Sytuacja taka sama jak z XO -> XOX.
Łatki pod koksa to nie tylko podniesienie rozdziałki ale też właśnie teksturki pod 4K.
Dokładnie. Kto miał przyjemność sprawdzić ulepszone w ten sposób tytuły, wie ile dobra to przynosi. Pod koniec 2k17r. gdy na forumku opisywałem swoje wrażenia po zakupie One X, wspominałem o kolosalnej różnicy w danych tytułach. Doskonałym przykładem jest tu oczywiście flagowiec pod postacią siódmej Forzy, gdzie różnice nie kończyły się jedynie na skoku od fHD do 4k, a sama gra zyskała wiele.
Niestety, jak wspomniał Zielarz, ów skok jakościowy nie dotyczy każdej pozycji. Wiadomo jednak jak to jest z bazą. Do tego dochodzą też chęci samych twórców, a tu jest już różnie.
Tylko, ze pod XOX robisz grę z naciskiem na XO i wtedy dopakowujesz, teraz będą robić w drugą stronę, więc wiecej gier na XSS będzie pewnie chrupać. Ale argument z tym, że na PC też musi być wersja Low w sumie mnie przekonuje. Exy na PS5 będą więc w korzystnej sytuacji optymalizacyjnej bo nie będą robione na kilka konfiguracji (a przynajmniej nie przez pierwsze 2-3 lata ).
Nie do końca się z tym zgodzę. Jest wiele pozycji multiplatformowych, które hulają jak Pan Bóg nakazał. Oczywiście są tez Wiedźminy, które mają problem z marnymi 30 k/s, ale skrojenie eksów Sony pod jeden tylko sprzęt wcale nie musi oznaczać wzorowej optymalizacji.
Ograłem większość pozycji na wyłączność na danych platformach i jak sobie przypomnisz, to zarówno
Horizon Zero Dawn gubił klatki (nawet na Pro), to samo
Uncharted 4. Niektóre tytuły -
Bloodborne,
Until Dawn wręcz oferowały czasami spadki do kilkunastu fps, co jest wręcz kpiną. Wydany w ubiegłym roku
Dejs Gon też miał takową tendencje. A przykładowo piękny
Batman Arkham Knight prezentował się bardziej okazale od dwóch pierwszych i działał niemal idealnie.
Natomiast w segmencie One(XS) bywało lepiej, ponieważ tutaj często tytuły na wyłączność oferowały magiczne kombo fHD+60 k/s, bądź nawet 4k + 60 klatek w przypadku mocniejszej wersji.
Rzecz jasna mówi się w kuluarach o problemach wynikających z pchania na siłę gier na dwie generacje. Jak wieść niesie opóźnienia
Cybera 77 są spowodowane problemami optymalizacji na podstawowym One. Z
Halo Infi też różowo nie jest podobno przez aktualną generację - Seria X powinna bez problemu zaoferować 4k i 60 klatek. Zatem zobaczymy, jak to będzie. Tworzenie kilku wersji na różne sprzęty z pewnością nie pomaga, ale też, podsumowując, nie uważam, by praca nad jedną, jedyną była równoznaczna z idealną optymalizacją.