(ten koleś w ogóle jest niezły - wparował tam od razu z "PS3 currently reserves 64MB of main memory and 32MB of video memory", on chyba naprawde nie wie, co to NDA Very Happy )
Ale od nikogo po uszach za to nie dostał. A jako że nikt temu nie zaprzeczył (a na forum beyond3d developerzy zazwyczaj zaprzeczają w mniej bardziej dyskretny sposób nieprawdziwym informacjom dotyczącym PS3), to jest to dla mnie pewne źródło, zwłaszcza że i z innych postów kolesia wynika, że wie co i jak. Na forum beyond3d można dowiedzieć się od developerów innych rzeczy, które teoretycznie też są pod NDA - np. ile cache'u mają jednostki teksturujące i shadery w RSX.
Nie sądze by w ogóle mogli zaprzeczyć. To tak jak z taktowaniem RSXa, w ogóle nie wypowiadają się na ten temat, ogólnie unikają tego tematu jak ognia, lub przyjmują wersję tego, który zaczął ten temat, np w jakiś obliczeniach (czyli, że jakby ktoś nagle wyjechał z tekstem, że RSX jest taktowany 400Mhz, to też by pewnie nie zaprzeczyli)
W zasadzie to powiedział dokładnie to,co pisało w tym artykule na ps3 portal.
No przecież o to mi chodziło, żeby pokazać potwierdzenie tych danych przez developera.
Z tym, że ta dyskusja miała miejsce akurat wtedy kiedy ukazał się ten artykuł, więc wcale nie musiał być developerem, który miał styczność z PS3, skoro info o tym, jak zasobożerny jest OS było dostępne w internecie i na nim mógł się oprzeć. Nie mówie, że kłamał. Ale też nie wierze, że nie wiedział co to NDA i od tak sobie ujawnił ta informacje na tak wielkim forum, więc imo to mogło być związane z tym artykułem.
Pewnie te liczby już dawno nie są akutalne,
Bo? Przecież nieraz multiplatformowi developerzy mówili, że w 360 mają więcej RAMu do dyspozycji.
Wiele się zmieniło od tamtego czasu w kestii OS-a. Nie przypominam sobie, by w każdej grze były multi voice/video chaty podczas gameplayu, tak samo nie ma już 2xhdmi w konsoli. A do ramu to jak na razie nie wiemy, do czego się to odnosi. Mogą jednocześnie mieć na myśli dodatkowe 10mb edramu które zwalnia X360 ze zuzycia zasobow na rożne efekty, mogą mieć na myśli, że PS3 ma 256mb na tekstury i nie będą się babrać w używanie XDR do tego celu, mogą mieć też na myśli OS.