii.
 
Od pierwszego rozdziału czuć progres w mechanice jaki poczyniło FE:A w stosunku do ostatniej oryginalnej odsłony, Radiant Dawn na Wii. Rozgrywka jest płynna jak nigdy przedtem, m.in. przez sporo możliwości dostosowania jej wg. własnych potrzeb w opcjach. Ilość szczegółów wyświetlanych podczas ataku, rodzaj podświetlania zasięgu przeciwników, automatyczne zakończenie tury – wszystko to możemy pod nasz styl gry ustawić. Twórcy nawet wprowadzili auto-walkę dla leniwych. Ja najbardziej lubię grać z wyłączonymi animacjami i średnim tempie poruszania się jednostek po mapie, kontrolując każdą jednostkę z osobna.

Łączenie jednostek w pary szybko staje się najważniejszą mechaniką.  Daje dużo więcej możliwości taktycznych niż tylko ratowanie żołnierzy znane z poprzednich gier. W zależności od tego jakie jednostki łączymy dostajemy boost do różnych statystyk. Np. jeżeli chcemy podwójnie zaatakować łączymy dwie postacie z wysokim spd. Chcąc wygrindować słabszych bohaterówi dobrze jest dać im na wsparcie tanka z wysokim def itd. Do tego dochodzi fakt, że świetne dialogi suportowe zachęcają do korzystania z par.

Kolejną mocno charakterystyczną cechą FE:A są umiejętności i związane z tym wykorzystanie second seal. Bohaterowie mają po pięć miejsc na umiejętności, które zależą od klasy i zdobywane są wraz z poziomem. Oprócz standardowej zmiany master sealem możemy w miarę dowolnie żonglować klasami, aby zbudować idealny skill-set. Second seal resetuje level postaci z powrotem do pierwszego, nie mając negatywnego wpływu na statystyki.  Pojawiają się też nowe klasy, takie jak jeździec gryfi. Najbardziej do gustu przypadł mi Dark Flyer, ponieważ dostaje Galeforce, skill pozwalający wykonać drugą turę, jeżeli uprzednio uda się zgładzić przeciwną jednostkę. 

Zabawa z umiejętnościami dodaje reaplayability, a wytrwali grinderzy mogą pakować postać nawet przez 60-70 leveli, zanim osiągnią maksymalne statsy. Właściwie wszelkie zmiany w rozgrywce są na plus, jest to idealnie dostrojony Fire Emblem. Jedyne skille, które trochę odstają od reszty to ‘rally skills’, polegające na podniesieniu statystyk żołnierzom znajdującym się dookoła wykonującego ‘rally’ bohatera. Przydaje się to właściwie tylko na Lunatic. Warto wtedy sobie stworzyć rally-bota, żeby móc w ogóle stawić czoła oszukańczo silnym jednostkom komputera.

Poziom trudności jest dobrze wyważony. Misje poboczne są z reguły dużo trudniejsze od głównego wątku. Około dwunastego rozdziało SI staje się dużo bardziej wymagającym oponentem. Pojawia się więcej przeciwników po zmianie klasy, którzy zaczynają sensownie używać umiejętności. Najbardziej zaskakującym momentem był rozdział w którym bronimy jednego NPC przed atakiem jednostek powietrznych. Myślałem, że tak jak w poprzednich FE będzie wystarczyło, jeżeli postawię tanka na drodze jeźdźców gryfów i wyvern, żeby gładko przebrnąć przez misję, ale ku mojemu zdziwieniu komputer całkowicie zignorował moje jednostki  i mierzył prosto w NPC. Pokazuje to, że twórcy podczas projektowania Awakening doskonale zdawali sobie sprawę jakie elementy sztucznej inteligencji gracze lubili wykorzystywać. Jeszcze bardziej widoczne jest to w DLC.

No właśnie, sporo darmowego DLC i otwarta mapa świata sprawiają, że doświadczeni gracze mimo starań twórców nie będą mieli żadnego problemu ze ‘złamaniem’ poziomu trudności, więc polecam fanom zaczynać od razu na Hard(Classic). Prawdopodobieństwo, że przegrindujecie przynajmniej jedną postać i tak jest bardzo duże. Tryb Newcomer w związku z tym uważam za zbędny dodatek. Miałby sens, gdyby konstrukcja gry była ciągła, a tak pozwala tylko na przerushowanie przez grę w paręnaście godzin i odbiera stresujących sytuacji z których słynie rozgrywka FE. 

Awakening jest dopakowane funkcjami sieciowymi.  Multiplayer polega na potyczkach w kooperacji 3 x 3, przypomina mi to trochę arenę z Sacred Swords. Moim zdaniem to nic specjalnego, ale łatwy sposób, żeby nabić sobie renown. Street Pass pozwala zmierzyć się z armią znajomego, kierowaną przez AI. Co tydzień pojawia się płatne DLC, codziennie  via SpotPass dostajemy darmowe armie z którymi możemy stoczyć walkę, zatrudnić jej lidera bądź kupić od niej przedmioty, pojawiają się także itemy i nawet mapy.

Downloadable content to czysty fanserwis i mimo wysokiej ceny uważam sposób podejścia Intelligent Systems do dodatkowych treści jako bliski doskonałości: mapki dla corowych fanów, skupiające się na historycznych postaciach FE. ‘Game-breakers’ w postaci mapek do farmienia złota/expa. Wreszcie casualowe rozdziały skupiające się na dialogach między postaciami i przedstawiające bohaterów w niecodziennych sytuacjach, na przykład na jarmarku czy plaży zamiast ciągle na placu boju. Zróżnicowana oferta dla każdego rodzaju gracza, mój portfel już się boi.

Opowiedziana w Awakening historia jest wartka i zawiera parę ciekawych zwrotów fabuły,  nie odbiega specjalnie od stereotypowego dla serii motywu ratowania świata jednocząc po drodze wiele frakcji, ale szczególnie porównując ze znakomitym Path of Radiance/Radiant Dawn brakuje jej nieco politycznej głębi. Uzasadnienie pojawiania się dzieci gotowych do walki odbiera moim zdaniem monumentalności temu tytułowi. Walhart, mimo że miał potencjał bycia badassem na poziomie Zelgiusa nie jest niczym więcej niż fillerem.  Twisty pod koniec uważam za tanie. To oczywiście moje indywidualne zdanie i  te zabiegi w żadnym wypadku nie umniejszają dbałości o szczegóły z jaką przygoda w najnowszym Fire Emblem została uknuta. Podoba mi się spięcie gry klamrą, rozpoczynając walką z Validarem w prologu. Delikatne sugestie takie jak znamię na ręce My Unit, podejrzenie Fredericka, wypowiedź Martha, że jego ojciec nauczył go walki to elementy, które docenia się dopiero przy kolejnych przejściach gry i sporo tego typu smaczków zdecydowanie zwiększa replay value FE:A.

Dialogi i postacie to najmocniejsza strona skryptu Awakening. Każdy powinien znaleźć parę ulubionych i parę znienawidzonych charakterów. Bbardzo polubiłem Tharję za jej obsesję My Unit i zamiłowanie do klątw. Z kolei absolutnie nie przypasował mi ‘śmieszny obcokrajowiec’ Gregor. 
Ilość nawiązań do poprzednich części to nie lada gratka dla fanów serii. Jedna z postaci nazwała ptaszka imieniem Jaffar. Podczas rozmowy suportowej dwoje jeźdźców wspomina Caina i Abla. Pieśni Heronów również są przypominane. A propos Heronów pozwolę:  Przyjrzyjcie się animacji najmocniejszych zaklęć w grze. Zauważycie runy Heronów latające dookoła ksiąg! Uwielbiam takie detale, a w nowym Fire Emblem jest ich pełno.

Styl artystyczny Awakening może budzić wiele kontrowersji. Kreska idzie zdecydowanie bardziej w stronę anime niż w poprzednich odsłonach, ubrania postaci są często przekombinowane  niczym bohaterów Final Fantasty, a kobiece (i męskie) wdzięki tak mocno uwydatnione jak nigdy przedtem. Nie każdemu musi się to podobać, ale szczegółowego wykonania modeli, pięknych cutscenek w cel shadingu i nowych, dynamicznych animacji podczas walk nie idzie nie docenić. Efekt stereoskopowego trójwymiaru pasuje idealnie do gatunku, mapki takie jak w Paralogue 11 wyglądają obłędnie, absolutnie nie dziwi więc decyzja rezygnacji ze sterowania na ekranie dotykowym dostępnym jeszcze w Shadow Dragon.  Trochę zamieszania wprowadza DLC, ponieważ wykorzystuje grafiki z okresu ostatnich dwudziestu lat i mocno kontrastuje z nowoczesnymi projektami Yusuke Kozaki.

Muzyka to majstersztyk.  Klasyczne orkiestrowe aranżacje  wplecione w rozgrywkę dodają przygodzie epickości i kierują nastrojem gry. Najlepszym na to przykładem jest mocno emocjonalny Chapter  10, gdzie melancholijna kompozycja rozbrzmiewa już w menu podczas wyboru postaci.
Voice acting jest wykonany bardzo dobrze, ale nie ma go też zbyt dużo. Urywane kwestie podczas przewijania ścian tekstu nieco drażnią. Miłym akcentem jest dodatkowa kwestia wypowiadana przez żonę/męża naszego ‘My Unit’  po osiągnięciu wsparcia na poziomie S. Na plus należy zaliczyć możliwość wyboru między japońską a angielską ścieżką dźwiękową.

Reasumując, najnowsza część serii Fire Emblem stawia kropkę nad i oraz podsumowuje gatunek, którego jest współtwórcą. Pochlebne recenzje nie są przesadzone, to najlepsza gra w serii i jedna z najlepszych gier na 3DSa. Dopracowany gameplay, treści na dziesiątki godzin, ogromny replay value, wybitna oprawa a/v – zarówno dla nowych graczy jak i starych wyjadaczy idealna gra. Zarzuty będą mieli jedynie najbardziej zatwardziali z zatwardziałych fanów FE, którym przeszkadza, że istnieje możliwość wyłączenia permadeath, otwarta mapa świata i parę nietypowych udziwnień w fabule.  10/10
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 30, 2013, 12:57:51 pm wysłana przez Ottmar »

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 30, 2013, 14:21:06 pm »
Niezła recenzja, przynajmniej widać, że autor zna się na rzeczy, a nie pisze o tym co wiadomo już z 10 razy.

philipo

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 18-01-2009
  • Wiadomości: 100
  • Reputacja: 1
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 30, 2013, 19:40:04 pm »
Dokładnie, bardzo przyjemna recenzja. Dobrze się czyta.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #12 dnia: Września 17, 2014, 10:26:32 am »
Zacząłem sobie grać po troszku na Normal-Classic. Jestem absolutnym świeżakiem w serii i jest to mój pierwszy Fire Emblem. Pomocne rady od wyjadaczy na pewno by nie zaszkodziły ;)

A tak w ogóle to gra jest świetna i już teraz jestem przekonany, że spędzę przy niej długie godziny :grin: Jedyne zastrzeżenia mam do przerywników na silniku gry (dlaczego postacie nie mają stóp?). To jednak tylko drobny szczegół. Walka jest rozwiązana znakomicie, a fabuła szybko wciąga. Dobrze też, że nie jesteśmy od razu rzucani na głęboką wodę, lecz wszystko jest wprowadzane powoli, bez nagłego natłoku informacji.

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #13 dnia: Września 17, 2014, 15:08:53 pm »
Napisz jakich rad Ci trzeba, chociaż moim zdaniem samodzielne odkrywanie róznych myków i zależności to spora część uroku tej serii.

Postacie mają stopy, tylko małe - nietrafiony wybór stylistyczny i brak pewności na ile mogą sobie pozwolić z modelami.
http://kotaku.com/mystery-solved-why-no-one-in-fire-emblem-awakening-ha-466003115
« Ostatnia zmiana: Września 17, 2014, 15:11:57 pm wysłana przez Mnichu »

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #14 dnia: Września 17, 2014, 21:05:45 pm »
No wiem, wiem, że niby mają stopy, ale są one tak małe i koślawe, jakby były przycięte w miejscu - strasznie ktoś tu zawalił sprawę. Oby to był tylko taki mały wybryk, który więcej się nie powtórzy.

Co do porad, to może masz rację. Jak nie będę czegoś wiedział albo napotkam na większe trudności na którymś etapie, wtedy skieruję swoje żale do tego tematu ;)

Morfi

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-12-2009
  • Wiadomości: 3 904
  • Reputacja: 82
  • Bend the Universe!
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #15 dnia: Września 18, 2014, 15:31:43 pm »
Po Bravely Default przy okazji to będzie mój kolejny szpil do ogrania. Demko było naprawdę super :)

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #16 dnia: Września 18, 2014, 16:02:22 pm »
Właśnie wpadło w moje łapska :puppy-eyes:



3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #17 dnia: Września 20, 2014, 14:05:07 pm »
Dwa szybkie pytania:

1. Czy warto od razu po 10 poziomie awansować klasę na wyższy poziom, gdy jest taka możliwość? Czy lepiej zaczekać np. do 15-20 poziomu? (po awansie na wyższą klasę postać staje się znacznie lepsza, ale podejrzewam, że może dostawać wolniej expa)

2. Czy można gdzieś naprawiać przedmioty?

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #18 dnia: Września 20, 2014, 19:10:51 pm »
1. Zaczekaj do 20.
2. O ile mi wiadomo nie można.

edit: Hammerne staff może reperować, ale nie używałem.
« Ostatnia zmiana: Września 20, 2014, 19:14:30 pm wysłana przez Mnichu »

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #19 dnia: Września 26, 2014, 15:44:01 pm »
Po 30 godzinach grania jestem w 14 rozdziale bodajże (nie wiem ile dokładnie ich jest, ale jeszcze sporo gry przede mną - gram powoli, nie śpiesząc się i staram się pakować wszystkie postacie) i jestem naprawdę zachwycony! Nawet GTAV nie sprawiło mi w tym roku tyle radochy i czystej przyjemności z grania, co właśnie Fire Emblem. Prawdziwa perełka. Średnia ocen na poziomie ponad 90% jest w pełni zasłużona.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #20 dnia: Października 10, 2014, 23:57:11 pm »
Dzisiaj przeszedłem. Na liczniku mam 90 godzin a i tak czuję niedosyt. Przydałoby się jeszcze tak z 10 rozdziałów do głównej linii fabularnej. Co prawda wciąż została mi masa nieodblokowanych rozmów (a i tak miałem już na tyle doapkowaną postać, że ostatniego bossa pokonałem w pierwszym starciu), ale nie chciało mi na siłę walczyć z losowymi stworami. Będę musiał koniecznie w przyszłości zrobić drugie podejście, tym razem na Hard. Poza tym małym mankamentem ze zbyt krótką fabułą (;)) gra nie ma właściwie żadnych wad, wszystko jest świetnie dopracowane i rozbudowane. Można dopasować opcje do swoich potrzeb i grać np. z włączonymi lub wyłączonymi scenkami walki (a i tu można zmieniać kamery, czy przyspieszać rozgrywkę). Osobiście radzę wyłączać scenki walki tylko do levelowania postaci, gdyż obserwowanie w 3D naszych bohaterów znacznie ułatwia utożsamienie się z nimi. Fabuła jest dość banalna, za to niektóre dialogi pomiędzy członkami drużyny to już małe mistrzostwo świata. Mamy do dyspozycji całą plejadę zwariowanych charakterów i pod koniec aż trudno się z nimi rozstawać i kończyć grę.

Ottmar powyżej napisał świetną recenzję i nie ma, co tu już zbyt wiele dodawać. Jak dla mnie gra roku. Jest to pierwszy Fire Emblem, w którego grałem, ale od teraz jestem już oficjalnie wielkim fanem serii 8) Każdy posiadacz 3DSa lubiący chociaż trochę taktyczne erpegi koniecznie musi zagrać. Gra jest naprawdę rewelacyjna!
9+/10

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #21 dnia: Października 11, 2014, 01:58:18 am »
Jak Ci mało, to zaciągaj DLC :) Warto

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #22 dnia: Października 11, 2014, 02:15:21 am »
Na razie sobie zrobię dłuższą przerwę, skoro przeszedłem grę. Ale przy drugim podejściu może bym coś zakupił. Które DLC najlepiej brać? Bo widziałem, że sporo tego jest.

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #23 dnia: Października 11, 2014, 09:53:08 am »
Na pewno The Future Past, bez dyskusji. A potem to sobie dobieraj co Ci się z opisu spodoba :)

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #24 dnia: Października 11, 2014, 10:33:04 am »
Właśnie też najbardziej nad tym myślałem :) Przy drugim podejściu w takim razie wezmę na pewno The Future Past, a później może coś jeszcze dorzucę.


BTW mam nadzieję, że wreszcie niedługo usłyszymy znowu o Shin Megami Tensei meets Fire Emblem na WiiU. Wielka szkoda gdyby zarzucili tak interesująco się zapowiadający projekt.

Morfi

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-12-2009
  • Wiadomości: 3 904
  • Reputacja: 82
  • Bend the Universe!
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #25 dnia: Października 12, 2014, 16:06:13 pm »
No trzeba będzie ograć tą gierke, bo widzę że niezły szpil :) Miałem ją kupić dawno temu, ale wygrał Bravely Default. Jak skończę Bravely i Project X Zone to poluję na Fire Emblema. Jak grać w miodne jRPG to naprawdę 3DS jest świetny do tego.

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #26 dnia: Stycznia 15, 2015, 13:18:59 pm »
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/Pz2LJ-4DDWU?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #27 dnia: Stycznia 17, 2015, 12:29:02 pm »
Teraz jestem zbyt zajęty, by myśleć o grach, ale w nowego FE prędzej czy później będę musiał zagrać 8)

bojawiem

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 29-11-2013
  • Wiadomości: 3 321
  • Reputacja: 86
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #28 dnia: Stycznia 02, 2016, 09:10:41 am »
Ja gram na hard classic i właśnie skończyłem 10 chapter. Można powiedzieć, że dopiero teraz zrozumiałem system i nie wiem czy nie zacząć od nowa na Lunatic :). Na pewno spieprzłem kilka rzeczy:
- przegrindowałem Fryderyka, który może mi praktycznie sam bitwy wygrywać bo jest takim koksem :)
- niestety wiekszość postaci mam na bardzo niskich poziomach (1-3) i ciężko ich terez levelować jak przeciwnicy mają 10 i większy,
- poczytałem jakie są optymalne pary do zrodzenia koks dzieci i w sumie tutaj też warto zacząć od nowa :)
- przeoczyłem jeden challenge bo myślałem, że nie zniknie po wykonaniu misji.
- poza tym dowiedziałem się, że można sobie poustawiać odpowiednio jednostki przed rozpoczęciem bitwy co znacznie ułatwia sprawę. Wiem też już jak dopierać broń na konkretne jednostki itd.

Gra jest świetna. Warta kupna 3DSa. Nie spodziewałem się, że to będzie aż tak wciągające.

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #29 dnia: Stycznia 03, 2016, 19:04:46 pm »
- przegrindowałem Fryderyka, który może mi praktycznie sam bitwy wygrywać bo jest takim koksem :)
- niestety wiekszość postaci mam na bardzo niskich poziomach (1-3) i ciężko ich terez levelować jak przeciwnicy mają 10 i większy,

Nie martw się, Fryderyk jeszcze zacznie dostawać w dupę. Co do pozostałych postaci, to możesz je dokoksować na pojawiających się co jakiś czas na mapie randomowych bitwach.

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

bojawiem

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 29-11-2013
  • Wiadomości: 3 321
  • Reputacja: 86
Odp: Fire Emblem
« Odpowiedź #30 dnia: Stycznia 04, 2016, 06:37:30 am »
Nie martw się, Fryderyk jeszcze zacznie dostawać w dupę. Co do pozostałych postaci, to możesz je dokoksować na pojawiających się co jakiś czas na mapie randomowych bitwach.



Pograłem na Lunatic i gra mnie poskładała :) W bólach przeszedłem do 4 chapteru tracąc niefortunnie Miriel. Może powtórzę 3 chapter ale to droga przez męke. Najgorsze jest to, że na tym poziomie taktyka taktyką ale potrzebny jest też łut szczęścia. Rozgrywając taką samą sytuację kilka(naście) razy muszę liczyć, że np. zlinkowany z Fryderykiem Chrom zaatakuje razem z nim i przeciwnik padnie czy jedna postać zostanie obroniona przez drugą.


A wiecie może czy:
Side questy (paralogues) trzeba wykonywać od razu jak się pojawią czy można do nich wrócić później?
W wireless options można przyzywać do walki drużyny i rekrutować postacie po wygranej z nimi. Czy tam też jest permadeath?