Gameplay z wersji demonstracyjnej:
Gwoli komentarza, tragicznie irytujący prowadzący, dobrze, że z biegiem filmiku trochę odpuścił.
Śliczna gra, szczególnie końcówka miażdży.
Początkowo sądziłem, że MS pozazdrościł Ubi i dostaniemy bardziej liryczną odpowiedź na Raymana, z wolniejszym tempem prowadzenia akcji, ale po powyższym filmiku gameplay jawi się jednak nieco inaczej i mocno dynamicznie.
Twórca przyznaje się do silnej inspiracji "Metroidvanią" (żadne odkrycie), co przejawia się w rozbudowanej i otwartej strukturze poziomów - dostępna mapa z bieżącego widoku gry (ma nie być widocznych loadingów, tylko płynna rozgrywka), eksploracja, zbieranie pierdół, punktów doświadczenia za walkę i rozwalanie przeszkód, rozwój postaci - umiejętności w strukturze drzewka.
Można zapisywać stan gry w dowolnym miejscu.
Gra wg deklaracji wystarczy na ok. 8 - 10 h, ma też stanowić spore wyzwanie (już się zacząłem bać, jak padło porównanie do Super Meat Boy'a
, ale dev nieco uspokoił).
Ogólnie liczę, że Ori and the Blind Forest trafi w przyszłości także na inne sprzęty.