Autor Wątek: Xbox One - Temat główny  (Przeczytany 491275 razy)

0 użytkowników i 18 Gości przegląda ten wątek.

lupinator

  • Gość
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4560 dnia: Listopada 11, 2018, 00:04:53 am »
wykupienie Obsidian i Inxile to dla mnie powód do kupna Xboxa na kolejnej generacji
Zobaczymy co z tego wyjdzie. Równie dobrze MS może zatopić te statki, a pracownicy pozakładają nowe studia. Oczywiście liczę że tak się nie stanie i kolejna generacja będzie bardziej wyrównanym pojedynkiem na exclusive'y.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4561 dnia: Listopada 11, 2018, 08:59:07 am »
Myślę, że MS się nieco nauczył na własnych błędach i będzie dbał o zachowanie tych studiów w dobrej kondycji. Przynajmniej w okresie najbliższych 5 lat, po później różnie może być, jeśli ich gry nie będą się sprzedawać.

Obecnie to wygląda tak:



Cytuj
First-party

United States
    343 Industries – Halo series
    inXile Entertainment – Wasteland series, The Bard's Tales series, The Mage's Tale, Torment: Tides of Numenera, Hunted: The Demon's Forge, Super Stacker
    Microsoft Casual Games – Solitaire, Mahjong, Minesweeper, Wordament, Treasure Hunt
    Obsidian Entertainment – Pillars of Eternity, Tyranny, Pathfinder Adventures
    The Initiative
    Turn 10 Studios – Forza Motorsport series
    Undead Labs – State of Decay

Europe
    Lift London
    Mojang – Minecraft, Cobalt, Caller's Bane, Crown and Council
    Ninja Theory – Hellblade: Senua's Sacrifice
    Playground Games  – Forza Horizon series
    Rare – Banjo-Kazooie series, Battletoads series, Viva Piñata series, Grabbed by the Ghoulies, Kameo: Elements of Power, Conker series, Kinect Sports series, Perfect Dark series, Sea of Thieves.

Canada
    The Coalition – Gears of War series
    Compulsion Games – We Happy Few, Contrast


Second-party partners

United States
    Certain Affinity – Crimson Alliance, Halo 2 (Map Packs), Halo: Reach (Map Packs), Halo: Combat Evolved Anniversary (Map Packs), Halo Waypoint
    Harmonix – Dance Central series
    Iron Galaxy Studios – Wreckateer, Ms. Splosion Man (iOS, Windows Phone 7 ports), Killer Instinct
    Saber Interactive – Halo: Combat Evolved Anniversary
    Signal Studios – Toy Soldiers, Ascend: Hand of Kul
    Armature Studio – ReCore
    Playful – Super Lucky's Tale

Europe
    Creative Assembly – Halo Wars 2
    Dlala Studios – Battletoads
    Frontier Developments – Kinectimals, Disneyland Adventures, Zoo Tycoon, ScreamRide
    ReAgent Games – Crackdown 3
    Remedy Entertainment – Quantum Break, Alan Wake
    Ruffian Games – Crackdown 2
    Sumo Digital – Crackdown 3
    Vanguard Games – Halo: Spartan Assault
    Moon Studios – Ori and the Blind Forest
    Asobo Studio – Rush: A Disney-Pixar Adventure
    Oxeye Game Studio – Cobalt

Canada
    Skybox Labs – Age of Mythology: Extended Edition, Age of Empires II: Definitive Edition, Rise of Nations: Extended Edition
    Relic Entertainment – Age of Empires IV

Asia
    Grounding Inc – Crimson Dragon
    Access Games – D4: Dark Dreams Don't Die
https://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Studios

Możliwe, że coś tam jeszcze dojdzie, ale na wiele już bym nie liczył. W każdym razie obecnie zakupione ekipy powinny zrobić po przynajmniej jednej grze w ciągu 2-4 lat, a ich obecne produkcje z czasem wzbogacą GamePassa. Zatem start następnej konsoli MS zapowiada się grubo i walka na pewno będzie bardziej wyrównana (choć Sony i tak powinno mieć przewagę, jeśli nie popełnią jakichś głupich błędów).

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4562 dnia: Listopada 12, 2018, 09:18:40 am »
Zobaczymy co z tego wyjdzie. Równie dobrze MS może zatopić te statki, a pracownicy pozakładają nowe studia. Oczywiście liczę że tak się nie stanie i kolejna generacja będzie bardziej wyrównanym pojedynkiem na exclusive'y.

Patrząc na to co robił w ostatnich latach, to nie zdziwię się jak w ciągu 5 lat przynajmniej połowa z tych studiów albo zostanie zamknięta, albo skończy jak Rare. Na pewno pierwsze tytuły będą spoko, kiedy jednak przestanie się kalkulować to zaczną mieszać.

Myślę, że MS się nieco nauczył na własnych błędach i będzie dbał o zachowanie tych studiów w dobrej kondycji.

Według mnie duże studia/firmy mają bardzo krótkotrwałą pamięć ;). Oczywiście wyciągają wnioski, po to żeby za jakiś czas znowu powtarzać te same błędy. Zobaczymy czy w przyszłej generacji nie przyjdzie czas na Sony ;P.

Generalnie cieszę się, że MS zaczął coś robić i się starać. Wykonują ruchy aby umocnić swoją osłabioną pozycję. Tylko, żeby nie skończyło się na samych ruchach i mydleniu oczu. Jak dla mnie większość tych dev'ów to nie są wybitne studia. Dzięki wsparciu MS mogą oczywiście bardzo jasno zabłysnąć. Oznacza to jednak wsparcie finansowe i marketingowe i nie wtrącanie się w produkcję, a w tej kwestii MS ma poważny problem. Wiele gier w ostatnich latach powstawało w taki sposób i prowadziło do fatalnych skutków.

Pewni bardziej cieszyłbym się z tego co robi MS gdyby na powrót zaczęli robić ex'y tylko na Xboxa, a tak to wciąż niewiele się zmienia.
« Ostatnia zmiana: Listopada 12, 2018, 09:21:00 am wysłana przez Zielarz »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4563 dnia: Listopada 12, 2018, 10:19:34 am »
Też się właśnie obawiam, że część studiów może wydać po 2 gry i po około 5 latach zakończyć współpracę. No i zgodzę się, że znaczna część tych zespołów, to nie są wybitne studia, ale inXile i przede wszystkim Obsydian do takich się zaliczają. Fajnie by było, gdyby dzięki wsparciu MS mogli robić gry z nieco wyższym budżetem.

Z drugiej strony takie 343 Industries, The Coalition czy Playground Games już od jakiegoś czasu współpracują z MS i jakoś sobie radzą. Na razie 343 Industries nie do końca udało się zastąpić Bungie, a The Coalition Epic. Były to jednak zespoły tworzone praktycznie od nowa, więc potrzebują czasu, by się dotrzeć. Myślę, że Gearsy 5 będą bardzo dobrą grą, wyraźnie lepszą do czwórki.
Nawet Rare zabrało się wreszcie za robienie normalnych gier, więc może kiedyś też coś z nich będzie, choć z dawną ekipą z czasów N64 nie mają już zbyt wiele wspólnego.


Ninja Theory to Announce New Game in 2019
Cytuj
"It’s really fun to not only see what Ninja Theory has done in the past, but to look forward to next year and things that might come," said Spencer
http://www.vgchartz.com/article/393460/ninja-theory-to-announce-new-game-in-2019/

Pokażą grę w przyszłym roku, ale pewnie wyjdzie dopiero w 2020, już na nową generację (lub jako cross gen).

W każdym razie kupno całych studiów na pewno sprawi, że ich gry zaczną wychodzić dość szybko (tzn. w ciągu 2-3 lat).
« Ostatnia zmiana: Listopada 12, 2018, 10:32:24 am wysłana przez POK »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4564 dnia: Listopada 12, 2018, 15:02:34 pm »
Z drugiej strony takie 343 Industries, The Coalition czy Playground Games już od jakiegoś czasu współpracują z MS i jakoś sobie radzą.

"Jakoś" jest tu kluczowe ;). Jedno i drugie zostało stworzone tylko po to aby robić odpowiednio Halo i Gearsy, czyli dwie najważniejsze marki MS (jest jeszcze Forza). Radzą sobie przy tym różnie - początek miały niezły, ale to głównie za sprawą remasterów. Reszta to już wyczuwalny spadek jakości, a co będzie dalej to trudno powiedzieć. Ciężko ciągnąć serię na najwyższym poziomie przez długi czas. Może MS pozwoli im zrobić coś innego, ale ciężko powiedzieć, czy to na pewno kiedyś nastąpi. Natomiast jedna i druga ekipa (szczególnie 343) mają (a przynajmniej maiły na początku) w swoich szeregach sporo ludzi, którzy pracują przy tych seriach jeszcze zanim MS przejął całą produkcję.

Obecnie MS brakuje jakości, a może świeżości. Tak czy inaczej wciąż dużo tu obietnic i naszego życzeniowego myślenia.

No i zgodzę się, że znaczna część tych zespołów, to nie są wybitne studia, ale inXile i przede wszystkim Obsydian do takich się zaliczają

Chciałby tylko aby wyszli poza dotychczasowe ramy swoich produkcji, bo to jednak nie są gry, którymi można się hucznie chwalić podczas konferencji.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4565 dnia: Listopada 12, 2018, 15:53:31 pm »
Na plus, że uzbierali ekipy do wielu gatunków, więc będzie w czym przebierać :)

lupinator

  • Gość
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4566 dnia: Listopada 12, 2018, 19:37:04 pm »

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4567 dnia: Listopada 12, 2018, 20:15:20 pm »
Póki co współpracować będą takie sobie tytuły. Chciałbym aby się to przyjęło, bo jakby rtsy z normalnym sterowaniem zaczęły wychodzić na konsoli to byłbym zachwycony :)

Ofc trzeba uważać i mam nadzieję, że twórcy gier podejdą do tego jak należy. Unreal na ps3 miał takie wsparcie, ale tworząc serwer gry, można było wybrać blokadę dla tych z myszka i klawiaturą.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4568 dnia: Listopada 16, 2018, 13:21:58 pm »
Mój powrót do Xboxa po dwóch latach i dwie rzeczy zostały przez ten czas.

1. Dash dalej jest brzydki i tragiczny w obsłudze, do tego lubi mulić.
2. Pod względem kultury pracy to dalej wspaniały kawał sprzętu

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4569 dnia: Listopada 16, 2018, 13:42:31 pm »
Nie wiem co ludzie mają do tego Dasha, mi się podobał i uważam, że jest szybszy i lepiej zorganizowany niż OS PS4.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4570 dnia: Listopada 16, 2018, 14:48:01 pm »
Pewnie kwestia gustu i przyzwyczajenia. Ja np. wolałem dash z X360 niż z PS3, ale wielu miało odwrotnie.

Na razie wygrywa dla mnie i tak ten ze Switcha. Szybki, prosty i czytelny.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4571 dnia: Listopada 16, 2018, 20:49:53 pm »
Nie wiem co ludzie mają do tego Dasha, mi się podobał i uważam, że jest szybszy i lepiej zorganizowany niż OS PS4.


Czytam na forach, że dash fajnie działa na s, ale zamula właśnie na x.

IMO dash jest średni, niewygodny i nieintuicyjny, wolę wersję od sony, z fajnymi dynamicznymi motywami.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4572 dnia: Listopada 16, 2018, 23:26:23 pm »
Ja już słabo to co było na One S pamiętam, kojarzę tylko tyle, ze byłem zdziwiony narzekaniami, bo system był wcale nie taki zły. Do PS4 mam sporo zastrzeżeń, bo właśnie muli niemiłosiernie czas ładowania elementów w każdym pod-menu czasami woła o pomstę..

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4573 dnia: Listopada 17, 2018, 16:27:44 pm »
Mój powrót do Xboxa po dwóch latach i dwie rzeczy zostały przez ten czas.

1. Dash dalej jest brzydki i tragiczny w obsłudze, do tego lubi mulić.
2. Pod względem kultury pracy to dalej wspaniały kawał sprzętu

W pierwszym ptk. kwestia przyzwyczajenia. Ja po kilku latach użytkowania sprzętu Sony, też się gubiłem z początku, ale racja. Na PS4(Pro) jest to bardziej przejrzyste. Natomiast nic, nigdy nie muliło mi w One(XS).
Co do głośności, tu od lat nic się nie zmienia. Jak już w swoim teście sprzętu M$ napisałem, po kilku latach grania na PS4, jak włączałem One (później One S) byłem zdumiony, że sprzęt niemal bezgłośnie działa. :o
A fakt, że One X przy takim RDR II jest znacznie cichszy niż PS4 przy takim Last of Us Remastered (o Pro nie wspominam nawet), to niebywała sprawa.
No i pad, nie zapominajmy o padach - a z tego M$ słynie :shifty:

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4574 dnia: Listopada 18, 2018, 12:17:34 pm »
Ta głośność to głównie kwestia tego że X ma wentylator chyba 140mm a PS4 80mm? Szkoda że nie przeprojektowali pudła tak, żeby zmieścić tam coś większego.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4575 dnia: Listopada 20, 2018, 08:15:24 am »
inXile Plans to Grow by 30% Following Microsoft Acquisition
Cytuj
"In the short-term we talk about increasing it 30 per cent or so," he said. "We're not trying to become multi-hundred-person teams but just filling the holes we've been desperately wanting to: having a full-time audio person, having a full-time lighting person, having a cinematics person - these things that could help us improve what we're doing."
(...)
"Well, we've had a project in development for some time we haven't announced that they're quite keen on, so we'll be looking at that and saying, 'Okay, what does this product look like now we're going to be given extra time and resources?' Evaluating how we could make it better," he said.
http://www.vgchartz.com/article/393586/inxile-plans-to-grow-by-30-following-microsoft-acquisition/

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4576 dnia: Listopada 20, 2018, 22:46:29 pm »
The Initiative zgarnia kolejny talent. Reżyser Sunset Overdrive w zespole Microsoftu
Cytuj
W zespole znajduje się już wielu utalentowanych twórców, a teraz do formacji dołączył Drew Murray.

Mężczyzna to były pracownik Insomniac Games, który od 2015 roku był jednym z najważniejszych członków zespołu – to między innymi on pracował nad trzema częściami Resistance oraz był reżyserem Sunset Overdrive. Twórca dołączył do The Initiative, ale aktualnie nie znamy jego zadania w drużynie Spencera.

Warto pamiętać, że wcześniej do The Initiative dołączyli:

    Darrell Gallagher - były szef Crystal Dynamics, teraz szef The Initiative
    Brian Westergaard – jeden z głównych producentów God of War (2018)
    Annie Lohr – rekruterka z Respawn.
    Christian Cantamessa – scenarzysta Red Dead Redemption.
    Blake Fischer – Starszy Dyrektor ds. Planowania Microsoftu.
    Daniel Neuburger i Lindsey McQueeney – twórcy z Crystal Dynamics
    Tom Shepherd - twórca z Rockstar
https://www.ppe.pl/news/127359/the-initiative-zgarnia-kolejny-talent-rezyser-sunset-overdrive-w-zespole-microsoftu.html

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4577 dnia: Listopada 23, 2018, 21:32:31 pm »

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4578 dnia: Listopada 23, 2018, 23:26:19 pm »
Do stycznia jest za pół roku za 86 zł jakoś. Tylko co jakiś czas jakiś błąd wywala i mam kupione więcej niż raz :)

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4579 dnia: Listopada 29, 2018, 20:07:34 pm »
Sluchajcie jak to jest z polskimi wersjami gier na XO - czy nawet jak mam wersje z dowolnego kraju (PAL) i dana gra istnieje tez w polskiej wersji, to zainstalowanie takiej na konsoli z menu PL sciagnie/zainstaluje patch z polska wersja? Czy jest dalej po staremu i musze zakupic wydanie PL ? Chcialbym miec pewnoosc, bo roznice cenowe uzywek czesto spore i nie wiem czy jest sens przeplacac. Obecnie korci mnie SKYRIM na XONE, ktory widze jest w PL nawet z dubbingiem i nie wiem czy przeplacac za wydanie PL czy dowolna wersja z EU zainstalowana sciagnie mi patcha pl. :/

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4580 dnia: Listopada 30, 2018, 18:07:11 pm »
Tak powinno być. Zapytałem znajomego i odpisał, że w grach, które testował wystarczyło zmienić lokalizację z UK na PL i gra pobierała się w rodzimym języku - ale on raczej cyfrowe wersje kupuje.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4581 dnia: Grudnia 02, 2018, 22:21:03 pm »
Trochę już tego Xboxa używam, więc trochę o nowym nabytku. Pierwsze co polubiłem to sam moment rozpakowania konsoli. Wiadomo, że to tylko rozpakowanie, ale lubię jak w środku wszystko jest ładnie ułożone i tak właśnie jest w przypadku Xboxa X. Od razu mamy wrażenie, że kupiło się fajny sprzęt. Jako miłośnik białych konsol czekałem właśnie na premierę takiej edycji i sprzęt w tym kolorze prezentuje się po prostu pięknie, wszystko ładnie spasowane, mam wręcz wrażenie, że upchali w tym pudełku podzespoły już maksymalnie ile się da. Jest to ogromna różnica w stosunku do podstawowego Xboxa z zasilaczem. Obudowa to bardzo dobrej jakości plastik, z pewnością nie mamy tutaj poczucia "tandety czy targowiska", a sama konsola jest zadziwiająco ciężka jak na swoje gabaryty. Jak i konsola, pad również wygląda super, ja po prostu uwielbiam białe sprzęty z czarnymi akcentami :)

W stosunku do pierwszego pada, te aktualne są ulepszone, posiadają miejsce na mini jack oraz lepiej wykonane są bumpery, wcześniej miałem po prostu problemy z ich prawidłowym używaniem. Microsoft słynie w tej generacji z ulepszania padów i dziwię się, że do tej pory nie dali przycisku share. Aktualny sposób robienia fotek jest po prostu archaiczny. Sam pad kwestia gustu, ja rzadko jestem wybredny i gra mi się na nim dobrze, gałki są bardzo wygodne, wibracje w spustach to ciągle fajna rzecz, a trzymanie 30 godzin to po prostu super sprawa. Jedyny mankament, że myli mi się ciągle X z przyciskiem od playstation :)

Wracając do samej konsoli, to warto oczywiście powiedzieć coś o kulturze pracy. W tej generacji Microsoft po prostu ogarnąl to perfekcyjnie i jest po prostu cisza. Rdr, Gearsy, Forza horizon, żadna gra nie powoduje, aby one x przyspieszał. Tzn. pewnie przyspiesza, ale tego po prostu nie słychać, jest idealnie i oby zawsze zmierzali w tym kierunku.

Dashboard pomimo dobrych chęci jest imo tragedią, nie potrafię się do niego przyzwyczaić i już nie mam zamiaru. Jest po prostu zły i niewygodny i mogliby coś w końcu zmienić, zwłaszcza, że konkurencja robi to lepiej, lepiej zorganizowane menu główne, dynamiczne motywy, muzyka. W xboxie bez życia i zamula.

Na start miałem jedną grę ale dzięki gamepass przez kolejne miesiące nie kupię kolejnych. Wiadome to było i warto powtórzyć, gamepass jest rewelacyjne. Na start sporo gierek i w tym forza horizon 4, która błyszczy na one x, śmiało można powiedzieć, że lepszych arcade wyścigów po prostu nie ma.





Spodobało mi się również sea of thieves, ale tego byłem pewien. Lubię takie tytuły, gdzie można w dowolny sposób rywalizować z graczami i ta nutka niepewności jest przez cały czas. Jednak ewidentnie nie dla każdego. Muszę przyznać, że gra widoczkami po prostu żyje :)




Microsoft chwali się również wsteczną kompatybilnością i w przypadku one x jest faktycznie czym. Systematycznie dochodzą gry z Xboxa 360, którym podnoszona jest rozdzielczość do 4k i sprawdza się to fenomenalnie. Mirrors Edge aż się chce ograć ponownie.



Super wypada również wiedzmin 2, pierwsza forza horizon czy red dead redemption. Czekam na orange box aby ograć half life w wysokiej rozdzielczości  :)


Lubię zbierać sprzęt i z tego kawałku plastiku jestem bardzo zadowolony, biorąc pod uwagę jak Microsoft zbroi się zakupując kolejne studia, to jestem ciekaw jak to będzie wyglądać. Tymczasem czekam na dodanie do gamepass Ori, oj to będzie musiało wyglądać pięknie w 4k :)



PS. Tapatalk kompresuje fotki, więc nawet nie będą pewnie w full hd :)
« Ostatnia zmiana: Grudnia 03, 2018, 10:57:11 am wysłana przez Moldar »

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4582 dnia: Grudnia 03, 2018, 13:18:02 pm »


Bardzo dobry tekst. Przysiadłeś przy nim, czas poświęciłeś, by forum miało nową, ciekawą zawartość. Z przyjemnością wysyłam wirtualny +, choć tu litrowy Dżek by się należał. :grin: Miłego ogrywania zatem, a że jakiś czas temu kupiłeś dobry 4k tv. doznania będą kompletne.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4583 dnia: Grudnia 03, 2018, 18:54:53 pm »
Microsoft przejmie kolejne studia. Nowe zespoły zostaną dodane „do rodziny” w przyszłym roku
Cytuj
Informator potwierdził, że Microsoft prowadzi rozmowy z wieloma studiami – zarówno dużymi, jak i małymi. Niektóre przejęcia mogą nas zaskoczyć bardziej niż inne, jednak aktualnie nie zostały podjęte ostateczne decyzje. Wszystko nastąpi w 2019 roku.

Warto tutaj na pewno przypomnieć, że na celowniku Amerykanów jest między innymi IO Interactive – Spencer miał ze swoim zespołem badać, czy warto przejąć twórców Hitmana. Na konkretne szczegóły będziemy musieli pewnie zaczekać do E3 2019 – Microsoft powinien wykorzystać kolejną imprezę w Los Angeles, by przedstawić zespoły, które będą tworzyć nowe produkcje na Xbox Scarlett.
https://www.ppe.pl/news/127750/microsoft-przejmie-kolejne-studia-nowe-zespoly-zostana-dodane-do-rodziny-w-przyszlym-roku.html

Nie zdziwię się jeśli część studiów odpadnie po paru latach, ale jeśli będą zamieniać je na nowe, to problemu nie będzie. Ważne by kolejna konsola miała stały napływ dobrych exów.

lupinator

  • Gość
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4584 dnia: Grudnia 03, 2018, 21:27:22 pm »
W IOI już prawie nikt nie pracuje z oryginalnych pracowników i nie wiem czy to studio jest w stanie zrobić cokolwiek więcej niż dodatkowe poziomy do nowej formuły Hitmana.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4585 dnia: Grudnia 04, 2018, 09:51:01 am »
Microsoft znajduje się w zaawansowanych rozmowach ze studiem współpracującym z Sony
Cytuj
Klobrille tym razem potwierdził dyskusje z zespołem, które współpracuje z Sony:

    „Mogę powiedzieć, że Xbox prowadzi zaawansowane rozmowy (od kilku miesięcy) ze średniej wielkości studiem które w przeszłości współpracowało trochę z PlayStation. Ze względu na trwające negocjację, nie mogę podać nazwy, ale mimo to jest ciekawie.”

Opcji jest kilka – Quantic Dream, Ready at Dawn, Supermassive, Housemarque, a może Bluepoint Games? Klobrille nie może wchodzić w szczegóły, ale wspomniał jedynie, że nie są to twórcy Spider-Mana.
https://www.ppe.pl/news/127781/microsoft-znajduje-sie-w-zaawansowanych-rozmowach-ze-studiem-wspolpracujacym-z-sony.html

Z wymienionych jedyne sensowne wydają mi się Ready At Dawn
https://en.wikipedia.org/wiki/Ready_at_Dawn

i

Supermassive Games
https://en.wikipedia.org/wiki/Supermassive_Games

Może jednak chodzić o jakieś zupełnie inne studio, które kiedyś wydało dwa exy na konsole Sony.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4586 dnia: Grudnia 04, 2018, 15:19:35 pm »
Może FromSoftware ;>

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4587 dnia: Grudnia 05, 2018, 11:05:28 am »
Jak tak, to poprosze o King's Field 5 :}

Tak wogole ta marka nalezy do sony czy fromsoftware?

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 874
  • Reputacja: 82
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4588 dnia: Grudnia 05, 2018, 14:44:43 pm »
Microsoft przejmie kolejne studia. Nowe zespoły zostaną dodane „do rodziny” w przyszłym roku
Cytuj
Informator potwierdził, że Microsoft prowadzi rozmowy z wieloma studiami – zarówno dużymi, jak i małymi. Niektóre przejęcia mogą nas zaskoczyć bardziej niż inne, jednak aktualnie nie zostały podjęte ostateczne decyzje. Wszystko nastąpi w 2019 roku.

Warto tutaj na pewno przypomnieć, że na celowniku Amerykanów jest między innymi IO Interactive – Spencer miał ze swoim zespołem badać, czy warto przejąć twórców Hitmana. Na konkretne szczegóły będziemy musieli pewnie zaczekać do E3 2019 – Microsoft powinien wykorzystać kolejną imprezę w Los Angeles, by przedstawić zespoły, które będą tworzyć nowe produkcje na Xbox Scarlett.
https://www.ppe.pl/news/127750/microsoft-przejmie-kolejne-studia-nowe-zespoly-zostana-dodane-do-rodziny-w-przyszlym-roku.html

Nie zdziwię się jeśli część studiów odpadnie po paru latach, ale jeśli będą zamieniać je na nowe, to problemu nie będzie. Ważne by kolejna konsola miała stały napływ dobrych exów.
Będąc złośliwym to nie kupuje, a zbiera odpady i studia stojące nad przepaścią, patrząc na tegoroczne "zakupy". :)
Może jednak dzięki tym ruchom w końcu wydadzą jakieś nowe ip.

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4589 dnia: Grudnia 17, 2018, 17:00:26 pm »
Jak tak, to poprosze o King's Field 5 :}

Tak wogole ta marka nalezy do sony czy fromsoftware?
Do FS.

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4590 dnia: Lutego 22, 2019, 18:56:51 pm »
Lockhart ma być słabszą wersją Anakondy. Ma skupić się na strimie oraz dystrybucji cyfrowej. Konsola będzie pozbawiona napędu optycznego. Przecieki wskazują następującą konfigurację sprzętu.

Xbox Lockhart

    CPU: Customowy 8 Rdzeni – 16 wątków zen 2
    GPU: Custom NAVI 4+ Teraflopów
    RAM: 12GB GDDR6
    Dane: 1TB NVMe SSD

Natomiast o mocy obliczeniowej pisał pod koniec stycznia POK w dziale multi w temacie o nowej generacji. Dla przypomnienia ma to prezentować się następująco:

Xbox Anaconda

    CPU: Customowy 8 Rdzeni – 16 wątków zen 2
    GPU: Custom NAVI 12+ Teraflopów
    RAM: 16GB GDDR6
    Dane: 1TB NVMe SSD

Rzekomo tytułem startowym ma być nowe Halo, a konsole będzie można kupić już w 2020r.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4591 dnia: Lutego 22, 2019, 21:44:11 pm »
Bardzo możliwe, że finalna wersja konsol będzie miała bardzo zbliżoną specyfikację. No i skoro Lockhart ma być porównywalny mocą do One X, to czy ten drugi też będzie obsługiwał gry next genowe?

Poza tym 2 wersje xboxów na start mogą sprawić, że nawet jeśli Anaconda będzie najmocniejszą konsolą na rynku, to exy na PS5 i tak będą wyglądać lepiej.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4592 dnia: Lutego 22, 2019, 22:24:14 pm »
Te informacje, które już dawno podałem odnośnie mocy One X sprawdziły się w stu procentach. Być może i te pokryją się z tym co M$ nam zaoferuje.
Co do:

(....) No i skoro Lockhart ma być porównywalny mocą do One X, to czy ten drugi też będzie obsługiwał gry next genowe?
(....)

Ciekawe spostrzeżenie. Zapewne przez jakiś czas gry będą wychodzić na obie generacje - jak lata temu Asasyn 4, bądź N4S: Rywale.
Później może być różnie.

Co do grafiki, wszytko zależy od tego kto i za co się zabierze. Być może będzie jak obecnie. Takim tytułom na wyłączność Sony nie sposób odmówić piękna. Nawet na mnie, choć posiadam potężnego PCMR, robią wrażenie. Jasne, często te trzydzieści kłuje w oczy, ale po 40 min. idzie się przyzwyczaić (no w miarę). Spajder, GoW, Detroit, Horizon Zero Dawn to prześliczne gry, ale multiplatformowe Metro Exodus, Asasyn Odyseja, Battlefront II, czy RDR II wcale od nich nie odbiegają, ba mogą wręcz się bardziej podobać.

Pamiętaj, że ludzie często powtarzali, że One(S) będzie ciągnął w dół One X, którzy przez to mocy nie wykorzysta. Nawet pojawiały się głosy, że po jakimś czasie będą wychodzić dane gry już tylko na One X i nic z tego się nie sprawdziło.

Tak jak w swoim teście One X napisałem, ta moc przekłada się na wyraźną różnicę. Kultowa na GameOnly Forza Motosport z siódemką w tytule wygląda znakomicie na One(S). Mocniejsza wersja konsoli dodała jej solidnego kopa, bowiem nie tylko rozdzielczość z fHD do natywnego 4k podskoczyła, ale tez same samochody znacznie lepiej wyglądają.

Plus to, że przykładowo w nowym Asasynie Lockhart zaoferuje dynamiczne 4k i stałe 30 k/s, a Anakonda zaprezentuje tę wersję w natywnym 4k i przy 60 k/s. Powiedzmy. Może dojdzie do tego szybsze wczytywanie danych.

Zatem tym bym się nie przejmował. Już teraz gry wyglądają kapitalnie, a będzie tylko lepiej. Niezależnie od mocy. No i nie jest powiedziane przecież wcale, że nowy Xbox będzie przewyższał mocą nowe dziecko Sony.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4593 dnia: Lutego 23, 2019, 00:33:38 am »
No i nie jest powiedziane przecież wcale, że nowy Xbox będzie przewyższał mocą nowe dziecko Sony.
Ale taki scenariusz wydaje się najbardziej prawdopodobny. Skoro MS chce wypuścić 2 wersje konsol, różniące się mocą, to może sobie pozwolić, by jedna z nich miała wyższy pułap cenowy. Sony za to raczej zostanie przy sprawdzonym systemie z obecnej generacji. W końcu to MS jest firmą, która wszelkimi sposobami musi zabiegać o klientów, bo Sony dzierży niepodzielnie pałeczkę lidera (Nintendo nie liczę, stanowi jakby odrębną kategorię obecnie). Dla mnie sensowny wydaje się taki scenariusz:

Lockhart (bez napędu optycznego; moc zbliżona do One X) - 299$

PS5 - 399$

Anaconda - 499$

Przy tym samym poziomie cenowym większość graczy (poza USA) wybierze PS5 zamiast nowego Xa, bo Sony ma lepiej wyrobioną markę. Gdy jednak gracze dostaną opcję tańszą lub najmocniejszą, to mogą wybrać możliwość, która najbardziej odpowiada ich preferencjom. Poza tym Sony prawdopodobnie może wynegocjować lepszą cenę za te same podzespoły, a nie wydaje mi się, by któraś z firm chciała dopłacać do sprzętu.

Oczywiście jest masa innych czynników, przede wszystkim gry. Gdyby MS był pewny swego i zaprezentował mega hity na premierę nowej konsoli, to ma szansę podjąć równą walkę z Sony. Biorąc pod uwagę, jak źle MS zaczął tę generację, to te ponad 40 mln sprzedanych konsol i tak jest ładnym wynikiem. Tym razem odrobił przynajmniej część zadań domowych.

W każdym razie przyszła generacja zapowiada się bardzo interesująco :)

jay jay

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 25-03-2005
  • Wiadomości: 4 740
  • Reputacja: 18
  • Terror of unexpleainable
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4594 dnia: Lutego 28, 2019, 05:42:02 am »
No i nie jest powiedziane przecież wcale, że nowy Xbox będzie przewyższał mocą nowe dziecko Sony.
Ale taki scenariusz wydaje się najbardziej prawdopodobny. Skoro MS chce wypuścić 2 wersje konsol, różniące się mocą, to może sobie pozwolić, by jedna z nich miała wyższy pułap cenowy. Sony za to raczej zostanie przy sprawdzonym systemie z obecnej generacji. W końcu to MS jest firmą, która wszelkimi sposobami musi zabiegać o klientów, bo Sony dzierży niepodzielnie pałeczkę lidera (Nintendo nie liczę, stanowi jakby odrębną kategorię obecnie). Dla mnie sensowny wydaje się taki scenariusz:

Lockhart (bez napędu optycznego; moc zbliżona do One X) - 299$

PS5 - 399$

Anaconda - 499$

Przy tym samym poziomie cenowym większość graczy (poza USA) wybierze PS5 zamiast nowego Xa, bo Sony ma lepiej wyrobioną markę. Gdy jednak gracze dostaną opcję tańszą lub najmocniejszą, to mogą wybrać możliwość, która najbardziej odpowiada ich preferencjom. Poza tym Sony prawdopodobnie może wynegocjować lepszą cenę za te same podzespoły, a nie wydaje mi się, by któraś z firm chciała dopłacać do sprzętu.

Oczywiście jest masa innych czynników, przede wszystkim gry. Gdyby MS był pewny swego i zaprezentował mega hity na premierę nowej konsoli, to ma szansę podjąć równą walkę z Sony. Biorąc pod uwagę, jak źle MS zaczął tę generację, to te ponad 40 mln sprzedanych konsol i tak jest ładnym wynikiem. Tym razem odrobił przynajmniej część zadań domowych.

W każdym razie przyszła generacja zapowiada się bardzo interesująco :)

co ty bredzisz? Dzisiejsza generacje konsol licza okolo 7 lat i jak przez ten okres w systemie ciaglym nie bedzie killerow na dany sprzet to przegrywa rywalizacje. Rynek konsol jest jeszcze o tyle specyficzny ze od ponad dekady SONY chamsko jedzie na dziedzictwie PSXa i niestety nic nie zapowiada sie na to by nagle za sprawa PS5 mieli przebudzic sie z letargu i zaczeli dostarczac graczom hity z taka czestotliwoscia jak bylo to za ery Playstation 2. Sam jestem ogromnym fanem Playstation, ale nie mam klepek na oczach i widze co moge stracic nie kupujac kolejnych konsol Nintendo czy Xbox. Narazie jest to nieudolne szturchanie lidera, ale z czasem gdy gusta graczy beda bardziej wyrobione moze okazac sie, ze bedziemy nowego hegemona w branzy co bardzo dobrze wplyneloby na gry przeznaczone dla konsol.
''Don't take advice from anyone'' - Robert Altman.


mowafilmowa.wordpress.com
magivanga.wordpress.com
booklips.pl

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4595 dnia: Lutego 28, 2019, 12:25:40 pm »
W poprzedniej generacji MS podjął równą walkę z Sony, więc może i tym razem tak będzie (w co wątpię, za to na pewno będzie mniejsza różnica niż na obecnej generacji).

Sony nie wydaje tyle gier, co kiedyś, ale i teraz gry robi się znacznie dłużej i wymagają zdecydowanie większego budżetu. Poza tym większość firm woli wydawać gry na kilku konsolach jednocześnie, bo to się zwyczajnie bardziej opłaca, dlatego 90% gier to tytuły multiplatformowe. Czasy PS2 minęły bezpowrotnie i już nie wrócą.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4596 dnia: Lutego 28, 2019, 12:41:52 pm »
Obsidian Entertainment pracuje nad 2 tajnymi grami dla Xbox Anaconda
Cytuj
Aktualnie Obsidian Entertainment posiada cztery formacje – większość pracowników kończy rozwój The Outer Worlds, mała część pracuje nad Pillars of Eternity 2: Deadfire (konsolowe wydanie) i jednocześnie dwa zespoły rozpoczęły przygotowanie zupełnie nowych tytułów. Mogę śmiało przypuszczać, że te świeże pozycje trafią już na nową generację – w końcu Microsoft na tegorocznym E3 ma pokazać konsole.

Urquhart jednocześnie zaznaczył, że niezależnym deweloperom jest coraz trudniej na rynku, ponieważ gry kosztują dużo, trudno jest stworzyć wielką pozycję bez odpowiedniego wsparcia i na początku 2018 roku Obsidian Entertainment tak naprawdę nie wiedziało, w którą stronę ma podążać. Przez lata studio rozmawiało z wieloma wydawcami, jednak w końcu firma musiała podjąć ważną decyzję i teraz deweloperzy mogą w spokoju rozwijać duże tytuły.
https://www.ppe.pl/news/130333/obsidian-entertainment-xbox-anaconda.html

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4597 dnia: Marca 21, 2019, 16:17:57 pm »
Xbox One S All-Digital ma trafić do graczy siódmego maja. Dysk będzie miał pojemność jeden TB plus kupujący ma otrzymać kody na Godrizon III, Minecraft i Sea of Thieves.




POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4598 dnia: Marca 21, 2019, 19:55:37 pm »
Moim zdaniem ciekawa opcja. Mogliby tylko uszczuplić konsolę.

lupinator

  • Gość
Odp: Xbox One - Temat główny
« Odpowiedź #4599 dnia: Marca 21, 2019, 20:12:20 pm »
Mam nadzieję, że nowe konsole też będą w opcji bezpłytowej. Biorę w ciemno B-)