Ponoć na pudełku jest napisane, że grać może 16 graczy. Tyle, że skoro nie widzieliśmy tego w singlu to jakim cudem PS3 ma to pociągnąć online? Może online 8 aut na trasie i 8 w lobby podgląda. Wstępnie miało być 16 na torze i 16 może oglądać wyścig, ale wątpię żeby konsola to udźwignęła.
AI też żre zasoby. I de facto konsola mniej liczy, ponieważ nie musi się zajmować obliczaniem takich rzeczy jak podejmowanie decyzji przez AI, śledzenie otoczenia, odważę się nawet powiedzieć, że takie informacje jak kwestie związane z fizyką także odpadają. Wszystkie te dane konsola dostaje "z zewnątrz" i tak naprawdę pozostaje jej już tylko rendering.
Oczywiście mogę się mylić
Ale wnioskuje tak po doświadczeniach z CSem, gdzie kiedy stawiam serwer z botami istotnie tracę na klatkach. Im więcej botów, tym mniej klatek.
Zgoła inaczej jest online. Mogę nawet widzieć 16 graczy przed sobą, a gra i tak trzyma klatki, albo przynajmniej traci ich mniej, niżeli przy botach.
Coś musi odpowiadać za tą różnicę w wydajności