Odrobinę posprawdzałem na W829 kilka gier z past genów i jak na razie ranking mój tak wygląda.
1. Uncharted 3 10-
Grafa niesamowita jak na PS3
. Obraz mega ostry, kolorowy, tekstury bardzo dobre, animacja płynna, do tego fenomenalna woda na cmentarzysku statków (lepsza niż w 12 w U4). Chapter 19 to zdecydowanie najładniejszy etap ery past genów, to jak owa sceneria wygląda to max kunsztu ND. Kilka etapów jest nie do zdarcia i wyglądają rewelacyjnie np. 11, 13 czy wspomniany 19. Zasługuje na pochwały też płonąca chata w 7 i fenomenalny ogień rozchodzący się po całym otoczeniu. Wizualnie ta gra niszczy i jest przykładem jak powinien wyglądać obraz w 720p. Do pełnej dychy zabrakło wszystkich etapów na tym poziomi jak wyżej wymienione ponieważ kilka odstaje np. 16.
2. Killzone 3 10- (naciągane)
Gra która technicznie wyprzedza nawet U3 jednak niektóre etapy są lekko przekontrastowione i kolorowe jak np. dżungla. W sumie to chyba tylko ten. Mimo tego to jak wyglądają tekstury na ubraniach, postaciach czy gdzieniegdzie na podłoży (chapter 2 powrót tej jedynej z KZ2 chociaż nie robi aż takiego wrażenia bo jest w dzień oraz na końcu etapu w dżungli jest też inna kapitalna tekstura podłoża) to majstersztyk wizualny mogący spokojnie konkurować z najładniejszymi grami na aktualnej generacji. Etap na złomowisku i oświetlenie brak słów
. Etap zimowy zmiata podobny z U2.
3. God of War 3 9+
Plastyczność, kolory (tartar), wykonanie Kratosa, wybrane tekstury skał, design, oświetlenie lokacji przez latarkę hehe, mega płynność i niesamowite widowisko stanowi bez żadnych wątpliwości jedno z najwspanialszych prezentacji growych na past genach.
4. God of War Wstąpienie 9+
Lepiej wykonany i lepiej oteksturowany model Kratosa i dużo lepszy ogień jednak design lokacji wyraźnie gorszy i nie tak plastyczny jak w trójce, ząbki są też bardziej widoczne.
5. The Last of Us 9+
Jedne z najlepiej wykonanych twarzy postaci tamtej generacji, oświetlenie wyraźnie lepsze niż w serii Uncharted, lokacje zdecydowanie większe. Różnorodność lokacji jest wręcz idealna. Światło z latarki chyba działa lepiej niż w U4
. Tekstury jak na rozleglejszy obszar ujdą jak na PS3 a najlepsza teksture mamy od razy na początku gry obok włączonego tv
6. Uncharted 2 9+ (naciągane)
Teksturami ta gra nie powala (tych świetnych to na palcach jednej ręki mogę policzyć) jednak nadrabia ilością detali w otoczeniu i niesamowitą prezentacją etapów. Chapter 5 to majstersztyk
. Często do niego wracam od tak aby sobie odświeżyć wrażenia coś jak chapter 19 w trójce, na uznanie zasługuje też chapter 16, no ale tam się nic nie dzieje w porównaniu z chapterem 5. Fizyka śniegu bardzo fajna, niestety ma też to minus w postaci ciągnącego się pasa kupek za postacią
7. Uncharted 1 9
Niesamowite tekstury
. Do tej pory robią wrażenie i są wzorem jak przez całą grę utrzymywać je na takim poziomie. Obraz to rewelacja, jest mega ostry i soczyście kolorowy. Chapter 3 tzn. zachód słońca i tekstura na u-bocie
8. Castlevania Lords of Shadow 9
Niesamowity wręcz design lokacji, tekstury i kolorystyka to rozp**rdol
. Do pełni szczęścia zabrakło lepszej płynności.
9. Killzone 2 9
Wiadomo ta jedyna
Plus do tego super fizyka, brud, design lokacji, oświetlenie no i widowisko.
10. Virtua Fighter 5 Final Showdown 9
Najlepszy obraz 720p na poprzedniej generacji tzn. ostrość jak w Uncharted 1 czy 3 jednak do tego dochodzi jeszcze 60fps
. Wygląd postaci i aren jest fenomenalny, oświetlenie wręcz kapitalne. Wystarczy obczaić stage Goha jak pada na postacie podczas poruszanie się ich w bok
. Gra wygląda o niebo lepiej niż zwykła piątka. Szkoda, że nie wrzucili aren z R i zwykłej piątki ależ by była to uczta dla oczu. Dla mnie to najładniejsza bijatyka poprzedniej generacji.
11. Gearso fo War 3 9
Kapitalne oświetlenie chapter 3, lepsze model postaci względem dwójki, jednak teksturowo zdecydowanie najsłabiej, no i gra też nie ma AA jednak mimo to zęby nie rzucają się w oczy jak np. w innych grach z aliasingiem typu Niesławny 1.
12. Gears of War 2 9
Znaczne poprawy względem jedynki tzn. lepsze modele postaci, oświetlenie i liczba detali w otoczeniu. Chapter 5 i zachód słońca przy zniszczonym mieście oraz chapter 2 miasto przed zniszczeniem w ogniu
. Jaskinia też daje radę. Teksturowo gorzej od jedynki, nieznacznie, ale jednak.
13. Gears of War 9
Ta gra to istny bump mapping a ja to wręcz uwielbiam. Tekstury są gdzieniegdzie tak ostre, że wypalają gały tak jak w U1. Początek chaptera 3 i deszcz w nim to jedno z najwspanialszych doznań growych.
14. Dead Space 3 9
Kapitalne oświetlenie, bardzo dobre tekstury na postaciach no i zdecydowanie najlepszy śnieg past genów, ze świetną jego teksturą na podłożu a nie paćką jak w U2.
15. Forza Horizon 9
Obraz nie taki ostry jak w czwórce, ale super wyglądający zachód słońca i najlepsze wygładzanie krawędzi ze wszystkich gier past genów i to w otwartej lokacji zasługuje na docenienie.
16. Motorstorm Apokalipsa 9-
Wysoka rozdziałka tzn. wyższa niż 720p plus oświetlenie, rozp**rdol totalna i załamania pogody jakich w grach nie było np. tornado na molo. Nie może być inna ocena. Jest to też najlepiej wyglądająca gra w 3d.
17. Forza Motorsport 4 9-
Wizualnie ta gra wygląda lepiej niż piątka
Szkoda tylko, że nie ma podczas wyścigu tak dobrego wygładzanie krawędzi jak w time trial to wówczas nie miałaby konkurencji.
18. Tekken Tag Tournament 2 9-
Mega duże postacie na ekranie robią super wrażenie na starcie i są też nienagannie wykonane. Do tego niektóre lokacje to top w bijatykach, kolorystyka i ilość detali na stage np. w Niemczech musi robić wrażenie
Na minus spadająca rozdziałka i miejscowe ząbki.
19. Virtua Tennis 3 9-
Prawdziwe 1080p60fps.
Najlepszy obraz poprzedniej generacji i wzór do naśladowanie dla obecnej.
To co prezentuje U4 i G4 w porównaniu z tym wyżej to żenada i syf
20. Motorstorm 8+
Świetny obraz, pustynia, błoto, kolorystyka. Można się przyczepić tylko do tekstur podłoża.
21. Alien Isolation 8+
Świetne oświetlenie, ogień. Jest to jedna z najlepiej wyglądających gier cross genowych na past genach.