Ok, mam idealny pomysł na build, dla osób, które nie mogą sobie z grą poradzić.
Wybór znaku zodiaku i rasy jest nieważny, to wszystko i tak da się zmodyfikować. Podstawa to ustawienie dobrze Major Skills. Zatem wrzucamy do nich:
walka wręcz, bronie obuchowe (str)
płatnerstwo (endu)
celność (agi)
handel (person)
alchemia (int)
lekki pancerz (speed)
Mamy wszystkie umiejętności marginalne, których można w ogóle nie używać, a ich podniesienie jest dziecinnie proste. Można wszystkie poziomy nabić dzięki alchemii czy płatnerstwu, a by zapobiec "up'owaniu" po prostu naprawiamy za grosze u kowali. Zależnie też co wybierzemy, czy ostrza czy obuchowe (ew. wręcz), tę umiejętność wrzucamy w minors.
Zostają nam więc:
blok, ciężki pancerz (endu)
bronie obuchowe, ostrza (str)
akrobatyka, atletyka (speed)
zniszczenie, przemiana, przywrócenie (will)
iluzja, retoryka (peron)
zabezpieczenia, skradanie się (agi)
przywołanie, mistycyzm (int)
Nabijamy dane statsy, ww. umiejętnościami, najlepiej na kartce zaznaczać ile już zdobyliśmy, a gdy osiągniemy poziom 10 w co najmniej trzech kategoriach idziemy spać. Przy 7-10lvl się zatrzymujemy z lvl up'owaniem i nabijamy tylko minor skills. Gratulacje, właśnie udało ci się ukończyć tę grę...
Tak, ja wiem, wszyscy to wiecie, ale może jest ktoś kto nie ma pojęcia o mnożnikach i jakoś mu się ta gra wydaje zbyt trudna.
Opis jak pakować skills:
blok - tarcza i na mud crabs lub szczury, trzymanie bloku do znudzenia;
ciężki pancerz - jw. z tym, że bez bloku, posiłkowanie się leczeniem;
lekki pancerz - jw.
ostrza - jak najsłabszy oręż i na potwory, im więcej ciosów tym szybszy
bronie obuchowe - jw.
walka wręcz - jw.
akrobatyka - skakanie w dal, w boki lub w tył (w miejscu nic nie daje);
atletyka - bieganie, ale dużo szybciej pływając
zniszczenie - używanie różnego typu czarów tej dziedziny na wrogach lub sobie;
przemiana - jw.
przywrócenie - jw.
przywołanie - jw.
iluzja - jw.
mistycyzm - jw.
retoryka - podczas rozmowy z postaciami użycie ikonki na dole (więcej - do uśmiechniętej twarzy, mniej do wkurzonej);
handel - podczas handlu użycie Y i zmiana % ceny, gdy nie wyjdzie, polepszanie kontaktów retoryką i znowu;
zabezpieczenia - otwieranie zamków;
płatnerstwo - używanie młotka do naprawy pancerzy i broni;
alchemia - robienie mikstur z różnych roślin;
skradanie się - wciśnięcie lewej gałki i zachodzenie od tyłu potwora, na jednym monstrze można nabić naprawdę dużo poziomów;
celność - używanie łuków, najlepiej zaciągnąć jakiegoś silnego przeciwnika przed głaz, a samemu na niego wskoczyć, by nie mógł się tam dostać i strzelanie do skutku;
Może komuś się przyda, jeśli nie jest w stanie przeczytać instrukcji.
Co do Grand Soul Gems. Odkryłem sklep w Impreial City, gdzie można je za grosze kupić. Dzielnica "marketów", to będzie sklep na północnym-zachodzie, szyld z dłonią z okiem. Jeśli akurat ich nie ma, wystarczy poczekac 3-5dni, kiedyś się pojawią.