Autor Wątek: Gran Turismo 5  (Przeczytany 1295195 razy)

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5960 dnia: Maja 16, 2010, 19:32:59 pm »


Jest pięknie :)

Widać, że Nurburgring Nordschleife już nie ma tylu szczegółów wokół trasy co wersja GP. Zapewne przez wielkość trasy. Jedyna poważna rzecz do naprawy jaką tutaj widzę, to te nieszczęsne cienie w niskiej rozdzielczości. To rzuca się w oczy. Co gorsza, to na nowych materiałach nie widać w tej kwestii poprawy względem wcześniejszych biuldów.

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5961 dnia: Maja 16, 2010, 20:27:34 pm »
te cienie moim zdaniem tak samo przeszkadzają w jeździe jak drzewa 4D... gra wygląda przezajebiście i wszelkie szykanie niedociągnięć w grafie to już czepianie się na siłę...

odpaliłem dzisiaj ponownie GT5p i kurde ale ta gra na prawdę nie ma dla mnie podskoku w poziomie symulacji i oddawaniu FF do Supercar Challenge czy topowych gier z PC... po dłuższym ograniu konkurencyjnych gier i powrocie do GT5 wychodzi wiele jej braków - chociażby beznadziejne reakcje na kontry w poślizgu (makabrycznie za mocne odbijanie w drugą stronę, totalnie zwalone to jest), przez marne poczucie mocy pojazdu, aż po zerowe oddawanie podsterowności (której nie czuć na kierownicy a jedynie słychać przez piszczenie opon). grafę więc mogą spokojnie zostawić na obecnym poziomie - niech skupią się już na czystym feelingu z gry i będzie masakrator :)
« Ostatnia zmiana: Maja 16, 2010, 20:32:14 pm wysłana przez pawel_k »

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5962 dnia: Maja 16, 2010, 20:36:30 pm »
Podsterowności na kierownicy to raczej nie poczujesz :P takie rzeczy to chyba tylko w realu , albo na jakimś hydraulicznym symulatorze podobnym do tego co symulował pracę zawieszenia dla FM3(?):P

blach0r

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 26-06-2007
  • Wiadomości: 5 558
  • Reputacja: 26
  • PSN id: purePwnerer
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5963 dnia: Maja 16, 2010, 21:08:46 pm »
Podsterowność jak najbardziej poczuje na kierownicy, co oznacza się lekką (niejako automatyczną) kontrą. Polecam rFactor - jak dotąd najlepszy symulator samochodowy ever. No i spróbowanie tego w realu :)

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5964 dnia: Maja 16, 2010, 21:13:56 pm »
Do tego trzeba mieć odpowiednia kierownicę , bo na byle jakiej tego efektu nie uzyskamy raczej :P

A właściwie , to jaka kierownicę w przystępnej cenie polecilibyście do GT5? Dobrze by było gdyby była ze sprzęgłem , ale takie bajery chyba w tych tańszych kierownicach są niespotykane.

blach0r

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 26-06-2007
  • Wiadomości: 5 558
  • Reputacja: 26
  • PSN id: purePwnerer
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5965 dnia: Maja 16, 2010, 21:17:09 pm »
Do tego trzeba mieć odpowiednia kierownicę , bo na byle jakiej tego efektu nie uzyskamy raczej :P

A właściwie , to jaka kierownicę w przystępnej cenie polecilibyście do GT5? Dobrze by było gdyby była ze sprzęgłem , ale takie bajery chyba w tych tańszych kierownicach są niespotykane.
Uzyskamy - to nie kwestia kierownicy, tylko gry. Sam mam starą lipną kierę o max skręcie 90 stopni, a w rFactorze uzyskuję ten efekt. Ze sprzęgłem chyba nic tańszego od G25 nie dostaniesz. Chyba że Fanatec'i, ale nie wiem jakie one mają złącza.

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5966 dnia: Maja 16, 2010, 21:18:28 pm »
bez problemu można podststerowność oddać lub chociażby zasymulować - w SC akurat jest tak że na granicy przyczepności kół przednich pojawiają się wyraźne wibracje, powyżej tej granicy mamy znane z GT5p piszczenie opon połączone z odpuszczeniem siły FF (tak w skrócie). w GT5p granicy nie ma, jak dalsze kręcenie nie ma sensu siła wspomagania się nie zmienia, ogólnie FF nie reaguje, słyszymy tylko piszczenie opon...

@andryush
obecnie to minimum DFGT, potem masz tylko G25/G27. ja proponuję odłożyć do droższej - mi strasznie w DFGT brakuje pedałów i shifterów z droższych modeli... sama kierownica jest ok, ale te plastikowe pedały i przyciski zamiast porządnych shifterów to trochę pomyłka...
« Ostatnia zmiana: Maja 16, 2010, 21:20:54 pm wysłana przez pawel_k »

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5967 dnia: Maja 16, 2010, 21:32:15 pm »
No właśnie z funduszami u mnie zdecydowanie cieniutko jest , więc na początek potrzebował bym kierownicy z niższej półki...
Ale tak mi się wydaje , że niedawno u koleżanki w domu widziałem pudełko z DFGT , PS3 brata ponoć stoi i się kurzy , więc mozliwe , że będę mógł ubić dobry interes... :D

Mrocz

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5968 dnia: Maja 17, 2010, 00:18:01 am »
No właśnie z funduszami u mnie zdecydowanie cieniutko jest , więc na początek potrzebował bym kierownicy z niższej półki...
Ale tak mi się wydaje , że niedawno u koleżanki w domu widziałem pudełko z DFGT , PS3 brata ponoć stoi i się kurzy , więc mozliwe , że będę mógł ubić dobry interes... :D

DFGT polecam bo to naprawdę rewelacyjna kierownica... Sam posiadam, i kompletnie nie żałuje, że kupiłem właśnie ją...

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5969 dnia: Maja 17, 2010, 01:23:37 am »
Ja używam DFP i zastanawiam się czy kupować DFGT, bo ta kierownica nie ma mechanicznego blokowania z 900 na 200 stopni. Blokuje jedynie siłą silników. Dla mnie to trochę lipa. Zamieniłbym gdyby pedały były lepsze w DFGT, ale są przecież takie same. Jeszcze się zastanowię.

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5970 dnia: Maja 17, 2010, 09:07:03 am »
DFGT chyba wcale nie ma blokowania na 200 stopni...

poza tym jak masz DFP to ja bym się na Twoim miejscu wstrzymał z decyzją - bo jak się okaże że to pokrętło to kluczowa rzecz w GT5 to bym kupił DFGT, jak będzie to tylko pierdoła to bym zmienił na G25...
« Ostatnia zmiana: Maja 17, 2010, 09:19:04 am wysłana przez pawel_k »

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5971 dnia: Maja 17, 2010, 09:18:28 am »

Postęp jest, ale dużo jeszcze do nadrobienia względem konkurencji, te drzewa 4d w 1.06 są żałosne.


Czekaj na tą grę - a nie na Gran Turismo

"The Real Gardening Simulator"  :lol:

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5972 dnia: Maja 17, 2010, 11:31:14 am »
DFGT chyba wcale nie ma blokowania na 200 stopni...

poza tym jak masz DFP to ja bym się na Twoim miejscu wstrzymał z decyzją - bo jak się okaże że to pokrętło to kluczowa rzecz w GT5 to bym kupił DFGT, jak będzie to tylko pierdoła to bym zmienił na G25...

W sumie racja. Dozbieram za ten czas troszkę kasy i będzie na G25. Wątpię żeby to pokrętło miało jakieś większe znaczenie. Uważam wręcz, że na online powinna być zblokowana opcja ustawiania auta w locie. To stwarzałoby dużą przewagę dla kogoś kto opanowałby tą sztukę na wysokim poziomie. Na różnych odcinkach toru mógłby sobie szybko ustawiać samochód co raz, że jest totalną głupotą a dwa po prostu oszustwem.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5973 dnia: Maja 17, 2010, 11:39:36 am »
Ja również kupuję G25 na premierę gry  :angel:

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5974 dnia: Maja 17, 2010, 12:32:25 pm »
Biorąc pod uwagę to, że do premiery gry zastało jeszcze zapewne 6-7 miesięcy i to jak szybko i z każdą kolejną prezentacją gra ładnieje, to finalny produkt powinien być jeszcze piękniejszy.

Ciekawe czy albo jak bardzo wyładniała trasa w Londynie, która już w GT5:P była przepiękna.

el becetol

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5975 dnia: Maja 17, 2010, 12:37:02 pm »
A-n zabawne, uśmiałem się :)



Fajnie że niektórym to nie przeszkadza, dla mnie to jest żałosne aby gra tak marnie wyglądała. Ząbki w jakiejś grze na konkurencyjną platormę wam przeszkadzają ale w exie na sony zbity pixeli tuż przy trasie na cały ekran już nie. Takie podejście to czyste fanboystwo.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5976 dnia: Maja 17, 2010, 12:48:40 pm »
Ejjj przecież konkurencja (Forza 3) ma to samo, więc o co chodzi? Która wyścigowa nie ma takich drzew? Czemu nie podasz przykładu Londynu, który ma już dużo ładniejsze drzewka? Czemu nie wspominasz, że pod innymi względami GT5 miażdży całą konkurencje naraz. Liczba aut, kokpity, modele samochodów, ilość przeciwników na torze, ogrom rozbudowania gry. Ja Ci powiem czemu o tym nie wspominasz. Z czystego fanboy'stwa.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5977 dnia: Maja 17, 2010, 12:55:05 pm »
Trudno żeby mi to przeszkadzało, skoro w trakcie wyścigu wygląda zwyczajnie dobrze. Zresztą sub HD czy brak AA wpływają na odbiór całości, a drzewa to tylko jeden z elementów.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5978 dnia: Maja 17, 2010, 13:03:38 pm »
Miałem właśnie pisać, że w tej grze nie lata się helikopterem tylko jeździ się autami.

el becetol

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5979 dnia: Maja 17, 2010, 13:15:06 pm »
Ejjj przecież konkurencja (Forza 3) ma to samo, więc o co chodzi? Która wyścigowa nie ma takich drzew? Czemu nie podasz przykładu Londynu, który ma już dużo ładniejsze drzewka? Czemu nie wspominasz, że pod innymi względami GT5 miażdży całą konkurencje naraz. Liczba aut, kokpity, modele samochodów, ilość przeciwników na torze, ogrom rozbudowania gry. Ja Ci powiem czemu o tym nie wspominasz. Z czystego fanboy'stwa.

Fanboystwa? Czego? Niby Forzy? Widziałeś żebym się tu o Forzie rozpisywał? To ty regularnie w temacie GT5 sie rozpisujesz o Forzie. Ja chyba wyraźnie pisałem ze jestem fanem serii GT od pierwszej części i raczej wspominałem o zaletach GT5, z tym ze sobie to wyfiltrowałeś bo najłatwiej ci dyskutować jak z przeciwnika zrobisz xbota. Jestem fanem serii, ale nie jestem ślepy na wady, jak co poniektórzy. A czemu nie daje Londynu? Może dlatego że dałem nowy screen, którym właśnie "pochwaliło" się PD? Jak gra tak wygląda na materiałach promocyjnych to aż strach się bać jak źle będzie w rzeczywistości.

A przy okazji - Forzy3 nawet nie mam (no ale pewnie i tak będę nazwany fanboyem Forzy) ale patrząc na filmik z Nurburgring...
 

...potrafię obiektywnie przyznać że otoczenie trasy jest kilka klas wyżej niż ten zeszłogeneracyjny shit którym w tym miesiącu chwali się PD.


KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5980 dnia: Maja 17, 2010, 13:35:27 pm »
Kilka klas wyzej lol. Co poza paroma drzewami [ktore w zaden sposob nie oddaja tego jak wygladaja prawdziwe drzewa na Nurburgringu] jest lepsze w Forza 3 jesli chodzi o otoczenie?


Ps. Wklejony screen mi sie strasznie podoba, a drzewa mi szczerze mowiac nie przeszkadza, bo w kazdej grze sa w 2D [i je widze mimo, ze sa w oddali]. W GT 5 przynajmniej jak sa drzewa w 2D to sa te tekstury w wysokiej rozdzielczosci.
« Ostatnia zmiana: Maja 17, 2010, 13:39:25 pm wysłana przez KKRT »

el becetol

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5981 dnia: Maja 17, 2010, 13:39:31 pm »
Paroma? :lol:


KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5982 dnia: Maja 17, 2010, 13:46:45 pm »
Paroma? :lol:


No dobra, wieloma. Nadal nie odpowiedziales na pytanie. Jakie inne elementy Nurburgring w Forza 3 ma lepsze?

el becetol

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5983 dnia: Maja 17, 2010, 13:53:31 pm »
90% najbliższego otoczenia na tej trasie to drzewa i inna roślinność. Na reszcie może być remis, ale co to zmienia? W Forzie jest estetycznie, a w GT5 mam 8 minut okrążenia jechać między rozpikselowanymi bitmapami z ery psone? Jeżeli klują w oczy już na youtube i filmiku nagrywanym telefonem, to co dopiero jak te bitmapy wskoczą na kilkadziesięcio calową plazmę? Będzie bida jak w GT:A? To podziękuję.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5984 dnia: Maja 17, 2010, 14:02:10 pm »
w fm3 trasy sa odzwierciedlone w 70% zgodnie z rzeczywistoscia, a 30% to wymysly tworcow, z kolei w gt5 trasy sa w 100% zgodne z rzeczywistoscia, przy czym nie maja tylu detali w 3D jak w fm3. Z kolei fm3 nie ma tak naturalnego oswietlenia, takich tekstur i tak fantastycznie odwzorowanych aut jak gt5.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5985 dnia: Maja 17, 2010, 14:02:52 pm »
90% najbliższego otoczenia na tej trasie to drzewa i inna roślinność. Na reszcie może być remis, ale co to zmienia? W Forzie jest estetycznie, a w GT5 mam 8 minut okrążenia jechać między rozpikselowanymi bitmapami z ery psone? Jeżeli klują w oczy już na youtube i filmiku nagrywanym telefonem, to co dopiero jak te bitmapy wskoczą na kilkadziesięcio calową plazmę? Będzie bida jak w GT:A? To podziękuję.
Polecam:
http://gameonly.pl/forum/index.php/topic,2178.23180.html
albo:
http://gameonly.pl/forum/index.php/topic,10672.620.html

el becetol

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5986 dnia: Maja 17, 2010, 14:19:51 pm »
Gwoli przypomnienia - to nie ja wyjechałem z porównaniem do Forzy, tylko Boban.

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5987 dnia: Maja 17, 2010, 14:29:40 pm »
dżizas, znowu zaczynacie?:)

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5988 dnia: Maja 17, 2010, 14:40:09 pm »
dżizas, znowu zaczynacie?:)

To oni kiedys skonczyli ?!?!?

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5989 dnia: Maja 17, 2010, 14:41:25 pm »
Niby 2 teksturki na krzyż , ale za to wyglądają naturalnie. Oczywiście jeśli się przyjrzeć z bliska , zatrzymać auto i gapić się to nie widać żadnej naturalności , ale gdy auto jest w ruchu , wszystko wydaje się być żywsze.

Forza wygląda dobrze , ale nie stara się być fotorealistyczna. Wygląda jak gra i jej drzewka na N-ring'u też wcale nie są takie wspaniałe , bo za 5 drzewami obok trasy stoi teksturowa ściana udająca las :P
GT moim zdaniem wygląda przyjemniej dla oka , nie ma takiego surowego charakteru jak Forza , bo mierzy w fotorealizm , a nie dobrze wyglądającą grę z masą efektów specjalnych.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5990 dnia: Maja 17, 2010, 15:02:59 pm »
W FM3 brakuję sporo rzeczywistych obiektów wokół trasy(Nurburgring to dobry przykład). Tak jak pisał Andryush, GT5 bardziej stawia na fotorealizm, a FM3 ciągle wygląda jak gra, choć na pewno nie jest to brzydka gra. Ba, to jeden z najładniejszych racerów na chwilę obecną.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5991 dnia: Maja 17, 2010, 17:26:34 pm »
A przy okazji - Forzy3 nawet nie mam (no ale pewnie i tak będę nazwany fanboyem Forzy) ale patrząc na filmik z Nurburgring...
 

...potrafię obiektywnie przyznać że otoczenie trasy jest kilka klas wyżej niż ten zeszłogeneracyjny shit którym w tym miesiącu chwali się PD.

Wut? Grałeś ty w GT5:P czy tylko udajesz? Londynu nie dajesz bo doskonale wiesz, że obala twoje totalne brednie o słabo wyglądających trasach w GT. Poza tym kur**!!! Kilka klas wyżej? O czym ty chłopaku pierdzielisz? Gdzie kilka klas wyżej? Najnowsze screeny pokazujące znacznie bogatsze otoczenie toru mówią same za siebie. Forza leży i kwiczy, ale ty jesteś ślepy na takie fakty. Do tego 16 aut na trasie, które notabene są wykonanie w pizdu lepiej niż fury w Forzie3. Co ty na to? Tego też nie będziesz komentował? Do tego kokpity w GT5, które są wykonane dużo lepiej niż te z FM3. Pewnie to przemilczysz bo doskonale wiesz, że to kompromituje całe to twoje biadolenie o grafice w GT5.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5992 dnia: Maja 17, 2010, 17:57:03 pm »
Warto też dodać , ze kokpity w GT są wyrenderowane zawsze i chyba w każdym aucie , w FM3 natomiast podczas wyścigu/replayu nie uraczysz kokpitów w autach , za wyjątkiem swojego , jeśli przełączysz się na widok z wnętrza auta only.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5993 dnia: Maja 17, 2010, 18:01:27 pm »
To fakt. Jestem ciekaw co na to becetol. Pomijam już kwestie szczegółów takich jak kierowcy w autach.

Mam pytanie do KKRT. Grałeś w GT5:P na FHD TV? Gra wtedy nie ma praktycznie ząbków. Myślę, że to całe MLAA jest zbędne w tym przypadku.

Mrocz

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5994 dnia: Maja 17, 2010, 18:10:03 pm »
Mam pytanie do KKRT. Grałeś w GT5:P na FHD TV? Gra wtedy nie ma praktycznie ząbków. Myślę, że to całe MLAA jest zbędne w tym przypadku.

Prawie robi wielką różnice :) Owszem, są ledwie dostrzegalne, ale MLAA dałoby kosmicznego kopa grafie GT 5 :) :)

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5995 dnia: Maja 17, 2010, 18:12:57 pm »
Trafne spostrzeżenie.
GT5P w FHD wygląda bosko



Jednak jak na moje oko , to przydało by się  odrobinę lepsze AA



Szczególnie w oczy się rzucają ząbki na obiektach w większej odległości od kamery

« Ostatnia zmiana: Maja 17, 2010, 18:19:07 pm wysłana przez andryush »

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5996 dnia: Maja 17, 2010, 18:17:23 pm »
To fakt. Jestem ciekaw co na to becetol. Pomijam już kwestie szczegółów takich jak kierowcy w autach.

Mam pytanie do KKRT. Grałeś w GT5:P na FHD TV? Gra wtedy nie ma praktycznie ząbków. Myślę, że to całe MLAA jest zbędne w tym przypadku.
Szczerze mowiac to nie, bo moj TV to 720p. Musialbym sie do kumpla przejechac by zagrac [niedawno kupil ps3 i ma mojego GT5:P], ale widzialem zrzuty i widzialem pare gier fullHD z 2xAA by wiedziec, ze zabki nadal sa widoczne, w przypadku GOW 3 jest ich znacznie mniej, a czasami nie ma ich wcale ;]
Poza tym uzycie MLAA zwalnia okolo 20-30% mocy obliczeniowej RSX'a, dzieki czemu mozesz szybciej renderowac gre lub podwyzszyc rozdzielczosc ;] [np do 1440x1080p albo moze do 1650x1080]. To win-win, nie dosc, ze masz znacznie wyzsze AA niz w przypadku nawet 4xMSAA, to masz wiecej mocy na GPU do renderingu grafy. MLAA to must have w GT 5 i basta :)
« Ostatnia zmiana: Maja 17, 2010, 18:21:12 pm wysłana przez KKRT »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5997 dnia: Maja 17, 2010, 18:57:56 pm »
Oj Andryush. Dałeś screeny z menu gry, a jak wiadomo tam nie ma wcale AA. Podczas gry ząbki są niewidoczne.

KKRT skoro tak mówisz, to faktycznie dobrze by PD zrobiło korzystając z MLAA. Ciekaw jestem czy jest to możliwe to użycia przy tylu sztuczkach graficznych jakie stosuje PD.

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5998 dnia: Maja 17, 2010, 19:00:51 pm »
nawet jeśli nie jest teraz możliwe to dla Yamuchiego nie będzie problemem opóźnienie premiery o rok żeby to wprowadzić ;)

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5999 dnia: Maja 17, 2010, 19:10:10 pm »
W menu nie ma AA? :D nie wiedziałem.. ale faktycznie wygląda cienko , myślałem , ze może jakieś 2xMSAA lub 2xQAA ... nie przypuszczałem , ze w ogóle nie ma :P