Również obejrzałem i sam wątek eksploracyjny jest po prostu niesamowity. Muszę jednak oddać, że pomysł będący mokrym snem fanatyka sci-fi i badania kosmosu nie pozwala jedynie na tym oprzeć gry. Oczywiście, po filmikach z rozgrywki wnoszę, że:
- jest zbieranie surowców,
- odkrywanie planet,
- nazywanie planet i napotykanych gatunków zwierząt (tutaj mam nadzieję, że developerzy doceniają siłę trolli i jednak nie będzie to dobrowolne, bo nie mam ochoty patrzeć na syf, gdzie gracze dla draki będą nazywali zwierzaki np. "xXxGoatus_BigBlackCockus#Oneone11_lol", a planety "YourMomsVagina_XD"),
- jest walka z Sentinelami (poziom alarmu na kształt GTA ze względu na agresywne akcje na planecie i sami strażnicy pewnie występują tylko na już odkrytych planetach, bo inaczej byłoby to pozbawione sensu),
- jest handel,
- jest walka w kosmosie, gdzie można zabawić się w pirata, albo obrońcę floty transportowej,
- upgrade statku i broni,
ale bez chociaż szczątkowej narracji regularna eksploracja zostanie entuzjastom, którzy lubią się wyluzować wieczorkiem w fotelu przy takich klimatach. Jeden nadrzędny cel, o czym wspomina developer - dotarcie do centrum wszechświata bez jakiegokolwiek podsycania fabularnego to za mało. Przeprowadzający wywiad gość z IGN zagaił na końcu o prowadzeniu wątku fabularnego, ale za wiele się nie dowiedział w tym aspekcie. Liczyłbym chociaż na tajemnicze przekazy i skrawki informacji losowo rozsiane np. w jaskiniach, albo na dnach akwenów planet, które podobnie jak prehistoryczne ziemskie malunki musiałyby być rozszyfrowywane i przedstawiające z "lokalnej" perspektywy wątek celu nadrzędnego - centrum wszechświata i motywujące gracza do działania.
Twórca nadmienił, że można podążać za celem, a można po prostu osiąść w jednym gwiazdozbiorze i tu spędzić bardzo wiele godzin. Pytanie więc - czy na tych planetach można będzie cokolwiek rozwijać/budować/bronić się od ataku najeźdźców? Na razie widzę, że tworzy się jedynie początkowe bazy, zbiera surowce (właśnie - po co, skoro używać ich można do handlu i rozbudowy uzbrojenia, budowanie wg prostego ekonomicznego schematu tego typu gier też winno być udostępnione), oświetla latarnie i oznacza zwierzęta.
Podsumowując powyższe wątpliwości, jestem arcyciekawy ogólnej rozgrywki w No Man's Sky.