Autor Wątek: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)  (Przeczytany 2076887 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4240 dnia: Listopada 07, 2013, 23:39:48 pm »
No widzę
Cytuj
HDPLAY Gaming Channel

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4241 dnia: Listopada 08, 2013, 03:22:02 am »
Teraz mamy szopkę na całego i nikt nawet nie potrafi otwarcie powiedzieć, że platforma Y wypada odrobinę lepiej od platformy X.

nikt nie mówi, bo podpisali jakieś gówna i za takie wyznania będzie chłosta.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4242 dnia: Listopada 08, 2013, 07:47:06 am »
No no, zajebiście. NDA, false advertising, do tego embargo na recki/dziennikarze na garnuszku i kupuj kota w worku. Szczypię się co chwilę, nie wierząc, co się porobiło z branżą, a właściwie co wyprawia jedna firemka. Jak to jest w ogóle możliwe, że duzi developerzy dali się wkręcić w podpisanie takiego gówna?

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 782
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4243 dnia: Listopada 08, 2013, 09:36:50 am »
Wraz z rozwojem branża gier stała się ogromnym biznesem, a w biznesie bagno to niestety rzecz normalna. Na szczęście nie jest tak ze wszystkimi firmami, ale praktycznie każda z tych większych ma coś na sumieniu. Im głębiej zagłębiam się w gamedev tym więcej syfu widzę. Psuje to wizję, jaką miało się jeszcze kilka lat temu :/.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4244 dnia: Listopada 08, 2013, 09:49:58 am »
Kwestią dygresji, zastanawia mnie czasami, czy gamedev odczuwa przyjemność z grania "po godzinach"? W końcu babrze się w produkcji od samego początku, widzi założenia, goły kod, bugi, techniczne kombinacje, obiekty bez tekstur i geometrii, animacji. Na pewno patrzy na gry inaczej, trochę jak twórca filmowy, którego przy odbiorze filmu uderzają bardziej techniczne środki użyte w produkcji. Myślę, że obdziera to gry z pewnej magii, znając ich konstrukcję podchodzi się do nich czysto analitycznie. Przykładowo, gdy robiłem projekt w 3D jakiejś budowli widziałem sporo niedoskonałości, których nawet aktywny obserwator nie zauważał.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 782
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4245 dnia: Listopada 08, 2013, 10:15:57 am »
Jest i tak i tak. Z obserwacji kolegów z teamu oraz generalnie z branży (głównie z Polski), wielu ma takie same podejście jak przeciętny gracz. W końcu sami kiedyś nimi byli. Fakt jednak jest taki, że są jednostki, które czepiają się bardziej kwestii technicznych (nie chodzi mi o samą grafikę). Z drugiej strony, jeśli ktoś zrobi coś naprawdę fajnego, to często jest - "jak oni to zrobili" i rozkminianie. Też dodaje to uroku. Po sobie jednak widzę, że praca w branży odziera przynajmniej częściowo gry z magii. Inna sprawa jest taka, że obecnie środowisko się zmieniło i to też ma wpływ (np. hype na grafikę).

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4246 dnia: Listopada 08, 2013, 10:30:18 am »
Pewnie dlatego Deus Ex: HR nie miażdży wykonaniem, bo twórcy nie mieli ciśnienia na dopieszczanie oprawy, a skupili się na samej zawartości. ;)
Developing gier to zajęcie niezwykle kreatywne, szkoda, że jak wszędzie są tam coraz większe pieniądze, a więc nacisk i wpływy coraz silniejsze. Jednak jak może być inaczej, skoro to przedsiębiorstwa, a te muszą zarabiać. To już nie jest etap garażowych produkcji tworzonych w ramach pasji, bez presji.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4247 dnia: Listopada 08, 2013, 10:41:20 am »
Najgorsze są firmy pokroju EA, które nakazują wydanie kolejnej części gry, zrobienie kolejnego szuterka i wydanie wcześniej, niż zamierzają twórcy. Pięknie to zabija kreatywność, a szkoda, bo niektóre firmy samodzielnie by sobie nie poradziły i potrzebują tej zielonej floty od gigantów. Zamknięte koło.

Morfi

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 21-12-2009
  • Wiadomości: 3 904
  • Reputacja: 82
  • Bend the Universe!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4248 dnia: Listopada 08, 2013, 10:56:24 am »
Wraz z rozwojem branża gier stała się ogromnym biznesem, a w biznesie bagno to niestety rzecz normalna. Na szczęście nie jest tak ze wszystkimi firmami, ale praktycznie każda z tych większych ma coś na sumieniu. Im głębiej zagłębiam się w gamedev tym więcej syfu widzę. Psuje to wizję, jaką miało się jeszcze kilka lat temu :/.

Potwierdzam. Jest w tym coś.

Jest i tak i tak. Z obserwacji kolegów z teamu oraz generalnie z branży (głównie z Polski), wielu ma takie same podejście jak przeciętny gracz. W końcu sami kiedyś nimi byli. Fakt jednak jest taki, że są jednostki, które czepiają się bardziej kwestii technicznych (nie chodzi mi o samą grafikę). Z drugiej strony, jeśli ktoś zrobi coś naprawdę fajnego, to często jest - "jak oni to zrobili" i rozkminianie. Też dodaje to uroku. Po sobie jednak widzę, że praca w branży odziera przynajmniej częściowo gry z magii. Inna sprawa jest taka, że obecnie środowisko się zmieniło i to też ma wpływ (np. hype na grafikę).

Mnie na szczęście jeszcze to nie dotyka tak mocno, gdy się robi gry na urządzenia mobilne, bo po powrocie do domu dalej mogę z chęcią odpalić konsole i grać w te lepsze tytuły triple A czy cuś ;). Motyw z "jak oni to zrobili" też się często dzieki temu przejawia. No a przede wszystkim jest to świetny sposób na zbieranie referencji tytułów, w których znaleźliśmy coś co można by wykorzystać przy własnej produkcji - pomysły, idee, rozwiązania. Jak to w sztuce bywa ;)

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4249 dnia: Listopada 08, 2013, 11:06:06 am »
gierki znalazły się tam gdzie jest teraz kino. nie ma siana na ambitne projekty, transformersy i avendzersów trzeba robić.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4250 dnia: Listopada 08, 2013, 11:15:42 am »
nie ma siana na ambitne projekty, transformersy i avendzersów trzeba robić.
Trochę boli mnie takie gadanie. Przejrzyj sobie listy filmowe z ostatniej dekady. Sundance, Offy, etc. Po prostu te ambitniejsze z założenia mniej widać, nie są nastawione na czysty zysk i nie potrzebują aż tyle siana na produkcję oraz promocję. To tylko kwestia odwagi, a filmy Bay'a i Marvela są "bezpieczne", bo mają po prostu swoich odbiorców. Wachowscy podeszli ambitniej z dużym budżetem przy Cloud Atlas i delikatnie mówiąc, to się nie sprzedało. Patrząc już na poletko branży gier, TLoU nie można nazwać odmóżdżaczem, miało spory budżet i mocno dało radę. To jednak komfort dostępny nielicznym.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 782
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4251 dnia: Listopada 08, 2013, 11:44:07 am »
TLOU dało radę, ale też nie sprzedało się jakoś świetnie. Niestety obecnie jak gra sprzeda się w 2-4, a nawet 5 mln to jest coś na granicy średniej (choć to zależy od projektu i zainwestowanych w niego pieniędzy). Kiedyś to był wynik świetny.

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4252 dnia: Listopada 08, 2013, 12:45:35 pm »
nie ma siana na ambitne projekty, transformersy i avendzersów trzeba robić.
Trochę boli mnie takie gadanie. Przejrzyj sobie listy filmowe z ostatniej dekady. Sundance, Offy, etc. Po prostu te ambitniejsze z założenia mniej widać, nie są nastawione na czysty zysk i nie potrzebują aż tyle siana na produkcję oraz promocję.

równie dobrze mogę powiedzieć to samo o gierkach ;)
po prostu mamy dywersyfikację produkcji, właśnie jak w kinie, bo i sam przemysł wspiął się na podobny poziom.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4253 dnia: Listopada 08, 2013, 13:13:40 pm »
To czemu napisałeś, że nie ma kasy? Kasa jest, tylko istnieje obawa, że tego nikt nie łyknie w takiej ilości, żeby $$$ się zgadzało.

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4254 dnia: Listopada 08, 2013, 13:54:54 pm »
no bo nie ma, nikt nie wyłoży nawet kilku procent budżetu gtaV na świeże studio z niesprawdzoną marką. w tym sensie mi chodziło ;)

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4255 dnia: Listopada 08, 2013, 21:04:44 pm »
TLOU dało radę, ale też nie sprzedało się jakoś świetnie. Niestety obecnie jak gra sprzeda się w 2-4,
W tej chwili według VGChartz jest na poziomie 3,34 mln.

Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4256 dnia: Listopada 08, 2013, 21:12:47 pm »
VGChartz. :lol: A jakieś rzetelne wyniki sprzedaży?

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4257 dnia: Listopada 08, 2013, 21:22:41 pm »

Spidey^

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4258 dnia: Listopada 08, 2013, 21:47:16 pm »
To teraz pewnie już do piątki dochodzi 8)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 782
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4259 dnia: Listopada 08, 2013, 22:13:04 pm »
Z tego co słyszałem to do końca sierpnia sprzedali mniej niż w rzeczywistości podano. Ten wynik (3,4 mln) możliwe, że dopiero teraz osiągneli. I choć wydaje się dużo, to jednak tak nie jest :(.

Spidey^

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4260 dnia: Listopada 08, 2013, 22:30:47 pm »
Na DLC i season passach zarabiają!

Gdzieś też czytałem, że w samej cyfrowej dystrybucji kilkaset tysięcy opchnęli i był to rekord na PS Store (do momentu premiery GTA V).

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4261 dnia: Listopada 08, 2013, 22:33:55 pm »
Z tego co słyszałem to do końca sierpnia sprzedali mniej niż w rzeczywistości podano. Ten wynik (3,4 mln) możliwe, że dopiero teraz osiągneli. I choć wydaje się dużo, to jednak tak nie jest :(.

Poważnie? Zawsze mi się wydawało, że Sony ma rozsądne budżety gier i dla nich sprzedaż na poziomie 3-5 baniek jest bardzo satysfakcjonująca.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 782
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4262 dnia: Listopada 08, 2013, 22:47:14 pm »
Gra na pewno na siebie zarobiła, są na plusie, jednak jak już pisałem obecnie oczekuje się wiecej. Sony w tej generacji miał exy, które sprzedawały się nieźle, ale nie rewelacyjnie. Nad tym firma powinna popracować.

lupinator

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4263 dnia: Listopada 09, 2013, 11:16:15 am »
Gra na pewno na siebie zarobiła, są na plusie, jednak jak już pisałem obecnie oczekuje się wiecej. Sony w tej generacji miał exy, które sprzedawały się nieźle, ale nie rewelacyjnie. Nad tym firma powinna popracować.
Bardziej je sprzedać oznacza dzisiaj bardziej je zjebać.

Braveheart1989

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-04-2013
  • Wiadomości: 2 488
  • Reputacja: 14

Patosław

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 18-01-2008
  • Wiadomości: 5 930
  • Reputacja: 147
  • Demons Souls <3
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4265 dnia: Listopada 09, 2013, 13:07:08 pm »
Nowa generacja <ok>

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4266 dnia: Listopada 09, 2013, 13:37:38 pm »

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4267 dnia: Listopada 09, 2013, 14:19:04 pm »
http://www.eurogamer.pl/articles/2013-11-09-gry-na-xbox-one-wazniejsze-od-samej-specyfikacji-jest-to-co-z-nia-zrobisz


Jakie ich tłumaczenie jest nieudolne..

Cytuj
Nie da się ot tak podciągnąć gry do rozdzielczości 1080 - i moc sprzętu nie odgrywa tu najmniejszego znaczenia.

Nom. Żadnego znaczenia moc sprzętu nie ma. Dlatego właśnie wszystkie gry na poprzednią (no i nowa generację konsoli M$) chodzą w 720p.

Tragiczny, marketingowy bullshit dla debili i tych co kupili nowego coda.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.

lupinator

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4269 dnia: Listopada 09, 2013, 16:47:51 pm »
Punktuje się za stwierdzenie czegoś oczywistego dla wszystkich poza Microsoftem?

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4270 dnia: Listopada 09, 2013, 16:53:30 pm »
Sony punktuje Microsoft. Wiesz, jak w boksie.

Braveheart1989

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-04-2013
  • Wiadomości: 2 488
  • Reputacja: 14

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4272 dnia: Listopada 11, 2013, 19:33:17 pm »
<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/YQUpg795iBo?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/lbrmAsxJPv4?fs=1&start=" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

:naughty:

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4273 dnia: Listopada 11, 2013, 19:46:26 pm »
Cytat: Major Nelson
4k capable HDMI cable
:lol:

Szczerze, to Xbone na powyższym materiale nie wygląda źle, pad bardzo ok, headset sprawia o niebo lepsze wrażenie, niż to gówno dorzucane chyba na siłę do ps4, ale ta cegła zasilająca wielkości połowy konsoli Sony, to jakiś przykry żart.
« Ostatnia zmiana: Listopada 11, 2013, 19:51:52 pm wysłana przez Kert »

Spidey^

  • Gość
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4274 dnia: Listopada 11, 2013, 20:05:04 pm »





Skrooge

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 30-10-2013
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja: 0
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4275 dnia: Listopada 11, 2013, 20:13:44 pm »
Cytuj
Taa DayZ na ps4 [/size]. Dziwna ta lista.



To już taki poziom desperacji że już wpisują sobie DayZ na listę? Nie dla sony slejwów kiełbasa.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4276 dnia: Listopada 11, 2013, 20:23:54 pm »
Chyba czas zrobić porządek. Wooyek?

Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4277 dnia: Listopada 11, 2013, 20:27:08 pm »
Chewbacca miał bana, kto ściągnął? :mad:

szmajdzik

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 13-01-2006
  • Wiadomości: 2 799
  • Reputacja: 50
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4278 dnia: Listopada 11, 2013, 20:27:22 pm »
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Wysłałem identyczne porównani kumplowi.
Epicka, profesjonalnie wykonana reklama z szefem studia kontra coś co moja kamera by lepiej nagrała i co bym potrafił lepiej oświetlić bo nawet mój ostatni film ma lepsze oświetlenie, gdzie był marny budżet. Szacunek dla Sony za takie podejście. Po raz kolejny zresztą.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Inne...)
« Odpowiedź #4279 dnia: Listopada 11, 2013, 20:29:54 pm »
No i Major Nelson rzucający pudłem od Xbone - nie tak się robi marketing nowego sprzętu :troll: