Autor Wątek: PlayStation 5 - Temat Główny  (Przeczytany 239807 razy)

0 użytkowników i 16 Gości przegląda ten wątek.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #200 dnia: Grudnia 01, 2019, 23:12:42 pm »
Nope, w newsie pisaliśmy już że system chłodzenia jest bardziej widoczny, bo konsola została zaprojektowana w taki sposób żeby wydmuchiwała powietrze na boki i do środka. Dzięki temu można stawiać jedną na drugiej.

Warto też wspomnieć że devkity często odbiegają specyfikacją od zwykłych modeli, więc ten może być mocniejszy.

Właśnie, że tak - niby po co Tobie dodatkowe chłodzenie na środku? Dev kity PS3, PS4 czy PS4 Pro takiego rozwiązania nie miały, a korzystano z nich w ten sam sposób. Dodatkowo wystarczy przyjrzeć się podobnym podzespołów z rynku PC - nowe konsole będą potrzebowały wydajnego chłodzenia, zwłaszcza przy tak dużym taktowaniu GPU.

Mocniejsze? Nie bardzo. Więcej pamięci RAM, czy większy dysk to z reguły maks tego co oferują dev-kity. Te wcześniejsze, mogą dodatkowo być słabsze od finalnych specyfikacji. To nie czasy PS3, gdzie za pierwszy dev-kit służył PC z podzespołami, które miały odpowiadać mocy Cell’a i RSX’a (czym ostatecznie przestrzelili). Specyfikacja jest już domknięta, to co się może zmienić to taktowanie, ewentualnie RAM, czy wielkość SSD. Największe różnice miedzy dev-kitem a wersją konsumencką będą czysto wizualne i oczywiście chłodzenie. Ciekawe, czy Sony uda się poprawić w znaczący sposób ten element.

GoDlike

  • Redakcja
  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 05-08-2019
  • Wiadomości: 89
  • Reputacja: 1
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #201 dnia: Grudnia 02, 2019, 01:21:57 am »
To jak wyjaśnisz fakt że w devkicie XOX było 24 GB RAM i 4 CU na gpu więcej? W modelu finalnym gpu jest słabsze. Historia pokazuje że devkity często nie mają takiej samej specyfikacji co finalny sprzęt, toteż byłbym daleki od wyciągania pewniaków na temat mocy PS5 z ich specyfikacji.

Z tego co widzę tam nie ma żadnego dodatkowego chłodzenia, po prostu jest one zaprojektowane w taki sposób aby dmuchać na boki a że w środku jest puste miejsce to tam też mogą powietrze wydmuchiwać. Dzięki temu można stawiać jedną na drugiej bez problemów z chłodzeniem właśnie. Deweloperom widocznie to przeszkadzało w poprzednich modelach.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 02, 2019, 01:34:14 am wysłana przez GoDlike »


PS4 Pro | Xbox One X | PS3 | Xbox 360

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #202 dnia: Grudnia 02, 2019, 10:27:44 am »
Czasem devkit, z racji, że konsola jest na etapie projektowania, ma podzespoły większe rozmiarowo niż będą docelowo (bo jeszcze trwa optymalizacja umiejscowienia i szukanie co gdzie dać, zeby się najmniej grzało, a czasem po prostu tak było szybciej) i to też moze wpływać na rozmiar devkita. Generalnie wątpię, że to ma cokolwiek wspólnego z docelową konsolą - ale ma pobudzać devów, że to będzie "kozacki sprzęt" ;)

Jestem ciekaw docelowo chłodzenia, bo niestety mając premierowe PS4 w domu, wieczorem ciężko grać w większość gier z ostatnich 2-3 lat bo konsola zagłusza telewizor.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 02, 2019, 10:37:48 am wysłana przez gnysek »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #203 dnia: Grudnia 02, 2019, 11:28:09 am »
To jak wyjaśnisz fakt że w devkicie XOX było 24 GB RAM i 4 CU na gpu więcej?

Przyznaję, tego nie wiedziałem nawet, dev-kity Xboxa są mniej interesujące. Cóż, mogę zakładać, że dodatkowe 4 CU są po prostu odblokowane na tym samym GPU. Może ma to jakieś znaczenie diagnostyczne, z pewnością produkcyjne, ale generalnie chcesz mieć tę samą wydajność co konsola konsumencka. O RAM'ie się nie wypowiadam, bo jego ilość nie jest miarą mocy jednostki (i jak pisałem, to właśnie jego ilość głównie odróżnia dev-kity od konsol sprzedawanych w sklepach). Ale ok, dev-kit X1X jest nieco mocniejszy, z tym walczyć nie będę.

Historia pokazuje że devkity często nie mają takiej samej specyfikacji co finalny sprzęt, toteż byłbym daleki od wyciągania pewniaków na temat mocy PS5 z ich specyfikacji.

Jaka historia i które dev-kity? Z reguły masz kilka wersji dev-kita zanim sprzęt będzie domknięty. I tak, kiedyś poszczególne wersje potrafiły bardzo się od siebie różnić. Obecnie różnice są mniejsze bo i sprzęt jest mniej customowy niż kiedyś, łatwiej jest uzyskać platformę o zbliżonej wydajności z dostępnych podzespołów (bebechy next-genów są już z grubsza dostępne na rynku). Różnice głównie polegają na większym podkręceniu zegarów (za czym idą zmiany w chłodzeniu), czy ewentualnie dodatkowej pamięci. Jesteśmy na etapie, gdzie dev-kity nie są finalne, ale są już bardzo bliskie tego stanu. A że specyfikacja CPU i GPU jest już częściowo znana, to jak najbardziej można wyciągać wnioski. I tak dodatkowe chłodzenie sugeruje, że dev-kity potrzebują lepszego odprowadzania ciepła, zwłaszcza z powodu GPU, które ma mieć bardzo wysokie taktowanie (Sony testowało zegary 1,8 i 2 GHz), karty z rodziny Navi grzeją się całkiem mocno, a nie posiadają tak wysokiego taktowania. Pewnie dlatego CPU będzie miało zegar ok 3,2 GHz, aby nie podnosić jeszcze bardziej temperatury (możliwe, że nowy Xbox będzie miał nieco większe taktowanie).

Z tego co widzę tam nie ma żadnego dodatkowego chłodzenia

Czyli zaglądałeś do środka?

Masz dodatkowe kratki, w tym tą na środku dla lepszego chłodzenia - tyle możemy stwierdzić po zdjęciach. Co do stack'owania sprzętu - nie wiem czy jest to bardzo popularne i na ile istotne, sam widziałem kilka razy góra dwie jednostki. Serwerów raczej z tego nie robią ;). Jeśli jednak przyjmiemy, że tak jest i gość, który to pisał jest wiarygodny (a został już "poprawiony" w kwestii dev-kitów przez znacznie lepszego insidera), to tym bardziej podkreśla to chęć lepszego odprowadzania ciepła (w końcu z dev-kitów innych konsol korzystano w podobny sposób, a nie miały wentylacji na środku obudowy).

Według mnie sprzęt się konkretnie grzeje. Jest tak w dużej mierze przez GPU, które jest gorące, a dodatkowo Sony i MS je podkręcają, aby uzyskać wyższą wydajność. Także w tym wypadku można wyciągać wnioski, że ilość kratek przekłada się na moc ;).

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #204 dnia: Grudnia 02, 2019, 13:02:27 pm »
No to jeżeli taki rozmiar zostanie w docelowej wersji (tylko bez literki V), to przynajmniej nie bedą ludzie w szafkach wstawiać i się będzie mniej grzało ;)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #205 dnia: Grudnia 02, 2019, 13:13:51 pm »
Tego nie napisałem, oczywiście, że będą się starali zrobić możliwie najmniejszą konsolę. Do wersji konsumenckiej chłodzenie będzie inne, choć zastanawiam się, czy w jakiś sposób nie spróbują tego przenieść.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #206 dnia: Grudnia 02, 2019, 14:07:28 pm »
Właśnie tak pomyślałem, że może pójdą w tą stronę, że czego nie da się zminiaturyzować i upchnąć, to trzeba nadrobić nieco wyższą obudową, w zamian za komfort. Nie miałbym nic przeciwko.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #207 dnia: Stycznia 07, 2020, 09:44:50 am »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #208 dnia: Stycznia 07, 2020, 12:07:03 pm »
Zrobione.

Szkoda, że nic nowego nie powiedzieli. I ten brak info o wstecznej kompatybilności... wygląda, jakby jakiś inny dział zrobił przedruk starych informacji.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 366
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #209 dnia: Stycznia 07, 2020, 12:58:04 pm »
Zrobilbym jeszcze nowa kategorie "Next Gen" i tam przeniosl te tematy, bo coraz wiecej bedzie sie tego pojawiac.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #210 dnia: Stycznia 07, 2020, 18:11:41 pm »
Tylko za niecaly rok to już będzie current gen i wtedy obecne konsole trafią do past genów ;)

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #211 dnia: Stycznia 09, 2020, 10:02:49 am »
PS5 nie popełni błędu PS4. Konsola posiada ogromne atuty, o których jeszcze nie wiemy
Cytuj
Jim Ryan rozmawiał z redakcją Business Insider Japan, podczas dyskusji poruszając kilka istotnych kwestii.
(...)
„Dźwięk 3D i haptyczne sprzężenie zwrotne kontrolera to także kwestie, których gdy spróbujesz, będziesz zaskoczony, jak duża jest to zmiana. Nawet samo granie w Gran Turismo Sport z kontrolerem PlayStation 5 to zupełnie inne doświadczenie. Podczas gdy gra działa dobrze z poprzednim kontrolerem, nie ma już odwrotu po tym, jak doświadczysz szczegółowej nawierzchni drogi dzięki haptycznemu wibracjom i wykorzystywania podczas gry adaptacyjnych triggerów.”
(...)
„Ale wiesz. Istnieje jeszcze więcej unikalnych elementów PlayStation 5, które oddzielają go od poprzednich konsol. "Większe różnice" nie zostały jeszcze ogłoszone.”
https://www.ppe.pl/news/141176/ps5-nie-popelni-bledu-ps4-unikalne-funkcje.html

Może ma na myśli cenę ;)

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #212 dnia: Stycznia 09, 2020, 12:48:46 pm »
Haptyczne wibracje tyłka nie urwą, boję się, ze mogą być nawet gorsze niż dotychczasowe - gdzieś słyszałem, że to ma działać podobnie jak w Switchu, ale poza tym że trochę bardziej można poczuć kierunek wibracji, to są one dużo słabsze.
Natomiast adaptacyjne triggery - no to może być fajne. ABS w Gran Turismo, który wypycha hamulec, czy np. w call of duty jak używamy strzelby to automatycznie odpycha palec po wystrzale - to by było ciekawe, ale obawiam się, ze to też szału nie zrobi ze względu na baterię i może okazać sie rodzajem wibracji w triggerach.
Dźwięk 3D - w sumie to już w słuchawkach Gold niby działa na PS4, aczkolwiek po moich doświadczeniach mam mieszane uczucia (albo nie trafiłem jeszcze na dobrą grę). Mam chociaż nadzieję, że w PS5 apka od konfiguracji profili tych słuchawek nie będzie ważyła 100MB i ładowała się 10 minut :P

Inne doświadczenie to będzie jak 16 samochodów da radę w Gran Turismo Sport na PS VR ;)

GoDlike

  • Redakcja
  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 05-08-2019
  • Wiadomości: 89
  • Reputacja: 1
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #213 dnia: Stycznia 09, 2020, 13:13:47 pm »
Bardzo liczę na PS VR 2. Jeśli rzeczywiście będzie tak dobre jak chodzą słuchy, to szykuje się murowany hit. Przy dużej mocy konsoli sporo tytułów AAA będzie mogło być na VR przerobione.


PS4 Pro | Xbox One X | PS3 | Xbox 360

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #214 dnia: Stycznia 09, 2020, 14:43:10 pm »
Zakładając, że gry na PS VR z PS4 muszą wyrabiać 120 FPS w Full HD aby wyglądać ładnie, a podstawowe PS4 rzadko kiedy daje radę 60FPS + Full HD, dlatego gry na VR wyglądają jak wyglądają - no to zakładam, że gry z PS5 które teoretycznie da radę 60FPS@4K, dając dla VR 120 FPS, musi zjechać do Full HD, żeby matematyka mocy się zgadzała, czyli aż tak szaleńczo wielkiego pola do popisu nie ma. Dla wyższej rozdziałki albo trzeba by coś przycinać, albo nowe okulary będą miały co najwyżej jakąś dziwną rozdzielczość pośrednią (WQHD, UHD-1?). Generalnie chyba wciąż nawet ta pierwsza wersja ma ciągle sporo do pokazania wydajnościowo, żeby gry w okularach wyglądały tak jak bez, a przy PS VR 2 to liczę tylko na brak kabli najbardziej.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #215 dnia: Stycznia 09, 2020, 16:41:13 pm »
Haptyczne wibracje tyłka nie urwą, boję się, ze mogą być nawet gorsze niż dotychczasowe - gdzieś słyszałem, że to ma działać podobnie jak w Switchu, ale poza tym że trochę bardziej można poczuć kierunek wibracji, to są one dużo słabsze.
Natomiast adaptacyjne triggery - no to może być fajne. ABS w Gran Turismo, który wypycha hamulec, czy np. w call of duty jak używamy strzelby to automatycznie odpycha palec po wystrzale - to by było ciekawe, ale obawiam się, ze to też szału nie zrobi ze względu na baterię i może okazać sie rodzajem wibracji w triggerach.
Dźwięk 3D - w sumie to już w słuchawkach Gold niby działa na PS4, aczkolwiek po moich doświadczeniach mam mieszane uczucia (albo nie trafiłem jeszcze na dobrą grę). Mam chociaż nadzieję, że w PS5 apka od konfiguracji profili tych słuchawek nie będzie ważyła 100MB i ładowała się 10 minut :P


Imo niech próbują z tymi wibracjami. Zwykłe są takie, że ich już nie czuję i są mi obojętne.

Co do dźwięku 3d, Goldy tego nie obsługują, tylko platyny. Ale i tak meh, bo może 2 gry to mają.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #216 dnia: Stycznia 09, 2020, 19:14:26 pm »
Podejrzewam, że chodzi o jakieś nowinki w oprogramowaniu, bo o wszystkich nowinkach sprzętowych raczej już wspomnięli. Może coś związanego z systemem albo lepsze działanie gier z PS4?

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #217 dnia: Stycznia 14, 2020, 16:28:44 pm »
Cytuj
Sony has now announced the Experience PlayStation event that will take place at the Sony Square NYC store starting today and run until February 16. Experience PlayStation has only been confirmed to feature PlayStation 4 and PlayStation VR games. However, with the PlayStation 5 coming out this holiday it is possible the event will end with a reveal or more information on the upcoming console.

There is the PlayStation Theater, which is an indoor venue also based in New York City. A reveal for the PlayStation 5 in February at the PlayStation Theater is a possibility. Sony announced the PS4 in New York City at PlayStation Meeting on February 13, 2013.
http://www.vgchartz.com/article/442084/experience-playstation-event-announced-possible-ps5-reveal/

Niedługo pewnie zobaczymy wreszcie konsolę i dowiemy się o jej nowych funkcjach. Może też będą jakieś zapowiedzi gier, ale na wiele w tym względzie bym nie liczył.

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #218 dnia: Stycznia 14, 2020, 16:48:12 pm »
Ja liczyłem na pokaz konsoli w lutym i cenę oraz szczegóły na E3 jak z PS4 (słynne wbijanie szpil Microsoftowi). No ale Sony z niewiadomego powodu chce inaczej, co moim zdaniem jest głupie, bo ani State of Play nie są fajne (Nintendo Direct jest ciekawsze), ani brak obecności na E3 nie jest dobrym posunięciem dla całej branży. Będą jaja, jak cenę podadzą dopiero na gamescomie, ale konsola może być tam już grywalna. Nawet się zastanawiam czy nie jechać, ale pewnie z tysiaka trzeba by na to wydać.

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #219 dnia: Stycznia 14, 2020, 21:03:55 pm »
Wiadomo - ploteczka, ale niejeden użytkownik tego forum odda nerkę za remaster.


https://www.ppe.pl/news/141627/demons-souls-remastered-ps5-powiekszenie-sie-worldwide-studios.html

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #220 dnia: Stycznia 14, 2020, 22:04:51 pm »
Ja liczyłem na pokaz konsoli w lutym i cenę oraz szczegóły na E3 jak z PS4 (słynne wbijanie szpil Microsoftowi). No ale Sony z niewiadomego powodu chce inaczej, co moim zdaniem jest głupie, bo ani State of Play nie są fajne (Nintendo Direct jest ciekawsze), ani brak obecności na E3 nie jest dobrym posunięciem dla całej branży. Będą jaja, jak cenę podadzą dopiero na gamescomie, ale konsola może być tam już grywalna. Nawet się zastanawiam czy nie jechać, ale pewnie z tysiaka trzeba by na to wydać.
Ja myślę, że po E3 już będziemy znać pełen zestaw tytułów startowych (ewentualnie później coś jeszcze dorzucą), specyfikację, cenę i wszystkie konkrety. Także ze strony Sony (po prostu ujawnią się nieco wcześniej od MS). Były jakieś wyjątki od tej reguły na poprzednich generacjach?

GoDlike

  • Redakcja
  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 05-08-2019
  • Wiadomości: 89
  • Reputacja: 1
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #221 dnia: Stycznia 15, 2020, 09:41:26 am »
Wiadomo - ploteczka, ale niejeden użytkownik tego forum odda nerkę za remaster. https://www.ppe.pl/news/141627/demons-souls-remastered-ps5-powiekszenie-sie-worldwide-studios.html
Ten informator nie jest wiarygodny dlatego nawet o tym nie pisaliśmy. Wielokrotnie już mijał się z prawdą.


PS4 Pro | Xbox One X | PS3 | Xbox 360

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #222 dnia: Stycznia 15, 2020, 11:30:52 am »
W sumie to taki remaster na PS4 też powinien wyjść, czemu nie, przecież to odbieranie sobie chleba. Mogła by nawet jedna wersja na obu konsolach działać. 1080p na PS4, 4K na PS4 Pro i 4K@60FPS z RayTracingiem na PS5 - wszystko na jednej wersji. Ciekawe kto pierwszy się pokusi o takie coś. Ja bym właśnie wydając remaster wydał go też na PS4, bo to taka trochę inwestycja - "już dziś kup grę która będzie jeszcze fajniejsza jak sobie kupisz PS5" - nie każdy poleci po PS5 pierwszego dnia. W ogóle, przez wsteczną kompatybilność a ewentualną opcję patchy dla gier z PS4 aby na PS4 wyglądały lepiej (tak, ciągle jestem za tą teorią), to już będzie ciężko mówić o remasterach - bo to będą niemal sprzętowe remastery, konsola sama od siebie będzie mogła coś dodać, bez udziału programistów.

Btw. lepsza plotka to by pewnie był Bloodborne 2 na premierę konsoli ;)

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 874
  • Reputacja: 82
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #223 dnia: Stycznia 15, 2020, 11:58:23 am »
Wiadomo - ploteczka, ale niejeden użytkownik tego forum odda nerkę za remaster. https://www.ppe.pl/news/141627/demons-souls-remastered-ps5-powiekszenie-sie-worldwide-studios.html
Ten informator nie jest wiarygodny dlatego nawet o tym nie pisaliśmy. Wielokrotnie już mijał się z prawdą.

Tak, tak.
Pamiętam go chyba jeszcze z neogafa przed rozłamem. Jego nowinki zwykle wzbudzały uśmiech wśród innych forumowiczów, ale politowania.

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #224 dnia: Stycznia 15, 2020, 14:06:20 pm »
Wybaczcie chłopaki, nie kojarzyłem kolesia.

Braveheart1989

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-04-2013
  • Wiadomości: 2 488
  • Reputacja: 14
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #225 dnia: Stycznia 19, 2020, 19:45:58 pm »

Jeśli to sie sprawdzi w przypadku PS5, to będzie potwór

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 874
  • Reputacja: 82
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #226 dnia: Stycznia 20, 2020, 07:52:49 am »
9 TF, 12 TF. Zaraz dojdziemy do 20, a tak naprawdę to poza fanbojami m$ to chyba mało kogo to rusza. Niech pokażą w lutym gry w 4k/60fps i nikogo nie będzie już interesować 9 czy 12 TF 

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #227 dnia: Stycznia 20, 2020, 08:22:03 am »
Hehe

No logiczne że fanboje z drugiej strony nie liczą już mocy ;)

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #228 dnia: Stycznia 20, 2020, 09:16:50 am »
Podejrzewam, ze sprawdzą się te najbardziej sensowne ploty i Xbox będzie mieć 12TF, a Ps4 około 10. Mimo to exy na Ps5 i tak będą lepiej wyglądać. W tytułach multiplatformowych za to będzie minimalna przewaga Xboxa. Tak obstawiam.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #229 dnia: Stycznia 20, 2020, 09:34:13 am »

Jeśli to sie sprawdzi w przypadku PS5, to będzie potwór
Dokładnie taki sam jak XSX ;)

Hehe

No logiczne że fanboje z drugiej strony nie liczą już mocy ;)

Pewnie z 80% graczy jest za marką niebieskich także nic dziwnego, że chcą oni mocniejszego sprzętu bo na wygląd exów też to będzie miało wpływ.
U zielonych jest coraz lepiej, ale to nadal do lat świetności X360 daleko. Ja mimo, że kupiłem niedawno Koksa to po ograniu Girsów 5, jeszcze sprawdzę Forzy Horizon i leci to na sprzedaż bo mi ta konsola jest niepotrzebna. Nic tam ciekawego w niej nie ma a sama moc? Hehe co z tego, że konsola potężniejsza jak nadal exy od Sony wyglądają lepiej od Girsów 5 ;)
Rożnica owszem będzie w takim RDR 2 gdzie na Pro skopali rozdziałkę, ale to nie jest wina konsoli tylko twórców. Do tego ten beznadziejny dashboard.
Brak słów, dobrze, że teraz mam konto bo znów bym się rejestrował ze 3h.

Na plus dla KOKSa to game pass i podbijanie jakości grafy w starych grach. Splinter Cell z Old Boxa i Girsy 2 i 3 (a gdzie jedynka nie chciało już się polepszać) wyglądają świetnie. Jednak jest tego mało baa już nawet zaprzestali to robić :lol:

Jeszcze będzie tak, że Sony z miejsca wszystko ulepszy do 4k na PS5.

Nie mówię, że nie kupie kiedyś XSX, ale jak przez 2 lata nie będą robić pod niego exów to w ogóle odpychają mnie od tego czynu.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #230 dnia: Stycznia 20, 2020, 09:54:29 am »
Zaprzestali podbicia rozdzielczości bo całe siły poszły we wsteczną dla series x. Jak już konsola wyjdzie to pewnie wrócą z tematem.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #231 dnia: Stycznia 20, 2020, 09:59:19 am »
Mam nadzieję, ponieważ dla mnie to świetna sprawa.
Liczę na Castlevanie Lords of Shadow w 4k, ależ bym w to pograł :oops:


POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #232 dnia: Stycznia 20, 2020, 10:01:55 am »
Cytuj
Girsy 2 i 3 (a gdzie jedynka nie chciało już się polepszać)
Pierwsze Gerasy dostały edycję Ultimate i zostały całkowicie odnowione.

Nowe studia MS rozkręcą się gdzieś za dwa lata dopiero i wtedy będzie można ocenić, jak sobie radzą. Aby powrócić do świetności z czasów X360 MS musiałby zacząć bardziej inwestować w nowe IP. O ile kolejne części Halo i Forzy jeszcze rozumiem, to od Gearsów mogliby sobie przerwę dłużą teraz zrobić.

pachu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 10-12-2006
  • Wiadomości: 2 886
  • Reputacja: 20
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #233 dnia: Stycznia 20, 2020, 10:02:27 am »
Mam nadzieję, ponieważ dla mnie to świetna sprawa.
Liczę na Castlevanie Lords of Shadow w 4k, ależ bym w to pograł :oops:


Też bym przytulił takiego remastera  :o no ale Konami xD

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #234 dnia: Stycznia 20, 2020, 10:23:26 am »
Cytuj
Girsy 2 i 3 (a gdzie jedynka nie chciało już się polepszać)
Pierwsze Gerasy dostały edycję Ultimate i zostały całkowicie odnowione.

Nowe studia MS rozkręcą się gdzieś za dwa lata dopiero i wtedy będzie można ocenić, jak sobie radzą. Aby powrócić do świetności z czasów X360 MS musiałby zacząć bardziej inwestować w nowe IP. O ile kolejne części Halo i Forzy jeszcze rozumiem, to od Gearsów mogliby sobie przerwę dłużą teraz zrobić.
Ultimate odświeżone, ale niestety oprócz lepszego wyglądu postaci i oświetlenia ma gorsze tekstury i pozbawione jest szarawej kolorystki nadającej klimatu. Tylko 30 klatek to też jakiś żart (dla koksa oczywiście brak wsparcia). Na plus dla mnie to tylko dodatkowy etap z Pieca.

Mam nadzieję, ponieważ dla mnie to świetna sprawa.
Liczę na Castlevanie Lords of Shadow w 4k, ależ bym w to pograł :oops:


Też bym przytulił takiego remastera  :o no ale Konami xD

Niestety Konami to nie Capcom.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #235 dnia: Stycznia 20, 2020, 20:38:24 pm »
PS5 i PSVR 2 ze wspólną premierą? Tak twierdzi Immersive VR Education
Cytuj
W gronie optymistów dotyczących wydania przez Sony aż dwóch urządzeń pod koniec 2020 roku jest Immersive VR Education. Firmę na pewno dobrze znają fani wirtualnej rzeczywistości, ponieważ jest to wydawca znany z między innymi Apollo 11 VR i Titanic VR. Korporacja opublikowała swój ostatni raport finansowy, w którym specjalne miejsce zostało poświęcone PlayStation VR:

    „W 2020 roku Sony wprowadzi na rynek PlayStation 5 oraz nową wersję zestawu PlayStation VR (PSVR), która jeszcze bardziej poszerzy bazę użytkowników wysokiej klasy VR - Grupa zamierza wspierać to urządzenie za pomocą obecnego pakietu oprogramowania.”
https://www.ppe.pl/news/141842/ps5-i-psvr-2-ze-wspolna-premiera-immersive-vr-education.html

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #236 dnia: Stycznia 21, 2020, 09:48:42 am »
PS VR 2 pewnie się skupi na bezprzewodowości (dzięki temu, że projektując nową konsolę mogli zintegrować część rzeczy od razu w niej, a nie dodatkowym pudełku jak teraz) i myślę, że to będzie główna różnica. Poza tym, jak konsola dostanie jakieś sprzętowe wsparcie dla VR wbudowane w formie układu, no to wiadomo, ze samą konsolę to też odciąży. Liczę cały czas na to, że nawet posiadacze PS VR 1 podłączając sprzęt pod PS5 poczują się, jakby kupili nowe google, bo graficznie będzie różnica. Zresztą, wystarczy włączyć youtube na PS4 i zobaczyć jak wyglądają filmy 360, zeby wiedziec jaki jest maks rozdzielczości i jakości PS VR :)

Ale tak, zestaw na start PS5 + VR 2 to by nie był ze strony Sony zły ruch, mimo ceny. Niektórym nie gra to roli i wzięliby taki wypasiony bundle. Samo to, że taki zestaw by stał w sklepie robiłoby wrażenie, że Sony ma do zaoferowania więcej. Ba, nie zdziwię sie, jak PlayStation będzie miało z tyłu kartonu screeny wszystkich zapowiedzianych nawet na 2021 exów, byle pokazywać, ze mają coś czego nie ma konkurencja :P

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #237 dnia: Stycznia 23, 2020, 10:28:12 am »
PS5 może oferować znacznie szybszy SSD od Xbox Series X. Sony podobno postawiło na nowszą technologię
Cytuj
Sony zapowiedziało, że wykorzystało technologię o „surowej przepustowości wyższej niż jakikolwiek inny dysk SSD dostępny dla komputerów PC”. Do tych słów najbardziej pasuje nowa technologia Samsunga, która była prezentowana w tym roku na targach CES – Samsung 980 Pro SSD na PCIe 4.0 oferuje prawie dwukrotnie większą wydajność względem propozycji firmy Phison.

Te informacje są szczególnie ważne w kontekście wiadomości jednego z byłych pracowników Phisona. Inżynier w poście na LinkedIn niezwykle szczegółowo opisał PCIe od SSD wykorzystany przez Microsoft dla „Xbox Scarlett” (kodowa nazwa Xbox Series X) i jego zdaniem – układ obsługuje sekwencję prędkości odczytu i zapisu, która odpowiada standardowi PCIe 3.0 NVMe.

Phison PS5019-E19T to budżetowy interfejs SSD (PCIe 4.0), który został oparty na technologii PCIe 3.0, ale nie posiada oczekiwanej wydajności PCIe 4.0.
https://www.ppe.pl/news/141932/ps5-ssd-znacznie-szybszy-od-xbox-series-x.html

Dla mnie wprowadzenie dysków SSD na nowej generacji to super sprawa. Tym bardziej, że nawet gry z obecnej powinny się dużo szybciej wczytywać na next genach.

Legrad

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2007
  • Wiadomości: 1 012
  • Reputacja: 25
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #238 dnia: Marca 17, 2020, 13:38:33 pm »
« Ostatnia zmiana: Marca 17, 2020, 14:05:27 pm wysłana przez Legrad »

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #239 dnia: Marca 17, 2020, 15:56:28 pm »
Czy konkretne to zobaczymy, podobno to jest konferencja z GDC które się nie odbyło, w formie dla wszystkich. Opowiadanie o architekturze nie musi się równać podaniu dokładnych cyferek i tego się trochę obawiam. A do tego o ile Mark Cerny pod wieloma względami jest legendą branży, tak opowiadać nie potrafi, a jego zapowiedzi Knacków czy PS4 Pro to jest esencja najnudniejszych konferencji w historii ludzkości.