Jak ja lubię te szumnie rzucane "downgrade, oszukali nas". Jak na razie na bezpośrednim porównaniu widzę, że jest lepiej, ale też inaczej - zmiany, które nie mają nic wspólnego ze spadkiem czy wzrostem jakości, a po prostu innym oświetleniem lub właściwością materiału (np. jest bardziej mokry). Pewnie będą jakieś porównania to wtedy się zobaczy. Już o GoW niektórzy pisali, ze jest downgrade, a nie było to prawdą...
Strasznie zmiękczyli wszystko, cienie są tak subtelne, że wersja z poprzedniej generacji wydaje sie na tym tle lepsza...
Art direction, choć w tej scenie widać, że światło pada inaczej i cień jest poza twarzą Elie (co w sumie też jest efektem innego kierunku artystycznego). Niemniej tak uzyskujesz bardziej realistyczny i naturalny obraz. Niektórzy spodziewają się ostrych jak brzytwa cieni, normalek, czy tekstur w ogóle. Tak to nie działa. Sam subsurface scattering polega na celowym blurowaniu tekstur dla bardziej realistycznego efektu. Jest to wynikiem analizy i badań ludzi, którzy tworzą te algorytmy, z których korzysta potem cała branża (nasza, jak i filmowa). To samo tyczy się ostrości w ogóle - zmiękczając obraz zaciera się granica między tym co wygenerowane przez komputer, a np. filmem. Ja patrząc na te dwa screeny widzę duży postęp i nie wyobrażam sobie powiedzieć, że to po lewej jest lepsze. Jeszcze ujęcie z Joele za kierownica też jest dobre.