Cóż, żeby Blink nie mówił, że moje pomysły są do kitu pozwolę zaprezentować je sobie jeszcze raz. A więc zapnijcie pasy!!!
Mój concept czyli Jimmy'ego i Kiviego już znacie, ale niewiele wiecie o tej grze, dlatego też poniżej zamieszczę wyczerpujący opis ( a jak nie starczy miejsca to napiszę następne posty, o! ).
Czym jest J&K:
J&K to platformer z elementami bijatyk, strzelanin, przygodówek, action RPG'ów i gier logiczno-zręcznościowych. Dzieli się ona na tryby takie jak Story, Mirror, Arcade, Battle, Tournament, Championship, Challenge, Team Battle, Checkmate, Board Game, Makrogames, Mikrogames, Minigames, Camera Action, Head to Head i Online.
Bohaterowie:
Jako, że planuję sequele tej serii ( ot tak z nudów, ale błagam, nie śmiejcie się!!! ) przedstawię nie tylko te z pierwszej części, ale zaprezentuję jeszcze kilka planowanych na sequele. W trybach story, arcade i mirror w pierwszej części możemy grać jedynie dwójką bohaterów czyli Jimmym i Kivim.
-postacie grywalne
Jimmy: Jimmy to sympatyczny koleżka. Żyje on dzięki niebezpiecznym misjom na które nasz łowca przygód idzie z podniesioną głową. Jakby tego było mało ma on głowę pełną szalonych pomysłów i wystający zgryz. Z myślą o forsie posunie się nawet do największego szaleństwa.
Kivi: Uczłowieczony pies, który nieraz jeden wyciągał swojego kompana ( czyli Jimmy'ego ) z kłopotów. Ma on podobne umiejętności co jego partner.
-umiejętności bohaterów
Nasi bohaterowie potrafią świetnie walczyć z licznymi wrogami jakich spotkają na swojej drodze. Znają świetnie techniki stosowane w wolnej amerykance, choć urozmaicają je chwytami znanymi z kreskówek co pomaga im powalić na łopatki niejednego oponenta. Ale walka nie jest ich jedyną umiejętnością. Bowiem gracze kierując zarówno Jimmym jak i Kivim mogą podnosić przedmioty a następnie je przenieść w inne miejsce, postawić bądź rzucić nimi ( np. w przeciwnika ), potrafią też przesówać przedmioty. Ale to nie wszystko co oni potrafią. Innymi ich umiejętnościami są wspinanie się po słupach, linach, lianach, łańcuchach ( i kołysanie się na tych 3 ostatnich ), drabinach oraz przemieszczanie się p znanych z innych gier kratkach pod któymi nasi herosi będą zwisać. Ponadt potrafią oni używać różnych gadżetów, broni ( białej, palnej, magicznej i łądunków wybuchowych ) i jakby tego było mało czasami są wstanie kierować różnego rodzaju pojazdami i jeździć na zwierzekach jakie napotkają na swojej drodze.
-ilość graczy
Tutaj krótko. W grze moze brać udział dwoje graczy jednocześnie. Jeden będzie mógł grać Jimmym, drugi Kivim i co ciekawe jeśli któryś z graczy zrezygnuje bądź zostanie odpięty pad od konsoli jeden z bohaterów może zostać przełączony na bot lub sleep mode. Co ciekawe drugi gracz może w każdej chwili włączyć się do gry nawet jeśli nie przeszedł pierwszych poziomó z partnerem. Innowacją olbrzymią tutaj jest to, że gracze mogą poruszać się niezależnie od siebie. Co mam na myśli?? Ano to, że gracze mogą zwiedzać 2 różne poziomy na raz! Pierwszy gracz może np. pójść do 2 etapu, a drugi może odwiedzić nawet ostatni level ( o ile ten jest odblokowany ).
- czarne charaktery
W grze spotkamy niejednego łajdaka czasami będziemy musieli obić mordy punkom, dresom i innym zdegenerowanym łajzom z ulicy, ale czasami będziemy musieli stawić czoła bandzie robotów, żołnierzy, cyborgów i mutantów pracujących dla organizacji Black Star. Szczególnie niebezpieczni będą wojownicy ninja zwani cieniami tygrysa.
-więcej o oponentach
Przeciwnicy mają różny wygląd, taktykę walki i inteligencję. Jedni ( np. małe zwierzątka ) będą się zachowywać jak przeciwnicy z klasycznych platformerów ( takich jak Crash Bandicoot czy Megaman ), ale inni będą nieco bardziej zaawansowani.... Cóż, nie wszyscy. Wspomniani wyżej członkowie subkultur i innych band chuligańskich są głupi jak 2 buty nie do pary, a skolei członkowie syndykatu BS są bardzo inteligentni. Nie zdziwcie się jak będą oni się chować w trudno dostępnych zakamarkach, osłaniać kolegów, ściągać ich z lini Waszego strzału, zasłaniać słbaszego kolegę przed Waszym atakiem na który owi dobrzy koledzy są uodpornieni.
-czołowy czarny charakter
O tym panu można coś nie coś więcej wspomnieć i poświęcić mu więcej miejsca. Owym draniem jest John Patterson. Johny chciałbyć niegdyś filantropem i dobroczyńcą. Jednak gdy już miało być wszystko skończone jego wspólnicy go oszukali i upokożyli na oczach całego świata. Mało tego! Jego twarz została okaleczona ( od tamtej pory nosi on maskę na twarzy jak Michael Jackson ). Postanawia się więc zemścić na świecie który go odrzucił. Wykorzystując kamień czarnej magii który dostał on zniszczonego przez siebie Lucyfera ( tak, tak. Jego gniew był tak ogromny, że zniszczył całę piekło ) postanowił przejąć kontrolę nad światem.
-bossowie
Umba Umba: Jest on szamanem, którego przeraża to, że cywlizacja niszczy jego święte lasy, których jego plemię jest strażnikami. Nie cierpi on cywlizacji, któa wyniszcza zwierzęta i ich naturalne środowisko - obiekty kultu plemienia Umby.
Lila Loo & Cleo: Były one niegdyś mistrzynami zapasów amerykańskich. Niestety ich skandaliczny styl walki ( czyli znieważanie rywali poprzez siadanie im na twarzy itp.
) i walka z Księdzem Purchawikiem przekreśliła całą ich karierę co spowodowało iż musiały szukać innego źródła zarobków. Tak więc trafiły do Black Star, gdzie ich lubieżne umiejętności zostały docenione.
Metal Tiger: Ten pan skolei jest cyborgiem. Jako dowódca oddziałów Shadow of Tigers przynosił chwałę Pattersonowi. Tyle, że w jednej akcji odniósł on poważne obrażenia. Jako, że Johny szanuje wszystkich swoich sługusów postanowił wraz z prof. N Gainem pomóc mu w przeżyciu. Niestety nie było innego wyjścia jak zaimplantować mu części robotów w miejsce uszkodzonych narządów.
Prof. N Gain: Mały, łysy i cyniczne profesorek. To właśnie on jest od zaplecza technicznego Black Star. Nasz złośliwy okularnik to złota rączka. Pracował on niegdyś nad bronią masowego rażenia dla rządu, ale został on wyrzucony z pracy. Teraz jest zły i pomaga Pattersonowi.
- co w sequelach?? W sequwlach pojawi się napewno kilka nowych postaci ( w tym także grywalnych ). Wzrośnie napewno ilość graczy i pojawią sie napewno takie bajery jak foram bestii czy rozwój parametrów i statystyk postaci. Jeśli chodzi zaś o nowe postacie grywalne pojawią się one w scenariuszu Jimmy'ego i Kiviego. Tak ja to miało miejsce w Crashu czy Spyro będziemy mogli więc grać bohaterami naprzemian, ale część innych postaci takich jak Dash czy Henry otrzymają własne scenariusze. Owe scenariusze będą się różnić napewno niektórymi miejscówkami ( exclusive places i exvclusive levels ), zadaniami do wykonania i napotkanymi postaciami ( w tym także grywalnymi ).
Tryb Story:
Tryb story jak juz wiecie jest platformówką z elementami bijatyk itp.
-poziomy
Poziomy dzielimy na poziom treningowy, bazy wypadowe, zwykłe levele, levele bonusowe i boss levele. Choć nie zabraknie też leveli ukrytych.
-trening
W poziomie treningowym gracze będą się mogli nauczyć jak poruszać się po grze i walczyć z oponentami. Będziemy mogli tautaj też testować znaleziony ekwipunek. Nie wszystko jednak będziemy mogli przećwiczyć od razu. Wraz z postępami w grze pojawią się tutaj nowe treningi, ale wracanie do nich nie będzie obowiązkowe.
-bazy wypadowe
W bazach wypadowych będziemy mogli wybierać poziomy i przechodzić do nich. Nie wszytskie jednak będą otwarte od razu, ale z czasem gdy będą odblokowane już wszystkie levele będziemy mogli zacząć grać od najlepszego save'u i przechodzić ulubione poziomy. W bazach wypadowych znajdzie się też cześć skarbów jakie bohaterowie muszą znaleźć.
-zwykłe poziomy
Zwykłe poziomy będą oczywiście full 3d, ale czasami przyjdzie nam przejść level 2.5d ( tak, tak - znajdą się tutaj odniesienia do klasycznych platformerów ). Z początku każdy poziom jest inny. Jedne stawiają na eksplorację terenu, wykowynawie zleconych zadań. W innych zaś będzie trochę skradania, lub obijania gęb oponentów ( coś a'la beat'em upy ) lub ich ostrzeliwania. Nie zabraknie też minigier takich jak labirynty, ucieczek przed czymś, lub kimś wielkim, kiewrowania pojazdami lub przejażdżką na zwierzakach. Z czasem jednak owe różnice zaczną się "sklejać" przez co raz będziemy zmuszeni trobić jedno i drugie na jednym levelu. Każdy poziom będzie zawierał streby bonusowe, sekrety i masę ukrytym miejsc. Jeśli chodzi zaś o te ostatnie trzeba będzie je odblokować ( zbodywając jakiś skarb lub inny przedmiot na niekiedy innym levelu ), a także spełnić jakiś warunek ( np. nie stracić ani jednego życia przed ich przekroczeniem ) itp. Na każdym poziomie znajdą się skarby które są konieczne do pełnego ukończenia gry. Są nimi Crystal Balls, Gem Coins i Artefacts. Za każdy poziom będziemy mogli też otrzymać oceny i punkty. Przy czym każdy poziom będzie posiadał własne rankingi. Na końcu każdego levelu będziemy mogli przy pomocy jednorękiego bandyty podbijać wyniki punktowe.
-punktacja
Tutaj liczą się przedewszytkim czas w jaki przebyliśmy level, sposób w jaki pokonaliśmy poszczególne przeszkody i sposób w jaki wykonaliśmy zadania. Liczą się też sposób w jaki walczyliśmy i ilość uzbieranych bibelotów jakie podnoszą odrobinę wynik punktowy.
Co do walki najmniej punktów dostaniemy używając broni magicznej i tzw. ultimate weapons. Nieco więcej otrzymamy za stosowanie broni palnej, jeszcze więcej za używanie ładunków wybuchowych, jeszcze więcej za używanie broni białej ( i za udeżanie - nie strzelanie - bronia palną ) i używanie gołych pięści. Przy czym im więcej używamy różnorodnych combosów i multupartsów tym większa będzie punktacja.
-levele bonusowe
Czasami przechodząc je będziemy zmuszeni zdobywać specjalne przedmioty by sie do nich dostać, a czasami w bazach wypadowych czy innych levelach znajdą się przejścia do nich. W nich to włąśnie będziemy mogli regenerować swoją energię, zdobyć nowy ekwipunek lub zdobyć po prostu jakiś skarb. Czasami będą one utrzymane ww konwencji labiryntu, prostego platformera, lub toru przeszkód na któym trzeba będzie zaliczyć wyznaczone cele.
-boss levele
Tu wiadomo. Trzeba załatwić bossów. Czasami będzie to jedne boss, a czasami kilku. Gracze by ich pokonać będą musieli zazwyczaj stsować jakąś wyszukaną taktykę. Uwqazą też należy na szwędających się po ich poziomach przeciwników, którzy szukają zaczepki. Nowościa jest tutaj nowy rodzaj przeciwnika. Mianowicie Bash Bossowie. Ci przeciwnicy nie są konieczni do załatwienia, ale jeśli ich pokonamy dostaniemy nowy skarb. Trzeba to jednak zrobić przed pokonaniem pozostałych bossów. Bo gdy tamci zostaną pokonani wtedy Bash Boss nawieje z naszym skarbem.
Uwaga, czasami bossowie powrócą nawet jako zwykli przeciwnicy by nam dokopać.
-skarby i zagadki
Są tylko 3 rodzaje skarbów. Pierwszym z nich jest kryształowa kóla. Na każdym postawowym levelu jest tylko jedna taka. Żeby zobaczyć podstawowe zakończenie potrzebne są wszystkie krystzałowe kóle.
Artfakty i Gem Coins odblokują przed nami sekretne strefy, część sekretnych leveli itp. By je zdobyć trzeba będzie uwalniać zakłądników, łapać więźniów, któzy dali nowę z pudła lub wykonywać inne zadania takie jak np. osłanianie mangusty imieniem Issabel.
-przedmioty
Innymi przedmiotami jakie bohaterowie będą zbierać są nowe życia, energia ( w postaci jedzenia bądź apteczek ), dodatkowe punkty i power upy. Część power-upów załąduje jeden z ataków specjalnych, usprawnią część zdolności ( np. szybsze chodzenie, lub wyższe skoki albo też i fire-balle ), a część zmieni właściwości naszej broni ( literki ). Choć nie zbaraknie też ich usprawniaczy ( będą to iskry, któe zwiększą możliwości niektórych dopalaczy ). Niezabraknie też różnego rodzaju broni.
-broń
Broń dzielim yna broń biała, palną, magiczną i łądunki wybuchowe. Broń biała będzie podzielona na ostrza i narzędzia tępe. Przy czym ostrza będą się tępić i co jakiś czas trzeba je ostrzyć by te zadawały solidne obrażenia.
Broń palna będzie służyłą oczywiście do strzelania, ale nie zapominajmy o tym, że gdy nie chcemy tracić amunicji będziemy mogli udeżać nią. Ale uwaga! Przy ciężkim kalibru możemy zadawać powolne choć silne ciosy. Aha, podczas biegania w chwili strzału z bazooki lub wyrzutni rakiet postać kierowana przez nas zatrzyma się w chwili strzału.
-dodatki
Wraz z postępami w trybie story będziemy mogli odkrywać nowe postaci do multi-playera i minigry do niego. Poza tym pojawią się dodatki do trybu fan-corner.
-co w sequelach
Tu też się coś wymyśli na przyszłość jak np. nowe zadania, nowe minigry i zagadki plus takie bajery jak np. manipulacja czasem, grawitacją, przestrzenią i przechodzenie pomiędzy wymiarami. Nie zabaraknie też przy okazji debiutu takich postaci jak Dash czy Henrry ekskluzywnych miejsc dla tych postaci. Ponadto pojawi sie jak już wiecie więcej scenariuszy.
Mirror Mode:
To po prostu tryb lustrzanego odbicia dla trybu Story
Arcade Mode:
Po przejściu trybów Story i Mirror będziemy mogli przechodzić samemu lub z kolegą 10 poziomów z obydwu trybów. Będą one "wyskakiwać" losowo i po przejściu ich wszystkich są podliczane punkty. Tutaj też są rankingi.
Mutliplayer:
W trybie multiplayer pojawią się minigry. To wszystko co powinniście wiedzieć
. No dobra, to nie koniec. Tryb multiplayer jest podzielony na następujące tryby: Battle, Tournament, Championship, Challenge, Chackemate, Board Game i Temam Battle.
W pierwszym z nich ( Battle ) możemy grać samotnie lub nawet we czwórkę graczy, możemy się dobierać w drużyny.
W drugim ( tournament ) przechodzimy po sobie 4 minigry, kto wygra najwięcej rund ten jest zwycięzcą,.
Championship to skolei mini-mistrzostwa. Wybieramy jedną z 6 kategorii minigier ( rumble, race, score challenge, who first, survival i handicap ) i uczestniczymi w owych mistrozstwach. Są one podzielone na eliminacje, ćwierćfinały, półfinały i finał. Pomimo iż możemy grać we czwórkę na arenie spotka się conajwyżej dwóch graczy w każdej walce.
Chackemate to już jest tryb szachów. Możemy dobrać pionki z bohaterów multi-playera i przesówać je po planszy. Jeśli spotkają się dwa "pionki" na jednym polu rozpoczyna się minigra, kto wygra ten zbbije pionka rywala.
Board Game to już tryb gry planszowej
Challenge to tryb dla jednego gracza ( tylko! ). Musimy tu przejść 10 konkursów by wygrać. W każdym z stage'ów tego trybu rozgrywamy z losowo dobranymi przeciwnikami losowo dobrana minigrę.
Team Battle to już jest tryb dla 1-2 graczy. Zasady są takie jak w Tekkenie 3, yle, że zamiast walk rozgrywamy minigry.
-minigry tych trybów
Minigry są jak już wiecie podzielone na 6 kategorii ( dla przypomnienia: rumble, race, score challenge, who first, survival i handicap )
W minigrach z kategorii Rumble gracze ze sobą walczą. Czasami robią to na pięści, czasami używają broni palnej. Choć nie brakuje też starć w pojazadach takich jak mechy, czołgi, myśliwce i inne opancerzone wechikuły. Nie brakue też nawiązań do Ponga i Snake'a. Nie zabraknie też pinballi, wyścigów kartów, parodii tenisa, golfa czy siatkówki, oraz gier towarzyskich takich jak kręgle, bilard, strzałki, strzelnice i wiele, wiele innych.
Head to Head:
To takze mingry. Tyle, że tutaj gracze ze sobą rywalizują, ale graja jednym padem. Mogą więc grać w pingla, spychać z areny itp.
Mikro Games:
Turniej mikrogier. 4 graczy gra na przemian w różnorodnych mikro-grach. Za ukończenie każdej zawodnik otrzymuje punkt, kto otrzyma najwięcej punktów ten wygrywa.
Makro Games:
Parodie gier sportowych. Wybieramy do min. 8-osobowej drużyny postacie z powyższych trybów i rozgrywamy arcade'owy meczyk. Będą tutaj pardoie kosza, nogi i rugby - choć nie tylko.
Mini Games:
W tym trybie możemy grać samemu lub z kumplami, ale tutaj gracze nie rywalizują ze sobą, ale pomagają sobie podbiijając wyniki punktowe. Minigry są podzielone na 3 kategorie ( Time Trial, Survival i Score Challenge ).
Online:
Tutaj przy rejestracji tworzymy w specjalnym edytorze swojego bohatera. Możemy go wystawawiać do walk, wyścigów i innych zmagań. Wraz ze zwycięstwami otrzymujemy nowe dodatki, zagrania, ekwipunek i części do naszych pojazdów, które także musimy samemu stworzyć.
Level & Music Editor:
Tutaj tworzymy własne levele i muzykę do nich. Mozemy tworzyć levele przy pomocy opcji prostej ( basic ) i zaawansowanej ( advance ). Co do muzyki, jeśli się coś nie uda można wykorzystać gotowe melodie.
Camera Action:
Gierki dla Eye-Toya.
Fan Corner:
Tutaj zbieramy różne dodatki jak np. muzę z leveli, plus dodatkowe melodie ( w tym skomponowane przez nas ), filmy z trybu story, filmy zrobione przez nas, wywiady z twórcami plus śmieszne scenki z bohaterami z gry, a także nasze zdjęcia ( zrobione podczas gry ), artworki, komiksy i zdjęcia z produkcji.
Rankingi:
Do wszystkich trybów!
Muzyka:
Będą nam przygrywać lekkie rockowe kawałki plus torchę bluessa, jazzu, soulu, disco, techno, rave'u i jungle, a także popu.
Dobra, koniec mojego przydługawego postu. Napisałem go po to by mieć twarz w oczach Blinka, jego popleczników ( którzy naśmiewają się z moich conceptów ) i zarozumialców ze Świata N.