Autor Wątek: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)  (Przeczytany 2111455 razy)

0 użytkowników i 24 Gości przegląda ten wątek.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19320 dnia: Lutego 10, 2021, 11:49:39 am »
Ja już nie patrzę na DF. Jak widzę, że porównują wydajność w photo mode (fajnie, że daje to jakieś porównanie wydajności GPU, ale ma się nijak do gry) to ja nie mam pytań. Naprawdę są lepsze miejsca i bardziej obiektywne.

Tak czy inaczej ciekawe, jak będzie za jakieś dwa lata, gdy silniki będą już korzystać z dobrodziejstw nowej generacji? Czy XSX jednak wykaże się przewagą (którą na papierze jednak ma), czy wciąż oba systemy będą blisko siebie, z drobną przewagą jednego lub drugiego w zależności od gry/sytuacji na ekranie?


Braveheart1989

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-04-2013
  • Wiadomości: 2 488
  • Reputacja: 14
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19321 dnia: Lutego 10, 2021, 14:28:32 pm »
Ogólnie grafika w TLOU2 aż tak wspaniała nie jest :>to nie są czasy Drake'a

Wysłane z mojego ELE-L09 przy użyciu Tapatalka


Ale graficznie jest znacznie lepiej niż to co zmanipulował, tak jakby nie wiedział że prawie każdy w to już grał.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19322 dnia: Lutego 10, 2021, 15:04:43 pm »
Ja już nie patrzę na DF. Jak widzę, że porównują wydajność w photo mode (fajnie, że daje to jakieś porównanie wydajności GPU, ale ma się nijak do gry) to ja nie mam pytań. Naprawdę są lepsze miejsca i bardziej obiektywne.
(....)

Digital Foundry robi kawał dobrej roboty. Na tyle dobrze się spisują, że już mają kilku naśladowców - ostatnio nawet IGN zaczęło bawić się w techniczne analizy. Oczywiście nie zmienia to faktu, że aktualnie różnice są na tyle niewielkie, że tego najzwyczajniej w świecie nie widać, ale do wojenek konsolowych materiał nadaje się idealnie.  :yes_anim:

Te screeny to oczywista manipulacja jakiegoś fanboya, bo jak już porównywać, to w podobnych warunkach oświetlenia. Zawsze będzie tak, że ambientowe oświetlenie (jakiego raczej sporo w TLoU, bo nie ma tam za wiele sztucznego oświetlenia, a nie zawsze świeci słońce), będzie wyglądało gorzej, bardziej płasko i bez detalu. Do tego trzeba by mieć GI w real time, a i to nie załatwi wszystkiego (tak samo działa to w rzeczywistości). A to tylko jedna z manipulacji w tym porównaniu.

Ale spoko w końcu Marcus najwyraźniej ma wyłączony subsurface scattering (jego skóra to beton), a Elie ma (pewnie uproszczony wariant względem cut-scene ale ma)...

Oczywiście, że tak. Takie jest zadanie tego typu porównań. Doskonale zdajesz sobie sprawę, że idzie to także w drugą stronę.
Ukończyłem obie te gry i obie wywołały efekt łał.

The Last of Us II zachwyca modelami postaci, efektami cząsteczkowymi, wykonaniem aren zmagań i jest kapitalnie animowana - choć to zaledwie trzydzieści klatek.

Gearsy Piąte też dołożyły do pieca w segmencie oprawy. Tylko tu jest tak, jak wspominał to swego czasu Moldar - raz 10/10 za grafikę, innym razem wygląda jak remaster jakiegoś starocia. Oczywiście kombo dynamiczne 4k + 60 klatek robi wrażenie, szczególnie, że gra naprawdę momentami prezentuje się imponująco. :o Bo jednak ostrość obrazu i animacja na tym poziomie przy takiej grafice, to wspaniała sprawa.

A mowa tu przecież o One X. Dzisiaj sprawdzę Hivebusters na SX, które podobno prezentuje się jeszcze bardziej okazale.

Nie zmienia to faktu, że chyba najlepiej wyglądającą gra z poprzedniej generacji jest wciąż RDR II w wersji na Xbox One X:



Ogólnie grafika w TLOU2 aż tak wspaniała nie jest :>to nie są czasy Drake'a


Jest świetna. Wg mnie to jedna z najlepiej prezentujących się gier poprzedniej generacji. Zasadniczo jakby dorzucić do tego 60 k/s, plus delikatne usprawnienia, to nawet w 1440p godnie mogłaby wyjść na piątej PlayStation. Jasne, ma swoje bolączki, ale lekko 9/10 jej się należy.

Oczywiście, to nie czasy Drejka. Uncharted i jego kontynuacja w dniu premiery nie miały konkurencji w segmencie szaty. Trójka też znakomicie wyglądała, jak na swoje czasy. Podobnie jak cudny Uncharted 4 oraz wersja na Vitę. Niemniej i tak graficznie TLoU II robi przysłowiową robotę.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19323 dnia: Lutego 11, 2021, 13:55:34 pm »
No dobrze. Widzę, że jak jest przewaga po stronie piątej PS, to śmieszkuje się przez 3/4, zatem dla równowagi rozwijam post Moldara:









grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 576
  • Reputacja: 19
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19324 dnia: Lutego 11, 2021, 14:25:49 pm »
Liczby liczbami, na Ps5 jest problem z przepalonymi czerniami, zamiast odbić SSR zwykłe cubemapy, brak wolumetrycznej mgły. Coś ewidentnie nie pykło. Co ciekawe odbicia i mgła są na PS4 Pro, także ciężko powiedzieć czemu wygląda to tak a nie inaczej.

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19325 dnia: Lutego 11, 2021, 14:27:54 pm »
Jednemu się bardziej chce, innemu mniej, jak w dirt, gdzie ps5 było lepszą wersją, aż w końcu wydali patcha ma Xboxa.

Trzeba czekać na nowe gry głównie pod obecne konsole i wtedy będzie można gdybać.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19326 dnia: Lutego 11, 2021, 15:23:36 pm »
Digital Foundry robi kawał dobrej roboty. Na tyle dobrze się spisują, że już mają kilku naśladowców - ostatnio nawet IGN zaczęło bawić się w techniczne analizy. Oczywiście nie zmienia to faktu, że aktualnie różnice są na tyle niewielkie, że tego najzwyczajniej w świecie nie widać, ale do wojenek konsolowych materiał nadaje się idealnie.

Właśnie uważam, że już nie robią. Pomijają część rzeczy, wykazują się brakiem wiedzy i zrozumienia, mówią jedno, a na swoich materiałach pokazują coś innego. Już od pewnego czasu znacznie lepszą robotę robią inni (NX Gamer, który właśnie od niedawna tworzy też materiały dla IGN), a przy DF są jakby amatorami. Poza tym DF choć powinno być obiektywne, to niestety nie jest, obrali jedną ze stron, choć oczywiście sami będą zaprzeczać. Ich dokonania jednak świadczą nieraz o czymś innym. Fanboye oczywiście będą wszędzie doszukiwać się ich zakłamania, dlatego choć nie należy przeginać, to widać ich ciągoty w stronę MS (w przypadku PC zdaje się, iż jest to Nvidia). To tyle z wiedzy dostępnej dla każdego. Ja już kiedyś słyszałem o tym, że DF i MS mają się ku sobie, i chyba to pisałem tutaj. Na GAF'ie jeden insider także to podawał kilkukrotnie.

Gdyby robili to w 100% jawnie to nie ma problemu, ale jako, że chcą uchodzić za obiektywne źródło informacji, to jednak nie pasuje mi to. Tak czy inaczej, szkoda mi tylko Johna Linnemana, bo on ewidentnie jest entuzjastą i nerdem, widać, że kocha to co robi i jest w tym dobry. Gdyby odszedł z DF to można by o nich całkowicie zapomnieć, a tak ja zaglądam tam dla niego.

Jednemu się bardziej chce, innemu mniej, jak w dirt, gdzie ps5 było lepszą wersją, aż w końcu wydali patcha ma Xboxa.

Trzeba czekać na nowe gry głównie pod obecne konsole i wtedy będzie można gdybać.

Dokładnie, zwłaszcza, że te gry w większości to są pozycje z past genów, często nawet odpalane we wstecznej kompatybilności, co w przypadku PS5 jest szkodliwe. Jak wiadomo XSX lepiej sobie poczyna w tej kwestii, bo miało to większy priorytet dla MS i jest inaczej zrobione (software'owo), dzięki czemu może liczyć na dodatkowe usprawnienia. W sumie to w zeszłej generacji nie było tego problemu, bo konsole nie miały takiej opcji (co oczywiścei miało swoje minusy). Teraz dev może bez większego wysiłku wypuścić grę na dwie generacje, co jest oczywiście minusem dla nowego sprzętu.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19327 dnia: Lutego 11, 2021, 15:50:40 pm »
To puszczanie oczka w stronę M$ jest widoczne, ale z drugiej strony odkąd testowali Serie X byli sprzętem zachwyceni i ja się temu nie dziwię - kawał znakomitego sprzętu, który ja także chwalę, choć nikt nie daje mi za to Kazimierzy. Miliony innych osób także to robi.

Z tym brakiem obiektywizmu, bądź wiedzy nie do końca się zgodzę. Jasne, potknięcia zdarzają się każdemu. Szkoda tylko dyskredytować kogoś za kilka błędów, gdy na ogół ten ktoś spisuje się na medal.

Natomiast z tym zaprzeczaniem, to wiadomo jak jest. Każdy chce zarobić. Taki Zagrajnik tez jak dostał od Sony piątkę i 65 cali chwalił, aż mdliło od tego. Ludzie zarzucali mu, że to bardziej reklama, niż obiektywny test, to chłopak bronił się tym, że przecież powiedział, że Gej Pas jest lepszy niż plus, wiec nie tylko jest tak, że chwali.

I oczywiście zgodzę się z wieloma opiniami, które przytoczył. Sam mam piąte PS i to cudowna maszyna. Jednakże obiektywny osąd nakazuje mi stwierdzić, że (na przykład) Series X jest znaczcie cichsze od konsoli Sony.

Oglądam każdy materiał Digital Foundry i nieraz oberwało się MS i nieraz Piątka była chwalona. Bo raczej jak Alex, czy inny redaktor powiedzą, że to zaskakujące, że dany aspekt nań się nie do końca sprawdza, to na ogół tak jest i to dobra, techniczna, sprawiedliwa ocena.


Druchal

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 08-07-2005
  • Wiadomości: 1 523
  • Reputacja: 21
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19328 dnia: Lutego 11, 2021, 16:33:44 pm »
Pytanie mam natury technicznej. Gram w Resident Evil 3 i przy włączonym Hdr Bravia wskakuje mi na 1080 P w momencie gdy wyłączam Hdr rozdzielczość wskakuje na 4k. Inna sprawa że Hdr w Residentach jest spieprzony w zalecanych ustawieniach bo z czerni robi się mleko. Pytam dlatego czy ja mam coś w ustawieniach czy to tak działa?

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19329 dnia: Lutego 11, 2021, 17:21:38 pm »
https://www.youtube.com/watch?t=230&v=oZj5WO0gbu4

Tego już Specjaliści Wielcy nie zauważyli, ale zwycięstwo bo w trybie obrazkowym EksBoks generuje jedną klatkę animacji na sekundę więcej. Przeglądanie archiwalnych fotosów swego pięknego oblicza w takich warunkach musi być nad wyraz ekscytujące.  :angel:

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19330 dnia: Lutego 12, 2021, 07:26:36 am »
Elka odstaje zdecydowanie.
Widać, że w in game to zdecydowanie uboższy model.
Postacie w Last 2 są fenomenalnie wykonane, ale tylko na wstawkach oraz w trybie gallery.
Modele prosto z gry.


I woda, która odstaje wykonaniem.


No odstaje, tylko nie w tą stronę co byś chciał. :)


Ogółem to sobie można szczekać na transy część dwa, ale graficznie jak na 1.8 teraftopa to w wielu miejscach to jest jakiś kosmos.


A kto twierdzi inaczej ten:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
« Ostatnia zmiana: Lutego 12, 2021, 07:36:02 am wysłana przez Juras »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19331 dnia: Lutego 12, 2021, 10:00:51 am »
Ogólnie wiadomo, że jak na 1.8tf to wizualnie mistrz.

W takim asasynie woda wykonana jest o wiele lepiej. Zwłaszcza jej fizyka gdzie od Egiptu nie było nic lepszego. Odyseja i jej ciecz to niestety solidny downgrade. W krainie wikingów wracamy na tron. Widać doskonale też, że te dwie gry robił ten sam dev. Od typów z greckiej przygody teraz bedzie pora na nowego asasyna i raczej nie ma co się spodziewać nie wiadomo czego na next genach to nie ta liga.

Co do postaci to jak dla mnie odstają od tego co jest w gallery i na wstawkach.
Nie ma tej ostrości tekstur. Widoczne jest to zwłaszcza na przeciwnikach, za dużo bluru pomimo wyłączenia tego efektu całkowicie w opcjach.

Jakbym miał porównać jakość postaci to:

Gallery: 10
Najlepiej wykonane postacie w historii gier i tutaj dotyczy wszystkiego przeciwników też.

Wstawka: 9+
Podobnie, ale widać już zabawy blurem.

In game Elka i Abby: 8
Model solidny, ale blur na teksturach i polygonki też raczej poleciały z twarzy, jednak nie tak znacznie jak w U4.

In game przeciwnicy: 6
Tutaj mamy całkowity blur na postaci. Być może to działa tak, że im więcej na ekranie to gorsza jakość, ponieważ zdarzają się lepszej jakości modele, zwłaszcza w kluczowych momentach. Jednak teksturowo przeciwnicy z remastera jedynki zdecydowanie ponad tymi z dwójki.
Najlepiej w tym elemencie zdecydowanie prezentuje się Cyberpunk 2077 na XSX.
Tam na przeciwnikach mamy tekstury żyleta.

Na Ps5 raczej chciałbym prawdziwy remaster ala spiderman z jakością postaci z gallery niż tylko podniesienie 60fps w ramach wstecznej.






« Ostatnia zmiana: Lutego 12, 2021, 10:05:02 am wysłana przez Kyokushinman »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19332 dnia: Lutego 12, 2021, 12:31:18 pm »
To puszczanie oczka w stronę M$ jest widoczne, ale z drugiej strony odkąd testowali Serie X byli sprzętem zachwyceni i ja się temu nie dziwię - kawał znakomitego sprzętu, który ja także chwalę, choć nikt nie daje mi za to Kazimierzy. Miliony innych osób także to robi.

Zaraz, ale to nie chodzi o to, bo XSX może zachwycać, tak samo PS5. Dla mnie obecnie obie konsole są na równi, każda z nich ma swoje zalety, ale w sumie odbieram je bardzo podobnie. Sprawa wygląda trochę inaczej, gdy dorzucimy do tego gry, ale to będzie się zmieniać na przestrzeni całej generacji. Nie chodzi więc o to, że chwalili/chwalą, kiedy jest o co. Tak samo nie chodzi o to, że media są "przekupowane" przez Sony, MS, czy innych wydawców, bo są i to na różne sposoby (co z reguły oznacza, że patrzą na gry czy sprzęt bardziej przychylnym okiem). Z reguły w tego typu materiałach nie ma czegoś takiego jak - X jest lepsze od Y. Tutaj jednak już tak, starają się pokazać jeden sprzęt jako ten lepszy. Sprawa z Photo Mode w Control to niezły przykład - normalnie byłaby to taka ciekawostka, jednak DF zrobiło materiał (choć czasem takie rzeczy wrzucali na twittera, tym bardziej, że chwile wcześniej mieli już materiał o grze) i inni zaraz to podłapują. A przypomnijmy, chodzi o nieruchomy obraz. Gameplay już pokazuje, że sytuacja wygląda inaczej (choć oczywiście w pewnym sensie jest to forma benchmarku GPU, choć wciąż uważam, iż to tylko część prawdy).

Z tym brakiem obiektywizmu, bądź wiedzy nie do końca się zgodzę. Jasne, potknięcia zdarzają się każdemu. Szkoda tylko dyskredytować kogoś za kilka błędów, gdy na ogół ten ktoś spisuje się na medal.

Potknięcia, jasne. Ale to są błędy merytoryczne, rozmijanie się z prawdą, ignorowanie części informacji. Pamiętam jak ich "spec" Alex twierdził, że PS5 nie ma sprzętowego RT (choć Sony i AMD podawali coś innego). Później pojawiły się gry. DF to ludzie, którzy nie mają nic wspólnego z produkcją gier, z pisaniem kodu, tworzeniem sprzętu. Opierają się na różnych informacjach, ale czasem ich nie rozumieją. Tak było np. z zegarami PS5, nie uwierzyli nawet Cernemu, do którego Richard miał dostęp. I o ile coś takiego można wybaczyć ludziom, którzy wypowiadają się na forach, o tyle mediom, które są czytane/oglądane przez miliony już nie. DF przyczyniło się do szerzenia dużego FUD'u w kwestii PS5. Później pojawiły się gry i część z nich nie widziała czemu tak dobrze to działa na sprzęcie Sony. Specjaliści raczej nie powinni pisać/mówić takich rzeczy.

Ja nie piszę tylko o swoim gdybaniu, czy opinii krążącej w innych miejscach. Zaufana osoba powiedziała mi, że MS ma deala z DF. Dlatego też są zapraszani i dostają specjalne materiały (jak już pisałem marketingowo MS załatwił to świetnie). I inne niezależne źródło z GAF'u podało to samo. Tak po prostu jest. I jak już pisałem, nie mam z tym problemu, dopóki jest to jawne, a oni nie próbują uchodzić za obiektywne źródło informacji. Sami już kilka razy zauważyli, że przesadzają i zaczęli się hamować (pokaz Halo Infinite).

Wracając do porównania - różne silniki, więc nigdy nie będzie idealnie, ale jeśli ktoś próbuje zrobić obiektywne porównanie to znajdzie zbliżone warunki w obu grach. Tam była ewidentna próba dyskredytowania TLoU2 w porównaniu do Gears'ów 5, wykonana przez jakiegoś fanboya. Pełno takich w sieci, nawet tutaj, z jednej i drugiej strony.

EDIT: Taka ciekawostka. Fajnie wygląda to gorące powietrze, zwłaszcza z XSX (ze względu na wygląd konsoli i kominową strukturę chodzenia). Taki wulkan ;).

« Ostatnia zmiana: Lutego 12, 2021, 14:14:47 pm wysłana przez Zielarz »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19333 dnia: Lutego 13, 2021, 11:10:40 am »

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19334 dnia: Lutego 13, 2021, 13:41:47 pm »

Właśnie uważam, że już nie robią. Pomijają część rzeczy, wykazują się brakiem wiedzy i zrozumienia, mówią jedno, a na swoich materiałach pokazują coś innego. Już od pewnego czasu znacznie lepszą robotę robią inni (NX Gamer, który właśnie od niedawna tworzy też materiały dla IGN), a przy DF są jakby amatorami. Poza tym DF choć powinno być obiektywne, to niestety nie jest, obrali jedną ze stron, choć oczywiście sami będą zaprzeczać. Ich dokonania jednak świadczą nieraz o czymś innym.
Ja mam wrażenie że od pewnego czasu digital foundry za bardzo skupia się na kilku drobnych detalach, efektach, w jakiej rozdzielczości jest jakaś pierdoła a nie biorą pod uwagę całości grafiki i wiele rzeczy pomijają. W ich pseudo analizie gearsów 5 opisywali deformacje śniegu piasku, wolumetryczne oświetlenie a ani słowem nie powiedzieli że jakieś 30-40 % gry wygląda katastrofalnie, znacznie gorzej od najładniejszych gier na ps3!


Podobną ślepotę wykazali przy  "analizie" halo infinite. Przez dużą część filmiku gadają o tym jak wykonano oświetlenie indirect i podobno to miało być sprawcą słabego odbioru. Ale problemem nie było tylko i wyłącznie oświetlenie a wszystkie podstawowe składowe grafiki. Kiepskie i w małej ilości modele, słabe tekstury, mocno widoczny pop up, przeciętne shadery(rośliny nie miały speculara i sss) itd a ci nawijają że to niby wina metody oświetlenia indirect  :wall_bash:

 A ich zestawienie 10 najładniejszych gier 2020 roku gdzie  TLoU 2 i deamons souls zajmują 5 i 6 miejsce to już totalny odlot.


Cytat: Sylwian
Gearsy Piąte też dołożyły do pieca w segmencie oprawy. Tylko tu jest tak, jak wspominał to swego czasu Moldar - raz 10/10 za grafikę, innym razem wygląda jak remaster jakiegoś starocia.
Nigdzie nie ma 10/10. W najlepszych miejscówkach jest co najwyżej zbliżony poziom do call of duty i to tych starszych  a na otwartych terenach może jakieś 3/10 - 4/10. Stary Bloodborne  wygląda 100 razy lepiej niż gearsy 5 na XOX.

Dla przykładu tak wygląda roślinność w gearskach na tych ładniejszych miejscówkach "10/10"




Bardzo słabe modele, słabe tekstury,  brak specular i SSS,  brak cieni. Jednym słowem tragedia.

Ale na otwartych przestrzeniach jest jeszcze gorzej.




wielu robiło wielką aferę jak w the order 1886 w lustrze nie odbijała się postać, ale nikt nic nie piszę o tym jak lustra w giskach to totalna pikseloza


a tutaj kanapa/sofa świeci się bardziej niż żarówka


I takie coś wyskakuje na każdym kroku. Zero realizmu, technicznie jest bardzo słabo co projektanci próbowali ukryć mega świeceniem się wszystkiego dookoła. I chyba niektórym to świecenie wystarcza. Rozmyte, kanciaste, płaskie, bez cieni, ale za to jest kolorowo i świeci się jak psu jajca, więc grafika 10/10.

Tu kilka zdjęć z otwartych terenów:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
« Ostatnia zmiana: Lutego 13, 2021, 14:55:38 pm wysłana przez Wulfen »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19335 dnia: Lutego 13, 2021, 15:41:40 pm »
Pseudo znawcy z DF już dawno zjedli swój ogon jeszcze za czasów TTT 2 X360 vs PS3. Później to już równia pochyła.

Co do Girsów 5 po pierwszych zachwytach obrazu na Sexie i wykonaniem postaci in game, niestety doszukałem się mnóstwa uproszczeń.
Niby tekstury ultra z pieca, ale co z tego jak jest masa z ps2. Chmury tańcują za sobą ala migoczące bitmapy, woda rozpacz. Chwalona przez fanoboja Soula z maniak gaming deformacja śniegu na tle rdr 2, horizon czy nowego asasyna wygląda słabo.
Gra wygląda lepiej od Koksa, ale tak może z 5%. Mało tego rozdziałka spada nawet bardziej.
Na plus wstawki w 60fps oraz ta dżungla z dodatku, która faktycznie daje radę.




Oglądając ten filmik na tel potwierdza po raz kolejny, że granie w 30fps bez dobrego upłynniacza to horror :lol:
Ostatnio znajomy kazał mi wyłączyć wszystkie upłynniacze w tv i przełączyć na tryb gry ponieważ dawno nie sprawdzałem jak większość graczy gra. W Wallhalie nie da się tak grać, smużenia, dropy, zrywy, blur. Makabra.
Włączcie sobie jak macie nawet minimalny jakiś upłynniacz. Szkoda zdrowia.
« Ostatnia zmiana: Lutego 13, 2021, 17:00:10 pm wysłana przez Kyokushinman »

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19336 dnia: Lutego 13, 2021, 17:29:38 pm »
Dla przykładu tak wygląda roślinność w gearskach na tych ładniejszych miejscówkach "10/10"




Bardzo słabe modele, słabe tekstury,  brak specular i SSS,  brak cieni. Jednym słowem tragedia.





Ale na otwartych przestrzeniach jest jeszcze gorzej.





wielu robiło wielką aferę jak w the order 1886 w lustrze nie odbijała się postać, ale nikt nic nie piszę o tym jak lustra w giskach to totalna pikseloza










Tu kilka zdjęć z otwartych terenów:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

To co druga część transów robi z pakerami #5 to się nawet nie śniło Boonowi i Tobiasowi.
A wyjście z twarzą zdobioną gładkim licem, po trybpagandzie jaką tu głosił, zostaje zapuszczenie zarostu, ubranie brudnego podkoszulka i grzebaniem w śmietniku, dla niepoznaki... Bo wyjść się z twarzą z tego nie da.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19337 dnia: Lutego 13, 2021, 18:22:18 pm »
Chyba trzeba porobić szoty aby ową twarz pakerki zachwały przy syntholowym bicu Abzz.
Uki wpierw musi Pro mi znów pożyczyć (4 raz nie kupie Pro) i zdegradować wielbione przez Was Last 2. Tak, tak tam też jest mnóstwo tekstur z ps2 oraz miejsca z okropną grafiką.
Tutaj jak wiadomo forum niebieską rasą stoi i nie ma kto bronić biednych zielonych ludków :lol:


Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19338 dnia: Lutego 13, 2021, 18:41:31 pm »
Patrz ile ziarna.


Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19339 dnia: Lutego 13, 2021, 18:54:55 pm »
Ptakom daj do karmnika im się przyda bardziej przy tych warunkach pogodowych. Ja nie lubie.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19340 dnia: Lutego 13, 2021, 21:27:25 pm »
Wulfen mógłby jeszcze nagrać urywek, jak podchodzi w girsach do tej ośnieżonej choinki i strzepuje śnieg.

Braveheart1989

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-04-2013
  • Wiadomości: 2 488
  • Reputacja: 14
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19341 dnia: Lutego 14, 2021, 14:56:53 pm »
Juras mistrz  :lol: :lol: piękne podsumowanie, Last2 wygląda kapitalnie, ale pedalstwo i koks babsko to wciskanie zachodniego gówna, jako coś normalnego

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19342 dnia: Lutego 15, 2021, 09:23:47 am »
Ja mam wrażenie że od pewnego czasu digital foundry za bardzo skupia się na kilku drobnych detalach, efektach, w jakiej rozdzielczości jest jakaś pierdoła a nie biorą pod uwagę całości grafiki i wiele rzeczy pomijają. W ich pseudo analizie gearsów 5 opisywali deformacje śniegu piasku, wolumetryczne oświetlenie a ani słowem nie powiedzieli że jakieś 30-40 % gry wygląda katastrofalnie, znacznie gorzej od najładniejszych gier na ps3!

Cóż, od początku nie rozumiałem zachwytów nad grafiką Gearsów 5. Gra potrafi być ładna, ale też, według mnie, cudów tam nie ma, jak sugerowało właśnie DF. Skupiali się na efektach, jakby były użyte w grach po raz pierwszy (np. drugi lobe speculara przy subsurface scattering, coś co było już w kilku ex'ach na PS4 lata temu, a i chyba w tytułach multiplatformowych). Tak pewne rzeczy Coalition zrobiło dobrze, pewne to zasługa stylu gry i tematyki. Niemniej Cały jeden rozdział to dramat, oba huby są średnio wykonane, a i mniejsze lokacje swoje problemy mają, tak jak te drzewa bez cieni (ale ok, GoW też ma taki poziom, krainę Mrocznych Elfów, gdzie brakuje wyraźnych cieni i obraz jest płaski).

Podobną ślepotę wykazali przy  "analizie" halo infinite. Przez dużą część filmiku gadają o tym jak wykonano oświetlenie indirect i podobno to miało być sprawcą słabego odbioru. Ale problemem nie było tylko i wyłącznie oświetlenie a wszystkie podstawowe składowe grafiki. Kiepskie i w małej ilości modele, słabe tekstury, mocno widoczny pop up, przeciętne shadery(rośliny nie miały speculara i sss) itd a ci nawijają że to niby wina metody oświetlenia indirect  :wall_bash:

 A ich zestawienie 10 najładniejszych gier 2020 roku gdzie  TLoU 2 i deamons souls zajmują 5 i 6 miejsce to już totalny odlot.

Nie bez powodu Richard z dumą trzyma na biurku pamiątkowe APU XOX i XSX od Phila ;). Sprzedali się, choć nie za kasę (nie bezpośrednio), bo MS nie płaci im wprost, ale dzięki tej umowie mają większą oglądalność i renomę - a to się przekłada m.in. na wynagrodzenie.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19343 dnia: Lutego 15, 2021, 15:06:16 pm »
Małe porównanie obu konsol z mojej strony od pierdółek, po ważniejsze kwestie.

Pudło:
Czyli to co widzimy na start. W tym przypadku Microsoft mnie pozytywnie zaskoczył, konsola jest spakowana świetnie, pudełko otwiera się do góry jak wcześniej pady i naszym oczom ukazuje się ładnie spasowana między gąbkami i zapakowana konsola. To są niby pierdoły, ale lubię rozpakowywać sprzęt i w przypadku xboxa to po prostu fajne i pozytywne uczucie. Z PlayStation takiego efektu wow nie było, no może WTF srogie na start było kiedy zobaczyłem rozmiary pudełka, bo jest ogromne i nie tego się spodziewałem. Reszta spakowana klasycznie bez szału, dopasowana "wytłaczankami na jajka".

Obudowy:
Tutaj był zwrot akcji. Xbox mi się nie podobał na wizualizacjach, jakaś kłoda po prostu i po moim ulubionym designie z xbox one x niewiele zostało. PS5 natomiast pokazywał coś futurystycznego i nowego, przez co spodziewałem się, że konsola lepiej będzie wyglądała w salonie, ale im bardziej poznawało się wymiary, to miałem wątpliwości. I wszystko się zmieniło jak obie konsole wylądowały w domu, już pomijam fakt, że obie nie są za wygodne do salonu, ich gabaryty wymuszają często innej szafki RTV, bądź cechą wspólną co obserwuje jest wylądowanie na podłodze :lol:. Jeszcze jedną wspólną rzeczą jest ich brzydkość w poziomie, wyglądają fatalnie. Finalnie Xbox sprawa fajniejsze wrażenie, bo konsola jest po prostu mniejsza, gdzie PS5 jest OGROMNE. Niestety, konsola PS5 jak już wyladuje w domu nie robi na mnie pozytywnego wrażenia, konsola jest po prostu duża, do szafki musiałem ją wkładać tyłem, bo od frontu nie dałoby rady. Piano black klasycznie jest głupim pomysłem. Ogólnie design byłby fajny, jakby kosnola była mniejsza. Stąd Xbox tak nie odrzuca, jest minimalistyczny wyglądem, przez co lepiej dopasowuje się do salonu. Sama jakość obu sprzętów i plastiku ciężko ocenić, Xbox wydaje się lepiej wykonany, mocny sprzęt znacznie mniejszej obudowie, ale sam plastik mocno się palcuje. PS5 jest również moim zdaniem słabo przemyślane pod względem portów. W przypadku Xboxa, porty usb z przodu są na dole niezależnie czy konsola w pionie czy w poziomie, z tyłu z kolei jak najniżej mogli. W PS5 ewidentnie nikt za bardzo o tym nie myślał, porty z frontu po środku, z tyłu idą również dosyć wysoko, przez co trudniej schować kable. To są pierdoły, po prostu porównując oba sprzęty, widać, że jeden przewidział dużo rzeczy, a u drugiego były one obojętne.

Pady:
A teraz coś, gdzie Microsoft u mnie hehe nie wygra z Sony, kontynuacja jeszcze przy dashu obu konsol. Xbox kontynuuje kontrolery z one i dostajemy praktycznie to samo z małymi dodatkami i zmianami. Lepszy krzyżak, przycisk share to rzeczy na plus, do tego cenię kompatybilność wsteczną z poprzednimi kontrolerami. Pad jednak jest strasznie głośny, co mi osobiście przeszkadza. Z krzyżakiem pojechali zbyt mocno, granie w gry, gdzie używamy go często to festiwal głośnego klikania. U Sony jest inaczej, wyszedł nowy pad, który już przy pierwszymm kontakcie mówi nam "kurde, nowa generacja". PS5 daje nam coś nowego po prostu i pierwszy efekt jest właśnie taki. Triggery na początku robią mocno, wibracje również, po jakimś czasie klasycznie człowiek się oswaja, do tego są gry, które wykorzystują pada gorzej, inne lepiej, czas pokaze jak to zostanie wykorzystane. Osobiście z dualsense mam inny problem, pad nie jest dla mnie zbyt wygodny i wolałem DS4, który był moim zdaniem dobrym padem. Akumulator jest w dualsense wyraźnie lepszy niż w DS4, co na duży plus. Z minusów, to brak możliwości grania na DS4 w grach na PS5, spokojnie nie byłoby to żadną przeszkodą, ale zablokowali taką opcję.

Dashboard:
Kolejna rzecz zaraz po padzie to Dash, nigdy nie byłem miłośnikiem dasha xboxa, menu to jest niewygodne i po prostu brzydkie, do tego z reklamami. A co najważniejsze, oferuje dokładnie to samo co one x i tutaj mam największy minus nowej konsoli Microsoftu, nie czuję przesiadki na coś nowego, bo na dobrą sprawę, niewiele tu nowego. Jak ktoś ominął One, to ma pewnie inaczej, ja poczułem się jakbym wymieniał telefon na inny. Wszystkie takie samo, z drobnymi dodatkami i bardzo fajną rzeczą jaką jest Quick Resume, to genialna funkcja nowej konsoli, odpalanie gier z kilka sekund w momencie kiedy grę zostawiliśmy to gamechanger. A kiedy możemy wyłączyć konsolę z prądu, odpalić za tydzień grę w tym samym momencie to jedno wielkie WOW. Nie działa to perfekcyjnie, ale z pewnościa dopracują by było lepiej. PS5 za to oferuje nowe menu, czy lepsze od poprzedniego? Jest bardziej nowoczesne, nastawione raczej na minimalizm, ale znowu coś świeżego innego, przez co odpalanie konsoli jest po prostu fajniejsze, ale widać, że to ciągle wczesna wersja i pewnie wiele rzeczy dojdzie w trakcie jak katalogi z grami. Pod względem funkcjonalnosci Xbox oferuje znacznie więcej rzeczy, tylko, że zazwyczaj mocno ukryte i mało kto wie jak to odnaleźć, a też nie każdego to interesuje. Do zwykłego grania menu od PS5 jest po prostu czytelniejsze i ciekawsze. Odpowiedzi na Quick Resume nie ma, ale jest inna opcja kontynuacji checkpointa w kilku grach i to słowo klucz, w "kilku", ciężko powiedzieć ile gier z tego będzie korzystać.

Gry:
Obie konsole nie zaskoczyły mnie grami, liczyłem na Halo i Kena i nie dostałem niczego, wiec ogrywam zaległości. Ale tutaj krótko, Xbox nie miał nic, to najgorszy zestaw gier jaki kiedykolwiek chyba wyszedł na premierę konsoli.

Podsumowując, generacja dla mnie specyficzna, xbox pod wieloma względami wydaje się lepszym wyborem, bardzo dobra konsola, zgrabna, kompatybilność gier i kontrolerów, świetny gamepass, na dobrą sprawę można kupić konsolę za 2250, gamepass na 3 lata za 400 zł i mieć spokój w cenie 2650 na 3 lata. Ale to PS5 daje namiastkę czegoś nowego i przede wszystkim ma gry. Sony pomimo wydania dwóch bardzo dużych gier w 2020 jak TLOU2 i GOT, dało radę i na premierę. Microsoft ekip ma sporo aktualnie, ale efekty to może dopiero od 2022 no i kupowanie to jedno, trzeba wiedzieć jak tymi ekipami kierować i wpoić komuś do głowy, że warto zrobić animację, gdzie w ND to zwykły dzień pracy, a inne firmy się zastanawiają, czy jest sens  :angel:

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19344 dnia: Lutego 15, 2021, 15:27:03 pm »
(ale ok, GoW też ma taki poziom, krainę Mrocznych Elfów, gdzie brakuje wyraźnych cieni i obraz jest płaski).

I w takich miejscach GOW wyglądał dość kupiastio:


(ale i tak klasę wyżej niż GeOW)

Pamiętam, że to samo było w U2 albo 3 na PS3przy krawędziach plansz.


Nie podobał mi się też model Freya, głównie chyba z powodu faktury skóry:

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Nie wiem, czy z powodu jej bogatego wystrojenia musieli ująć z reszty, ale wyraźnie odbiega od chyba każdej innej postaci fabularnej.


I te męskie zarosty, może i przekombinowane/nienaturalne to falowanie, ale: (może być spoiler fabularny):
https://i.imgur.com/2Yemkzl.gifv

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19345 dnia: Lutego 15, 2021, 16:40:49 pm »
Te postacie mają jak dla mnie o jedną mip-mapę za nisko (czyli rozdzielczość texy). W cut-scenach jest wyższa. Stąd trochę paćka te pory na skórze. Mogli jedną texę podnieść (może wystarczył by diffuse, może maska speculara/texa speculara - to daje dobre efekty i nieźle oszukuje detal niczym z normalki). Druga sprawa, Freya ma częściowo wyłączony/skręcony subsurface scattering na twarzy. Nie wiem, czy to celowe, ale np. nad ustami ma jakby brak, co pewnie spowodowane jest przez maskę. Skuszę się na wysnucie teorii - ktoś użył maksi z innej postaci, najprawdopodobniej męskiej, która miała maskę w okolicach wąsów i brody.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19346 dnia: Lutego 17, 2021, 18:35:19 pm »


Ależ poszaleli :lol:
Wyrzucili 5 gier, podnieśli płynność zapominając o rozdziełce.
Już myślałem, że FC4 4k60, ta jasne.

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19347 dnia: Lutego 17, 2021, 20:11:56 pm »
Brawo... Pamiętam jak kupiłem XOX miałem chęć przejść ponownie FC4, ale niestety nie dostała latki dla X wiec olałem temat. Teraz znowu tej okazji nie będzie. Może przynajmniej 4K/30 dojdzie z czasem...

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19348 dnia: Lutego 17, 2021, 21:03:08 pm »
FC4 bardzo fajna gra, lepsza niż FC5.
Jakby było 4k60fps to ukończył bym sobie jeszcze raz.
Wrzucili 900p60fps i zadowoleni hehe.

Jak już mają się chwalić tym to wystarczy odblokować fps w konkretnych tytułach, które tego potrzebują jak RDR 2, Forza Horizon 3 a nie w crapiskach typu ufc4 czy wd2.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19349 dnia: Lutego 17, 2021, 21:28:19 pm »
No ale o to się w tym rozchodzi, nikt niczego nie musi odblokowywać, to działa bez ingerencji w kod gry. Jak widzisz, ubi ma już wywalone w fc4, to xbox ci daje 60fps przy locku na 30 i deweloper nic robić nie musiał. 4k też ma być, ale najwidoczniej potrzebują czasu.

Mogli poczekać i uzbierać tych gier więcej, fajna rzecz, no ale 5 gier na start, to raczej ciekawostka niż coś przydatnego dla graczy. Mają co jakiś czas dodawać kolejne tytuły, zobaczymy z czasem ile tego dojdzie.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19350 dnia: Lutego 17, 2021, 23:22:17 pm »
Pewnie dopiero na kolejnej generacji ten pomysł się rozkręci, albo jeśli jakaś wersja pro wyjdzie. Dobrze jednak, że inwestują w takie rzeczy. Na razie jednak to faktycznie tylko ciekawostka.

Braveheart1989

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-04-2013
  • Wiadomości: 2 488
  • Reputacja: 14
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19351 dnia: Lutego 18, 2021, 12:16:55 pm »
Niech producenci zaczną w konću produkować gry nexgen, a nie pie**olić sie ze starymi

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19352 dnia: Lutego 23, 2021, 20:44:50 pm »






Rozdziałka w trybie grafiki dla konsol obecnej generacji w Ghost Recon Breakpoint.


Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19353 dnia: Lutego 23, 2021, 20:48:28 pm »
Diablo 3
Miałem pobierać na Sexa a tutaj zonk.
Koks 4k a Sex 1080p :lol:

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19354 dnia: Lutego 23, 2021, 22:28:49 pm »
Te 12 ftopów to Spencer z brodatym tak głośno krzyczeli, że będzie 4k a nawet 8k do 120 fpsów, a teraz się okazuje że się dławi przy poprzedniej generacji w dynamicznej? Zastanawia mnie czy bardziej ta rozdziałka jest dynamiczna czy wydymani ci co to kupili. :angel:

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19355 dnia: Lutego 23, 2021, 22:57:15 pm »
Nigdzie nie ma 10/10. W najlepszych miejscówkach jest co najwyżej zbliżony poziom do call of duty i to tych starszych  a na otwartych terenach może jakieś 3/10 - 4/10

 Stary Bloodborne  wygląda 100 razy lepiej niż gearsy 5 na XOX.

Dla przykładu tak wygląda roślinność w gearskach na tych ładniejszych miejscówkach "10/10"


Bardzo słabe modele, słabe tekstury,  brak specular i SSS,  brak cieni. Jednym słowem tragedia.

Ale na otwartych przestrzeniach jest jeszcze gorzej.

I takie coś wyskakuje na każdym kroku. Zero realizmu, technicznie jest bardzo słabo co projektanci próbowali ukryć mega świeceniem się wszystkiego dookoła. I chyba niektórym to świecenie wystarcza. Rozmyte, kanciaste, płaskie, bez cieni, ale za to jest kolorowo i świeci się jak psu jajca, więc grafika 10/10.


Aha :) Ja rozumiem założenie tego typu tematów. Czasami można coś podać z przymrużeniem oka, pobawić się konwencją, ale jeżeli to napisałeś poważnie - a sądzę, że tak jest - to dawno takich niedorzeczności tu nie było.  :puppy-eyes:

Miałem zainstalować Krwiste i zrobić ci zrzut tej cudnej roślinności, ale stwierdziłem, że szkoda mojego czasu, bo ty i tak będziesz brnął w te banialuki. To raz. Dwa - zapamiętałem Bloodborne jako kapitalną grę. Tytuł który miał swoje wady i zalety, ale na pewno jakość grafiki do tej drugiej nie należała (ok, klimatyczne to było, ale technicznie leżało, jak Pudzianowski podczas odklepywania poddania w walce z Różalem).
Mam platynę, zaliczyłem DLC, spędziłem przy niej dziesiątki godzin, Gearsy też ukończyłem i nie, nie przejdzie Wulfen  :lol:

Niemniej postanowiłem wykorzystać twoje zdjęcia, które tu wrzucałeś 4 lata temu, podczas potyczek z Jurasem.  :roll:



Dla ciebie tak prezentująca się pozycja w 1080p i ledwo zipiących 30 klatkach gorzej wygląda (i to STO razy) od:



Hulającym w dynamicznym 4k i 60 k/s....  :>

Gearsy i słabe tekstury i kiepska roślinność:



STO RAZY lepiej wyglądające tekstury w produkcji From:




Bardzo słabe modele, słabe tekstury i ogólna bieda w 4k i 60 k/s.




STO RAZY lepiej wyglądająca postać w fHD i 30 FPS.



3-4/10 za grafikę na otwartych arenach:




Dobry żołnierz jesteś.  :)

STO RAZY.












« Ostatnia zmiana: Lutego 23, 2021, 23:14:49 pm wysłana przez Sylvan Wielki »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19356 dnia: Lutego 24, 2021, 06:10:53 am »
Tutaj nieźle Wulfa poniosło, ponieważ BB nie licząc bardzo dobrej geometrii i designie lokacji nie ma zbytnio więcej czym się pochwalić.

Nie rozumie też narzekania na wykonanie czerwonej pustyni gdzie mamy świetne tekstury podłoża, dobre oświetlenie z kapitalną burzą piaskową.
Nie jest to pierwsza osoba, bo na forum dla osłów też na ową lokacje narzekają, że grafika z ps2. Jednak jak się gra na ostrości 0 na 100 to tak jest i większość bardzo dobrych wizualnie gier będzie wyglądać jak paćka na tle takiego Tekkena 5 w trybie 480p.
Poza tym co oni tam chcieli na pustynie więcej? Przecież samo słowo podpowiada, że to pusty rozległy teren.

Girsy 5 na takiego Koksa to zdecydowanie ładniejsza wizualnie gra i tutaj nie ma się o co spierać.

Grafa:

Gears 5: 9+ Koks
BB: 7+ Ps4
Nioh: 8 Pro
 :P
« Ostatnia zmiana: Lutego 24, 2021, 06:13:29 am wysłana przez Kyokushinman »

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19357 dnia: Lutego 24, 2021, 07:48:48 am »
3 akt jest paskudny, tam wiele rzeczy nie wyszło. Ale ogólnie Gearsy to bardzo ładna gra, drugi akt i labolatorium robią robotę, czy sam dodatek.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19358 dnia: Lutego 24, 2021, 08:10:44 am »
Dodatek to jeszcze wyższy poziom wizualny.
Powiedzmy wersja Koks graficznie 10- gdzie na Sexie jest jeszcze troche lepiej.
Początek dlc w dżungli zrobi wrażenie nawet na mega fanach niebieskiej maszynki. Także zielone krasnale mają exa co może konkurować z exami potężnej niebieskiej wsólnoty.

Mało tego w grach wyścigowych Sony wizualnie nie ma nawet z czym wyskoczyć.
GTS? Ta pseudo gra? No way Forza Motorsport 7 wygląda lepiej.
Driveclub? Jak wyżej gdzie odpowiedzią od ms jest Forza Horizon 3 i 4.
Oczywiście wersje z Koksa bo Xbox One to nawet jako konsola poprzedniej generacji ciężko nazwać, Ps4 amator jeszcze jakoś ujdzie.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19359 dnia: Lutego 24, 2021, 18:04:36 pm »
Gearsy 5 imo najlepiej wyglądają w tym hangarze rakietowym. Ogólnie gra wygląda świetnie i ma sporo mocnych stron, część elementów jednak jakby faktycznie przenieśli z X360, dlatego łatwo znaleźć miejsca, w których gra wygląda paskudnie.