Chodzi o to że raczej napewno nie ma dedykowanego scalera.
Nie upscaluje do 1080 - bo klatka już jest w 1080.
np. 960x1080
czyli wysyła np linie 1,2,3,4,itd z 1080 i robi tak
z obrazu
abcdefghijk....
abcdefghijk....
abcdefghijk....
abcdefghijk....
robi:
aabbccddeeffgghhiijjkk....
aabbccddeeffgghhiijjkk....
aabbccddeeffgghhiijjkk....
aabbccddeeffgghhiijjkk....
i do TV jest wysłany 1920x1080
a to można po prostu wykonać wysyłając każdy piksel dwa razy
dla tych 2ch innych rozdzielczości jest podobnie.
Ot coś w tym stylu

Cała zabawa polega na tym że programiści muszą napisać kod gry tak by te dodatkowe rozdzielczości obsługiwał i przygotować dla PS3 taki anamorficzny [ściśnięty] obraz.
I teraz engine musi mieć 2 tryby - dla normalnego obrazu i ściśniętego.
960x1080 jest 10% większe niż 720p - następne optymalizacje potrzebne.
Dlatego może się okazać że wielu deweloperów oleje sprawę [chociaż tu mogę się mylić - marketingowy zew " Nasza gra jest 1080p! Full HD!" i konkurencja na rynku wymusi być może szersze stosowanie tej sztuczki.