Troche info na temat piątki.
Lornetka pozwala zaznaczać przeciwników, co można wyłączyć w opcjach
Strażnicy patrolują większe niż dotychczas obszary i są bardziej nieprzewidywalni
Ekwipunek jest teraz dostępny pod d-padem - wciśnięcie zmienia bronie i przedmioty, a przytrzymując przycisk ukazuje się wszystko, co posiadamy
Gdy jesteśmy zauważeni, znacznik na ekranie wypełnia się odpowiednim kolorem w miarę zwiększania się podejrzliwości przeciwnika
Aplikacja na tablety i smartfony służy jako mapa oraz można dzięki niej odsłuchiwać pliki audio, przejrzeć informacje dot. misji i zapewnić sobie taktyczną przewagę
Wyrzucono licznik po wykryciu - gracz musi słuchać komunikatów wymienianych między strażnikami
Slow-motion (Rexlex Mode) ma nie obrażać weteranów i służy bardziej jako przyjemny dodatek niż bezczelne ułatwienie. Aktywować można jedynie z wyciągniętą bronią
Podczas przesłuchiwania strażników, trzymając ich za gardło, wszystkie informacje o amunicji czy tajnych przejściach automatycznie zostają zaznaczone na mapie
W trakcie przesłuchania automatycznie zbierana jest amunicja przesłuchiwanego
Kontrolowanie pojazdów, jak jeepy czy czołgi, ma sprawiać wiele frajdy
Do nowego głosu Snake'a można się przyzwyczaić, a Sutherland wykonuje ponoć świetną robotę, dodając emocjonalnej głębi
Redaktorzy Game Informera przeszli misje fabularne w dwie godziny, testerzy z Konami powiedzieli, że można na szybko skończyć tytuł w... pięć minut
Dostępne są misje dodatkowe, szczególnie te dzienne pokazują w pełni możliwości Fox Engine na PS4.
Zbierane naszywki XOF rzucane przez Skull Face'a odblokowują misje Deja/Jamais Vu.
Misje Deja Vu zmieniają Camp Omega we wspomnienie terenu Shadow Mosesa, wraz z muzyką, oświetleniem i CODECiem. Po ukończeniu odblokowujemy skina z PSXa - Solid Snake.
W Jamais Vu gracz kontroluje Raidena i stara się pokonać Snatchersów. Nie posiada miecza, lecz jest szybszy od Snake'a.
Pomysł na prolog wypłynął z chęci wydłużenia przywiązania do nowej części....
The Phantom Pain:
Kojima chce pokazać koszmar wojny - postaci nie będą wracały z wojny bez draśnięcia, niektórym będzie brakować członków ciała
Śpiączka Big Bossa ma mieć sens, odkryty po przejściu gry
Poziom w Afganistanie ma pokazać niesamowitą odległość rysowania obiektów
Występują zwierzęta, jak owce i kozy
Świat The Phantom Pain to nie jest jedna wielka plansza, a raczej zbiór mniejszych lokacji porozrzucanych po całej Ziemi
Nie wszędzie będzie tylu strażników co z Ground Zeroes, by gracz miał czas odetchnąć
Będzie można rekrutować żołnierzy poprzez Fulton Recovery
Bazy będą bardziej interaktywne. Można chodzić po własnej lub odwiedzać cudze przez sieć
Postęp z Ground Zeroes przeniesie się do The Phantom Pain