Krótka piłka
Garaże/pokazówka pojedyńczego extra odpicowanego modelu jest w 1920x1080 bez AA (a wygląda to tak:
http://www.ps3site.pl/media/2008/03/g1.jpg z
http://www.ps3site.pl/garazowe-screeny )
Gra chodzi w 1280x1080 z 2xAA (skalowane przez powtarzanie pixeli w anamorficznym obrazie do 1920x1080)
lub
1280x720 z 4xAA
GTHD pracowało w 1440x1080 bez AA / 1280x720 z 2AA (IIRC)
Wszyscy zapamiętali czy trzeba powtórzyć to po raz setny? OK. To przejdźmy już
proszę do innych zagadnień.
--------
@Marcepan
Nie taka krótka odpowiedź:
Jakoże GT5P ma obsługę 1080p (a co za tym idzie gra renderuje do takiego bufora - który jest identyczny dla trybów 1080p/i) to tryb 1080i jest na 99% pochodną 1080p z 2xAA a nie skalowanym w górę 720p z 4xAA
Oczywiście używanie 1080i na LCD/Plaźmie w tej grze jest szczytem bezmyślności.
Zdać sobie trzeba sprawę że tryby z przeplotem to relikt kineskopowych TV CRT gdzie linie są wyświetlane na przemian jak są rysowane przez strumień elektronów na ekranie.
Przy odświerzaniu 60HZ(lub 50HZ) można wysłać w 1080i 30 klatek pełnego obrazu (1920x1080) - super dla filmów.programów w 24fps/25fps/30fps.
Do du*** dla materiału w 60 fps!W erze Plazm i LCD dostarczanie takiego obrazu to tragedia.
Nie uzyskasz prawdziwych 60fps z pełną rozdzielczością 1920x1080 przy takim ustawieniu na twoim LCD. (Bravia - o ile dobrze pamiętam) Albo będziesz miał 60 klatek ze zdublowanymi liniami jak ten twój TV zalatwi to w ten sposów (
tanio , najczęściej spotykane, "mruga" ekran) czyli tak naprawdę 1920x540
albo jak ci TV poprawnie przeprowadzi deinterlację (usuwanie przeplotu)
30 klatek w 1920x1080.
1080i to tryb dla filmów, w ostateczności gier w max 30fps'ach.
GT5P chodzi w 60 - jak ustawiasz 1080i to d**** z tego masz.
Albo 720p albo 1080p w tej grze ( i Ratchecie i innych w 60fps - chyba już tylko te kilka arcade ze sklepu PSN się jeszcze załapuje).
EDIT:
Ty masz link częściowo opisujący ten problem:
http://hometheatermag.com/hookmeup/0506halfrez/Możesz sobie poszukać więcej samemu jak ci się chce.