Autor Wątek: Jakie studia? Monio chce zaprogramować Unreal Engine.  (Przeczytany 5174 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

monio4

  • Nintendofanboj
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 15-05-2004
  • Wiadomości: 2 948
  • Reputacja: 25
Jakie studia? Monio chce zaprogramować Unreal Engine.
« dnia: Grudnia 25, 2011, 17:25:06 pm »
Pytam już na innym forum ale moze tutaj też mi ktoś pomoże w wyborze.

Hi.
Od razu zaznaczam że jestem kompletnie zielony w temacie programowania. ;)
Zastanawiam się nad podjęciem w przyszłym roku studiów. W grę wchodzą tylko studia zaoczne w warszawie lub okolicach (do 2h pociągiem). Szukałem informacji i teoretycznie każda uczelnia ma kierunki informatyczne ale domyślam się że nie wszędzie jest ten sam program i sposób kształcenia. Nie orientuje się jak to jest ze specjalizacjami na polskich uczelniach, to również do was pytanie. W samych studiach nie zależny mi w ogóle na papierze tylko chciałbym nauczyć się konkretnych umiejętności i poznać ludzików z podobną zajawką oczywiście. ;)

To na czym chciałbym się skupić w czasie studiowania to podstawy samego programowania, programowanie grafiki, podstawy inżynierii softów. Żadne sprawy telekomunikacyjne czy pisanie stron mnie nie interesuje.
Powiedzmy że po studiach chciałbym umieć napisać np przeglądarkę plików obj, jakiś malutki engine graficzny gry, grafiki proceduralne w 2d/3d. Chciałbym pójść w stronę TD i umieć pisać skrypty i pluginy do majki, blendera itp. W końcu chciałbym wiedzieć jak zabrać się do stworzenia programu graficznego, powiedzmy jak Wings3D bądź Sculptris.
Rzeczy takie jak algorytmy czy ideowa konstrukcja softu są dla mnie raczej zrozumiałe przez wieloletnie zainteresowanie gamedesignem, kwestia zupełnej nieznajomości jak to przełożyć na język komputera. ;)

1. Czy studia to dobry pomysł jeśli mam tak sprecyzowane zagadnienia które chce poznawać? Czy to nie będzie tylko liźnięcie wszystkiego po trochu?