@inżynier, GTA na PC i tak będzie wyglądać odrobinę lepiej...
Wraz z wprowadzeniem "Mantle" na PC, jego potencjał wzrasta. Potencjał jest nawet teraz, ale wszystko zależy od pieniędzy. Nikt nie wyda milionów dolarów na grę tylko pod PC.
Ja piszę stricte o potencjalnych możliwościach płynących z zastosowania niemal konsolowego API w pececie.
Stan faktyczny jest natomiast taki, że gry dzisiaj projektuje się pod konsole i konsole są na wygranej pozycji. Aczkolwiek ex wykorzystujący nowe API dla kart od AMD może urywać jaja.
No i tak w ogóle, kiedy piszecie o PS4, że
wszystko jest pisanie pod żelazo, bez żadnych DX, to jest zajebiście!!, a jak wychodzi, że PC bedzie miał to samo, to raptem ten ficzer robi się ch**owy...
troszeczkę zalatuje hipokryzją.
Mantle appears to have much in common with the GNM API used in PlayStation 4, offering low-level GPU access while retaining a very high level of compatibility with Microsoft's existing programmable pixel shader language (HLSL). The potential here cannot be under-estimated - much of the optimisation work that is carried out on console versions of multi-platform games can now be rolled out to the PC version too. In addition, there is also the opportunity to exploit AMD-specific hardware features that are under-utilised - or perhaps not even implemented at all - in DirectX.
No i w takiej sytuacji na jakim sprzęcie gra będzie wyglądać i działać lepiej:
PS4 z średnim GPU i 8x1.6GHz
czy
PC z najnowszym mega wypasionym GPU i 8x4.6GHz CPU??
PS4 własnie traci jednego ze swoich asów. Drugi as to zunifikowana pamięć, ale generalnie nie bez powodu gada się, że PS4 to architektura dopasiona PCtowa. Irasie, "Żadne API nie zrobi z peceta konsoli" ale zapominasz o tym, że Sony z PS4 to już nie to podejście co PS2 czy PS3, które były jedyne w swoim rodzaju! Teraz to Sony z konsoli robi PC a nie na odwrót. Różnic jest co raz mniej, a jeśli tak dalej pójdzie, to wygra ten, który będzie silniejszy na papierze.