Autor Wątek: Black Myth Wukong  (Przeczytany 8420 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

andryush

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 11 024
  • Reputacja: 120
Odp: Black Myth Wukong
« Odpowiedź #40 dnia: Lutego 11, 2025, 12:36:43 pm »
Nie wiem czy coś zobaczycie na małych ekranach, w dodatku to są kolaże zrobione na telefonie, ale na dużym tv jest różnica. Wydaje mi się, że w przypadku PSSR gra jest renderowana w niższej rozdzielczości i dodatkowo może zalicza dwie rundy wyostrzania - jedno z silnika, drugie z PSSR, w efekcie mamy lekko chamski efekt.

Chamski to jest efekt wyostrzenia na tych pierwszych (zakładam, że to nie PSSR), bo wygląda to jak zwykły sharpen, ale taki mocny, że wychodzą artefakty. I o tym chyba mówiło DF w filmiku na temat techa gry. O ile dobrze pamiętam, podobnie było w Ratchet & Clank - tam też jest wyostrzenie bez PSSR (ale nie takie mocne), a z już nie ma tego efektu. Może to optymalizacja, choć ja bym zakładał, że jednak ten pass z filtrem albo jest w złym miejscu renderingu (i wtedy "gryzie się" z PSSR), albo uznali, że nie jest potrzebny (lub dawał gorszy efekt niż przy FSR).

Dobra, trochę zagmatwałem sprawę. Dodałem podpisy co jest gdzie ale kolejno na pierwszym zdjęciu każdego porównania jest: FSR, FSR, PSSR, FSR.

W trybie jakości bez patcha pod Pro masz rozdzielczość dynamiczną FSR3 z 1080p do 1620p.
Dzięki mocy Pro gra utrzymuje rozdzielczość bliższej jej górnej granicy niż PS5.


Po patchu pod Pro rozdziałka średnia w trybie jakości to 1296p poprzez PSSR z 1080p do 2160p.


I to chyba mi tutaj wyłazi. Wersja na FSR daje jednak efekt wyższej natywnej rozdzielczosci, mimo swoich bolączek. Z PSSR jest gładko i fajnie, ale brakuje mi jakości. Mam nadzieję, że jeszcze to kiedyś ruszą, albo chociażby że Sony udostępni graczom możliwość wyboru pomiędzy wersją Pro i zwykłą. Grałbym z FSR, ale sejw jest niekompatybilny.
« Ostatnia zmiana: Lutego 11, 2025, 13:13:35 pm wysłana przez andryush »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 246
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Black Myth Wukong
« Odpowiedź #41 dnia: Lutego 11, 2025, 12:42:24 pm »
To zależy od gry w niektórych przypadkach pssr robi mega żyleta np. The Last of Us Part 2 a czasami za bardzo wygładza jak w Raczet czy Spider man 2, jednak obraz jest stabilniejszy bez artefaktów.



andryush

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 11 024
  • Reputacja: 120
Odp: Black Myth Wukong
« Odpowiedź #42 dnia: Lutego 11, 2025, 13:21:01 pm »
To zależy od gry w niektórych przypadkach pssr robi mega żyleta np. The Last of Us Part 2 a czasami za bardzo wygładza jak w Raczet czy Spider man 2, jednak obraz jest stabilniejszy bez artefaktów.

Właśnie miałem pisać, że TLOU PT 2 to druga gra, gdzie PSSR nie koniecznie mi pasuje. :Do grałem tam ostatnio etap w metrze, w powietrzu latają zarodniki grzyba, PSSR sprawia, że w dużej mierze znikają jak tylko się ruszy kamerą, natywna rozdzielczość zwykłego trybu jakość z kolei fajnie je uwidacznia. Detale.

No ale wracając do Wukonga, najlepiej na moich porównaniach różnicę pokazuje screen 3 i 4. Jak dla mnie obraz z FSR jest bardziej naturalny, widać więcej detali i nie ma aż tak chamskiego wyostrzania.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 246
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Black Myth Wukong
« Odpowiedź #43 dnia: Lutego 11, 2025, 13:41:56 pm »
Tam w Last 2 obraz z pssr jest nawet ostrzejszy niż w trybie jakości, ale faktycznie widać migotania, błędy, jednak dla mnie to jest ostrość, której oczekuje od gier, jedno fruwające coś mniej nie zmieni tego. Poza tym odblokowane klatki, vrr niszczą totalnie obraz ;)

Sprawdź Calisto, jakość kosmiczna.
W trybie jakości masakruje wszystko, to coś czego jeszcze nie widziałem. Wszystko mega dokładne, downsampling z 6k. Normalnie jak jakiś tytuł z hmm? PS6 ;)
Polecam sprawdzić, sama gra też spoko.


W małpie możesz dowolnie bawić się ostrością.
Jest skala od 1 do 10.
Mogliby 1080p przerobić do 4k przez pssr.
Tryby balans i jakość są dla mnie niegrywalne.

andryush

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 11 024
  • Reputacja: 120
Odp: Black Myth Wukong
« Odpowiedź #44 dnia: Lutego 11, 2025, 14:21:35 pm »
Wukong wersja PSSR (.013):

- tryb jakość - 30fps, ~1296p, dla mnie odpada przez framerate
- tryb balans - 40/40-60fps, ~1296p, pop-in oświetlenia i cieni + roślinności, od biedy jest to najlepsza dostępna na Pro opcja bez kombinowania - ujdzie
- tryb performance - 60fps, rozdzielczość jak 720p FSR, kupa całkowita, tego trybu nie powinni być w grze.

Wukong wersja FSR (.010 na Pro):

-tryb jakość - 40-60fps, ~1620p, imo chyba najlepsza opcja ze wszystkich dostępnych dla Pro i gry na nośniku fizycznym
-tryb balans + performance - 40-60fps w 720p, nie do zaakceptowania

Tak to wygląda w moim przypadku, Vanilla z płyty górą :D
« Ostatnia zmiana: Lutego 11, 2025, 15:23:15 pm wysłana przez andryush »