Autor Wątek: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)  (Przeczytany 2113361 razy)

0 użytkowników i 31 Gości przegląda ten wątek.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 654
  • Reputacja: 253
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14840 dnia: Października 24, 2016, 00:15:25 am »
Bloodborne to jedna z moich ulubionych gier bieżącej generacji, zatem z tytułu szacunku do tej wspaniałej przygody nie będę tu wrzucał zdjęć, w których wygląda nieodpowiednio. Chapeau bas dlań.
Dla drobnych złośliwości już niekoniecznie.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14841 dnia: Października 24, 2016, 18:40:19 pm »


Ci to potrafią kłamać  :lol:

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14842 dnia: Października 24, 2016, 19:31:33 pm »

To nie mnie podniosło tylko kumpli blacharzyw takim razie. Ja na PC nie gram, więc nie wiem co tam teraz jest na topie graficznym. Pewnie jakieś tech-demo od nVidi, które nigdy nie będzie miało przełożenia na rzeczywistość jak to zwykle bywa w świecie maszyn do pisania.
Według blacharni na topie graficznym jest teraz tomb raider.

Cytat: blacharnia
A ty sobie kup w końcu porządny komputer i wtedy zdziwisz sie jak może wyglądać Tomb Raider w 4K buahahaha
Szczegółowośc i poziom najdrobniejszych detali, robiący miazge z U4



Szcegółowość i ostrość grafiki nieosiagalna nigdzie oprócz PC.
Pokażcie mi na PS4 takie szczegółowe oddanie zacięć, brudu na skórze Lary...Oto jak 4K miażdży to pseudo 1080p z PS4
I gdzie te tekstury na które nie można podobno patrzeć według co niektórych platfusów...


Cytuj
Juz pokazywałem te twoje rewelacje na 55calach buahahah Order-ziarno, Driveclub-brak antialiasingu aż kratki na krawędziach waliły po oczach. Infamous - weź mnie nie dobijaj tym pustym miastem. Until Dawn - to tam się gra czy ogląda? :DDD
Teraz pokaz mi taką ostrość i szcegółowośc grafiki na duzym tv jak w tomb raiderze w 4K

Cytuj
Bloodbornem hehehe...dobre sobie :DDD
Ale Bloodbornea to juz możesz odłozyć na półeczke, zaraz wychodzi Dark Souls 3 na tym samym silniku. To taki Bloodborne tylko inne levele i inny głowny bohater. A wiesz... pecetowa wersja znowu zniszczy w 4K ta paćke na PS4.

Hehe... ależ to są debile. Tomb Rider wygląda biednie przy U4. Geometria, animacja, efekty cząstkowe, tekstury, modele postaci i oświetlenie to kilka klas niżej niż U4. Dzięki, że mi przypomniałeś jak głupi są blacharze. To mistrzowie wmawiania sobie czegoś co nie istnieje.

Braveheart1989

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-04-2013
  • Wiadomości: 2 488
  • Reputacja: 14
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14843 dnia: Października 24, 2016, 21:49:09 pm »
Jakoś muszą sobie tłumaczyć ze wpakowana kasa w ten szajs, nie jest zmarnowana
« Ostatnia zmiana: Października 24, 2016, 22:11:23 pm wysłana przez Braveheart1989 »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14844 dnia: Października 24, 2016, 22:02:14 pm »


Ci to potrafią kłamać  :lol:

Śmiesznie jest pisać o sprzęcie, który jeszcze nie istnieje w czasie teraźniejszym. Ciekawe będzie jeśli te "prawdziwe" 4K okaże się jednak nie być takie prawdziwe ;). Z drugiej strony, co to znaczy "prawdziwe"? Już lepiej natywne, ale i to byłoby kłamstwem, bo obecnie nie ma czegoś takiego jak natywne 4K (nie wszystkie passy w renderingu są generowane w tej rozdzielczości). Co oczywiście nie przeszkadza pececiarzom i prasie pisać o natywnym 4K.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14845 dnia: Października 24, 2016, 22:48:35 pm »
Zielarz mógłbyś się lepiej na ten temat wypowiedzieć:

Cytuj
Interestingly, when looking at the architectural improvements that PS4 Pro offers, Cerny pointed out that the way the system handles computing enables it to provide more than the base 4.2 teraflops that have been advertised. "It's possible to perform two 16-bit operations at the same time, instead of one 32-bit operation. In other words, with full floats, PS4 Pro has 4.2 teraflops of computational power. With half floats, it now has double that -- which is to say, 8.4 teraflops of computational power. As I'm sure you understand, this has the potential to radically increase the performance of games," he commented.

Wprowadzenie FP16 faktycznie przełoży się w jakiś zauważalny sposób na wydajność w grach czy po prostu będą się mogli chwalić ośmioma tflopsami (Nvidia tak podaje wydajność Tegry)?

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14846 dnia: Października 24, 2016, 22:50:59 pm »


Ci to potrafią kłamać  :lol:

Śmiesznie jest pisać o sprzęcie, który jeszcze nie istnieje w czasie teraźniejszym. Ciekawe będzie jeśli te "prawdziwe" 4K okaże się jednak nie być takie prawdziwe ;). Z drugiej strony, co to znaczy "prawdziwe"? Już lepiej natywne, ale i to byłoby kłamstwem, bo obecnie nie ma czegoś takiego jak natywne 4K (nie wszystkie passy w renderingu są generowane w tej rozdzielczości). Co oczywiście nie przeszkadza pececiarzom i prasie pisać o natywnym 4K.

No ale umownie chodzi o rozdzielczość geometrii. Gdybyśmy oczekiwali natywnej rozdzielczości efektów, to pewnie nawet dzisiaj nie moglibyśmy powiedzieć, że gramy w natywnym 1080p.
Przy jakości gier z XO, natywne 4k to chyba nie problem, więc imo wiele tam nie nakłamali :P Schody mogą się zacząć, gdy przestaną się ograniczać i będą chcieli wyciągnąć max z tych 6tflopsów.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14847 dnia: Października 24, 2016, 23:07:33 pm »
Swoją drogą to dość zabawne że firma, której stanowisko jeszcze niedawno wyglądało tak:



próbuje przekonywać, że oferujące znacznie lepsze rezultaty 4K w PS4 Pro jednak nie jest prawdziwe  :lol:

Mrocz

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14848 dnia: Października 25, 2016, 09:13:13 am »
No właśnie też przypominam sobie te gadki o skalowaniu do 1080p na Xboxie One, i że niby wygląda tak samo dobrze jak 1080p? :D

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14849 dnia: Października 25, 2016, 09:36:03 am »
Skalowanie w górę = zawsze jakaś tam paćka na obrazie (z 1080p do 4k będzie duża)
Skalowanie w dół = przeciwieństwo







A gdzie 60fps? :lol:

M$ z tymi 6 tera sobie natywnie w 4k nie zawojuje, no chyba że z taką samą grafa jak na X1 chce to uczynić ;)





Kurde chciałbym aby te łosie z Wieśka 3 chociaż odblokowali płynność na PS4Pro to wówczas coś by tam sama konsola zrobiła. No, ale nie, nie chce im się nawet tego :lol:
« Ostatnia zmiana: Października 25, 2016, 09:48:20 am wysłana przez Kyokushinman »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14850 dnia: Października 25, 2016, 10:22:17 am »
Wprowadzenie FP16 faktycznie przełoży się w jakiś zauważalny sposób na wydajność w grach czy po prostu będą się mogli chwalić ośmioma tflopsami (Nvidia tak podaje wydajność Tegry)?

Nie jestem programistą, pogadam z naszymi specami od techa. Jak przeczytałem wypowiedź Cernego o tych 8,4 TF to się skrzywiłem, bo śmierdzi mi to marketingowym zagraniem. Możliwe jednak, że faktycznie będzie to dość pomocna funkcja, choć pewnie bardziej dla 1st party. Pro na chwilę obecną raczej nie będzie dostawało gier, które wykorzystują jej potencjał. Może za jakiś czas, ale na razie to będzie mały procent, więc zagłębianie się w takie optymalizacje tym bardziej pozostaje dla wybranych.

No ale umownie chodzi o rozdzielczość geometrii.

Natywna rozdzielczość to natywna i już. Wielu ludzi używając tego terminu myśli, że dostają wszystko właśnie w tym. Jak później gdzieś pojawiają się analizy techniczne, to nagle są oburzeni, że coś nie jest w takiej rozdziałce. Jeśli chodzi o samą geometrię to o ile mnie pamięć nie myli Pro może to pociągnąć. Ktoś wypowiadał się na ten temat i twierdził, że szukają innych metod na 4k. Jedną z nich jest właśnie geo w 4k, a reszta przeskalowana. Ważne jest jednak, aby specular również był w 4k i z tym jest już chyba gorzej. Poszukam gdzieś tego.

Gdybyśmy oczekiwali natywnej rozdzielczości efektów, to pewnie nawet dzisiaj nie moglibyśmy powiedzieć, że gramy w natywnym 1080p.

Bo tak w sumie jest :P. A żeby było jeszcze zabawniej, na PC Master Disaster to samo ;). Mnie po prostu śmieszy nadużywania słowa "natywne" ostatnio.

Tym bardziej, że wzrost rozdzielczości powyżej 1080p zaczyna sporo wybaczać i skalowanie staje się mniej zauważalne (za to bardziej optymalne).

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14851 dnia: Października 25, 2016, 10:36:59 am »
Z tymi 16 bitowymi instrukcjami dla CPU to bajer raczej właśnie dla mistrzów kodu z obozu Sony. Większość devów raczej nie będzie się bawić w takie optymalizacje i zostaną przy 32 bit. To dodatkowa robota, której nie wykorzystają nigdzie więcej. Chyba że jeszcze w Skorpionach, to wtedy może i się opłaci.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14852 dnia: Października 25, 2016, 10:47:41 am »
Acha, wychodzi na to, że samo Sony rekomenduje rendering geometrii w 4k...

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14854 dnia: Października 25, 2016, 11:12:25 am »
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-inside-playstation-4-pro-how-sony-made-a-4k-games-machine

Trochę więcej na ten temat.

Że co? Zegar i reszta ma być przekręcone do podstawowych wartości co ma PS4.
No kur** żeby czasami nie było tak, że gry będą działać i wyglądać gorzej niż na zwykłej :wtf:


A ja chciałem płynniejszą animacje :(
Je**ne $ony i ich zjebane pseudo 4k z przereklamowanym HDR :mad:

« Ostatnia zmiana: Października 25, 2016, 11:20:02 am wysłana przez Kyokushinman »

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14855 dnia: Października 25, 2016, 11:20:26 am »
Przypominam, że pozbywasz się PS4, więc o co beczysz?

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14856 dnia: Października 25, 2016, 11:20:58 am »
Z tymi 16 bitowymi instrukcjami dla CPU to bajer raczej właśnie dla mistrzów kodu z obozu Sony. Większość devów raczej nie będzie się bawić w takie optymalizacje i zostaną przy 32 bit. To dodatkowa robota, której nie wykorzystają nigdzie więcej. Chyba że jeszcze w Skorpionach, to wtedy może i się opłaci.

Nvidia Pascal i AMD Polaris też obsługują FP16.

----------------------------------------







Days Gone w 4K wygląda zajebiście i raczej nie jestem w stanie zauważyć skalowania geometrii.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14857 dnia: Października 25, 2016, 11:27:21 am »
Przypominam, że pozbywasz się PS4, więc o co beczysz?
Już się praktycznie pozbyłem w dobrej cenie.
Jutro właśnie gość bierze.

Jednak coraz mniejszy sens widzę w zakupie Pro na które bardzo liczyłem.

$ony wychujało mnie już dwa razy.
1. Płynność W829
2. PS4

Wychodzi na to, że zrobią to po raz trzeci :(


Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14858 dnia: Października 25, 2016, 11:32:49 am »
Poprzez Bravię dali Ci narzędzie do walki, więc wybacz im.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14859 dnia: Października 25, 2016, 11:35:06 am »
 :lol:

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14860 dnia: Października 25, 2016, 12:08:24 pm »
 :lol:
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14861 dnia: Października 25, 2016, 12:11:16 pm »
Poprzez Bravię dali Ci narzędzie do walki, więc wybacz im.
To zbyt mało na wybaczenie bo więcej potrafią spierdolić ostatnio niż dać.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14862 dnia: Października 25, 2016, 12:31:04 pm »
Days Gone w 4K wygląda zajebiście i raczej nie jestem w stanie zauważyć skalowania geometrii.

Bo geometria chyba nie jest skalowana. Jak już pisałem wyżej, w proponowanych przez Sony rozwiązaniach dla 4k jest rendering geometrii w pełnej rozdzielczości. Nie wiem na 100% czy to alternatywa dla checkerboard, wydaje mi się, że jest to rozwiązania łączone - geo w full, reszta skalowana. Mimo wszystko pewnie będzie zależało od deva i implementacji.

Z drugiej strony skalowanie najlepiej działa na statycznych ujęciach i wtedy ciężko jest dostrzec różnice, więc po screenach ciężko oceniać.

EDIT:

Dobra w wywiadzie z Cernym jest podane, że są to dwa różne podejścia, czyli Days Gone to jednak przeskalowane 4k. W statycznych ujęciach efekty są więc niemal równe pełnemu 4k. Podczas ruchu już mniej, ale w teorii nie stanowi to wielkiego problemu. Tym bardziej, że to dopiero początek rozkminiania problemu 4k. Wydaje mi się, że w nowym GoW będzie coś nowszego (tzn. nie będzie to checkerboard, który jest stosowany obecnie).
« Ostatnia zmiana: Października 25, 2016, 12:45:11 pm wysłana przez Zielarz »

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14863 dnia: Października 25, 2016, 13:17:48 pm »
To całe 4k to mega bezsens i marnotrawienie mocy obliczeniowej. 2x mocniejszy GPU jest wykorzystywany jedynie do generowania wyższej rozdzielczości i skalowania jej do 4k... No bezsens kompletny, po co oni w to idą?

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14864 dnia: Października 25, 2016, 13:21:27 pm »
Bo marketing i master race nie wie co dobre. Poza tym musza miec jakis myk zeby nowe TV sprzedac. :P

'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14865 dnia: Października 25, 2016, 13:27:42 pm »
Jakby do TV4K dodawali gratis konsolę Pro, to bym się zastanowił. Całe UHD jest imo bardziej promowane przez HDR, niż przez tą durną rozdzielczość rodem z monitora 19 cali blacharza taboreciarza.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14866 dnia: Października 25, 2016, 13:30:22 pm »
To całe 4k to mega bezsens i marnotrawienie mocy obliczeniowej. 2x mocniejszy GPU jest wykorzystywany jedynie do generowania wyższej rozdzielczości i skalowania jej do 4k... No bezsens kompletny, po co oni w to idą?

Bo:
- tv 4 k trzeba sprzedać
- gracze zwykłej jakby zobaczyli dużo lepszą grafe na Pro w 1080p60fps to zrobiliby bunt
- roczny pstryczek w nos M$
itp.


andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14867 dnia: Października 25, 2016, 14:21:14 pm »
To całe 4k to mega bezsens i marnotrawienie mocy obliczeniowej. 2x mocniejszy GPU jest wykorzystywany jedynie do generowania wyższej rozdzielczości i skalowania jej do 4k... No bezsens kompletny, po co oni w to idą?

Bo:
- tv 4 k trzeba sprzedać
- gracze zwykłej jakby zobaczyli dużo lepszą grafe na Pro w 1080p60fps to zrobiliby bunt
- roczny pstryczek w nos M$
itp.

I właśnie to chyba jest główny powód, dlaczego Pro jest takie, a nie inne. Ja w sumie wierzyłem i miałem nadzieję właśnie na taki scenariusz z tą dużo lepszą grafą, tymczasem zapowiada się, że jednak to 4k to będzie praktycznie to samo co 1080p na zwykłej PS4.

Rozczarowuje też fakt, że starsze gry nie będą miał żadnych korzyści z faktu działania na PS4 Pro, a liczyłem chociaż na te kilka fps więcej, jak w przypadku One S. Dobrze, że chociaż nowe gry dostaną tryb Pro do 1080p i pewnie taki NiOh dostanie opcję 1080p60 z dopakowaną grafą, którego nie będzie na zwykłej PS4.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14868 dnia: Października 25, 2016, 14:44:24 pm »
To całe 4k to mega bezsens i marnotrawienie mocy obliczeniowej. 2x mocniejszy GPU jest wykorzystywany jedynie do generowania wyższej rozdzielczości i skalowania jej do 4k... No bezsens kompletny, po co oni w to idą?

Może po to że wg opinii ludzi którzy już grali efekt jest świetny? Oczywiście ty będziesz jęczeć, bo jak mniemam telewizora 4K nie było w planach.

Z matematyką też coś słabo.
« Ostatnia zmiana: Października 25, 2016, 15:34:21 pm wysłana przez Iras »

Mrocz

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14869 dnia: Października 25, 2016, 15:02:57 pm »
To całe 4k to mega bezsens i marnotrawienie mocy obliczeniowej. 2x mocniejszy GPU jest wykorzystywany jedynie do generowania wyższej rozdzielczości i skalowania jej do 4k... No bezsens kompletny, po co oni w to idą?

Może po to że wg opinii ludzi którzy już grali efekt jest świetny? Oczywiście ty będziesz jęczeć, bo jak mniemam telewizora 4K nie było w planach.

Z matematyką też coś słabo.

Cytat popraw ;)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14870 dnia: Października 25, 2016, 15:53:10 pm »
I właśnie to chyba jest główny powód, dlaczego Pro jest takie, a nie inne.

A czy nie zapominacie, że Pro to przede wszystkim upgrade GPU? Jak CPU było wąskim gardłem tak samo będzie i teraz. To jest jeden z bardziej realnych powodów.

Ja w sumie wierzyłem i miałem nadzieję właśnie na taki scenariusz z tą dużo lepszą grafą, tymczasem zapowiada się, że jednak to 4k to będzie praktycznie to samo co 1080p na zwykłej PS4.

Z czasem różnice mogą być większe. Dużo zostaje po stronie dev'ów, bo jak już było mówione nie raz, Sony myśli o 4k, które nie obciąży za bardzo GPU. Po to są customowe rozwiązania, aby cała dodatkowa moc nie szła na rozdziałkę. Na razie w projektach, które są w zaawansowanym stanie ciężko jest implementować coś specjalnie pod Pro (można, ale przy podejściu wielu firm nie opłaca się to). Za jakiś czas jednak mogą pojawiać się gry z dodatkowymi featurami.

Rozczarowuje też fakt, że starsze gry nie będą miał żadnych korzyści z faktu działania na PS4 Pro, a liczyłem chociaż na te kilka fps więcej, jak w przypadku One S.

Starsze gry mogą zyskać dzięki Pro, ale to zależy od ich twórców. Jeśli zechcą to stworzą patche pod Pro. Sony wykonało bardzo mądry ruch. Może to się komuś nie podobać, ale w ten sposób wszystkie gry, które do tej pory się ukazały działać będą od razu na Pro (inaczej każdą grę trzeba by testować na nowo i sprawdzać jak się zachowuje - raczej wielu dev'ów nie poszłoby na to). A przyszłe tytuły mogą dostać kopa (i pewnie tak będzie) bo i tak będą tworzone z myślą o Pro. Najbardziej leniwi mogą po prostu odpalać je w trybie Pro i dzięki temu będzie wyższy framerate.


Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14871 dnia: Października 25, 2016, 16:14:17 pm »
Cytuj
Już lepiej natywne, ale i to byłoby kłamstwem, bo obecnie nie ma czegoś takiego jak natywne 4K (nie wszystkie passy w renderingu są generowane w tej rozdzielczości). Co oczywiście nie przeszkadza pececiarzom i prasie pisać o natywnym 4K.
Tak jak nikomu nie przeszkadza pisać o natywnym 1080p na ps4, a przecież pewnie żadna gra na ps4 nie ma wszystkich efektów renderowanych w 1080p. Przykładowo dof w killzone:sf renderowny jest w 1/4 rozdzielczości. Przyjęło się mówić, że gra chodzi w rozdzielczości x jeśli najważniejsze składowe renderingu typu albedo, normal, light, specular są w rozdzielczości x. Jak efekty postprocesowe chodzą w mniejszych rozdzielczościach, to wtedy mówi się o jakości efektów.

Ps4 pro nie ma szans na renderowanie natywne w 4k tego co najważniejsze. Chyba że ta sztuczka o której mówi Cerny ma naprawdę jakieś ogromne znaczenie.
 Z drugiej strony sam chckerboard 4k i tak wygląda już bardzo dobrze co widać na przykładzie horizon zero dawn i days gone i nie ma co narzekać.

Cytuj
Ja w sumie wierzyłem i miałem nadzieję właśnie na taki scenariusz z tą dużo lepszą grafą, tymczasem zapowiada się, że jednak to 4k to będzie praktycznie to samo co 1080p na zwykłej PS4.
Ja mam jeszcze nadzieje że w przyszłości będą opcje graficzne jak w tomb raiderze. checkerboard 4k+grafa z ps4 albo lepsza grafa i 1080p albo grafa z ps4 i 1080p+(niestabilne?)60klatek. Pytanie czy wszystkim producentom będzie się chciało  :/
« Ostatnia zmiana: Października 25, 2016, 16:26:07 pm wysłana przez Wulfen »

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14872 dnia: Października 25, 2016, 16:40:51 pm »
I właśnie to chyba jest główny powód, dlaczego Pro jest takie, a nie inne.

A czy nie zapominacie, że Pro to przede wszystkim upgrade GPU? Jak CPU było wąskim gardłem tak samo będzie i teraz. To jest jeden z bardziej realnych powodów.

Ja w sumie wierzyłem i miałem nadzieję właśnie na taki scenariusz z tą dużo lepszą grafą, tymczasem zapowiada się, że jednak to 4k to będzie praktycznie to samo co 1080p na zwykłej PS4.

Z czasem różnice mogą być większe. Dużo zostaje po stronie dev'ów, bo jak już było mówione nie raz, Sony myśli o 4k, które nie obciąży za bardzo GPU. Po to są customowe rozwiązania, aby cała dodatkowa moc nie szła na rozdziałkę. Na razie w projektach, które są w zaawansowanym stanie ciężko jest implementować coś specjalnie pod Pro (można, ale przy podejściu wielu firm nie opłaca się to). Za jakiś czas jednak mogą pojawiać się gry z dodatkowymi featurami.

Rozczarowuje też fakt, że starsze gry nie będą miał żadnych korzyści z faktu działania na PS4 Pro, a liczyłem chociaż na te kilka fps więcej, jak w przypadku One S.

Starsze gry mogą zyskać dzięki Pro, ale to zależy od ich twórców. Jeśli zechcą to stworzą patche pod Pro. Sony wykonało bardzo mądry ruch. Może to się komuś nie podobać, ale w ten sposób wszystkie gry, które do tej pory się ukazały działać będą od razu na Pro (inaczej każdą grę trzeba by testować na nowo i sprawdzać jak się zachowuje - raczej wielu dev'ów nie poszłoby na to). A przyszłe tytuły mogą dostać kopa (i pewnie tak będzie) bo i tak będą tworzone z myślą o Pro. Najbardziej leniwi mogą po prostu odpalać je w trybie Pro i dzięki temu będzie wyższy framerate.
No ciekawe czy MS dla One S sprawdzał każdą grę na obecność bugów. Przecież u nich każda gra korzysta teraz z podkręconych zegarów, Sony też mogło po prostu zostawić tą połówkę gpu na częstotliwości z PRO i było by parę fps więcej w każdej grze.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14873 dnia: Października 25, 2016, 16:50:14 pm »
Najlepiej byłoby przynajmniej dla mnie aby w starych grach na Pro automatycznie odblokowano płynność animacji.
Wówczas może wreszcie zagrałbym jak człowiek w Wieśka 3.




Albo chociaż tylko w tych co mają odblokowaną płynność.

Z 1.3 na 1.4 tera a różnica miejscami 10 klatek.

A na Pro będę miał to samo co na PS4 :mad:
Nie no naprawdę to jest kur** jakiś niebieski niesmaczny żart :wtf:

Na domiar złego ten u góry jeszcze broni $ony :lol:

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14874 dnia: Października 25, 2016, 16:52:10 pm »
X1 S ma to samo GPU tylko lekko podkręcone. Pro ma nowe GPU. Podkręcając nie masz dużych obaw, że coś pójdzie nie tak. Co innego nowy układ GPU. I tak jestem zaskoczony ich podejściem (choć niby to wciąż podobna architektura), ale jednak zmiany są większe.

Xell

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-02-2010
  • Wiadomości: 1 944
  • Reputacja: 40
  • Easy Rider
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14875 dnia: Października 25, 2016, 17:56:49 pm »
RDR ma słaby gameplay? Nie zgodzę się z tym z prostego powodu. Ja osobiście nienawidzę klimatów westernów. Istnieją jedynie dwie pozycje w świecie ogólnie pojętej rozrywki audio/video, które przyciągnęły mnie do telewizora i nie puściły aż do samego końca. To film Szybcy i Martwi oraz gra RDR.
Jako że dla mnie RDR był jednym z większych growych zawodów (tzn grało się ok, ale nasłuchałem się o świetnej fabule, a tu klops) wysnułem teorię, że sympatia do RDR w dużej mierze sprowadza się do tego o czym piszesz. Tzn jeśli ktoś faktycznie przejechał całą klasykę westernową, to nie ma czego szukać w RDR. Jeśli ktoś westernów nie lubi/nie ogląda, RDR na bank go zauroczy.
Lepiej mieć spokój czy jaja? Współczesne dylematy.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14876 dnia: Października 25, 2016, 19:10:23 pm »
X1 S ma to samo GPU tylko lekko podkręcone. Pro ma nowe GPU. Podkręcając nie masz dużych obaw, że coś pójdzie nie tak. Co innego nowy układ GPU. I tak jestem zaskoczony ich podejściem (choć niby to wciąż podobna architektura), ale jednak zmiany są większe.
Właśnie wydawało mi się, że Ceny potwierdził, że jest to taki sam układ CU jak w PS4, tyle że 2x większy i z kilkoma modyfikacjami :>

Cytuj
  • Double the compute units, laid out like a mirror of the original PS4's GPU. Half the CUs deactivate when running in base PS4 mode
  • 2.13GHz CPU and 911MHz GPU in Pro mode, running at 1.6GHz and 800MHz respectively in base PS4 mode in order to lock back-compat with the standard model
« Ostatnia zmiana: Października 25, 2016, 19:22:33 pm wysłana przez andryush »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14877 dnia: Października 25, 2016, 19:24:36 pm »
Jeszcze tak będzie, że coś zrypią i stare gry będą gorzej chodzić na Pro niż na zwykłej :lol:

W przypadku $ony na tej generacji nic mnie już nie zdziwi.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14878 dnia: Października 25, 2016, 19:55:19 pm »
Tak,  na pewno. 

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #14879 dnia: Października 26, 2016, 10:46:20 am »
Tak jak nikomu nie przeszkadza pisać o natywnym 1080p na ps4, a przecież pewnie żadna gra na ps4 nie ma wszystkich efektów renderowanych w 1080p

Dokładnie tak ;).

Ps4 pro nie ma szans na renderowanie natywne w 4k tego co najważniejsze.

To co najważniejsze to geometria i specular. I w tym wypadku jednak może.

X1 S ma to samo GPU tylko lekko podkręcone. Pro ma nowe GPU. Podkręcając nie masz dużych obaw, że coś pójdzie nie tak. Co innego nowy układ GPU. I tak jestem zaskoczony ich podejściem (choć niby to wciąż podobna architektura), ale jednak zmiany są większe.
Właśnie wydawało mi się, że Ceny potwierdził, że jest to taki sam układ CU jak w PS4, tyle że 2x większy i z kilkoma modyfikacjami :>

Cytuj
  • Double the compute units, laid out like a mirror of the original PS4's GPU. Half the CUs deactivate when running in base PS4 mode
  • 2.13GHz CPU and 911MHz GPU in Pro mode, running at 1.6GHz and 800MHz respectively in base PS4 mode in order to lock back-compat with the standard model

Jest to wciąż GCN, więc pozwala na takie łatwe wyłączanie połowy jednostek. Mimo wszystko to jednak nowy układ z customowymi rozwiązaniami. Nie możesz być pewny jak kod gry się zachowa. Sony przy Pro obrało bardzo bezpieczną drogę "bulletproof kompatybilności" i nie ma się im co dziwić - hate byłby ogromny gdyby okazało się, że jakieś gry z PS4 działają gorzej lub w ogóle. Taka konsola miałaby jeszcze większe problemy ze sprzedażą, a w kwestii łatania tych gier trzeba by liczyć na dobra wolę wydawców/dev'ów. A tak kupujesz lepszą wersję PS4 i na starcie wszystko działa. Oni naprawdę zrobili upgrade, a nie nowy sprzęt.

Jeszcze jakiś czas temu było narzekanie, iż te nowe konsole to zły pomysł, a posiadacze standardowego PS4 zostaną olani. Okazuje się jednak, że Sony naprawdę myśli o tym jak pogodzić jedno z drugim. Mam poczucie, że jeśli ostatecznie pominę Pro i poczekam na następną "pełną generację" to za wiele nie stracę (tym bardziej, że TV 4k pewnie zakupię dopiero w okolicach premiery PS5). I według mnie to jest fair w stosunku do tych milionów posiadaczy standardowej wersji. Wciąż jednak spodziewam się lepszego wykorzystania Pro, szczególnie jeśli będzie się dobrze sprzedawało.

Ciekawi mnie jak w takiej sytuacji poradzi sobie Scorpio, bo tam zmiany wydają się większe. Co do kompatybilności z X1, to spodziewam się podobnego rozwiązania co z Pro (chyba, że jednak zaryzykują).