Wszyscy wiedzą po co są trzy stronki, z praktycznie tą samą zawartością, tym samym layoutem.
Tak było najszybciej ruszyć z GO, zamiast czekać, aż dopiszę to, czego brakuje. Zostawienie tam newsów które przekierowują na GO było najszybszym sposobem zyskania nowych użytkowników, bo reklamą na FB czy w Googlu takiego efektu nie uzyskam. Oba projekty z każdym tygodniem będą się coraz bardziej rozjeżdzać - na ps-plus.pl już nie przeczytasz newsów, bo są już tylko na GO. Tutaj też wkrótce pojawi się encyklopedia gier i wtedy będzie można ładnie podpinać daty premier, tytuły, platformy i newsy, oraz tematy na forum, a do tego dołączy lista cen gier w polskich sklepach internetowych, więc w ogóle zrobi się kombajn. Powiedzmy, że tam był poligon tego, co chciałem przygotować na GO, a teraz trwa płynne (acz rozciągnięte na kilka tygodni) przejście i z jednego miejsca znika, by w drugim się pojawić. Wyprowadzam tamtych userów tutaj (miesięcznie unikalnie kilkadziesiąt tysięcy) i dlatego tak to wygląda, chociaż z waszej perspektywy nie musicie tego do końca rozumieć. Ja staram się wykorzystać wszystko co mam, żeby jak najwięcej dać GO.
Podobny design wynika jedynie z tego, że skorzystałem z gotowego kodu który już miałem - inaczej ciężko byłoby w tak krótkim czasie (3 tygodnie), siedząc po 1-2h dziennie, przenieść całą stronę tak, aby odczepić się od wordpressa który jest jakieś 10x cięższy dla serwera przy tej skali. A reklamy muszą być niestety od początku, bo ja już zacząłem inwestować w stronę. Jak powiedziałem - kasę z nich będę przeznaczał nie tylko na serwer i dla siebie, ale dla reszty redaktorów i na społeczność. W tym tygodniu chciałbym ruszyć z pierwszą taką akcją (karta PSN/Marketplace za 100zł). Więc... wolałbym się skupić nad tym o czym ten temat jest, niż tracić czas na tłumaczenie, że chciałem wystartować już na początku lipca zamiast na początku sierpnia, dlatego może nie ma jeszcze szału. Bo generalnie, gdybym wystartował teraz ze stroną bez reklam, a dodał je za dwa miesiące, dopiero by było burzenie, że poczekałem chwilę i jak zobaczyłem, ze sie opłaca, to zacząłem monetyzować. Zacząłem, bo chciałbym zebrać kasę np. chociażby na postawienie stoiska na Pyrkonie, gdzie mógłbym postawić PSXa i odpalić np. Tekkena na dwóch, reklamując przy okazji portal. Facebook za 600 zł obiecuje mi "4900 – 14 000 wyświetleń". Na Pyrkonie za tę samą kwotę dotrę do 50k osób i jeszcze sprawię im sentymentalną frajdę. Ale stać klika dni X godzin na stoisku 1,5x1,5m to nie jest też taka przyjemność i szkoda mi wydać kasę z własnej kieszeni, dlatego zaczynam zbierać już dziś, bo pewnie w styczniu/lutym przyjdzie pora płacenia, to chociaż połowę bym chciał zebrać, albo na paliwo. Stronę wciąż dostrajam, wiec postaram sie poprzesuwać elementy tak, żeby to lepiej wygladało (aka l
ogo na komórce niepotrzebnie jest takie wielkie, zjada pół ekranu). Ale robię to wszystko jedynie w godzinach 23-24, bo wcześniej mam inne obowiązki.
No więc ja poświęcam sporo czasu, sporo energii, nie wszystkie te pomysły dam radę wprowadzić pierwszego dnia, do paru firm już napisałem (Sony już odpisało i obiecało promki!), ale jak pytam na forum jakie były najfajniejsze gry pierwszego półrocza to "hurr durr, zapytaj jakie były najlepsze przez 4 lata, a w ogóle to reklamy bla bla bla". Liczyłem, że 3 linijki tekstu z waszej strony będą pierdnięciem. Listę najlepszych występów na E3 z palcem w nosie zrobiliście, ale pewne dla tego, ze poprosił o nią weteran forum, a nie najeźdźca którego cholera wie czemu Conker napuścił na GO.