Autor Wątek: Gran Turismo 5  (Przeczytany 1292215 razy)

0 użytkowników i 18 Gości przegląda ten wątek.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12200 dnia: Grudnia 26, 2010, 19:20:20 pm »
Ja zrobilem, nawet ustawienia podawalem do bolidu z tego co pamietam. Poza wyscigiem w Monaco reszta jest banalnie prosta. AI tylko na Monaco podejmuje walke i konczy wyscig ze strata max 5 sekund, na reszcie torow jest bezradny i mozna go odstawic na kilkanascie/kilkadziesiat sekund, nie wspominajac juz o wyscigach w deszczu, gdzie kazdy bolid lapuje sie po dwa razy :)

W takim razie jesteś pretendentem do wygrywania wszystkich turniejów GO, bo np. dla mnie F1 jest w cholerę trudne i w życiu nie nazwałbym tego banałem.

Właśnie patrzę Twoje ustawienia. Jutro spróbuję na nich przejechać te wyścigi.

Wiadomość scalona: Grudnia 26, 2010, 19:38:40 pm
ReD napisz jeszcze czy używasz jakiś wspomagaczy czy wszystko na off?
« Ostatnia zmiana: Grudnia 26, 2010, 19:38:40 pm wysłana przez BoBaN »

_ReD_

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-12-2005
  • Wiadomości: 4 959
  • Reputacja: 49
  • It is what it is
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12201 dnia: Grudnia 26, 2010, 20:15:29 pm »
W formule hamulce przod 10/ tyl 10, ABS1 i tyle. Opony wyscigowe miekkie, pamietaj aby ich nie zmieniac na deszczowe wyscigi, jak zalozysz deszczowe to bedzie dupa, jedz na miekkich :)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12202 dnia: Grudnia 26, 2010, 20:15:54 pm »
Oki ReD Twoje ustawienia faktycznie działają. Szkoda tylko, że mój mózg już dziś nie działa i jadąc z przewagą 5 sekund na 19 okrążeniu puściłem lekko kierownice żeby poprawić sobie rękawy. Zapomniałem, że FF w tej grze działa praktycznie non stop i kiera wyrwała mi się z rąk po czym rozwaliłem się o ścianę. :lol: :lol: :lol: Sam z siebie się śmieję. Jutro spróbuję te zawody wygrać.

Wiadomość scalona: Grudnia 26, 2010, 20:17:11 pm
W formule hamulce przod 10/ tyl 10...

W poprzednich ustawieniach podawałeś przód 4/tył 1. Też dobrze się jedzie.

_ReD_

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-12-2005
  • Wiadomości: 4 959
  • Reputacja: 49
  • It is what it is
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12203 dnia: Grudnia 26, 2010, 20:18:39 pm »
Oki ReD Twoje ustawienia faktycznie działają. Szkoda tylko, że mój mózg już dziś nie działa i jadąc z przewagą 5 sekund na 19 okrążeniu puściłem lekko kierownice żeby poprawić sobie rękawy. Zapomniałem, że FF w tej grze działa praktycznie non stop i kiera wyrwała mi się z rąk po czym rozwaliłem się o ścianę. :lol: :lol: :lol: Sam z siebie się śmieję. Jutro spróbuję te zawody wygrać.

Wiesz ja tez tak mam i to nie przez zmeczenie. Czym wieksza przewage mam tym mniej ostroznie jade, przez co popelniam czasami bardzo glupie bledy. Musze zaczac z tym walczyc bo powoli to sie nawyk z tego robi :)

Wiadomość scalona: Grudnia 26, 2010, 20:20:32 pm
Sorry Boban, wlasnie sprawdzilem i masz racje, hamulce powinny byc 4/1, pomylilo mi sie z RedBullem X2010. W tym aucie zeby efektywnie jechac na padzie to nie dosc ze hamulce musza byc na 10 to jeszcze ABS :)
« Ostatnia zmiana: Grudnia 26, 2010, 20:20:32 pm wysłana przez _ReD_ »

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12204 dnia: Grudnia 26, 2010, 21:02:06 pm »
Ok panowie, potrzebuję pomocy przy ustawianu zawieszenia
Moje autko dosyć uciążliwie zarzuca tyłem przy wychodzeniu z zakrętów, przyczepność traci tylne koło po zewnętrznej stronie.
Pewnie spoiler załatwił by sprawę, ale nie chcę iść na łatwiznę i dodatkowo szpecić mojego samochodu.
Co poradzicie?

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12205 dnia: Grudnia 26, 2010, 21:09:52 pm »
zwiększ pochylenie kół, zbieżność też, do tego pobaw się LSD, zwiększ ogólny i przyśpieszenie...

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12206 dnia: Grudnia 26, 2010, 21:32:49 pm »
LSD się już bawiłem, sytuację nieco poprawiło zmniejszenie przyspieszenia.
Ustawić tylko zbierzność kół tylnych, czy przednich też?
Pochylenia kół nie ruszałem jeszcze ;>

_ReD_

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-12-2005
  • Wiadomości: 4 959
  • Reputacja: 49
  • It is what it is
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12207 dnia: Grudnia 27, 2010, 04:52:13 am »
Wlasnie skonczylem ten wyscig wytrzymalosciowy SuperGT 1000KM na Suzuce, nagroda jesli chodzi o auto to taka sobie ale expa to sie dostaje od cholery, prawie 700000 za 5 godzin jazdy.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12208 dnia: Grudnia 27, 2010, 09:22:52 am »
A ja się bawię w trybie Arcade, i Panowie powiem Wam że jest dojebanie, włączcie sobie wyścig na Monzie z zmiennymi warunkami, z 4-5 kółek, najwyższy poziom trudności, wł. ciężkie uszkodzenia itd. najlepiej jeszcze bez HUD'a(jak znacie dobrze auto i tor), jedźcie w zgodzie z zasadą fair play, to jedno z najbardziej realistycznych doznań jakie dane mi było przeżyć w grach wyścigowych. Niech mi jeszcze raz ktoś powie że deszcz jest słabo odwzorowany, jest zajebiście odwzorowany(brakuję jedynie efektów na samochodach, podczas powtórek). :)

Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12209 dnia: Grudnia 27, 2010, 09:24:59 am »
Deszcz jest słabo odwzorowany.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12210 dnia: Grudnia 27, 2010, 09:27:36 am »
Żartowniś :P

arturk

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 19-09-2010
  • Wiadomości: 135
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12211 dnia: Grudnia 27, 2010, 14:58:55 pm »
deszcz jest ok, brakuje refleksów na torze (takich jak na ssr7 :P )
Wczoraj, zamiast kupować co godzinę nowe auto wreszcie udało mi się uzbierać ponad 5 i pół miliona i zakupiłem mazdę 787b.. fajne autko. Minolta Toyota jest co prawda szybsza (z turbo ma ponad 1050hp i wazy 800kg z hakiem ), ale chciałem mieć jakiś samochód tej klasy w jakości premium.
Ktoś zbiera 20 milionów na jedno z tych najdroższych autek?

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12212 dnia: Grudnia 27, 2010, 15:18:22 pm »
Mi chodziło o to co widać podczas kamery z kokpitu. Miazga, czasami nic nie widać(jak się jedzie za grupą samochodów) i jeździ się na czuja, co przy wł. Ciężkich uszkodzeniach mechanicznych, w klasie GT500 zapewnia sporą dawkę emocji. :D

Marciin

  • Proletariusz
  • *****
  • Rejestracja: 24-08-2005
  • Wiadomości: 442
  • Reputacja: 10
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12213 dnia: Grudnia 27, 2010, 18:48:09 pm »
Ja nareszcie dorwałem PS3 i GT5. Krótko mówiąc- nie wiem co to za narzekania na grafikę(niektórym się w dupach poprzewracało :D ), ja jestem więcej niż zadowolony, może te łatki coś poprawiły? Doskonale za to rozumiem zachwyty nad modelem jazdy- wyśmienity. Już niedługo dołączę do Was online, najpierw trzeba trochę potrenować.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12214 dnia: Grudnia 27, 2010, 19:39:02 pm »
Właśnie sobie obejrzałem pierwszą część wyścigu 24H Nurburgring na GTTV i teraz ściągam part 2. Jestem w szoku jak dobrze oddali ten tor. Już w filmiku końcowym widać jak pieczołowicie odwzorowano każde wzniesienie, zakręt i widoki, które towarzyszą podczas jazdy, ale to co pokazuje film o wyścigu dużo mówi o samym Kaz'ie i PD. Niech mi ktoś jeszcze raz napisze, że ta gra nie jest sim to mu parsknę śmiechem w twarz. Kaz dobrze wiedział co robi przystępując do tego wyścigu. Dzięki temu mamy taki realizm jaki mamy w GT5. Oby przed produkcją GT6 wziął udział w wyścigach na każdym torze realnym jaki ma znaleźć się w grze, bo to co zrobili z Nurburgring'iem niszczy każdy racer jaki jest na rynku. W dodatku jakość tego filmu powoduje, że niemal czuć spaliny w pokoju. Jeśli GT5, Online, GTTV itp. nadal będą tak aktualizowane przez PD, to ten tytuł nigdy się nie znudzi.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12215 dnia: Grudnia 27, 2010, 19:40:28 pm »
O tak to fajny filmik, polecam także ściągnąć pozostałe. Jak zobaczysz niektóre fury to Łosz Matko :P :D

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12216 dnia: Grudnia 27, 2010, 19:46:41 pm »
Teraz wiem, że warto bo na początku nie chciało mi się sprawdzać zawartości GTTV. Ta gra to potężna platforma wyścigowa i bardzo liczę na to, że Kaz spełni swoje wszelakie wizje tego czym ma być Gran Turismo. Nie da się tego tytułu porównać do żadnej innej gry na rynku, bo GT5 jest tak rozbudowane, że nikt nawet nie zbliża się do tego aby w taki sposób przedstawić fanom motoryzacji świat wyścigów.

PS. Ukończyłem F1. Dzięki ReD za ustawienia, bo bez nich byłoby ciężko (chociaż i tak łatwo nie było). W A-Spec mam wszystkie wyścigi na złoto, teraz została Klasa Wytrzymałościowa i B-Spec...ale to już na spokojnie bez zbędnego pośpiechu.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12217 dnia: Grudnia 27, 2010, 19:50:36 pm »
Pytanie czy w wyścigach sezonowych kasę dostajemy tylko raz?

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12218 dnia: Grudnia 27, 2010, 19:53:20 pm »
Ja też o to kiedyś pytałem i ponoć dostaje się tylko raz. Tak samo jak w specjalnych eventach.

_ReD_

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-12-2005
  • Wiadomości: 4 959
  • Reputacja: 49
  • It is what it is
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12219 dnia: Grudnia 27, 2010, 20:08:28 pm »
Nie ma problemu Boban, ciesze sie ze pomogly. Jesli chodzi o wyscigi sezonowe to tak, kase i doswiadczenie dostaje sie tylko raz. W sumie to i dobrze bo za szybko by 40 level wpadl :) Ja zaraz zabieram sie ponownie za 1000KM na suzuce, przydal by sie do tego X2010 to poszlo by o wiele szybciej no ale coz, ponad 100000 na godzine tez nie jest zle :)
« Ostatnia zmiana: Grudnia 27, 2010, 20:11:00 pm wysłana przez _ReD_ »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12220 dnia: Grudnia 27, 2010, 20:31:06 pm »
Po obejrzeniu całego filmiku z 24H Nurburgring wiem czego brakuje mi najbardziej w GT5. Tych wszystkich aut jakie tam jeździły, a w tym Porsche. Widać, że GT5 miało być wcześniej wydane, bo nie ma np. nowego Scirocco. A co bym nieco zmienił w GT5, to cień aerodynamiczny. Jest zbyt mocno oddany w grze. Powinni trochę osłabić ten element.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12221 dnia: Grudnia 27, 2010, 20:40:13 pm »
Fakt brakuję trochę fur z klasy GT1/2/3. W tym Porsche. 8)

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12222 dnia: Grudnia 28, 2010, 01:57:59 am »
pograłem chwilkę w te nowe wyzwania co doszły w patchu i wpadło trochę exp i $ :) te pierwsze co doszły są raczej proste - najpierw praktycznie gołym Fiatem zrobiłem drugie miejsce ze stratą 2s, wiec włożę jakieś zawieszenie i parę części i powinno luzikiem wpaść. na Deep Forest starą Mazdą RX-7 ze zrobiony zawieszeniem i dyferencjałem wygrałem z bardzo dużą przewagą, banał. do ostatniego wyzwania kupiłem tego Nissana Nurburgring Version II czy coś (z premium, ten starszy model), pierwszy spokojny przejazd i drugie miejsce, strata chyba 10s ale do odrobienia.

te nowsze są już raczej ciężkie, albo po prostu trafiłem złym samochodem. jechałem tylko Tsukubę starą RX-7 (z poprzedniego wyzwania) zrobioną na max, potem kupiłem nową RX-7 i też włożyłem w nią co się dało i dupa - max. co wyrwałem jednym i drugim to chyba 7 miejsce, nawet jakbym pojechał bezbłędnie to doszedłbym może jeszcze jedno, góra dwa auta. którą RX-7 tam jechać żebym miał szansę? bo już zgłupiałem czy to jest tak nierealnie trudne czy ja po prostu nie znam aż tak dobre Tsukuby jak mi się wydawało...

innych eventów nie sprawdzałem... ale jak mają być tak trudne jak ten z RX-7 to mało kto będzie w to grał, szczególnie jak ktoś nie lubi się użerać z grami... nie wiem też jak Time Trial czy drift, ale to pierwsze można sobie raczej darować bo paru wymiataczy zgarnie wszystko, a drift mnie nigdy nie jarał...

_ReD_

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-12-2005
  • Wiadomości: 4 959
  • Reputacja: 49
  • It is what it is
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12223 dnia: Grudnia 28, 2010, 02:35:29 am »
@pawel_k: Na tsukube najlepsza jest Mazda RX-7 Type R Bathurst R (FD) '01 a mozna ja kupic bardzo tanio u tego online dealera. Ponizej dam ci do niej ustawienia, na ktorych ja jechalem i nie mialem zadnego problemu z tym eventem. Jak bedziesz robil okrazenia w czasie 00'59, 01'00 czy tez 01'01 to dogonisz pierwszego bez problemu na ostatnim okrazeniu.

Zmiana oleju, Stage 3 weight reduction, window weight reduction, wing, ECU chip, wszystkie exhaust parts, racing Air Filter, transmission/drivetrain/suspension. Auto powinno miec blicko 390hp (nie pamietam dokladnie ale chyba 388 albo 386) i powinno wazyc 1048kg

Opony: Sports Hard
Transmission: 155mph
LSD: Default
Height: F -20 / R -10
Spring: 14.0 / 8.0
Ext: 8 / 3
Comp: 8 / 3
Roll: 4 / 4
Camber: 1.5 / 2.5
Toe: -0.20 / - 0.20

Pamietaj tez ze po pierwszym okrazeniu bedziesz mial wieksza strate niz na dwoch pierwszych checkpointach. Powinno to byc w granicy 39/40 sekund. Na poczatku bedziesz malo odrabial ale czym dluzej bedziesz jechal tym wiecej bedziesz odrabial bo z czasem zaczniecie dublowac samochody i ten, ktory jedzie pierwszy znacznie zwolni przez to.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 28, 2010, 07:33:51 am wysłana przez _ReD_ »

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12224 dnia: Grudnia 28, 2010, 09:48:40 am »
spoko dzięki, sprawdzę dzisiaj.

co do ustawień to widzę że w zawieszeniu znacznie inaczej tył i przód ustawiasz, ja mam zbliżone ustawienia z przodu i z tyłu żeby balans był mniej więc równy, resztę koryguję LSD i zbieżnością... zresztą po zbieżności widzę że bardzo stawiasz na nadsterowność autka (może tylko w tym przypadku), ja najpierw ustawiam wszystko podsterownie i potem koryguję jeśli jest taka potrzeba... sprawdzę też takie coś w autkach GT300 :)
« Ostatnia zmiana: Grudnia 28, 2010, 09:54:20 am wysłana przez pawel_k »

prart

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2009
  • Wiadomości: 3 920
  • Reputacja: 95
  • PSN ID: prarts
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12225 dnia: Grudnia 28, 2010, 11:41:10 am »
Witam po świętach.

Zabawna sprawa. Po kolejnych godzinach grania na kierownicy i ciężkiej transformacji, mogę stwierdzić, że już ogarniam. Początki były tym cięższe, że w A-Spec mam już wszystko na złoto oprócz F1 i wytrzymałościowych, więc od razu chciałem wymiatać potworami o wielkich mocach i oczywiście FR. Bo przecież takie uwielbiam a licencji czy początkujących zawodów w jakiś kaszlakach nie chciało mi się jeździć. I tak frustracja powoli rosła. Sytuację uratowały zawody sezonowe druga edycja (bo pierwsze same złota jeszcze na padzie), w których jeździ się słabszymi samochodami (Mini i Focus). Pozwoliły mi one w końcu załapać skręt kierownicy vs skręt kół. Największe probelmy na początku miałem właśnie z tym - nie mogłem wyczuć momentu, w którym trzeba już prostować kierownicę na wyjściach, przez co waliłem w bandę albo wychodziłem z zakrętu bujając się. Na padzie po prostu puszczałem galkę i już, jadę prosto - na kółku trzeba je jeszcze odkręcić. 900 obrotu DFGT potęgowało problem i momentami wychodząc z zakrętu nie wiedziałem, czy koła są już proste czy jeszcze jeden obrót - dodawałem gazu i prosto w bandę, bo jednak były skręcone. Tu za szkołę świetnie zrobił mi Focus po Madrycie i ciasne nawroty tego toru. Jestem więc zajebiście wypierdoliście zadowolony z zakupu i cieszę się, że nie odpuściłem kierownicy. Serio, byłem tego bliski, wręcz załamany początkową jazdą. Zacisnąłem zęby i powoli wyszedłem z tej mizerii (choć nadal czasy mam gorsze). Precyzyjne zakładanie kontry na wyjściach jedną ręką zostawiając za sobą obłoki dymu jest uzależniający. FF ustawiłem na maxa, wszystkie ustawienia w opcjach kierownicy mam jak najnardziej się da na symulacyjne/profesjonalne. Sam FF jest zajebisty - np. byłem ciekawy jak oddane jest oderwanie się od ziemi kół skręcających (przedniej osi) po wyskoku/podbiciu. Gwałtowne wyłączenie FF i mięciutkie i leciutkie kręcenie kołami w powietrzu, po czym lądowanie i znowu się włącza opór. KAPITALNE. Takich smaczków jest mnóstwo. Tego oczekiwałem i dostałem  :grin:
A czemu zabawne? Bo chcę napisać o moich spotrzeżeniach kierownica vs pad a tymczasem widzę tu długą dyskusję na ten temat. Mam osobiście wrażenie graniczące już z pewnością, że w momencie podłączenia kierownicy, w GT5 odpala się inny model jazdy. Na padzie dobiłem do 25 levelu, na kierownicy kolejne dwa, do 27. Te same samochody prowadzi się inaczej, dużo trudniej. Największe różnice są w hamowaniu i zjawisku, w którym samochód z zaciśniętymi na maxa hamulcami nie chce skręcać. Efekt ten jest przezajebiście oddany w GT5 ale dopiero na kierownicy, a to wymusza zupełnie inny styl jazdy - nie wpadam już w zakręt z dojebanymi heblami, żeby w ułamku sekundy dowalić gaz na max jak na padzie. Jazda jest bardziej techniczna i wymaga dohamowania przed zakrętem, w samym zakręcie to już najlepiej tylko gaz. Jest to najbardziej widoczna zmiana w jeździe jaką zauważyłem, szczególnie w samochodach z napędem na przód.
Styl mojej jazdy z pada zupelnie nie dało się przełożyć na kierownicę, stąd potrzeba porzucenia wieloletnich nawyków i nauka od nowa. Zmiana samego stylu jazdy + zmiana reakcji samochodu na ostre dohamowania zmieniają GT5 z sima przy sterowaniu padem na sima do kwadratu przy sterowaniu kierownicą.

Co do nowych eventów, pierwszy Mini bardzo prosty, tnijcie zakręty gdzie się da. Drugi Focusem - po 1,5 godzinie nieustannych prób i ciągłych 2 miejsc ze stratą ok. 6 sekund wyszedłem z eventu i zauważyłem, że mam kontrolę trakcji włączoną (TCS) na 1. Wyłączyłem to kurestwo i od razu wygrałem z ponad 4 sek. przewagą, wyprzedając chu** w połowie 4 okrążenia. Na 5 zrobiłem nawet kilka błędów ale nie był w stanie mnie dogonić. Samochód bez TCS prowadzi się wspaniale, nie zamula na nawrotach, tylko wychodzi z nich w uślizgu - będziecie robić mnóstwo dymu, ale tak ma być  ;) I taka rada - na tych dwóch lewych okrągłych nawrotach na rondach trzymajcie trzeci bieg - jest dużo większa przyczepność, na wyjściach znacznie szybciej nabiera się dzięki temu prędkości a to są kluczowe momenty dla dogonienia lidera (on tu jedzie dość słabo, na prostej popierdala). I taka uwaga - przeciwnik w Focusie na początku jedzie drugi, dość szybko zdobywa pierwsze miejsca i zaczyna spierdalać - stąd takie wrażenie, że nagle przyśpiesza. Kręćcie czasy ok. 1:41:xxx - 1:42.xxx i będzie Wasz już na 4 okrążeniu.

Ja mam problem z NASCARem, specjalnie kupiłem za 500.000 cr nówkę do tych zawodów, a nie mogę przejechać jednego kółka bez spina po czym robie restart i tak w kółko. Brrrrrrrrrrrr.

PS - poporszę o sprawdzony setup dla Mustanga.
PS2 - przez te sezonowe zawody w ogóle nie gram A-Spec (cholerne mistrzostwa FGT) i Zadań Specjalnych (brakuje jednego złota nocą w Lambo w Grand Tour i całość szkółki na Ringu), takie są zajebiste. Lubię mieć takie wyzwanie przed sobą do zaliczenia.

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12226 dnia: Grudnia 28, 2010, 12:01:14 pm »
Właśnie jak to jest z tymi 900 stopniami? można je jakoś włączyć/wyłączyć? kierownice mam dość nisko tak że kręcenie nią nie jest wygodne, dlatego wolałbym wariant z mniejszą liczbą obrotów.

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12227 dnia: Grudnia 28, 2010, 12:07:14 pm »
900 stopni nie używa się, realny zakres przy większości zakrętów to max 200 stopni, przy nawrotach ok. 300, jeśli kręcisz więcej to jest to bez sensu bo tylko zmniejszasz trakcję na przednich kołach i auto zaczyna minimalnie płużyć (nie jest to niestety w GT5 tak dobrze przekazywane na kierownicę jak np. w Supercar Challenge)...

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12228 dnia: Grudnia 28, 2010, 12:12:22 pm »
900 stopni nie używa się, realny zakres przy większości zakrętów to max 200 stopni, przy nawrotach ok. 300, jeśli kręcisz więcej to jest to bez sensu bo tylko zmniejszasz trakcję na przednich kołach i auto zaczyna minimalnie płużyć (nie jest to niestety w GT5 tak dobrze przekazywane na kierownicę jak np. w Supercar Challenge)...
No to sam zauważyłem że nawet kierowca nie skręca "bardziej" jak ja skręcę trochę ponad połowę. Myślałem że to zależy od samochodu.

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12229 dnia: Grudnia 28, 2010, 12:37:50 pm »
to też jest kwestia taka że gra nie przekazuje jasnych sygnałów kiedy dalsze kręcenie nie ma sensu bo koła zaczynają tracić trakcję - na kierownicy tego nie czuć, jedynie słuchać delikatne piszczenie. nie jest to zbyt realne bo w rzeczywistości jak koła zaczynają tracić przyczepności (przy stopniowym a nie gwałtownym pogłębianiu skrętu) to pojawiają się na kierownicy lekkie wibracje od bicia opon. w SCC było to super oddane (kierownica wibrowała na granicy przyczepności), w GT5 jest z tym problem - sam się często łapię że kręcę za dużo i mogę spokojnie odpuścić nawet o 1/3 skrętu...

mekelele

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 23-09-2008
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12230 dnia: Grudnia 28, 2010, 12:50:17 pm »
Witam. Mam problem. Padla mi konsola ylod. Kupilem nowa a na tamtej mialem 24 poziom. Czy jest jakasz szansa, zeby odzyskac ten poziom? Bo naprawa to 400zl. czy może jest jakaś szansa ,zeby ktos mi udostepnil sava z takim poziomem czy cos podobnego? jest jakis ratunek bez naprawy lub grania od początku?

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12231 dnia: Grudnia 28, 2010, 12:52:29 pm »
nie wiem czy to zadziała ale może podepnij dysk do kompa i zobacz czy pliki z save'ami można kopiować....

a tak poza tym to nie ten dział ;)

prart

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2009
  • Wiadomości: 3 920
  • Reputacja: 95
  • PSN ID: prarts
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12232 dnia: Grudnia 28, 2010, 13:23:23 pm »
Nie zadziała - mekelele, jak chcesz odzyskać starego sejwa to musisz naprawić starą konsolę. Nie ma innej możliwości.

mekelele

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 23-09-2008
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12233 dnia: Grudnia 28, 2010, 13:26:55 pm »
Dzięki z pomoc, Czy bede mógł bez problemu przekopiowac stan gry ze starej konsoli na nowa?

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12234 dnia: Grudnia 28, 2010, 14:32:51 pm »
A czemu zabawne? Bo chcę napisać o moich spotrzeżeniach kierownica vs pad a tymczasem widzę tu długą dyskusję na ten temat. Mam osobiście wrażenie graniczące już z pewnością, że w momencie podłączenia kierownicy, w GT5 odpala się inny model jazdy. Na padzie dobiłem do 25 levelu, na kierownicy kolejne dwa, do 27. Te same samochody prowadzi się inaczej, dużo trudniej. Największe różnice są w hamowaniu i zjawisku, w którym samochód z zaciśniętymi na maxa hamulcami nie chce skręcać. Efekt ten jest przezajebiście oddany w GT5 ale dopiero na kierownicy, a to wymusza zupełnie inny styl jazdy - nie wpadam już w zakręt z dojebanymi heblami, żeby w ułamku sekundy dowalić gaz na max jak na padzie. Jazda jest bardziej techniczna i wymaga dohamowania przed zakrętem, w samym zakręcie to już najlepiej tylko gaz. Jest to najbardziej widoczna zmiana w jeździe jaką zauważyłem, szczególnie w samochodach z napędem na przód.
Styl mojej jazdy z pada zupelnie nie dało się przełożyć na kierownicę, stąd potrzeba porzucenia wieloletnich nawyków i nauka od nowa. Zmiana samego stylu jazdy + zmiana reakcji samochodu na ostre dohamowania zmieniają GT5 z sima przy sterowaniu padem na sima do kwadratu przy sterowaniu kierownicą.

Dzięki za tą wypowiedź. To chyba kończy dyskusję pad vs kiera. :)

arturk

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 19-09-2010
  • Wiadomości: 135
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12235 dnia: Grudnia 28, 2010, 15:27:17 pm »
moim zdaniem gra na padzie jest w pewnym stopniu łatwiejsza. Precyzja jest oczywiście mniejsza, jednak np. kontrolowane poślizgi wychodzą mi na padzie bez żadnych problemów (przeważnie)... z kolei na kierownicy mam z tym ogromny problem. Inna kwestią, już bardziej związaną ze specyfika obu kontrolerów jest np. pokonywanie ciasnych szykan, gdzie na padzie wystarczy dwa razy machnąć gałka a na kierownicy trzeba się nieraz zdrowo nakręcić "siłując" się przy tym z FF.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 28, 2010, 15:38:06 pm wysłana przez arturk »

spy_

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 19-09-2006
  • Wiadomości: 57
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12236 dnia: Grudnia 28, 2010, 19:43:05 pm »



witam dzis udalo mi sie wyrwac niezle "cygaro"


Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12237 dnia: Grudnia 28, 2010, 19:54:33 pm »
Legendarny TANK CAR ;) Zobacz jak wygląda w realu w filmach które masz w GT TV. :)

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12238 dnia: Grudnia 28, 2010, 20:14:54 pm »
@pawel_k: Na tsukube najlepsza jest Mazda RX-7 Type R Bathurst R (FD) '01 a mozna ja kupic bardzo tanio u tego online dealera. Ponizej dam ci do niej ustawienia, na ktorych ja jechalem i nie mialem zadnego problemu z tym eventem. Jak bedziesz robil okrazenia w czasie 00'59, 01'00 czy tez 01'01 to dogonisz pierwszego bez problemu na ostatnim okrazeniu.

Zmiana oleju, Stage 3 weight reduction, window weight reduction, wing, ECU chip, wszystkie exhaust parts, racing Air Filter, transmission/drivetrain/suspension. Auto powinno miec blicko 390hp (nie pamietam dokladnie ale chyba 388 albo 386) i powinno wazyc 1048kg

Opony: Sports Hard
Transmission: 155mph
LSD: Default
Height: F -20 / R -10
Spring: 14.0 / 8.0
Ext: 8 / 3
Comp: 8 / 3
Roll: 4 / 4
Camber: 1.5 / 2.5
Toe: -0.20 / - 0.20

Pamietaj tez ze po pierwszym okrazeniu bedziesz mial wieksza strate niz na dwoch pierwszych checkpointach. Powinno to byc w granicy 39/40 sekund. Na poczatku bedziesz malo odrabial ale czym dluzej bedziesz jechal tym wiecej bedziesz odrabial bo z czasem zaczniecie dublowac samochody i ten, ktory jedzie pierwszy znacznie zwolni przez to.
kupiłem autko które poleciłeś, zrobiłem tuning taki jak pisałeś, zastosowałem Twoje ustawienia i dupa - dla mnie auto nie jedzie, istny taniec na lodzie i kompletna nieprzewidywalność, z trudem kręciłem wysokie czasy 1:03, bardziej udawało mi się trzymać tempo niskich 1:04. nie wiem jak na tych ustawieniach jeździsz ale dla mnie jechania na tych oponach (które jakby nie patrzeć są główną przeszkodą przy mocy 400 koni) i na ustawieniu typowo nadsterownych (bo takie te Twoje są) jest nierealne... na prawdę podziwiam jak jesteś w stanie trzymać czas w okolicy jednej minuty...

po zastosowaniu swoich ustawień do tego auta sytuacja poprawiła się, jednak cały czas jechałem czasy z przedziału 1:02:0-1:02:3, co wystarczyło na drugie miejsce, ale ze stratą 18 sekund do prowadzącego!!! nie mam pojęcia jak przy oponach sportowych twardych urwać 2-3 sekundy na okrążeniu, może muszę jechać innymi liniami przejazdu, może coś bardziej ścinać zakręty, nie mam pojęcia. a wydawało mi się że Tsukubę znam jak własną kieszeń...

ps. _ReD_ grasz na padzie czy na kierownicy? jak na kierze to na jakiej?

grimkenshiro

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 02-12-2010
  • Wiadomości: 227
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #12239 dnia: Grudnia 28, 2010, 20:18:23 pm »
Z tego co pamietam to RED jeszcze na padzie gra...

A jego ustawienia nadsterowne ? Ja na jego ustawieniach nie moge jechac bo sa zbyt podsterowne ^_^ Tak czy siak nadal nie moge rxow i focusa przejechac grrrr....