Autor Wątek: Gran Turismo 5  (Przeczytany 1289593 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

DawidM

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 30-03-2007
  • Wiadomości: 98
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1480 dnia: Stycznia 30, 2008, 11:11:56 am »
ja poczekam co "mistrz" z robi z tymi kolizjami, bo poki tego nie poprawi to jego seria nigdy nie bedzie "the real driving simulation". co do Ps3 i gier w FHD to jednak trzeba miec odpowiedni odbiornik(wielkosci i jakosc) takze w gre raczej wchodza tylko plazmy. Wtedy poczujemy te FHD.

Czy Ty tego czasem nie pisałeś już ze 100 razy wcześniej? Ileż można? Nie nudzi Ci się pisane tych bzdur?
bzdur, jedyny lcd ktory moze byc porownywany z obrazem na plazmie to Samsung LE52F96BD i to tylko dzieki podswietleniu LED. Ktory to eleminuje wade "sample and hold" widoczna na KAZDYM lcd z ich tradycyjnym oswietleniem(podswietlenie jest w zasadzie niezmienne, nawet pomimo tego ze niektorzy producenci wprowadzili system przyciemniania podswietleniach w ciemnych scenach), efekt ten polega na tym ze obraz wyswietlany jest przez cala dlugosc klatki wydaje sie rozmyty, gdyz ludzkie oko ma tendencje do sledzenia ruchu pomiedzy klatkami. Problem ten nie wsytepuje w generujacych wlasne swiatlo panelach plazmowych i kineskopach crt. Zeby zaraz uspokoic krytkow ktorzy wyskocza z systemami 100hz w lcd, one tylko pozwalaja zredukowac klopoty z poziomem czerni, rozmyciem ruchu, a oswietlenie nie zapewni nam takich kolorow, kontrastow i odcieni jak ma plazma. Dlatego ten samsung z calkowicie odmiennym sytemem podswietlania, jako jedyny moze byc porownywalny z plazmami. Marcepan jak widzisz nie gadam bzdur tylko sama prawde. :P

Co z tego? Ja pier... plazmy bo o ile wiem to się wypalają stałe elementy + żywotność ssie a obraz mi mryga. I uwierz grałem na TV LCD 32" na ps2 i wolał bym taki niż to co mam teraz. W buroucie musze siedzieć na maxa skupiony bo to co się robi podczas dużych prędkości na SD i 24" widzialnych calach woła o każdy LCD z min. 32" przekątną.
ostatni off top.. kazdy lcd32 cale zostanie znieszczony obrazem przez crt 32 cale hd ready;) np. philips9551 lub samsunga slima(nie produkowane juz-ciezko dostac)
ps2. marcepan nie mam nic z glowa, Ty moze cos z nia masz ,skoro sie powtarzasz i mowisz jedno i to samo;)
ps3. dobra koniec, wracam do grand prix 4 z modem 2007.
 Offtopic

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1481 dnia: Stycznia 30, 2008, 11:13:34 am »
Marcinps3 i w szczególności DawidM- jak się nie znacie na telewizorach to nie próbujcie udawać znawców, ponieważ jak przeczyta wasze komentarze ktoś kto się zna cokolwiek na TV to się tylko ośmieszacie w jego oczach i wychodzicie na dzieciarnie.

Poza tym, tak jak napisał Zielerz, to nie temat o TV.

----------------------------------
Nowe screeny:
http://lusoplay.sapo.pt/index.php?page=image&id=488&pw=1

DawidM

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 30-03-2007
  • Wiadomości: 98
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1482 dnia: Stycznia 30, 2008, 11:51:08 am »
spox ja juz skonczylem;) a co do nowych screnow, czy nie dziwi Was fakt ze jesli zalaczone sa wskazniki w srodku auta, to powinny byc tez zalaczone swiatla, a ja nie dostrzeglem by na samochodzie przed Audi bylo widac jakies real timowe refleksy swietlne od "zarowek" Audi. To sie wlasnie nazywa fake'owana oprawa graficzna, zwana tez tanim efekciarstwem. W forzie2 czy PGR4 przynajmniej wiem ze jest real time a tu do konca nie wiem o co chodzi..mowia ze gra korzysta z real time'owego oswietlenia a go nie ma!
« Ostatnia zmiana: Stycznia 30, 2008, 11:53:02 am wysłana przez DawidM »

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1483 dnia: Stycznia 30, 2008, 12:31:12 pm »
Dlatego najlepszym rozwiazaniem w Twoim wypadku bedzie powrot do F2 i PGR4 tak aby nie zawracac sobie glowy brakiem "real time'owego oswietlenia".
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1484 dnia: Stycznia 30, 2008, 12:34:17 pm »
Uważasz że oświetlenie i HDR w GT5:P są skryptowane? :O

pokrytyśniegiem

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-08-2006
  • Wiadomości: 4 163
  • Reputacja: 4

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1486 dnia: Stycznia 30, 2008, 12:45:18 pm »
Cytuj
Uważasz że oświetlenie i HDR w GT5:P są skryptowane? :O
Jezeli kierujesz to pytanie do mnie to odpowiem w dosadny i niezbyt wyrafinowany sposob:
Je*** mnie to
Z graficznego pkt widzenia GT5 mi sie bardzo podoba i gdyby nie byla gra wyscigowa to nawet bym sobie w nia pogral.


Sorki. To nie było do Ciebie. Po prostu jak pisałem post to Ty dodałeś wcześniej swój i nie chciało mi się już cytować DawidaM.

To pytanie skierowane jest do DawidaM.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1487 dnia: Stycznia 30, 2008, 13:12:11 pm »
@Dawidek znów się ośmiesza. Nic mnie w PGR4 tak nie wkurzało, jak właście fake'owane oświetlenie. Jadąc w nocy mamy na drodze wiązkę światła z reflektorów. Kiedy jedziemy we mgle, światła są zapalone, ale nie oświetlają drogi - najbardziej się to rzuca w oczy kiedy wjedziemy do ciemnego tunelu. Oczywiście ani w jednym, ani w drugim przypadku, światła nie oświetlają innych samochodów. W Forzy wszystkie wyścigi odbywają się w dzień i działających świateł w samochodach nie ma w ogóle.

W GT5 światło słoneczne i cienie są realtime'owe (w GT3 i 4 na PS2 nie), a Dawidek musi się dopieprzyć, że wskaźniki są podświetlone, a reflektory się nie palą  :?

Na potwierdzenie moich słów macie zdjęcie. Reflektor się "pali", ale światła nie daje żadnego. Warto też zwrócić uwagę na piękny "cień" pod motocyklem. A Dawidek nazywa oświetlenie w GT5 fake'owanym  :?


BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1488 dnia: Stycznia 30, 2008, 13:24:02 pm »
Iras nie dawaj takich screen'ów więcej bo zastanawiałem się przez chwilkę jaka to trasa z Tourist Trophy wygląda tak paskudnie. :P

DawidM

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 30-03-2007
  • Wiadomości: 98
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1489 dnia: Stycznia 30, 2008, 13:32:09 pm »
Uważasz że oświetlenie i HDR w GT5:P są skryptowane? :O
uwazam ze oswietlenie jest zrobione podobnie jak to mialo miejsce na PS2. Czyli bardzo dobra sztuczka, dajaca bardzo dobre efekty. Gdyby bylo inaczej zobaczyl bym odbijajace sie oswietlenie "zarowek" w blotniku samochodu przed Audi. Chyba ze to zdjecie jest ze wszesnego etapu gry(nie sadze), lub bedzie to jedna z wpadek Gt5, ze liczniki sie swieca, ale "swiatla" samochodu juz nie.
Opublikowane: Styczeń 30, 2008, 13:29:43
@Dawidek znów się ośmiesza. Nic mnie w PGR4 tak nie wkurzało, jak właście fake'owane oświetlenie. Jadąc w nocy mamy na drodze wiązkę światła z reflektorów. Kiedy jedziemy we mgle, światła są zapalone, ale nie oświetlają drogi - najbardziej się to rzuca w oczy kiedy wjedziemy do ciemnego tunelu. Oczywiście ani w jednym, ani w drugim przypadku, światła nie oświetlają innych samochodów. W Forzy wszystkie wyścigi odbywają się w dzień i działających świateł w samochodach nie ma w ogóle.

W GT5 światło słoneczne i cienie są realtime'owe (w GT3 i 4 na PS2 nie), a Dawidek musi się dopieprzyć, że wskaźniki są podświetlone, a reflektory się nie palą  :?

Na potwierdzenie moich słów macie zdjęcie. Reflektor się "pali", ale światła nie daje żadnego. Warto też zwrócić uwagę na piękny "cień" pod motocyklem. A Dawidek nazywa oświetlenie w GT5 fake'owanym  :?


mowie o Forzie ogolnie, i tam bylo cos takiego, wiec nie mow ze nie bylo. Co do pgr4 to widze ze masz dar szukania osmieszajacych screnow, wiesz chyba sobie zadam dzis ten trud i pokaze jak prezentuje sie "prawdziwa" grafika z Gt5:P. :P

nakimushi

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1490 dnia: Stycznia 30, 2008, 13:39:03 pm »
no pewnie posmiejmy sie jeszcze wszyscy z otoczenia w pgr4  :lol:
Opublikowane: Styczeń 30, 2008, 12:32:49
to moze jak wy pokazujecie brzydkie foty to ja poszukam ladnych co ?








brzydkie trasy i samochody jak to niektorzy pisza

Buzu

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 02-10-2007
  • Wiadomości: 752
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1491 dnia: Stycznia 30, 2008, 13:41:16 pm »

uwazam ze oswietlenie jest zrobione podobnie jak to mialo miejsce na PS2. Czyli bardzo dobra sztuczka, dajaca bardzo dobre efekty.

Aj to fatalnie. Rzeczywiscie lepiej jest zrobic grafike bez sztuczek dajaca beznadziejne efekty i wygladajac zle. Glupie polyphony staraja sie aby gra wyglada jak najlepiej zamiast tracic moc na cos co wyglada gorzej. Rzeczywiscie Forza 2 to niedoscigniony wzor :)

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1492 dnia: Stycznia 30, 2008, 13:44:56 pm »
@DawidM - to jest największy problem GT5 - zegary podświetlone niezależnie od zewn. świateł  :lol:

W GT3/4 cienie były poprostu naniesione na tekstury otoczenia (jak w niektórych lokacjach w Mass Effect), a każdy samochód miał kilka kompletów tekstur - w zależności od oświetlenia na danej trasie. W GT5 oświetlenie - piękne swoją drogą - i cieniowanie są liczone w czasie rzeczywistym i żadnych trików z PS2 nie ma, więc skończ pieprzyć te bzdury.

@nakimushi - nie wstawiłem zdjęcia, żeby ukazać kiepskie otoczenie w PGR4. Chodzi mi o to wspaniałe oświetlenie, nad którym tak się rozpływał Dawidek.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 808
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1493 dnia: Stycznia 30, 2008, 13:46:07 pm »
Przypominam po raz kolejny - to temat o GT5.

DawidM

  • Obywatel
  • **
  • Rejestracja: 30-03-2007
  • Wiadomości: 98
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1494 dnia: Stycznia 30, 2008, 14:15:35 pm »
obrazki z GT5 no to popodziwiajmy te piekne i ostre textury(deska rozdzielcza-szczegolnie zegary, otoczenie, nawierzchnia), oswietlenie i trojwymiarowe otoczenie. Screeny z kupnej wersji GT5:P. Galeria specjalnie dla Iraska. 8)















Maximmus80

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1495 dnia: Stycznia 30, 2008, 14:30:40 pm »
o kuzwa mać... GT5 jest milion razy ładniejsze od Forza 2...
mimo niskiej rozdzielczości zdjęć!
porównajcie oświetlenie!!
trawa, model pojazdu,asfalt... FENOMENALNE... dopiero teraz widze ogromny przeskok mocy... a ponadto fullHD i 16 aut na trasie!
Jak na to patrze mam wrażenie że ps3 to takie kilka X360 razem zapakowanych w jedno pudło... :P
hahaha

http://img238.imageshack.us/my.php?image=porownaniebk6.jpg
szkoda że tak słabej jakosci... było by widać róznice widocznosci na horyzoncie w tych grach... która ma ogromne znaczenie...

jeden wniosek... FORZA2 to gra troche jak kreskówka... a GT5 to juz fotorealizm...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Fotorealizm_%28grafika_komputerowa%29
« Ostatnia zmiana: Stycznia 30, 2008, 14:33:08 pm wysłana przez Maximmus80 »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1496 dnia: Stycznia 30, 2008, 14:36:04 pm »
Dawid, ściemniaczu, ładnie tak kłamać? Screeny, które podałeś, nie są z wersji sklepowej.

Jedyne galerie z retaila na gamersyde:

http://gamersyde.com/gallery_7478_en.html
http://gamersyde.com/gallery_7188_en.html
http://gamersyde.com/gallery_7006_en.html
http://gamersyde.com/gallery_6958_en.html

Nie znajdziesz tam żadnego ze screenów, które tu zamieściłeś.

Twoje są - w najlepszym wypadku - z dema.

Tarniak

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1497 dnia: Stycznia 30, 2008, 14:36:10 pm »
jeden wniosek... FORZA2 to gra troche jak kreskówka... a GT5 to juz fotorealizm...
Trochę żal.

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1498 dnia: Stycznia 31, 2008, 07:53:20 am »
GT5 Prologue on April 17 - with 60 cars?!
http://www.gtplanet.net/gt5-prologue-on-april-17with-60-cars/

Cytuj
Those of you who have already purchased the Japanese version of Gran Turismo 5: Prologue probably made a good decision. In its latest press release and PS Blog update, the North American release date has been set at April 17 for the new game. Pricing will be set at $39.99 and it will be available as a Blu-Ray disc or as a download from the PlayStation Store. The most interesting thing about the new press release was noticed by resident GT guru amar212 - there will be more than 60 cars for North America. This is a significant increase from the 37 vehicles currently available in the Japanese version of the game. Perhaps they will be available for download in a future update? It’s impossible to say for now, but good news nonetheless.
The Blu-Ray version is also going to include a “behind-the-scenes” HD video feature, showcasing some of the hard work that Polyphony Digital has undergone to get the new game out the door. The press release also mentions a “Quick Tune facility allows you to adjust power, tires, suspension and more…” If this is true, it finally means that GT5 Prologue drivers will have more control over their settings, and we’ll hopefully see even more competitive online races. Speaking of the online aspect of the game, there is still no mention of private or password-protected online race events.

sieq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-09-2006
  • Wiadomości: 2 848
  • Reputacja: 16

crasch

  • He?
  • Bohater wojny GOjczyźnianej
  • *****
  • Rejestracja: 17-02-2006
  • Wiadomości: 1 660
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1500 dnia: Stycznia 31, 2008, 13:33:17 pm »
o kuzwa mać... GT5 jest milion razy ładniejsze od Forza 2...
mimo niskiej rozdzielczości zdjęć!
porównajcie oświetlenie!!
trawa, model pojazdu,asfalt... FENOMENALNE... dopiero teraz widze ogromny przeskok mocy... a ponadto fullHD i 16 aut na trasie!
Jak na to patrze mam wrażenie że ps3 to takie kilka X360 razem zapakowanych w jedno pudło... :P
hahaha

http://img238.imageshack.us/my.php?image=porownaniebk6.jpg
szkoda że tak słabej jakosci... było by widać róznice widocznosci na horyzoncie w tych grach... która ma ogromne znaczenie...

jeden wniosek... FORZA2 to gra troche jak kreskówka... a GT5 to juz fotorealizm...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Fotorealizm_%28grafika_komputerowa%29


OMG jaki Fanboy.
Ja nie widzę jakiejś przewagi GT5 np. nad PGR4 jeżeli chodzi o grafikę, a jak już to chyba tylko na plus dla PGR4.
I nie porównuj graficznie GT5 do FM2, każdy wie, że FM2 nie był robiony z myślą o grafice a o czymś innym. Czym? Domyśl się. A piszesz o  FM jak o grze wyciskającej wszystko z X360 jeżeli chodzi o grafikę, może zacznij porównywać to co w tych gracz liczy się najbardziej? Tak chodzi o realizm. Jeżeli chodzi o grafikę to porównaj np. PGRa który jak na moje oko wypada nieco lepiej od GT5.

Tarniak-trochę?  :lol:

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1501 dnia: Stycznia 31, 2008, 13:50:48 pm »
OMG jaki Fanboy.
Ja nie widzę jakiejś przewagi GT5 np. nad PGR4 jeżeli chodzi o grafikę, a jak już to chyba tylko na plus dla PGR4.

Mogę się zupełnie nie zgodzić? No to nie zgadzam się zupełnie. GT5:P graficznie to zdecydowanie najładniejsza gra wyścigowa bez dwóch zdań.

above89

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 25-06-2007
  • Wiadomości: 2 023
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1502 dnia: Stycznia 31, 2008, 13:56:12 pm »
Zgadzam sie po tym co widzialem to gt5 graficznie wymiata, ale model jazdy sztywny juz FM2 lepsza pod tym wzgledem. Nie grałem ale widzialem filmiki jak autko sie zachowuje we FM2 nie ktore rzeczy by nie przeszły bo bys wyleciał z trasy :)

crasch

  • He?
  • Bohater wojny GOjczyźnianej
  • *****
  • Rejestracja: 17-02-2006
  • Wiadomości: 1 660
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1503 dnia: Stycznia 31, 2008, 14:01:46 pm »
OMG jaki Fanboy.
Ja nie widzę jakiejś przewagi GT5 np. nad PGR4 jeżeli chodzi o grafikę, a jak już to chyba tylko na plus dla PGR4.

Mogę się zupełnie nie zgodzić? No to nie zgadzam się zupełnie. GT5:P graficznie to zdecydowanie najładniejsza gra wyścigowa bez dwóch zdań.

Hm, no może. Nie widziałem na żywo GT5:P w akcji, tylko w necie. Jest taka duża różnica w np. PGR4 i GT5?
btw. GT5 to gra która dopiero wyjdzie, może poczekajmy na takiego racera też na X360 i wtedy porównajmy 8)

Zgadzam sie po tym co widzialem to gt5 graficznie wymiata, ale model jazdy sztywny juz FM2 lepsza pod tym wzgledem. Nie grałem ale widzialem filmiki jak autko sie zachowuje we FM2 nie ktore rzeczy by nie przeszły bo bys wyleciał z trasy :)

O właśnie i pod tym względem powinniśmy to oceniać, realizm jest tu najważniejszy, a grafika w FM2 mi po prostu 'wystarcza' :) a model jazdy po sporu godzinach z GT4 jest dla mnie bajkowo odwzorowany.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1504 dnia: Stycznia 31, 2008, 14:04:19 pm »
Nie, nie jest duża, ale jest. No i w niektórych warunkach pogodowych PGR4 sporo traci.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1505 dnia: Stycznia 31, 2008, 14:11:36 pm »
Odnośnie tej wspaniałej fizyki w FM2 to ktoś kiedyś tutaj wspominał że w FORZA to nie ma szans żeby ciąć zakręty bo zaraz traci się kontrolę i wypada na pobocze. Znalazłem taki filmik:

http://youtube.com/watch?v=T9bmjKRK1r0

Koleś tnie po poboczu równo i jedzie dalej jak by nic się nie stało.

Buzu

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 02-10-2007
  • Wiadomości: 752
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1506 dnia: Stycznia 31, 2008, 14:28:39 pm »

Hm, no może. Nie widziałem na żywo GT5:P w akcji, tylko w necie. Jest taka duża różnica w np. PGR4 i GT5?


Roznica jest na korzysc GT5. Ty jako posiadacz duzego FullHD TV napewno jak zapuscisz obie gry na Swoim sprzecie roznice zobaczysz bardzo duza na + dla GT5. Mowie to na podstawie demka z prologue w ktorym jest najslabsza trasa. Nie moge sie doczekac jak zobacze londyn. Zas porownanie kokpitow w GT5 i PGR4 to GT wypada przynajmniej o klase lepiej.

crasch

  • He?
  • Bohater wojny GOjczyźnianej
  • *****
  • Rejestracja: 17-02-2006
  • Wiadomości: 1 660
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1507 dnia: Stycznia 31, 2008, 14:57:04 pm »
Odnośnie tej wspaniałej fizyki w FM2 to ktoś kiedyś tutaj wspominał że w FORZA to nie ma szans żeby ciąć zakręty bo zaraz traci się kontrolę i wypada na pobocze. Znalazłem taki filmik:

http://youtube.com/watch?v=T9bmjKRK1r0

Koleś tnie po poboczu równo i jedzie dalej jak by nic się nie stało.

Ale on go tnie po linii prostej, aha i tnie jeden :) akurat ten zakręt na Atlancie to chyba każdy tnie, bo jest to banalnie proste. Fizyka z GT5 znacznie się różni od tej z GT4? Jeżeli nie to dla mnie realizm jest o klasę wyżej w FM2 8-).
p.s. w GT gram o 1-wszej części, uwielbiam te serie ale po prostu jestem szczery :).


Hm, no może. Nie widziałem na żywo GT5:P w akcji, tylko w necie. Jest taka duża różnica w np. PGR4 i GT5?


Roznica jest na korzysc GT5. Ty jako posiadacz duzego FullHD TV napewno jak zapuscisz obie gry na Swoim sprzecie roznice zobaczysz bardzo duza na + dla GT5. Mowie to na podstawie demka z prologue w ktorym jest najslabsza trasa. Nie moge sie doczekac jak zobacze londyn. Zas porownanie kokpitow w GT5 i PGR4 to GT wypada przynajmniej o klase lepiej.


Jeżeli różnica jest taka wielka, to GT5 na żywo musi być naprawdę piękne, bo PGR mnie naprawdę zachwycił grafiką.
A porównywałeś obydwie gry?

Ciekawi mnie jeszcze jak w GT5 będzie wyglądała sprawa z kokpitami, każde auto będzie miało swój własny unikatowy kokpit? Wiadomo liczba samochodów jest imponująca i jeżeli chcą zrobić w każdym to chyba przez tą ilość wozów jakość niektórych kokpitów może ucierpieć.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1508 dnia: Stycznia 31, 2008, 15:01:13 pm »
Każdy ma mieć swój kokpit.

Fizyka w GT5:P to inna bajka niż w poprzednich odsłonach. Mowa tutaj o trybie PRO.

Co do cięcia zakrętów to w GT5:P tak samo jeśli mocno zetniesz zakręt na skręcownych kołach to bączek gwarantowany.

above89

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 25-06-2007
  • Wiadomości: 2 023
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1509 dnia: Stycznia 31, 2008, 15:07:08 pm »
Nie ukywam ze FM2 ani troche mi sie nie podoba a samym modelem jazdy to dłuugo nie bedzie trzymac przy monitorze, mała ilość torów i brzydkie auta (swieca sie jak psu jajca)
GT5 wyglada cudnie, co do modelu jazdy można troche przymnknąć oko :P

Maximmus80

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1510 dnia: Stycznia 31, 2008, 15:12:57 pm »
Moze tak... GT5P to tytuł najlepszy graficznie jaki do tej pory wyszedł... nie tylko z wyscigów ale ogólnie.
Tak było zawsze i tak jest i teraz... w 5 dzieje się tak dzieki oświetlniu(ktore maja poprawić!) i modelom(np. pojazdów...)
i jest to gra która najblizej zbliża się do fotorealizmu...

A dyskusje na temat tekstur pod kątem 13stopni w piątej klatce itp.. to PIERDOLY... alboże widwnia płaska.. haha...
tej płaskosci nie zobaczysz jadąc... pomijajac predkaść... to aby to zobaczyć terzeba specjalnie umieścić kamere w PHOTOMODE... litości heheh
Opublikowane: Styczeń 31, 2008, 15:11:53
a ściannie zakrętów... jest możliwe tylko takie jak w Forza 2... tylko jadąc prosto, żadnych skrętów...
« Ostatnia zmiana: Stycznia 31, 2008, 15:15:45 pm wysłana przez Maximmus80 »

Buzu

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 02-10-2007
  • Wiadomości: 752
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1511 dnia: Stycznia 31, 2008, 15:47:03 pm »

Jeżeli różnica jest taka wielka, to GT5 na żywo musi być naprawdę piękne, bo PGR mnie naprawdę zachwycił grafiką.
A porównywałeś obydwie gry?


Porownywalem demo dema do dema PGR4.
Powiem to tak. PGR4 jest ladniejsze - tzn. artystycznie gra jest fajniejsza, mokra nawierzchnia, ladne chumrki w tle, calkiem ok otoczenie, poczucie predkosci itp. Jednak technicznie to jest w tyle niemal pod kazdym wzgledem z GT5:P zaczynajac od rozdzielczosc idac przez ilosc polygonow na obiekty, oswietlenie, pole widzenia (w PGR4 jest bardzo ograniczone), przez shadery konczac na fpsach. Powiem tak naprawde PGR4 jest bardzo ladne z daleka jak nie widac zabkow to juz calkiem, ale jak grasz w PGRa to ciagle masz wrazenie, ze to tylko zabawka, zas w GT5:P naprawde sa takie momenty, ze wszystko wyglada cholernie sugestywnie. Zdecydowanie GT to gra wygladajaca najbardziej realistycznie ze wszystkich, ma swoje wady, tor w demie dema jest super biedny, ale jest to jedyna gra ktora mozna pokazac komus ktos sie nie zna na grach i go nabrac, ze to np program w TV czy cos;). Nie ma drugiej gry tak sugestywnie wygladajacej jak GT5:P
Aha powiem od siebie, wbrew forumowym znawcom, ktorzy twierdza, ze PS3 i Xbox to dwa bratanki jezeli chodzi o moc konsoli. Uwazam, ze GT5:P to narazie jedyna gra ktorej by nie uciagnal Xbox w takiej jakosci jaka mamy na PS3 (1080p, 60fpsow, 16 aut na torze, 200 tys polygonow na samochod, takie oswietlenie, itp).

Zas model jazdy (ostatni raz juz o tym mowie, bo juz nie mam sily). JEst - OK. Fajny, Dobry - biore to na siebie. Tak mowie. Nie twierdze, ze jest boski, ze jest doskonaly, ze jest najlepszy na swiecie. Twierdze, ze jest bezpodstawnie mieszany z blotem przez ludzi ktorzy nawet nie grali, twierdze, ze jego wady sa niesamowicie wyolbrzymiane przez przeciwnikow. Naprawde kazdy kto nie jest maniakiem symulacji (mowa o prawdziwych symulatorach a nie gierkach pokroju GT czy Forza wlasnie) napewno bedzie zadowolony z modelu jazdy. Chcialbym zobaczyc jak przeciwcy GT by pojechali Lexusem na wylaczonych Aids'ach i modelu jazdy PRO. Ciekawy jestem czy robili by te wszystkie rzeczy o ktorych tak czesto tutaj czytalem (bezkarne przejezdzanie po poboczach, odbijanie sie od przeciwnikow bez utraty panowania nad samochodem, wyjezdzanie z toru itp).

Maximmus80

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1512 dnia: Stycznia 31, 2008, 16:02:12 pm »
odbiajnie się od aut i scinanie jadąc na wprost zakretów... oczywiście... jazda PRO ;)
niektorym to sie wszytko miesz i zapominaj co, jak i dlaczego...
w realnym świecie też dochodzi do otarć, obijania itp.. ale karą jest ogromne ryzyko skasowania auta(śmierci?), wykluczenie z zawodów... lub chociaz powazne uszkodzenie maszyny... to samo z zakretami... ;)

a w auto jest wpakowane chyba 2mln. polygonów... nie 5 razy wiecej a 40 razy więcej... było w jednym z wywiadów... chyba?

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1513 dnia: Stycznia 31, 2008, 16:04:11 pm »
Chcialbym zobaczyc jak przeciwcy GT by pojechali Lexusem na wylaczonych Aids'ach i modelu jazdy PRO. Ciekawy jestem czy robili by te wszystkie rzeczy o ktorych tak czesto tutaj czytalem (bezkarne przejezdzanie po poboczach, odbijanie sie od przeciwnikow bez utraty panowania nad samochodem, wyjezdzanie z toru itp).

Trafiłeś w sedno sprawy. Ja jak odpaliłem GT5:P i wybrałem tego Lexus'a (oczywiście tryb PRO i powyłączane wszystkie systemy) to nie wiedziałem co się dzieje początkowo. Co zarkręt i zbyt dużo gazu to auto zaczynąło rzucać i lądowałem po za trasą. Dlatego śmieszy mnie to całe głupie gadanie o nierealistycznym modelu jazdy w GT5:P.

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1514 dnia: Stycznia 31, 2008, 16:36:04 pm »
A nawet gdyby model jazdy nie był realistyczny to i tak kamera wewnątrz, masa aut i tras, grafika wynagradzałyby ten mankament. Zresztą wisi mi czy model jazdy jest realistyczny czy nie, jeśli gra daje dużo radochy.

crasch

  • He?
  • Bohater wojny GOjczyźnianej
  • *****
  • Rejestracja: 17-02-2006
  • Wiadomości: 1 660
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1515 dnia: Stycznia 31, 2008, 17:22:16 pm »
Nie ukywam ze FM2 ani troche mi sie nie podoba a samym modelem jazdy to dłuugo nie bedzie trzymac przy monitorze, mała ilość torów i brzydkie auta (swieca sie jak psu jajca)
GT5 wyglada cudnie, co do modelu jazdy można troche przymnknąć oko :P

Właśnie w takich grach jak GT5 czy FM2 najważniejszy jest realizm/model jazdy, to nie jest żaden arcade i dla mnie to sie bardziej liczy od grafiki i to zdecydowanie. Jeżeli ktoś ocenia grę pod względem tylko i wyłącznie oprawy graficznej to moim zdaniem robi błąd. A jeżeli Forza miała by grafikę jak GT to moim zdaniem gniotła bym Gran Turismo z każdej możliwej strony.
Z tą ilością tras w Forzy bym nie przesadzał, mi starcza.

-----

Co do tego modelu jazy w GT5, to, że jest b.trudno po wybraniu najwyższych poziomów trudności nie znaczy od razu realistycznie  8).

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1516 dnia: Stycznia 31, 2008, 17:31:02 pm »
Co do tego modelu jazy w GT5, to, że jest b.trudno po wybraniu najwyższych poziomów trudności nie znaczy od razu realistycznie  8).

Dużo też znaczy od tego co rozumiesz pod pojęciem realizm. Bo jeśli granie padem w symulatory to niewiele ma to wspólnego z realizmem. Ja oceniając GT5:P mówie o graniu w tą grę za pomocą dobrej kierownicy i porównaniem tego do jazdy autem.

crasch

  • He?
  • Bohater wojny GOjczyźnianej
  • *****
  • Rejestracja: 17-02-2006
  • Wiadomości: 1 660
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1517 dnia: Stycznia 31, 2008, 19:29:40 pm »
Co do tego modelu jazy w GT5, to, że jest b.trudno po wybraniu najwyższych poziomów trudności nie znaczy od razu realistycznie  8).

Dużo też znaczy od tego co rozumiesz pod pojęciem realizm. Bo jeśli granie padem w symulatory to niewiele ma to wspólnego z realizmem. Ja oceniając GT5:P mówie o graniu w tą grę za pomocą dobrej kierownicy i porównaniem tego do jazdy autem.

To w takim razie to samo można powiedzieć o graniu padem w strzelaniny takie jak GRAW czy R6:Vegas które starają sie być realistyczne, ale takie nie są, bo nie używamy do ich grania jakiegoś gun'a czy coś?  8-)
Gram na padzie, nie mam kierownicy i nie jest mi z tym źle, na padzie gra mi sie świetnie, a by poczuć realizm nie muszę mieć kierownicy, na pewno realizm wzrasta w momencie jazdy na kierze (wiadomo), ale sądzę, że jest on też odczuwalny grając padem, tylko mniej:).

nakimushi

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1518 dnia: Stycznia 31, 2008, 21:01:25 pm »
dokladnie _ kiera jest fajna ale trzeba miec sporo miejsca i czasu na podlaczenie ;) ... ja zostaje przy padzie i jesli gra ma byc swietna to musi to robic na galkach a nie ze na kierze jest zupelnie inaczej/

Buzu

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 02-10-2007
  • Wiadomości: 752
  • Reputacja: 0
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #1519 dnia: Stycznia 31, 2008, 21:08:31 pm »

To w takim razie to samo można powiedzieć o graniu padem w strzelaniny takie jak GRAW czy R6:Vegas które starają sie być realistyczne, ale takie nie są, bo nie używamy do ich grania jakiegoś gun'a czy coś?  8-)

Zupelnie nie trafiony przyklad. GRAW czy R6 to ARCADE w najczystszej formie. Nikt nie wypomina GRAWowi czy R6, ze po trafieniu sie nie krwawi i nie traci krwi a w ostetecznosci mdleje. GT kazdy wypomina, ze nie ma zniszczen. Nikt nie mowi, ze w GRAWie nie mozna zlamac reki czy skaleczyc sie na twarzy. GT ludzie wypominaja to, ze nie ma sladow hamowania. Mozna tak wymieniac i wymiec a prawda jest taka, ze jakby wysigowka nie byla realistyczna to na padzie pozostaje tylko popierdolka i ktos tak wymagajacy jak Ty czy np Dawid napewno nie pojdzie na TAK WIELKI kompromis aby grac w "realistyczne" wyscigi na padzie.


Gram na padzie, nie mam kierownicy i nie jest mi z tym źle, na padzie gra mi sie świetnie, a by poczuć realizm nie muszę mieć kierownicy, na pewno realizm wzrasta w momencie jazdy na kierze (wiadomo), ale sądzę, że jest on też odczuwalny grając padem, tylko mniej:).

Tak grasz w bardzo realistyczny symulator samochodzikow na zdalne sterowanie bo z jazda prawdziwym pojazdem nie ma to nic wspolnego. Ludzie tak wymagajacy wobec wyscigowek jak Ty napewno o tym wiedza ;)