Nie znalazłem tematu dla gier planszowych, dlatego zdecydowałem, że tutaj się podzielę moimi wrażeniami z wczorajszej soboty.
Post skierowana do wszystkich fanów gier planszowych, i tych niefanów też.Jako, że ostatnimi czasy generalna posucha w branży gier w moim odczuciu - pomijając parę perełek - to zacząłem się rozglądać w innych miejscach za dobrymi grami.
Wczoraj i dzisiaj w Gdańsku na targach AMBER Expo odbywają się
Targi Gier i Zabaw.
http://graizabawa.amberexpo.pl/Z braku laku postanowiłem wybrać się tam z dziewczyną w ramach "jakoś trzeba spędzić weekend" oraz z zamiarem nabycia nowej gry planszowej.
Nie spodziewałem się nic wielkiego, i generalnie sama wystawa też nie była wielka, ale halę wypełniała wspaniała atmosfera zabawy i pozytywnej energii. Mnóstwo ciekawych gier planszowych i ku mojemu zdziwieniu, połowa wystawy to rozstawione stoły przy których całe rodziny, pary i grupy ludzi grały w gry planszowe. Coś pięknego!
Parę zdjęć:
http://pho.to/48zI9Po około 2 h zdążyliśmy zbadać większość stoisk i zagrać w jedną mało porywającą grę, która była hybrydą karcianki ze strategią turową.
Rzecz jasna nie zabrakło tam obecności sklepu Rebel.pl(co bardziej ogarnięci pewnie dobrze znają ten sklep) i to u nich nabyłem grę SmallWorld.
SmallWorldsW gruncie rzeczy to właśnie tej grze dedykuje ten wpis.
W grze kontrolujemy rasę, za pomocą której podbijamy tereny. Celem gry jest podbicie jak największego terenu i utrzymanie kontroli nad nim dzięki czemu wpadają nam punkty zwycięstwa.
To punkty zwycięstwa na koniec gry określają zwycięzcę danej gry. O ilości rund decyduje ilość graczy.
Gra wymaga od uczestników taktycznego myślenia, analizowania ruchów przeciwników i zaplanowanie ogólnej strategii działania.
Zasady i mechanizmy gry w istocie bardzo łatwo wytłumaczyć. Można od razu zacząć grę i tłumaczyć je w trakcie trwania rozgrywki, co powoduje, że etap przygotowań do samego rozpoczęcia gry jest bardzo krótki.
Rozstawiamy plansze, każdy wybiera pierwszą rasę, którą będzie kontrolować i możemy zacząć grę.
Ogarnięcie zasad samemu za pomocą instrukcji zajęło oczywiście więcej czasu - około 1h.
Ilość zestawów rasa+umiejętność dodatkowa oraz cel gry sprawiają, że każda partia jest inna.
Interakcja między graczami jest wymuszana poprzez fakt, że trzeba atakować jednostki przeciwnika, aby przejmować tereny oraz przez umiejętności specjalne.
Daje nam to w efekcie angażującą, wymuszającą interakcję między uczestnikami, nieprzewidywalną zabawę z każdą partią.
WYMAGANIAIlość graczy: 2-5
Czas 1 partii: 40-80 min
Wiek: 8+
ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA2 dwustronne plansze (dla 2,3,4,5 graczy)
6 kart pomocy
15 żetonów ras (w tym 1 pusty)
168 żetonów ras
18 żetonów zapomnianych plemion
21 żetonów specjalnych mocy (w tym 1 pusty)
35 żetonów specjalnych (leża, fortece, góry, smok, itp.)
109 żetonów punktów zwycięstwa
1 kostka posiłków
znacznik rundy
zasady gry
numer Days of Wonder Online Access
Polecam!