Autor Wątek: Share  (Przeczytany 222942 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Share
« Odpowiedź #520 dnia: Lutego 04, 2015, 21:04:02 pm »
Cytuj
Kolorki są inne na 24bitach, teoretycznie do pokazania czegoś na szybko to wystarczy, ale na dłuższą metę widać różnicę, chociażby na tych fotach, które ostatnio wrzucałeś z DC.
Przecież oba zdjęcia które wrzuciłem zostały ostatecznie zapisane do jpg, czyli nic ponad 24bity. Kolorki były gorsze przez kompresje. A poza tym wątpię żeby konsola renderowała obraz o większej precyzji niż 24bity.

Funkcja Deep Colour w PS4, to już jest głębia co najmniej 10bit na kolor, 30bit na pixel, maksymalnie 46bit na pixel. W zdjęciach które wrzucałeś, w share dało się zauważyć większe obcięcie zakresu tonalnego kolorów, podczas gdy na focie z aparatu efekt był już lepszy. Share w konsoli najwyraźniej dosyć słabo konwertuje kolory do mniejszej głębi.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Share
« Odpowiedź #521 dnia: Lutego 04, 2015, 21:17:56 pm »
To nie kompresja tylko rozdzielczość 2-3 razy mniejsza. Jakbym to zrobił w natywnej to byś mimowolnie oczy zamknął :naughty:.

ty chyba nie wiesz na czym polega zmiana rozdzielczości. wiesz co to jest interpolacja? chyba nie zdajsz sobie sprawy ile szczegółów, o których tak ciągle gadasz, tracisz przy zmianie rozdziałki.
Chłopaku Ty mi mówisz o rozdzielczości ja przez to kupiłem specjalny tv do starych konsol.

Fotki wyszły w takiej tylko dlatego, że były źle robione.
Myślę, że dyskusja kończy się tam, gdzie Kyo każe robić zdjęcia aparatem, który jest bardzo subiektywnym narzędziem do oceny zdjęcia i mnóstwo parametrów w takim przypadku ma na niego wpływ. Natywne share = gówno, aparat = referencja. Trzymajcie mnie...
Witaj już oficjalnie w klubie Mastera i Mrocza. Ktoś jeszcze? Tylko współczuć.

Jak to z konsol, to dajesz, w sumie to ciekaw jestem tej różnicy między 24bitami a natywną głębią koloru w AC Unity.
Andrju kolory o zachodzi słońca w AC:U niszczą a to z share jest praktycznie bez żadnego koloru.
Na aparacie idzie lepiej pokazać jak ta giera na żywo naprawdę wygląda.


O matko u ciebie tak giera wygląda na żywo jak te fotki ?  :o
Dużo lepiej, tutaj słaba rozdziałka. Przynajmniej tekstury widać jak należy.

Przy tej z KZ2 to i tak nic. Młody chciał być kozak i w ładny sposób ją zjechał, no ale prawda jest z goła inna.

Cytuj
Kolorki są inne na 24bitach, teoretycznie do pokazania czegoś na szybko to wystarczy, ale na dłuższą metę widać różnicę, chociażby na tych fotach, które ostatnio wrzucałeś z DC.
Przecież oba zdjęcia które wrzuciłem zostały ostatecznie zapisane do jpg, czyli nic ponad 24bity. Kolorki były gorsze przez kompresje. A poza tym wątpię żeby konsola renderowała obraz o większej precyzji niż 24bity.

Funkcja Deep Colour w PS4, to już jest głębia co najmniej 10bit na kolor, 30bit na pixel, maksymalnie 46bit na pixel. W zdjęciach które wrzucałeś, w share dało się zauważyć większe obcięcie zakresu tonalnego kolorów, podczas gdy na focie z aparatu efekt był już lepszy. Share w konsoli najwyraźniej dosyć słabo konwertuje kolory do mniejszej głębi.
Share to pomyłka jak na razie, no ale może coś z tym jeszcze zrobią.


« Ostatnia zmiana: Lutego 04, 2015, 21:21:28 pm wysłana przez Kyokushinman »

Mrocz

  • Gość
Odp: Share
« Odpowiedź #522 dnia: Lutego 04, 2015, 21:21:52 pm »
Myślę, że dyskusja kończy się tam, gdzie Kyo każe robić zdjęcia aparatem, który jest bardzo subiektywnym narzędziem do oceny zdjęcia i mnóstwo parametrów w takim przypadku ma na niego wpływ. Natywne share = gówno, aparat = referencja. Trzymajcie mnie...
Witaj już oficjalnie w klubie Mastera i Mrocza. Ktoś jeszcze? Tylko współczuć.

Cześć Kert witaj wśród elit :troll: ;)

PS. Myślę, że całe forum możesz do klubu dopisać Kyo :lol:

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Share
« Odpowiedź #523 dnia: Lutego 04, 2015, 21:24:18 pm »
Mam swoich fanów nawet tutaj także całe forum odpada.
Was jednak nic nie przebije. Jeszcze nad jedną osobą się zastanawiam i będzie już 4 muszkieterów.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Share
« Odpowiedź #524 dnia: Lutego 04, 2015, 21:28:26 pm »
Myślę, że dyskusja kończy się tam, gdzie Kyo każe robić zdjęcia aparatem, który jest bardzo subiektywnym narzędziem do oceny zdjęcia i mnóstwo parametrów w takim przypadku ma na niego wpływ. Natywne share = gówno, aparat = referencja. Trzymajcie mnie...
Witaj już oficjalnie w klubie Mastera i Mrocza. Ktoś jeszcze? Tylko współczuć.
Fotki wyszły w takiej tylko dlatego, że były źle robione.
były źle robione.
źle robione.
:whistle:

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Share
« Odpowiedź #525 dnia: Lutego 04, 2015, 21:32:47 pm »
Tak były źle zrobione co w tym dziwnego :lol:.



Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Share
« Odpowiedź #526 dnia: Lutego 04, 2015, 21:35:14 pm »
Jak ty nie ogarniasz, ja pitolę. Witki mi opadły.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Share
« Odpowiedź #527 dnia: Lutego 04, 2015, 21:36:29 pm »
Co ty nie powiesz, naprawdę :-o.

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Share
« Odpowiedź #528 dnia: Lutego 04, 2015, 21:41:45 pm »
Naprawdę.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Share
« Odpowiedź #529 dnia: Lutego 04, 2015, 21:47:21 pm »
Dobra, skończcie karmić tego trolla i wrzucajcie foty i komentujcie. Przez niego wrzuty dobre bo polskie z DL znikną w potoku głupot.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Share
« Odpowiedź #530 dnia: Lutego 04, 2015, 21:53:22 pm »





Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Share
« Odpowiedź #531 dnia: Lutego 04, 2015, 21:54:53 pm »
Funkcja Deep Colour w PS4, to już jest głębia co najmniej 10bit na kolor, 30bit na pixel, maksymalnie 46bit na pixel. W zdjęciach które wrzucałeś, w share dało się zauważyć większe obcięcie zakresu tonalnego kolorów, podczas gdy na focie z aparatu efekt był już lepszy. Share w konsoli najwyraźniej dosyć słabo konwertuje kolory do mniejszej głębi.

:lol:

Rusek bardzo się stara, żeby wyrosnąć na drugą kyoteksturę.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Share
« Odpowiedź #532 dnia: Lutego 04, 2015, 22:04:38 pm »
Funkcja Deep Colour w PS4, to już jest głębia co najmniej 10bit na kolor, 30bit na pixel, maksymalnie 46bit na pixel. W zdjęciach które wrzucałeś, w share dało się zauważyć większe obcięcie zakresu tonalnego kolorów, podczas gdy na focie z aparatu efekt był już lepszy. Share w konsoli najwyraźniej dosyć słabo konwertuje kolory do mniejszej głębi.

:lol:

Rusek bardzo się stara, żeby wyrosnąć na drugą kyoteksturę.

Ale żeś zabłysnął intelektem! Rzeczowa rozmowa na temat :ok:

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Share
« Odpowiedź #533 dnia: Lutego 04, 2015, 22:12:40 pm »
Rzeczowa rozmowa z debilem, który widzi deep color na 24-bitowych jpegach? Wolne żarty.

Póki co gry a nawet filmy blu-ray korzystają z 24-bitowej głębi kolorów.

Marins

  • Gość
Odp: Share
« Odpowiedź #534 dnia: Lutego 04, 2015, 22:15:16 pm »
Iras nie wyzywaj ruska bo LGBT fans zaraz da Ci bana.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Share
« Odpowiedź #535 dnia: Lutego 04, 2015, 22:36:11 pm »
Rzeczowa rozmowa z debilem, który widzi deep color na 24-bitowych jpegach? Wolne żarty.

Póki co gry a nawet filmy blu-ray korzystają z 24-bitowej głębi kolorów.

Debil to jesteś ty skoro nie dochodzi do ciebie, że zdanie

Cytuj
W share dało się zauważyć większe obcięcie zakresu tonalnego

oznacza, że Deep Colour w zrzutach Share nie ma  :lol: :lol: :lol: jeśli mówisz o focie z cyfrówki, to również  :lol:

Iras nie wyzywaj ruska bo LGBT fans zaraz da Ci bana.

A ty to widzę jakiś przydupas Irasa z departamentu do spraw mniejszości narodowych na forum?



... :lol:
« Ostatnia zmiana: Lutego 04, 2015, 22:41:42 pm wysłana przez andryush »

Marins

  • Gość
Odp: Share
« Odpowiedź #536 dnia: Lutego 04, 2015, 22:57:53 pm »
A ty to widzę jakiś przydupas Irasa z departamentu do spraw mniejszości narodowych na forum?
Wolę być nazwany (jak twierdzisz) przydupasem Irasa niż być tak jak ty ruską kurwą i przydupasem putina.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Share
« Odpowiedź #537 dnia: Lutego 04, 2015, 23:04:39 pm »
A ty to widzę jakiś przydupas Irasa z departamentu do spraw mniejszości narodowych na forum?
Wolę być nazwany (jak twierdzisz) przydupasem Irasa niż być tak jak ty ruską kurwą i przydupasem putina.

 :lol: o kur**, jakie głębokie stwierdzenie, jak gardło Saszy Grej. Gratuluję wkładu w działanie departamentu, działasz w słusznej sprawie, zaiste prawilne to i godne podziwu!

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Share
« Odpowiedź #538 dnia: Lutego 04, 2015, 23:07:07 pm »
Człowiek sobie myśli ze poważna dyskusja na temat fotek, wchodzi, a tu wyzwiska :lol:

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Share
« Odpowiedź #539 dnia: Lutego 04, 2015, 23:14:51 pm »
Debil to jesteś ty skoro nie dochodzi do ciebie, że zdanie

Cytuj
W share dało się zauważyć większe obcięcie zakresu tonalnego

Jeszcze mi będzie łajza białoruska cytowanie selektywne odpierdalać  :lol:

W zdjęciach które wrzucałeś, w share dało się zauważyć większe obcięcie zakresu tonalnego kolorów, podczas gdy na focie z aparatu efekt był już lepszy.

LEPSZY EFEKT WIDZISZ NA FOCIE, KTÓRA TEŻ MA 24 BITY  :lol:  I jeszcze raz ci piszę, że ani gry, ani nawet filmy na blu-ray twojego deep color nie obsługują (twój telewizorek pewnie też tych miliardów kolorów nie wyświetla). Jak się na czymś nie znasz, to morda w kubeł, a nie zgrywasz drugiego po kyo!

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Share
« Odpowiedź #540 dnia: Lutego 04, 2015, 23:25:53 pm »
Debil to jesteś ty skoro nie dochodzi do ciebie, że zdanie

Cytuj
W share dało się zauważyć większe obcięcie zakresu tonalnego

Jeszcze mi będzie łajza białoruska cytowanie selektywne odpierdalać  :lol:

W zdjęciach które wrzucałeś, w share dało się zauważyć większe obcięcie zakresu tonalnego kolorów, podczas gdy na focie z aparatu efekt był już lepszy.

LEPSZY EFEKT WIDZISZ NA FOCIE, KTÓRA TEŻ MA 24 BITY  :lol:  I jeszcze raz ci piszę, że ani gry, ani nawet filmy na blu-ray twojego deep color nie obsługują (twój telewizorek pewnie też tych miliardów kolorów nie wyświetla). Jak się na czymś nie znasz, to morda w kubeł, a nie zgrywasz drugiego po kyo!

Miszczu, proszę cię... Wiesz może dlaczego graficy mający do czynienia z DTP wolą konwertować projekty z RGB do CMYK w Photoshopie a nie w Corelu np?? Podpowiem, że fota z cyfrówki to taki odpowiednik Photoshopa, a Share to Corel.
Filmy nie obsługują deep colour, ale w przypadku gier to nie jest wykluczone. Poza tym po coś masz przecież ten Deep Colour w menu konsoli, nie wpakowali tego ot tak sobie, żeby był przełącznik wł/wył.
« Ostatnia zmiana: Lutego 04, 2015, 23:28:42 pm wysłana przez andryush »

Marins

  • Gość
Odp: Share
« Odpowiedź #541 dnia: Lutego 04, 2015, 23:31:48 pm »
  o kur**, jakie głębokie stwierdzenie, jak gardło Saszy Grej. Gratuluję wkładu w działanie departamentu, działasz w słusznej sprawie, zaiste prawilne to i godne podziwu!
Gimbazjalna ironia i porównanie udowadniają jak mocno trafiłem w czuły punkt.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Share
« Odpowiedź #542 dnia: Lutego 04, 2015, 23:35:48 pm »
Debil to jesteś ty skoro nie dochodzi do ciebie, że zdanie

Cytuj
W share dało się zauważyć większe obcięcie zakresu tonalnego

Jeszcze mi będzie łajza białoruska cytowanie selektywne odpierdalać  :lol:

W zdjęciach które wrzucałeś, w share dało się zauważyć większe obcięcie zakresu tonalnego kolorów, podczas gdy na focie z aparatu efekt był już lepszy.

LEPSZY EFEKT WIDZISZ NA FOCIE, KTÓRA TEŻ MA 24 BITY  :lol:  I jeszcze raz ci piszę, że ani gry, ani nawet filmy na blu-ray twojego deep color nie obsługują (twój telewizorek pewnie też tych miliardów kolorów nie wyświetla). Jak się na czymś nie znasz, to morda w kubeł, a nie zgrywasz drugiego po kyo!

Miszczu, proszę cię... Wiesz może dlaczego graficy mający do czynienia z DTP wolą konwertować projekty z RGB do CMYK w Photoshopie a nie w Corelu np?? Podpowiem, że fota z cyfrówki to taki odpowiednik Photoshopa, a Share to Corel.
Filmy nie obsługują deep colour, ale w przypadku gier to nie jest wykluczone. Poza tym po coś masz przecież ten Deep Colour w menu konsoli, nie wpakowali tego ot tak sobie, żeby był przełącznik wł/wył.
Właśnie o to co napisałeś w tym wszystkim chodzi, ale taki Iras i inni mu wierni nie zrozumieją tego.
Szkoda się tylko produkować tutaj, bo i tak ciężko kogokolwiek dokształcić.
« Ostatnia zmiana: Lutego 04, 2015, 23:38:02 pm wysłana przez Kyokushinman »

Braveheart1989

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-04-2013
  • Wiadomości: 2 488
  • Reputacja: 14
Odp: Share
« Odpowiedź #543 dnia: Lutego 04, 2015, 23:41:50 pm »
ooo kur** jaka jazda  :lol: :lol:

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Share
« Odpowiedź #544 dnia: Lutego 04, 2015, 23:46:15 pm »
No jak się chcecie dalej produkować o gierkach w 48 bitach, to faktycznie możecie przestać  :lol:

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Share
« Odpowiedź #545 dnia: Lutego 05, 2015, 01:18:06 am »
iras ma rację, jakiś czas temu zgłębiałem temat i nie ma opcji na 16 bitów na kolor w gierkach. po pierwsze, to by nawet w 720p nie chodziło. po drugie, rzadko który wyświetlacz/prawie żaden nie jest w stanie tego pokazać, to jest prawie 300 trylionów kolorow :lol:

nie wiem ja z 10 bitami, bo to też jest deep color i ten standard ps4 chyba już obsługuje, ale cholera wie czy to jest w gierkach.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Share
« Odpowiedź #546 dnia: Lutego 05, 2015, 02:05:44 am »
PS4 obsługuje nawet 16 bitów na kolor, bo to siedzi w specyfikacji HDMI, ale gry nadal ograniczają się do ośmiu.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Share
« Odpowiedź #547 dnia: Lutego 05, 2015, 02:20:16 am »
 
Cytuj
W zdjęciach które wrzucałeś, w share dało się zauważyć większe obcięcie zakresu tonalnego kolorów, podczas gdy na focie z aparatu efekt był już lepszy. Share w konsoli najwyraźniej dosyć słabo konwertuje kolory do mniejszej głębi.
Stawiałbym na kompresje. Właśnie bawiłem się trochę w photoshopie zapisując zdjęcie w niskiej jakości i kolory też zostają minimalnie obcięte, choć nie tak jak na tamtym porównaniu z share. Z tym że zdjęcie ekranu robione aparatem zwiększają kontrast, to i różnice w kolorach widać większe niż w rzeczywistości. Inna możliwość jest taka że coś się dzieje z profilami kolorów (jakieś konwersje do adobe rgb/srgb czy coś w tym stylu) lub wyświetlaniem zdjęć na ps4.
Można by to ostatecznie zweryfikować zapuszczając na telewizorze 2 fotki, jedną mocno skompresowaną, a drugą bez kompresji i zrobić zdjęcia(czyli w tych samych warunkach co poprzednio). Jeśli różnice między zdjęciem zdjęcia skompresowanego a nieskompresowanego byłyby takie same jak w przypadku share i "czystej gry" oznacza że po prostu jest to wina kompresji, jeśli natomiast oba miałyby takie same kolory(lub prawie identyczne) to rzeczywiście coś jest na rzeczy ( źle ustawione profile kolorów, złe wyświetlanie zdjęć z poziomu ps4).
Jutro może przeprowadzę ten eksperyment :)

Cytuj
iras ma rację, jakiś czas temu zgłębiałem temat i nie ma opcji na 16 bitów na kolor w gierkach. po pierwsze, to by nawet w 720p nie chodziło. po drugie, rzadko który wyświetlacz/prawie żaden nie jest w stanie tego pokazać, to jest prawie 300 trylionów kolorow :lol:

nie wiem ja z 10 bitami, bo to też jest deep color i ten standard ps4 chyba już obsługuje, ale cholera wie czy to jest w gierkach.
Niektóre gry maja część render targetów w 64bitach(r16g16b16a16), szczególnie light accumulation(z tego co wiem to bez 64 bitowego oswietlenia normalny  hdr jest niemozliwy) np killzone shadow fall albo the order 1886 mają prawie wszystkie w 64 bitach
It’s 64-bit all the way for us. I think the only exception is bloom/glare, which uses post-exposure R11G11B10..
Stąd tak dużo ważą render targety w KZ: SF (a karota kiedyś się dziwił mówiąc, że to pewnie przez jakiś  bug, w końcy to niemożliwe żeby ważyły ponad 2 razy więcej niż w crysisie 3 :lol:  :lol:). Kiedyś widziałem całą "strukturę" g-buffera the order i kz:sf tylko nie mogę teraz znaleźć.

Mimo wszystko finalny obraz chyba zawsze ma 24 bity na piksel.
« Ostatnia zmiana: Lutego 05, 2015, 03:30:01 am wysłana przez Wulfen »

VaaKo

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 05-07-2007
  • Wiadomości: 1 583
  • Reputacja: 44
Odp: Share
« Odpowiedź #548 dnia: Lutego 05, 2015, 04:23:07 am »
Metro 2033



Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)



Dobra, koniec tego pierniczenia.

DYING LIGHT
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Uprzedziłeś mnie Windo... jak skończę metro, to zabiorę się za DL, bo widoczki idealne do share ;)

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Share
« Odpowiedź #549 dnia: Lutego 05, 2015, 07:02:17 am »
Cytuj
W zdjęciach które wrzucałeś, w share dało się zauważyć większe obcięcie zakresu tonalnego kolorów, podczas gdy na focie z aparatu efekt był już lepszy. Share w konsoli najwyraźniej dosyć słabo konwertuje kolory do mniejszej głębi.
Stawiałbym na kompresje. Właśnie bawiłem się trochę w photoshopie zapisując zdjęcie w niskiej jakości i kolory też zostają minimalnie obcięte, choć nie tak jak na tamtym porównaniu z share. Z tym że zdjęcie ekranu robione aparatem zwiększają kontrast, to i różnice w kolorach widać większe niż w rzeczywistości. Inna możliwość jest taka że coś się dzieje z profilami kolorów (jakieś konwersje do adobe rgb/srgb czy coś w tym stylu) lub wyświetlaniem zdjęć na ps4.
Można by to ostatecznie zweryfikować zapuszczając na telewizorze 2 fotki, jedną mocno skompresowaną, a drugą bez kompresji i zrobić zdjęcia(czyli w tych samych warunkach co poprzednio). Jeśli różnice między zdjęciem zdjęcia skompresowanego a nieskompresowanego byłyby takie same jak w przypadku share i "czystej gry" oznacza że po prostu jest to wina kompresji, jeśli natomiast oba miałyby takie same kolory(lub prawie identyczne) to rzeczywiście coś jest na rzeczy ( źle ustawione profile kolorów, złe wyświetlanie zdjęć z poziomu ps4).
Jutro może przeprowadzę ten eksperyment :)

Moim zdaniem Share ma po prostu bardzo ch**owy algorytm konwersji do JPG. To jest ficzer dla casuali, a nie dla maniaków jakości obrazu, ma być szybko, ma być lekko, żeby ekspresowo na Twittera wysłać, czy Facebooka. Twoja fota zrobiona cyfrówką wyszła lepiej od Share pod względem przejść, bo robiłeś zdjęcie natywnie wyświetlanego obrazu, w tych 30 czy tam 36bitach (zależnie od gry i telewizora), większość nowszych TV obsługują 30 i 36 bitowy Deep Colour, 48bitów to ponoć już standard dla najnowszych telewizorów 4K. Share ujebał kolory byle jak do tych 8bitów na kanał i rezultat każdy zna. Cyfrówka robi to samo, ale poprawnie ustawiona ekspozycja, balans bieli, ostrość, pozwalają zabłysnąć algorytmom w aparacie i lepiej oddać charakter kolorów wyświetlanego na TV obrazu - stąd efekt przejścia z jasnych do ciemnych tonów jest lepszy niż na zrzucie z konsoli.

Cytuj
Cytuj
iras ma rację, jakiś czas temu zgłębiałem temat i nie ma opcji na 16 bitów na kolor w gierkach. po pierwsze, to by nawet w 720p nie chodziło. po drugie, rzadko który wyświetlacz/prawie żaden nie jest w stanie tego pokazać, to jest prawie 300 trylionów kolorow :lol:

nie wiem ja z 10 bitami, bo to też jest deep color i ten standard ps4 chyba już obsługuje, ale cholera wie czy to jest w gierkach.
Niektóre gry maja część render targetów w 64bitach(r16g16b16a16), szczególnie light accumulation(z tego co wiem to bez 64 bitowego oswietlenia normalny  hdr jest niemozliwy) np killzone shadow fall albo the order 1886 mają prawie wszystkie w 64 bitach
It’s 64-bit all the way for us. I think the only exception is bloom/glare, which uses post-exposure R11G11B10..
Stąd tak dużo ważą render targety w KZ: SF (a karota kiedyś się dziwił mówiąc, że to pewnie przez jakiś  bug, w końcy to niemożliwe żeby ważyły ponad 2 razy więcej niż w crysisie 3 :lol:  :lol:). Kiedyś widziałem całą "strukturę" g-buffera the order i kz:sf tylko nie mogę teraz znaleźć.

Mimo wszystko finalny obraz chyba zawsze ma 24 bity na piksel.

No te bity na kanał to też sprawa indywidualna i nie każda gra będzie obsługiwać większą głębię kolorów. To tak jak z filmami, mimo iż w konsoli masz włączone Deep Colour, to film nie obsługuje tego bajeru i finalnie na TV wyświetli się obraz w 24bitach. Mimo wszystko w obecnej chwili standardem są już wyświetlacze obsługujące 30-36bitów, więc imo twórcy gier w większości powinni trzymać się tych standardów jakości obrazu.

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Share
« Odpowiedź #550 dnia: Lutego 05, 2015, 07:28:06 am »
hdmi rzeczywiście wspiera nawet 46bitowy kolor, ale to znaczy, że jest w stanie przesłać obraz w wysokiej rozdzielczości, w odpowiednim frameracie, z taką właśnie głębią. to się odnosi do przepustowości kabla. żaden telewizor ci takiego obrazu nie wyświetli, bo nie ma tyle kolorów, oraz żadna konsola ci tego nie wyrenderuje, bo nie ma takiej mocy. buffor ramki, o którym pisał iras jakiś czas temu, musiałby być dwa razy większy.
a co wulfen miał na myśli przez 64 bitów to już sam nie wiem, tak jak sam napisał, na końcu wszystko jest opierniczane do 24. 

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Share
« Odpowiedź #551 dnia: Lutego 05, 2015, 08:23:51 am »
Cytuj
W zdjęciach które wrzucałeś, w share dało się zauważyć większe obcięcie zakresu tonalnego kolorów, podczas gdy na focie z aparatu efekt był już lepszy. Share w konsoli najwyraźniej dosyć słabo konwertuje kolory do mniejszej głębi.
Stawiałbym na kompresje. Właśnie bawiłem się trochę w photoshopie zapisując zdjęcie w niskiej jakości i kolory też zostają minimalnie obcięte, choć nie tak jak na tamtym porównaniu z share. Z tym że zdjęcie ekranu robione aparatem zwiększają kontrast, to i różnice w kolorach widać większe niż w rzeczywistości. Inna możliwość jest taka że coś się dzieje z profilami kolorów (jakieś konwersje do adobe rgb/srgb czy coś w tym stylu) lub wyświetlaniem zdjęć na ps4.
Można by to ostatecznie zweryfikować zapuszczając na telewizorze 2 fotki, jedną mocno skompresowaną, a drugą bez kompresji i zrobić zdjęcia(czyli w tych samych warunkach co poprzednio). Jeśli różnice między zdjęciem zdjęcia skompresowanego a nieskompresowanego byłyby takie same jak w przypadku share i "czystej gry" oznacza że po prostu jest to wina kompresji, jeśli natomiast oba miałyby takie same kolory(lub prawie identyczne) to rzeczywiście coś jest na rzeczy ( źle ustawione profile kolorów, złe wyświetlanie zdjęć z poziomu ps4).
Jutro może przeprowadzę ten eksperyment :)

Cytuj
iras ma rację, jakiś czas temu zgłębiałem temat i nie ma opcji na 16 bitów na kolor w gierkach. po pierwsze, to by nawet w 720p nie chodziło. po drugie, rzadko który wyświetlacz/prawie żaden nie jest w stanie tego pokazać, to jest prawie 300 trylionów kolorow :lol:

nie wiem ja z 10 bitami, bo to też jest deep color i ten standard ps4 chyba już obsługuje, ale cholera wie czy to jest w gierkach.
Niektóre gry maja część render targetów w 64bitach(r16g16b16a16), szczególnie light accumulation(z tego co wiem to bez 64 bitowego oswietlenia normalny  hdr jest niemozliwy) np killzone shadow fall albo the order 1886 mają prawie wszystkie w 64 bitach
It’s 64-bit all the way for us. I think the only exception is bloom/glare, which uses post-exposure R11G11B10..
Stąd tak dużo ważą render targety w KZ: SF (a karota kiedyś się dziwił mówiąc, że to pewnie przez jakiś  bug, w końcy to niemożliwe żeby ważyły ponad 2 razy więcej niż w crysisie 3 :lol:  :lol:). Kiedyś widziałem całą "strukturę" g-buffera the order i kz:sf tylko nie mogę teraz znaleźć.

Mimo wszystko finalny obraz chyba zawsze ma 24 bity na piksel.
Jak masz taką możliwość to zrób taki sam szot z share vs share z aparatu vs gra real time z aparatu też nie zaszkodzi, ale aby nie było i Juras wraz z innymi nie płakali z gier które wyświetlane są w 1080p.
Może wówczas ktoś zobaczy dużą różnice a nie tylko ja, Ukanio i Andrju.

« Ostatnia zmiana: Lutego 05, 2015, 08:31:54 am wysłana przez Kyokushinman »

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Share
« Odpowiedź #552 dnia: Lutego 05, 2015, 08:52:56 am »
share z aparatu vs gra real time z aparatu
Poproszę do tego jeszcze pełny EXIF z typem i ustawieniami aparatu, histogram i rzut pomieszczenia wraz z rodzajem oraz kątem padania oświetlenia, zdjęcia wrzucane bez kompresji, w surowym RAW (jeśli za duży, spakować i wrzucić link do pobrania).

A nie, to wszystko dobrane, zastane i losowe czynniki mające wpływ na wykonanie i odbiór zdjęcia, więc po prostu skończ pie**olić.
« Ostatnia zmiana: Lutego 05, 2015, 08:56:28 am wysłana przez Kert »

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Share
« Odpowiedź #553 dnia: Lutego 05, 2015, 09:07:45 am »
hdmi rzeczywiście wspiera nawet 46bitowy kolor, ale to znaczy, że jest w stanie przesłać obraz w wysokiej rozdzielczości, w odpowiednim frameracie, z taką właśnie głębią. to się odnosi do przepustowości kabla. żaden telewizor ci takiego obrazu nie wyświetli, bo nie ma tyle kolorów, oraz żadna konsola ci tego nie wyrenderuje, bo nie ma takiej mocy. buffor ramki, o którym pisał iras jakiś czas temu, musiałby być dwa razy większy.
a co wulfen miał na myśli przez 64 bitów to już sam nie wiem, tak jak sam napisał, na końcu wszystko jest opierniczane do 24.

Telewizory 4K mają ponoć lepsze diody i sterowniki napięcia, przystosowane właśnie do 48bit głębi = mają tyle kolorów.

Odnośnie przepustowości kabla, to nie wiem, nie liczyłem ale to by było głupie posunięcie, jeśli producenci pchaliby do telewizorów diody wysokiej jakości, które nie mogłby być w pełni wykorzystane ze względu braków w obecnej technologii HDMI. Także wydaje mi się, że jednak te 48bitów skoro jest podane w specyfikacji najnowszego standardu HDMI, to jednak musi działać.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Share
« Odpowiedź #554 dnia: Lutego 05, 2015, 09:15:06 am »
share z aparatu vs gra real time z aparatu
Poproszę do tego jeszcze pełny EXIF z typem i ustawieniami aparatu, histogram i rzut pomieszczenia wraz z rodzajem oraz kątem padania oświetlenia, zdjęcia wrzucane bez kompresji, w surowym RAW (jeśli za duży, spakować i wrzucić link do pobrania).

A nie, to wszystko dobrane, zastane i losowe czynniki mające wpływ na wykonanie i odbiór zdjęcia, więc po prostu skończ pie**olić.


Ja już skończyłem i nie mam zamiaru zaśmiecać bo widzę, że jeden z muszkieterków już przyszedł i płacze :lol:.

@ Wulfen zrób jak chcesz albo może lepiej nie rób bo zrobi się z tego kolejne SW.




Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Share
« Odpowiedź #555 dnia: Lutego 05, 2015, 09:28:15 am »
Skoro chcesz opierać wnioski na ZDJĘCIACH EKRANU ZROBIONE APARATEM kontra źródło, niech chociaż będzie wgląd do parametrów tej artystycznej samowoli, żeby móc się do nich później odnieść.

nie mam zamiaru zaśmiecać
No, nareszcie.

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Share
« Odpowiedź #556 dnia: Lutego 05, 2015, 09:28:41 am »
Telewizory 4K mają ponoć lepsze diody i sterowniki napięcia, przystosowane właśnie do 48bit głębi = mają tyle kolorów.
:lol:
pokaż mi matryce wyświetlającą prawie 300 trylionów kolorów.
:lol:

standardem jest 16,7 mln, czyli dokładnie 24 bity. jakieś szarpy mają chyba więcej, bo dodają kanał żółty czy coś. 

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Share
« Odpowiedź #557 dnia: Lutego 05, 2015, 09:34:24 am »
Jeden za wszystkich wszyscy za jednego i skończcie robić już ten burdel!

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Share
« Odpowiedź #558 dnia: Lutego 05, 2015, 09:42:17 am »
otwieram!

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Share
« Odpowiedź #559 dnia: Lutego 05, 2015, 09:49:31 am »
Skończcie, przecież to temat o 'szer' :roll:

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)